Jump to content

E36 318 tds


mario_v

Recommended Posts

Buna, am un E36 318 TDS ( M41 parca) 1997 si as dori sa stiu daca as putea sa fac un swap la motor cu 318 FL 116 cp 2003-2004 2000 cmc.

Adica ce mai presupune asta pe langa motor, ce ar mai trebui schimbat (tamburi spate, diferential, cutie, rezervor, compute, s.a.m.d.) si daca trebuie omolagari.

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

In primul rand motorul de e46 facelift are 143 cai.

 

Iti trebuie motorul complet de pe e46 cu cutie, calculatoare, anexe, radiatoare etc. O sa trebuiasca sa modifici mult intalatia electrica, furtunele de la AC (daca vrei sa iti mearga clima ), cardanul, grupul schimbat cu alt raport mai potrivit, timonerie modificata, tampoane motor+cutie schimbate etc.....per total mult de munca si foarte costisitor.

 

Mai bine mergi tot pe un motor de pisica, de exemplu 1.8is care are tot 143 cai. Sau varianta cea mai simpla la tine avand diesel, este sa pui un 2.5 tds.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru ajutor !!!!!!!!!

Informatiile au fos mai mult de cat folositoare. :twoup:

 

Multumesc mult pentru ajutor !!!!!!!!!

Informatiile au fos mai mult de cat folositoare. :)

Nu e nimeni obligat sa iti raspunda la intrebare.Sau poate sunt unii care pur si simplu nu stiu,nu se pricep,nu trebuie sa fii ironic.

Scuze de offtopic.Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand motorul de e46 facelift are 143 cai.

 

Iti trebuie motorul complet de pe e46 cu cutie, calculatoare, anexe, radiatoare etc. O sa trebuiasca sa modifici mult intalatia electrica, furtunele de la AC (daca vrei sa iti mearga clima ), cardanul, grupul schimbat cu alt raport mai potrivit, timonerie modificata, tampoane motor+cutie schimbate etc.....per total mult de munca si foarte costisitor.

 

Mai bine mergi tot pe un motor de pisica, de exemplu 1.8is care are tot 143 cai. Sau varianta cea mai simpla la tine avand diesel, este sa pui un 2.5 tds.

 

In primul si in primul rand motorul de pe 318 d fl 2000 cmc (E46) este 116 cp, eu nu ma refeream la 320 nfl 136 cm sau cel de care spui tu de 143 cp.

 

In al doilea rand cred ca ai dreptate in privinta costului ma gandeam ca asa ar fi dar voiam sa vad daca ar avea careva ceva cunostine despre asa ceva sau daca careva a mai facut asa ceva si la cam cat ar duce toata treaba asta.

 

In ceea ce priveste 325 tds-u era prima mea obtiune dar faza e ca e mare impozitu de 2.5 de asta voiam un 2.0 diesel (fan diesel) iar de 1.8 i sau is nush ce sa zic, un prieten a avut o pisica cu motor de 1.8 is 143 cp si consuma enorm 15 - 17 % . Iti multumesc foarte mult de informatiii ( pe bune fara sa fiu ironic) si daca ai sti un mecanic bun sa se lege de o chestie de asta si ar putea sa imi dea un pret aprox. pentru toata lucrearea ti-as fi recunoscator, chestia de 116 cp e cu RAR-u pentru ca la ei pe site scrie ca o adaugare de putere de pana la 30 cp nu implica alte teste suplimentare.

Multam fain !

Link to comment
Share on other sites

In primul si in primul rand motorul de pe 318 d fl 2000 cmc (E46) este 116 cp, eu nu ma refeream la 320 nfl 136 cm sau cel de care spui tu de 143 cp.

Foarte importanta o litera, pe care nu ai precizat-o la inceput, de asta am crezut ca vrei sa treci la benzinar :twoup:

 

Mecanici nu prea stiu. Ai putea sa-l intrebi pe mariustxa, cred ca el te-ar putea ajuta.

Dar costul total cred ca te-ar face sa te razgandesti, mai bine o vinzi si iti iei alta. Sau pui 2.5 tds si nu il omologhezi.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru ajutor !!!!!!!!!

Informatiile au fos mai mult de cat folositoare. :twoup:

 

Multumesc mult pentru ajutor !!!!!!!!!

Informatiile au fos mai mult de cat folositoare. :)

Nu e nimeni obligat sa iti raspunda la intrebare.Sau poate sunt unii care pur si simplu nu stiu,nu se pricep,nu trebuie sa fii ironic.

Scuze de offtopic.Numai bine.

 

Salutare,

Da asa e, nu enimeni obligat sa imi raspunda sau poate ca intradevar cum spui nu stie nimeni ce sa imi zica, dar daca te uitai mai atent ai fi observat ca sunt nou venit pe forum si nu aveam de unde sa stiu ca citez:

 

''Automobile Bavaria va raspunde'' (si am incheiat citatul) = Daca stie careva ceva primesti un raspuns

 

Eu am crezut ca exista o colobarorare cu ceva reprezentanta, automat un specialist, care imposibil sa nu stie ce inseamna un engine swap. Daca e asa cum spui tu (Nu e nimeni obligat sa iti raspunda la intrebare.Sau poate sunt unii care pur si simplu nu stiu,nu se pricep) trebuia sa se gaseasca un moderator sau un USER mai pasionat care sa imi zica ca nu exista pe forum cineva in masura sa imi raspunda la o asemenea intrebare, si atunci ar trebui schimbat numele in '' Automobile Bavaria va raspunde in masura posibilitatilor'' si asta fara sa fiu ironic.

 

Imi cer scuze daca am creat discrepante si pentru faptul ca am fost ironic.

 

Drumuri bune sa aveti si fara evenimente !

 

In primul si in primul rand motorul de pe 318 d fl 2000 cmc (E46) este 116 cp, eu nu ma refeream la 320 nfl 136 cm sau cel de care spui tu de 143 cp.

Foarte importanta o litera, pe care nu ai precizat-o la inceput, de asta am crezut ca vrei sa treci la benzinar :)

 

Mecanici nu prea stiu. Ai putea sa-l intrebi pe mariustxa, cred ca el te-ar putea ajuta.

Dar costul total cred ca te-ar face sa te razgandesti, mai bine o vinzi si iti iei alta. Sau pui 2.5 tds si nu il omologhezi.

 

MARE MULTUMITA !

O sa incerc si la el sa vedem ce zice. Daca costurile sunt prea mari cred ca o sa incerc sa iau una pe anglia (E46) se poate face verificarea la noi si am mai condus si nu mi se pare exagerat de incomod.

Mersi inca o data si DRUMURI BUNE sa ai si fara incidente !

Link to comment
Share on other sites

De ce doresti sa schimbi motorul ?

 

Mai bine ii pui un cip si aia e , il duci la 120 de cai si poate cu unele mici modificari pe la motor scoti un maxim 125 de cai si iesi si mai ieftin si nu este asa mare diferenta de putere fata de ce vrei tu .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

De ce doresti sa schimbi motorul ?

 

Mai bine ii pui un cip si aia e , il duci la 120 de cai si poate cu unele mici modificari pe la motor scoti un maxim 125 de cai si iesi si mai ieftin si nu este asa mare diferenta de putere fata de ce vrei tu .

 

Salutare,

Ai putea sa ma ajuti cu mai multe informatii despre cip de ex daca pote sa afecteze motorul, sau daca trebuie schimbat si diferentialul sau axul cardanic, daca nu cumva afecteaza turbina, si daca stii unde as putea sa fac asa ceva pe langa Cluj si cam cat ar fi o resoftare ?

Link to comment
Share on other sites

Cica ar scade pentru ca , la aceasi turatie creste puterea motorului si cuplul deci mai usor de carat caroseria .

 

Am vazut ca userul 320i_e36 se ocupa cu resoftari si pentru 318tds recomanda o crestere de putere pana la 115cp , ce este peste e posibil sa cauzeze (la ambreiaj posibil , nu cred ca , crapa motorul asa repede daca treci peste aceasta limita , mai ales la diesel-uri unde este cea mai mare crestere de cuplu/putere din astfel de operatii) .

 

Deci eu zic ca un 120cp e perfect si cu riscuri minime . Probabil o sa dea mai mult fum desii nu bag mana in foc , este doar o presupunere .

 

L.E : Defapt mai sus am scris o prostie , daca sunt aceleasi turatii logic ca , consumul este acelasi , faza este ca incepe mai de jos sa traga , deci daca mergi cu aceasi viteza cum o faceai si inainte de resoftare scade consumul deoarece turatiile sunt mai mici .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

daca trage de la turatii mai mici nu va mai fi nevoie sa il turezi cand schimbi viteza...

 

adica daca in mod normal la un 318tds e bine sa schimbi pe a 2500-3000ture, dupa resoftare nu va mai trebui sa il duci mai mult de 2500ture...

 

deci daca nu il turezi mai mult la acelasi stil de mers iti scade consumul cu 0.5-1L/100km...

 

 

dar daca ii dai talpa atunci sigur vei avea consum mai mare decat inainte de resoftare...

 

eu din ce stiu si ce mi s-a recomandat cand aveam motorul de 90cai 1.8tds ar fi potrivit 105 cai pt resoftare,,, 115 cai deja sunt multi,,, iar 125cai nu cred ca se poate scoate din motorul de 1665cai prin resoftare,,,

 

in afara de ambreiaj e posibil sa se duca si turbina...

 

poate ca o turbina de pe 2.5tds si un intercooler mai mare ar fi ok daca o duci peste 105cai... poate si un radiator de apa de 2.5tds ... si sa nu uit , o evacuare de 2.5tds pt ca are diametrul mai mare

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc mult baieti pentru informatii.

Cineva de la o firma de resoftare din Cj mia raspuns ca pentru 318 tds 90 cp nu se poate face direct prin mufa si catrebuie dezlipit procesorul.

O sa vorbesc cu userul 320i_e36 sa vedem daca cumva el poate sa faca o stfel de operatiune si cam ce recomanda si el ca la cei de pe site unii spun ca se poate duce pana la 116 cp in limite normale altii pana la 120 cp acuma nush ce sa mai zic ca nici unu nu iti spune asa cum a-ti explicat voi.

Drumuri bune !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare baieti am revenit cu noi bazaconii :)) Nu am fost sa incerc un chip deoarece la 318 tds E36 trebuie dezlipit chipul si inlocuit (asa am primit raspuns de la firma autorizata)si mi-e putin morcovul desi nu cred ca ar trebui ca se ofera garantie pe lucrare si nu cred ca s-ar baga cineva in chestii de astea daca nu ar sti ce face, oricum acuma vine intrebarea de baraj:))(pentru cunoscatori si pasionati):

 

As putea sa inlocuiesc in motor doar vibrokenul bielele pistoanele si camasile (practic un set complet) cu unele de pe un E46 nfl 2000 cmc diesel, adica vreau sa zic daca arborele incape ca si cote (lungime s.a.m.d.) pe locul celui vechi sau daca as schimba numai bielele camasile si pistoanele care sa le atasez pe arborele vechi ce s-ar intampla, ar fi prea mult pentru parametri pentru care a fost facut arborele vechi. Daca as reusi sa fac una din astea 2 operatiuni cum credeti ca s-ar comporta senzorii, electrovalve, turbina, intercoler, ar trebui modificati parametrii sau chestii schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Nu se poate , la ce ai zis tu iti trebuie si chiulasa insa pana acum nu am auzit pe cineva sa faca din 2 motoare diferite 1 . Ori il schimbi cu totul ori il intaresti pe cel actual insa varianta cu intaritul , adica sa folosesti piese forjate nu se merita , motorul este prea mic .
Link to comment
Share on other sites

Nu se poate , la ce ai zis tu iti trebuie si chiulasa insa pana acum nu am auzit pe cineva sa faca din 2 motoare diferite 1 . Ori il schimbi cu totul ori il intaresti pe cel actual insa varianta cu intaritul , adica sa folosesti piese forjate nu se merita , motorul este prea mic .

Da asa era cu schimbatu daca nu se inventa RAR -ul, de asta voiam sa pastrez blocul motor pentru ca nu mai aveam nevoie de omologare, iar pentru gaze cu un catalizator bun ieseau. Daca s-ar potrivi _chiulasa_ pe blocul vechi n-ar fi o problema ca as pune-o si pe aia da ma gandesc ca nu are cum sa se potriveasca. Oricum era o idee de a scapa de omologare, ca e si aia o gramada de bani.

 

Chestia cu facutul motoarelor mai mari fara sa stie RAR-ul se facea pe la noi cu ''DACIILE'' :laugh: mai demult de la 1.4 la 1.6 personal stiu 2 cazuri, de asta ma gandeam daca ar potrivi doar pistoanele pe arborele vechi ar fi ok, pentru ca cei 136 de cp pe care ai scoate motorul nfl sunt in mare parte de la turbina si ma gandeam ca pastrand turbina veche nu ar urca chiar asa de tare puterea incat sa rupa arborele vechi.

 

Mersi mult ! Mai astept opinii chiar daca pare o prostie, repet ideea e de a pacali RAR-ul :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.