Jump to content

Problema Convertori Presiune E46 330xd?


DanMTK

Recommended Posts

Salutare,

Am urmatoarea problema, si vreau sa ma sfatuiesc cu voi inainte sa iau o decizie spre rezolvarea ei :

 

Problema :

De ceva timp (aproximativ o luna), masina a inceput sa imi scoata fum negru in cantitati industriale si atunci cand o accelerez brusc, si atunci o accelerez lent, intre 2000-2500 de turatii. Practic de la 2000 de ture incepe sa scoata fumul negru (ca in LOST :twoup:) ), si se opreste cand ajunge la 2500 de turatii.

De asemenea, odata cu acest fum se simte ca puterea este redusa, ca este efectiv inecata masina, se chinuie, iar atunci cand ajunge la 2500, fara sa calc acceleratia mai accentuat, incepe sa traga cu putere mai mare.

Inafara de aceste efecte neplacute (fum si lipsa putere), am mai observat si un consum marit cu aproximativ 2% fata de perioada in care aceasta problema nu era prezenta.

 

Rezolvarea propusa de Dormag :

Atunci cand am observat problema, am inceput sa ma duc la mai multe diagnosticari, la prima (un tester nu asa de bun), mi-a iesit ca ar putea fi (nu erau siguri) de la debitmetrul de aer. Atunci cand am vazut ca nu imi pot da un raspuns sigur la prima testare, am decis (in urma sfaturilor unui coleg - BRANDEX), sa merg la Dormag. Acolo mi-au testat-o si mi-au dat (printre alte probleme de electrica), urmatorul diagnostic : Convertori presiune defecti. Ei recomandau Inlocuirea lor (2 bucati, unul la EGR, unul la Turbina, nu stiu exact daca chiar asa sunt, nu sunt mecanic, dar in principiu sunt 2 bucati), curatatul injectoarelor (6 buc), inlocuirea filtrelor de combustibil si de aer. Total manopera fara tva 520 lei, piese fara tva 884 lei, total cu tva 1766 lei.

Sincer domnul de acolo (dl Doru) mi-a lasat impresia ca stie ce face, mi s-a parut un om experimentat in astfel de probleme.

Unul intra in egr :

11747796634

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

Si altul in turbo :

11747796634

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

Intrebarea :

Sigur efectuarea acestor operatiuni ma va scapa de problema? Nu vreau sa cheltui acesti bani fara sens. Ce ma sfatuiti?

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Cum s-a rezolvat?

Link to comment
Share on other sites

Sigur efectuarea acestor operatiuni ma va scapa de problema?

 

L-ai intrebat asta pe Dl Doru?

 

Sper ca nu e prietenul lui bogdi, adolescentul de 40 de ani...

Nu este sigur persoana la care te referi tu. (omul cu ursu' din ploiesti sau pitesti, care umbla cu "balerine" si intoarce toata lumea capul dupa ursul lui, ca are "prezenta scenica, dramatica, enigmatica, etc etc" :twoup:))) )

Dl Doru de la Dormag este patronul service ului, are experienta in electrica si mecanica pe bmw uri.

Edited by DanMTK
Link to comment
Share on other sites

Citeste aici: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=3055

 

La 525d pe care l-am avut, dupa ce am schimbat ambele electrovalve+ furtunashe de vacuum, motorul a inceput sa traga liniar de la orice turatie, plus ca prinsese ceva viata...

Eu, pana sa schimb electrovalvele, am schimbat debitmetru cu unul nou bosch si surpriza: aveam aceeasi eroare ca si cu cel vechi...atunci am curatat egr, schimbat toate furtunashele de vacuum si ambele electrovalve ( e bine sa le schimbi pe amandoua in acelasi timp, si pe egr si pe turbo, pt ca ele functioneaza in tandem )....si nu am mai avut probleme.

 

La fel pateam si eu, adica in cuplu maxim ( 2000-2500rot/min ) masina se dadea in nas si incepea sa scoata mult fum negru.

Edited by BeMWeistul
Link to comment
Share on other sites

Citeste aici: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=3055

 

La 525d pe care l-am avut, dupa ce am schimbat ambele electrovalve+ furtunashe de vacuum, motorul a inceput sa traga liniar de la orice turatie, plus ca prinsese ceva viata...

Eu, pana sa schimb electrovalvele, am schimbat debitmetru cu unul nou bosch si surpriza: aveam aceeasi eroare ca si cu cel vechi...atunci am curatat egr, schimbat toate furtunashele de vacuum si ambele electrovalve ( e bine sa le schimbi pe amandoua in acelasi timp, si pe egr si pe turbo, pt ca ele functioneaza in tandem )....si nu am mai avut probleme.

 

La fel pateam si eu, adica in cuplu maxim ( 2000-2500rot/min ) masina se dadea in nas si incepea sa scoata mult fum negru.

 

Merci frumos, se pare ca de la asta este pana la urma, am exact aceleasi simptome... Asa am inteles si de la ei, ca functioneaza in tandem, si trebuie schimbate amandoua, si de asemenea mi-au mai spus ca nu cred ca este de la debitmetru, sa nu ne grabim sa il schimbam, ca poate il schimbam degeaba.

 

Te mai intreb ceva... consumul nu era mai mare cat ai avut problema asta? Eu am senzatia ca este cu 2 litri mai mare decat ar trebui.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Am urmatoarea problema, si vreau sa ma sfatuiesc cu voi inainte sa iau o decizie spre rezolvarea ei :

 

Problema :

De ceva timp (aproximativ o luna), masina a inceput sa imi scoata fum negru in cantitati industriale si atunci cand o accelerez brusc, si atunci o accelerez lent, intre 2000-2500 de turatii. Practic de la 2000 de ture incepe sa scoata fumul negru (ca in LOST :twoup:) ), si se opreste cand ajunge la 2500 de turatii.

De asemenea, odata cu acest fum se simte ca puterea este redusa, ca este efectiv inecata masina, se chinuie, iar atunci cand ajunge la 2500, fara sa calc acceleratia mai accentuat, incepe sa traga cu putere mai mare.

Inafara de aceste efecte neplacute (fum si lipsa putere), am mai observat si un consum marit cu aproximativ 2% fata de perioada in care aceasta problema nu era prezenta.

 

Rezolvarea propusa de Dormag :

Atunci cand am observat problema, am inceput sa ma duc la mai multe diagnosticari, la prima (un tester nu asa de bun), mi-a iesit ca ar putea fi (nu erau siguri) de la debitmetrul de aer. Atunci cand am vazut ca nu imi pot da un raspuns sigur la prima testare, am decis (in urma sfaturilor unui coleg - BRANDEX), sa merg la Dormag. Acolo mi-au testat-o si mi-au dat (printre alte probleme de electrica), urmatorul diagnostic : Convertori presiune defecti. Ei recomandau Inlocuirea lor (2 bucati, unul la EGR, unul la Turbina, nu stiu exact daca chiar asa sunt, nu sunt mecanic, dar in principiu sunt 2 bucati), curatatul injectoarelor (6 buc), inlocuirea filtrelor de combustibil si de aer. Total manopera fara tva 520 lei, piese fara tva 884 lei, total cu tva 1766 lei.

Sincer domnul de acolo (dl Doru) mi-a lasat impresia ca stie ce face, mi s-a parut un om experimentat in astfel de probleme.

Unul intra in egr :

11747796634

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

Si altul in turbo :

11747796634

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

Intrebarea :

Sigur efectuarea acestor operatiuni ma va scapa de problema? Nu vreau sa cheltui acesti bani fara sens. Ce ma sfatuiti?

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Cum s-a rezolvat?

Si eu am fost la acelasi service cu 2ani in urma cu aceeasi problema si mi-au spus acelasi lucru ca si tie,insa eu am intrebat daca este 100% de acest lucru si mi-a raspuns negativ. Urma ca dupa aceasta in caz ca nu se rezolva sa schimb si debitmetrul. Nu am mai apucat sa fac nicio reparatie ca am vandut masina iar noul proprietar in prima faza a schimbat debitmetrul si din pacate nu a rezolvat problema. Si eu am ezitat tot din cauza pretului mare.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca ai efectuat deja schimbul de convertori, dar :

 

-NU trebuie schimbat decat convertorul defect !

-NU lucreaza in TANDEM. Eventual ti-au spus ca sunt identici in functionare.

Unul actioneaza pentru turbo, altul pentru EGR.

-Ia de pe ALTA [prieten ceva...:twoup:] masina acei convertori [se desfac din 2 suruburi in 15'] si inlocuieste-i pe a ta !

 

Verifica filtrul epurator...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca ai efectuat deja schimbul de convertori, dar :

 

-NU trebuie schimbat decat convertorul defect !

-NU lucreaza in TANDEM. Eventual ti-au spus ca sunt identici in functionare.

Unul actioneaza pentru turbo, altul pentru EGR.

-Ia de pe ALTA [prieten ceva...:twoup:] masina acei convertori [se desfac din 2 suruburi in 15'] si inlocuieste-i pe a ta !

 

Verifica filtrul epurator...

 

Merci Jacobs, nu am apucat sa le fac, e bine de stiut, mai salvez din costuri, dar sa vad daca am de unde sa fac rost de un convertor de imprumut... nu stiu daca sunt la fel pt motoarele de 2.0 diesel cu cele de pe 3.0 diesel, iar 3.0 diesel e46 mai rar gasesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.