Jump to content

Curatare ''trapa'' E60


CTS

Recommended Posts

As vrea zilele astea sa imi curat 'trapa'.Defapt, as dori sa curat chederele(eventual sa le tratez cu ceva solutii speciale) si sa incerc sa curat si partea din interior,adica acolo unde este motorasul care actioneaza trapa.Daca ma apuc as vrea sa curat si canalele de scurgere a apei.Ideea este ca as avea nevoie sa stiu de la alti colegi care au mai facut aceasta operatiune ce implica,cu ce sa incep,ce pot sa demontez ca sa curat mai bine,ce solutii sa folosesc si cum sa curat acolo unde este motorasul,adica partea unde intra trapa cand se rabateaza complet.

Daca aveti si filmulete sau doar informatii cum se face sau daca se poate face la service sau spalatorii auto va rog sa ma ajutati.

Orice sfat util este bine-venit.Mersi!! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

canalele le-am curata cu o sarma. pentru cheder, le ungi macar de 2 ori pe an, preferabil la intrarea si iesirea din sezonul rece cu gummipflege, gasesti prin supermarket gen Praktiker, sau pe la piese auto chiar. Iti recomand Nigrin sau originala BMW. Si e buna nu numai pentru trapa, ci toate chederele. U tub dinala, e vreo 5 euro dai toata masina de 3-4 ori lejer.

 

In rest mai dau cu WD 40 din cand in cand pe ea. E greu de ajuns/desfacut, asa folosesc WD40 care are tubul ala subtire in varf, si ajung cu el fara sa desfac, WD40 si curata si unge.

Pe unde pot, pe sine dau cu un strat foarte subtire de vasilina,

Dar cam astea sunt operatii de intretinere preventiva.

 

 

iarna, daca suspectezi ca e inghetata, ai gheata pe masina, astepata macar sa se incalzeasca masina bine inainte sa deschizi trapa.

L.E...mai intai dati cu WD40/ungeti, apoi curatati bine chederul de cauciuc si dati cu gummiplege ala, de multe ori uleiul poate dauna chederului datorita detergentilor care il contine..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

:thumbsup: Ok,DOMI,multumesc. Ideea este ca eu as vrea sa stiu cum sa iau sticla jos si sa curat partea aceea care o tragi din masina.Partea aceea as vrea s-o curat si stiu ca are ceva cleme si as vrea sa le verific si alea ca uneori se retracteaza mai greu...
Link to comment
Share on other sites

eu am un e34 cu o trapa normala .. la tine e ceva mai complicat. Vezi poate gasesti un manual bentley pentru e60 pe torente. Acolo sigur ai expllicatii detaliate cum sa demontezi trapa.

Eu zic sa te gandesti de 2-3 ori .. nici nu vreau sa ma gandesc cat e panarama aia de bucata de sticla la un e60, ca sa nu mai vorbesc de mecanism in sine, e destul de complicat. pentru o mizerie de arculet sarit ...dai sute de euro reparatie. Mai ales daca iti merge ok.

 

 

Am impresia ca poate fi downloadat si pe site-ul revistei BMW.

 

Vartcop, cel mai simplu e sa incerci cu niste WD40..

Totodata poti reseta motorasul. Reset-ul se face ca la geamuri, ca si la ele se mai intampla aceasi treaba, nu se inchid singure pana la capat.

.Cand se inchide complet mai tii apasat buntonul ala 10 secunde parca, sau ceva de genul, sau ma rog, cat e la modelul tau de masina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

domi eu nu stiu de unde as putea face rost de un manual din ala.ma poti ajuta tu?Eu as vrea sa dau jos sticla si sa curat acolo totul pt ca asa stiu ca nu mai am treaba o vreme buna,dar mi-e frica sa nu o las asa si sa se strice.Mai ales ca mi-a aparut un martor care imi zice :"Sunroof anti-trap function"...mersi anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Pentru chedere si partile de cauciuc ce a zis Domi cu Gumi.... . Problemele apar la sine ( parca 4 la e39 / 2 la e60). Vasilina se combina cu praf si se face ciment si nu se mai deschide trapa sau merge greu.

Eu dau cu WD40 apoi curat bine cu o periuta de dinti vasilina veche intarita pe sine si la sfarsit dau iar cu vasilina . Oricum operatiunea asta trebuie facuta de 2 ori pe an.

Ma gandesc ca o solutie mai buna ar fi curatate sinele si dat cu un spray cu teflon.

Link to comment
Share on other sites

si ca sa pot curata sinele ce trebuie sa fac?doar sa rabatez complet trapa?

 

Da, si te urci pe prag si poti sa lucrezi. Daca nu se deschide nu forta ca e plastic mult. Daca reusesti sa o deschizi putin, bagi WD40 dintr-un spray cu tub cat de adanc poti si dupa 3-4 minute incerci sa o deschizi.

Asta pentru curatare, daca trapa face zgomot gen geam care se loveste de ceva sau pocnituri atunci sunt alte cauze.

Link to comment
Share on other sites

bun,ma gandesc sa ung sinele cu vaselina lichida.Asta as mai vrea sa stiu,daca cumva aud si asemena sunete,cum pot sa demontez trapa sa vad care ar fi cauza?cateodata cand trag partea din interior(cu trapa inchisa) ,doar ca sa intre mai multa lumina in masina, parca se loveste de ceva...nu stiu ce ar putea fi si de aceea as vrea sa stiu cum s-o desfac. :frantics:
Link to comment
Share on other sites

La mine trapa face zgomot cand o deschid ca si cum s-ar rupe ceva inauntru (pocnituri). Am fost la Filaret, au bagat-o pe tester, nici o eroare. Mi-au spus ca trebuie sa-mi demonteze tot plafonul ca sa imi spuna ce e in neregula acolo asa ca am renuntat pentru ca am senzatia ca plafonul remontat va crea zgomote in mers.. Ma gandesc la vara sa merg pana la Motor AG dar nu prea se justifica drumul.

Daca aveti vreo idee de la ce poate fi luminati-ma si pe mine. :)

 

Intre timp nu am mai deschis trapa si nici nu i-am facut nici o operatiune de intretinere. Probabil ca o sa ma ocup vara asta de ea.

Link to comment
Share on other sites

ce imi plac astea cu testerul.. :) am pus-o pe terster.. nici o eroare.. pacat ca pacientul e mort. :)

stau si ma intreb daca le iei la astia din reprezentate testerul o saptamana ce mai fac.? Oare pot schimba o roata fara tester sau TIS ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La mine trapa face zgomot cand o deschid ca si cum s-ar rupe ceva inauntru (pocnituri). Am fost la Filaret, au bagat-o pe tester, nici o eroare. Mi-au spus ca trebuie sa-mi demonteze tot plafonul ca sa imi spuna ce e in neregula acolo asa ca am renuntat pentru ca am senzatia ca plafonul remontat va crea zgomote in mers.. Ma gandesc la vara sa merg pana la Motor AG dar nu prea se justifica drumul.

Daca aveti vreo idee de la ce poate fi luminati-ma si pe mine. :)

 

Intre timp nu am mai deschis trapa si nici nu i-am facut nici o operatiune de intretinere. Probabil ca o sa ma ocup vara asta de ea.

 

Plastic is fantastic . S-o fi rupt ceva din alea 600 piese din plastic. Si la mine parca a pocnit o data sau de doua ori, dar merge fara probleme. Nu te mai stresa daca merge las-o asa, ca la reprezentanta ti-o schimba cu totul pentru nimic si s-ar putea sa faci "baie" dupa aia daca nu o aseaza bine.

Am curatat weekend-ul trecut trapa la masina sora-mi un 528i din 99, e de 5 ori mai bine construita si e diferenta mare intre ele.

La e39 are 2 protectii din alea care se trag, cand o ridici nu se aude atata zgomot in masina si protectia interioara se trage automat inapoi pe cand la e60 o tragi cu mana ca prostul. Si cica masinile evolueaza ;)

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut bateria slaba la masina ca nu am mers cu ea o iarna. Si am crezut ca trebuie reinitializata trapa ca citisem pe undeva ca daca se aud zgomote suspecte dupa ce ai decuplat bateria trebuie reinitializata. Asa ca am mers frumos la Filaret, au pus-o pe tester, au zis ca nu are nici o eroare si nu trebuie reinitializata. Partea frumoasa e ca la service au deschis si inchis trapa de cateva ori si nu s-a auzit nici o pocnitura. :D

De atunci nu mi-am mai batut capul cu ea din considerentele pe care le-a mentionat si DSF mai sus si din cauza faptului ca pentru mine trapa nu reprezinta un avantaj si oricum as evita sa merg cu ea deschisa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.