Jump to content

imbogatirea motorinei pentru protejarea pompei de injectie


Recommended Posts

detin o masina euro 3. 320 d e 46, motorul de 136 cp si pompa bosch vp 44. avand in vedere ca nu mai exista motorina euro 3 ci doar euro 5 care este din ce in ce mai uscata, imi vine in minte intrebarea, cum sa ingras motorina si sa protejez pompa si motorul fara sa afectez injectoare, nu vreau sa pun masina mea sau a altcuiva in pericol insa merita sa studiem cel putin teoretic ce posibilitati exista si apoi daca merita sa le si punem in aplicare. bineinteles costurile trebuie sa fie minime insa sa protejam pompa, anexele si motorul fara a le afecta prin inventii.

asa ca una din solutiile modeste la care ma gandesc este uleiul. de care, cum si cat sa amestecam? exista alte lichide ieftine care sa unga fara sa dauneze?

Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce contine motorina euro 5 sau 3, insa am in minte cisterna de motorina pe care o aveam in curte in 92 cand alimentam tractorul cu galeata. era super grasa mirosea diferit, chiar placut as spune

 

cica aia veche continea mai mult sulf

acu' nu mai contine decat 0.02% cica

de parafina nu se spune nimic

sa bag niste glicerina in rezervor?

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

florentincristea - e bine ca faci parte dintre cei care au apucat sa ia contact cu motorina "grasa", vad ca ai sezizat diferentele instant. singura solutie pe care am probat-o fara aparitia vreunei minime avarii, de cand au aparut motorinele euro "impresii", este adaugarea de 10% ulei ieftin romanesc in motorina, motor / cutie / hidraulic / amestec, nu conteaza, oricum aditivarea e infima raportat la volumul de motorina, insa diluat bine, nu direct in rezervor. bineinteles, inaintea iernii o revizie / curatatre completa a traseului de alimentare la mine e regula.

in cazul in care, prin absurd, motorina pe care ati cumparat-o prezinta totusi urme de 'grasime', puteti scade procentul de ulei.

uzurile pompelor si injectoarelor se reduc considerabil, la fel si zgomotul motorului, scade putin si consumul pt aceeasi solicitare de putere.

mirosul urat este dat si de procentul de ulei vegetal reciclat.

 

claudiuBWR - cred ca ai confundat glicerina cu naftalina....oricum, glicerina nu are ce sa caute in rezervor ever.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

vezi si tu p net ce are in compozitie glicerina i cum se produce si ai sa intelegi instant. am vazut ca te vaietai de parafina, pt asta se adauga naftalina, sa "sparga" dilueze parafina, dar cred ca e greu sa faci rost de naftalina, sincer ma si mir ca ai gasit motorina cu parafina azi, e f straniu. poti sa o dizolvi lejer cu gaz / benzina in motorina.

de curiozitate, cum ai ajuns tu la concluzia ca e parafina ?

Link to comment
Share on other sites

vezi si tu p net ce are in compozitie glicerina i cum se produce si ai sa intelegi instant. am vazut ca te vaietai de parafina, pt asta se adauga naftalina, sa "sparga" dilueze parafina, dar cred ca e greu sa faci rost de naftalina, sincer ma si mir ca ai gasit motorina cu parafina azi, e f straniu. poti sa o dizolvi lejer cu gaz / benzina in motorina.

de curiozitate, cum ai ajuns tu la concluzia ca e parafina ?

 

 

am taiat filtrul de motorina

cred ca fusese imbunatatita cu combustibil tip M :twoup:

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

ss inteleg ca tu faci chestia asta cu ulei in motorina? sau ai banzinar si nu e cazul?. eu sincer ma gandeam sa pun cateva sute de grame la un plin. eu intotdeauna fac plinul cand e rezervorul aproape gol. as pune jumatate motorina apoi uleiul si iar motorina ca sa se barboteze bine.
Link to comment
Share on other sites

florentincristea- da. o fac la diverse diesel-uri de cand a aparut motorina subtire, si pompa clasica si rampa comuna, no pb ever. vezi ca mai scrie bine si dani88

 

claudiuBWR - modelul asta al tau ar trb sa se alimenteze prin mufa de langa O-Ringul 10, cred. vezi daca rezistenta mai e buna si daca se comanda cu adevarat, poti sa ai un senzor defect si sa nu se mai alimenteze. cel mai simplu pui un led de 12v in paralel si vezi cum lucreaza in concordanta cu ce arata si apa d la motor.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.