Jump to content

schimbare borna minus (cu IBS), necesita adaptare din soft?


IulianC

Recommended Posts

Am schimbat acum cateva zile borna minus care are si Intelligent Battery Sensor inclus cu una noua. Am schimbat-o deoarece am testat-o la reprezentanta BMW inainte de a cumpara masina, si pe langa celelalte probleme corecte pe care mi le-au diagnosticat, a iesit si asta.

Nu i-am crezut, pana nu am ramas fara baterie de 2-3 ori, a fost nevoie de curent de la alta masina.

Borna am schimbat-o eu, insa intrebarea mea e daca trebuie initializata noua borna si senzorul in DDE?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat acum cateva zile borna minus care are si Intelligent Battery Sensor inclus cu una noua. Am schimbat-o deoarece am testat-o la reprezentanta BMW inainte de a cumpara masina, si pe langa celelalte probleme corecte pe care mi le-au diagnosticat, a iesit si asta.

Nu i-am crezut, pana nu am ramas fara baterie de 2-3 ori, a fost nevoie de curent de la alta masina.

Borna am schimbat-o eu, insa intrebarea mea e daca trebuie initializata noua borna si senzorul in DDE?

Nu se face reinitializare,trebuie facut cu INPA sai DIS resetarea counter-ului de baterie din IBS.Retrofit de baterie ( adica ai de 90 si pui de 110Ah) nu se poate face decat cu Progman sau ISTA/P.

Link to comment
Share on other sites

Resetarea counter-ului de baterie din IBS l-am facut din INPA.

frick mersi mult pentru informatii.

Dar daca schimb bateria cu una de aceeasi amperaj mai e nevoie de resetare sau ceva? Sau trebuie resetat tot counter-ul de baterie din IBS?

 

Eu cred ca am schimbat degeaba borna minus cu IBS, desi cei de la reprezentanta au zis ca e defect.

Tot m-a lasat bateria aseara. Inainte sa iau baterie noua as vrea sa mai verific ce mai e de verificat.

Alternatorul incarca. Si daca merg zilnic porneste foarte bine. Daca o las 3-4 zile atunci ramane bateria fara curent.

Am tot citit pe net si am mai inteles ca ar mai fi probleme cu modulele CAS (Car Acces System) si KGM (body gateway module, care la masina mea si la cele dupa 09/2005 au inclus si modulul MPM=micro power module) care fac WAKE-UP si consuma mult curent.

Ce-ar mai fi de verificat?

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Pai prima data fa un test cu DIS-ul si vezi daca da ceva erori.Daca nu da erori verifica circuitul BSD ( firul ce duce de la IBS la alternator la releul de bujii si calculatorul motor).Daca firul de BSD ( bit serial data) este ok fizic atunci da un test pe releul de bujii sa vezi daca e OK ca eu am mai avut probleme la E60-uri cu el si din cauza lui ca era defect imi busea incarcare epntru ca intrerupea circuitul BSD.

Sa ne scrii ce ai facut...

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Am dat in seara asta un test la IBS cu DIS si nu erau erori, am dat si la BSD si daca imi amintesc bine parca erau erori. Mai verific maine inca o data. La releul de bujii am dat test si e in regula, nu apar erori.

Sper sa gasesc firul de la BSD la toate cele 3 piese.

In seara asta i-am dat iar curent, am facut o tura (cam 3-4km) si am parcat-o in garaj. Acum cand sa-i dau cheie iar nu mai avea curent.

As vrea sa pun bateria pe redresor sa vad daca „ochiul magic” se face verde, ca de la un timp e numai negru.

frick mersi frumos pentru sfaturi! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

iulian,cred ca bateria ta e pe duca si nu mai tine curentul.

Asta se poate testa cel mai simplu ( scoti borna la baterie si daca dimieata dupa vce pui borna maina porneste atunci nu e de la baterie,daca nu atunci trebuie luata alta baterie noua).

Link to comment
Share on other sites

Am sa fac si asta, ma gandisem si eu la chestia asta. Maine o sa-i mai dau iar curent, o pornesc, fac o plimbare mai lunga si ii deconectez borna minus. O conectez dupa 24 ore si incerc s-o pornesc atunci. Va tin la curent. Mersi frumos pentru informatii.
Link to comment
Share on other sites

Retrofit de baterie ( adica ai de 90 si pui de 110Ah) nu se poate face decat cu Progman sau ISTA/P.

 

@frick : Eu mi-am schimbat bateria de curand de la 90Ah la 110Ah si am resetat cu DIS counterul. Avea si un meniu de recalibrare in care ii spuneam ca pun o baterie de capacitate mai mare. Si dupa ce a rulat testul tot 90Ah vedea instalata pe masina.

 

Trebuia facuta recalibrarea cu ISTA/P ?

Edited by dvdcore
Link to comment
Share on other sites

Retrofit de baterie ( adica ai de 90 si pui de 110Ah) nu se poate face decat cu Progman sau ISTA/P.

 

@frick : Eu mi-am schimbat bateria de curand de la 90Ah la 110Ah si am resetat cu DIS counterul. Avea si un meniu de recalibrare in care ii spuneam ca pun o baterie de capacitate mai mare. Si dupa ce a rulat testul tot 90Ah vedea instalata pe masina.

 

Trebuia facuta recalibrarea cu ISTA/P ?

Pai cum am scris si mai sus retrofitul trebuia facut cu ISTA/P sau Progman in cazul tau deoarece ai facut o modificare la masina ( adica ai pus o baterie diferita fata de ce era inregistrat in masina)iar recalibrarea se face din softul de DIAGNOZA nu din cel de programare si retrofit.

Retrofitul se face DOAR cand adaugi/schimbi/scoti un modul pentru ca masina sa stie de aceea modificare.

Link to comment
Share on other sites

Am pus bateria pe redresor 24h si ochiul Magic tot nu s-a fĂŁcut verde,a rĂŁmas negru.Asa ca bateria cred ca si-a terminat durata de exploatare.

Între timp a venit si bateria noua,mâine o pun pe maºina si o inregistrez cu DIS-ul.

Link to comment
Share on other sites

Am pus bateria pe redresor 24h si ochiul Magic tot nu s-a fĂŁcut verde,a rĂŁmas negru.Asa ca bateria cred ca si-a terminat durata de exploatare.

Ăntre timp a venit si bateria noua,mâine o pun pe maÂşina si o inregistrez cu DIS-ul.

Ca fapt divers,bateria trebuie sa o masori si dc sunt valori peste 12,3v e ok,dc e intre 12-12,3v nu e incarcata suficient,si sub 12v e moarta si trebuie schimbata.Cat despre "ochiul magic"dc iti indica negru si valoarea masurata a bateriei este peste 12v trebuie intoarsa cu fata in jos usor si inapoi ca sa isi revina la culoarea verde!

Link to comment
Share on other sites

Am pus bateria pe redresor 24h si ochiul Magic tot nu s-a fĂŁcut verde,a rĂŁmas negru.Asa ca bateria cred ca si-a terminat durata de exploatare.

Între timp a venit si bateria noua,mâine o pun pe maºina si o inregistrez cu DIS-ul.

Ca fapt divers,bateria trebuie sa o masori si dc sunt valori peste 12,3v e ok,dc e intre 12-12,3v nu e incarcata suficient,si sub 12v e moarta si trebuie schimbata.Cat despre "ochiul magic"dc iti indica negru si valoarea masurata a bateriei este peste 12v trebuie intoarsa cu fata in jos usor si inapoi ca sa isi revina la culoarea verde!

mersi pentru sfat.insa nu trebui masurata si intensitatea curentului,nu numai tensiunea?am observat ca la bateria de 90Ah intensitatea e 720A. Nu trebuie Ăžinut cont si de valoarea asta ?

Link to comment
Share on other sites

Am pus bateria pe redresor 24h si ochiul Magic tot nu s-a fĂŁcut verde,a rĂŁmas negru.Asa ca bateria cred ca si-a terminat durata de exploatare.

Ăntre timp a venit si bateria noua,mâine o pun pe maÂşina si o inregistrez cu DIS-ul.

Ca fapt divers,bateria trebuie sa o masori si dc sunt valori peste 12,3v e ok,dc e intre 12-12,3v nu e incarcata suficient,si sub 12v e moarta si trebuie schimbata.Cat despre "ochiul magic"dc iti indica negru si valoarea masurata a bateriei este peste 12v trebuie intoarsa cu fata in jos usor si inapoi ca sa isi revina la culoarea verde!

mersi pentru sfat.insa nu trebui masurata si intensitatea curentului,nu numai tensiunea?am observat ca la bateria de 90Ah intensitatea e 720A. Nu trebuie Ăžinut cont si de valoarea asta ?

Nu detin informatii in sensul asta din pacate.....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Azi mi-a adus si mie un prieten borna de minus cu IBS, dar arata altfel decat cea veche care este acum pe masina ! Asta noua e intr-o carcasa neagra, cea veche nu e acoperita de nimic ! Asa sunt acum astea noi ???

Da, asa arata astea noi. Acum e cu carcasa neagra, au „reparat” problema de la modelul vechi. Daca te uiti pe realoem sau bmwfans au coduri diferite, iar la cea veche scrie „production discontinued”.

Uite si link

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
mi-a aparut high battery discharge, am schimbat bateria cu una bosch de aceleasi caracteristici si tot imi da acelasi mesaj. am fost cu ea la reprezentanta si mi-au spus ca merg pe distante prea scurte si nu apuca bateria sa se incarce. o prostie, veneam la ei dupa un drum de 300km, deci bateria trebuia sa fie full. mi-au spus ca trebuie sa resoftez masina sa poata programa bateria sa incarce mai mult, dar dupa resoftare daca pica vreun calculator nu-si asuma raspunderea. de cand cu mesajul asta mi-a cazut si bluetooth-ul. ce sa fac cu sa-mi rezolv si eu problema?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Cred ca e defect si la mine nenorocirea aia de IBS.

Din prima iarna dupa ce am cumparat masina, ma trezeam ca imi reseteaza ceasul cand dau la automat. Am zis, ok, a slabit bateria. Dar asa repede? Atunci masina inca nu avea 4 ani.

In plus, electromotorul invartea oricat fara probleme. Niciodata n-am simtit ca n-am curent decat nenorocirea aia de mesaj si comportamentul ciudat.

Ca o solutie de compromis, o incarcam o data pe luna cu redresorul si era ok.

In a 2-a iarna... aceeasi poveste. Am tot amanat sa cumpar o noua baterie.

 

Acum... de luna trecuta (august) au aparut tot felul de simptome ciudate, desi inca nu e frig. Ba din contra, la fel se comporta si in miezul zilei cand de multe ori sunt chiar 30 grade.

- nu imi reseteaza ceasul la pornire, dar intarzie in fiecare saptamana cate 10-15 minute

- dupa ce opresc motorul (fara sa scot cheia), se opreste si navigatia. De multe ori daca bag cheia fara sa pornesc motorul, navigatia nici nu porneste. Sau porneste dar cu sonorul pe MUTE. Si asa ramane si dupa ce pornesc motorul. Parca ar innebuni.

- uneori, cand pun contactul imi si apare semnul de baterie pe BC si/sau mesajul "high battery discharge".

- tot uneori cand deschid portiera, aud cum magazia de CD-uri isi verifica din nou toate sloturile si misca pe rand toate CD-urile.

- tot mai des nu pot deschide portbagajul de la butonul de pe el. Doar din telecomanda sau de la butonul de pe stalp. Asa imi facea si in iernile cand cerea o incarcare pe redresor.

 

Bun. Ce-am facut? Masor bateria dupa o zi de stationare: 12.5V. Nici nu se putea mai bine.

Am scos borna de masa de pe baterie, am scos mufa din IBS, montat borna la loc si surpriza: toate simptomele de mai sus au disparut. Masina se comporta exemplar.

Ce am observat totusi... cu IBS-ul conectat, cu muzica pornita, dupa 5 minute de la deschiderea portierei soferului se oprea muzica. Acum nu.

Nu stiu daca asa e normal sau inainte era normal.

 

Dupa cele prezentate, ce parere aveti? Baterie sau IBS?

Bateria e originala AGM de 80Ah.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.