Jump to content

Lichid de frina si ambreiaj - inlocuire la 2 ani


nene

Recommended Posts

Lichidul de frina si ambreiaj trebuie inlocuit la 2 ani. Altfel absoarbe umiditate, isi pierde calitatile si mai grav poate produce coroziuni in cilindri receptori de frina cu consecinte total neplacute, etc...,etc...

 

Mai toata lumea inlocuieste lichidul de frina prin metoda cea mai la indemina :) dar si uneori cea mai costisitoare (mai tirziu) :) :

1) un operator apasa frina, se face presiune in sistem si

2) al doilea operator desface supapa de pe cilindrul receptor si lichidul de frina este recuperat printr-un furtun sau tisneste prin imprejurimi.

 

Multi am auzit: "apasa", "dai drumul" :) , repetat de actionarea supapei cilindrului de frina de fiecare data.

 

Metoda este TOTAL CONTRAINDICATA deoarece:

1) Pedala de frina va fi actionata la maxim, garnitura de cilindrului pompei va parcurge o distanta neobisnuit de mare si mai ales va lucra intr-o zona in care "NU A MAI FOST", nu a mai lucrat, nu este rodata si sigur nu e recomandata.

Aceasta zona, care in timp, ani, poate devini usor coroziva actioneaza ca un "smirghel" pe garnitura pompei de frina.

In plus cursa mare pe o zona care nu a fost lubrifiata cu lichid de frina va crea o UZURA MARE acestei garnituri.

2) Forta uneori prea mare cu care se actioneaza asupra garniturii pompei - se apasa exagerat citeodata - mareste si mai mult uzura acestei garnituri.

3) In urma actionarilor repetate (poate 10 - 15 la fiecare roata), la fiecare "apasa", "dai drumul" se uzeaza filetul supapei aerisitorului sau zona de etansare.

 

CONSECINTE:

Depinzind de factorii prezentati mai sus, sigur viata garniturii cilindrului pompei de frina este scurtata sau se poate strica un aerisitor al cilindrului receptor. :blink:

 

Ei bine vor spune unii, dar la ambreiaj cum de functioneaza atit de mult garnitura si pe o cursa asa de mare?

Foarte corect, cursa este mare dar si suprafata cilindrului este extrem de prelucrata chiar de garnitura. In plus la fiecare actionare suprafata cilindrului este unsa cu lichid de frina (ambreiaj) si practic garnitura "merge" pe o pelicula foarte fina de lichid si uzura ei este ff mica. Fapt dovedit de practica.

 

ALTERNATIVE:

1) Service dotat in care se foloseste aparatul de inlocuit lichidul de frina si ambreiaj sub presiune - ideal dar uneori nu chiar la indemina.

 

2) Cumpararea unui aparat "one man operator" cu care un singur operator inlocuieste lichidul de frina. Costa cam 50Euro dar in Ro n-am gasit inca.

 

3) Confectionare rapida (vezi poza atasata)

Materiale:

- o sticla de pet de 1,5l (e mai rezistenta)

- o pompa de masina cu supapa,

- un capac de rezervor de lichid de frina si ambreiaj - IMPORTANT la E46 se potriveste cel de Dacie si costa 3RON, sau Cielo, sau se confectioneaza,

- furtun transparent (am gasit la supermaket furtun transparent la metru 1,9 RON/m)

- un manometru sa poti citi cit mai clar 0,5 - 2 bar,

- niste stuturi care pot fi inlocuite cu valve de bicicleta sau masina,

- un lipici etansant, ideal din 2 componenti,

- o garnitura de cauciuc, poate fi si din camera de bicicleta sau masina, pentru capacul de rezervor,

- putina rabdare si citeva incercari.

 

 

FUNCTIONARE

Se face presiune cu pompa. Se verifica la manometru - la BMW max. 2 bar. Lichidul din pet este trimis sub presiune, ca la un sifon, prin furtun, in capacul cu stut in vasul rezervor de lichid de frina.

Se desface aerisitorul cilindrului de frina la roata cea mai departata, Dr. spate. Lichidul va fi recuperat intr-un vas. Cind lichidul iese curat se inchide aerisitorul. Se repeta operatia la Stg. Spate, Dr. Fata, Stg. Fata si ambreiaj - aici accesul e mai greu.

 

 

RECOMANDARI:

Lichidul de frina dauneaza grav vopselei masinii - fiti foarte precauti.

 

Verificati intii ca sistemul este perfect etans.

 

Faceti o proba doar cu aer si tot sistemul montat. Presiunea trebuie sa se mentina!! Sa fiti sigur ca nu sunt scurgeri.

 

Dupa ce alimentati petul (sticla de plasic) cu lichid, aveti 2 posibilitati:

1) daca sticla e cu gura in sus se trimite lichid de frina sub presiune,

2) daca intoarceti sticla cu gura in jos se trimite aer sub presiune.

 

Daca sunt ceva scapari de aer pe la capac din cele 2 manevre puteti mentineti nivelul lichidului de frina in rezervor.

Daca sunt ceva scapari de aer comprimat la capac fiti atenti, daca iese aer nu e nimic, dar daca se termina aerul din rezervor va iesi lichid de frina si va murdareste masina.

Pregatiti-va pentru ce e mai rau: scurgeri de lichid: Sa aveti apa la indemina, citiva litri cel putin.

Sa aveti cirpe de sters la indemina

Supravegheati nivelul lichidului de frina din rezervor! Sa nu scada sub minim!!! Daca patrunde aer acesta iese greu din ABS.

 

Chiar daca capacul nu este perfect etans puteti folosi dispozitivul, intoarceti sticla si trimiteti aer din cind in cind, cind scade nivelul lichidului in rezervor puneti sticla cu gura in sus si trimiteti lichid.

 

In general e nevoie cam de 200 ml lichid la fiecare roata, cu 1 litru inlocuiti lichidul la 4 roti si ambreiaj.

 

Sistemul merge perfect. Este foarte curat, totul este transparent si vezi exact ce faci. Eu l-am folosit cu succes la 3 BMW-uri si am folosit presiune de 2 bar ca in carte. Dar pentru siguranta - mi-a fost frica sa nu se sparga capacul de rezervor de Dacie - am micsorat presiunea la 0,7 bar. Lichidul poate fi inlocuit si la 0,5 bar dar o viteza ceva mai mare curata mai bine sistemul. Am inlocuit fara probleme lichidul de frina, nu am avut probleme cu ABS sau DSC.

Pet-ul rezista si la presiune mare, sunt unii care il folosesc sticle de 2 litri la sifoane si sifonul atinge si 8 bar.

Pentru siguranta am folosit un pet de 1,5 litri, are diametrul mai mic si solicitarile materialului sunt mai reduse.

 

Dispozitivul urmator, mai avansat va fi faut dintr-o pompa de spray, cumparata din supermarket (vezi poza 2).

 

Daca incercati, faceti incercari doar cu aer prima oara si fiti precauti - nu strica!

 

Va doresc succes!

post-3516-1207941885_thumb.jpg

post-3516-1207944810_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
foarte bine explicat dar cred ca e prea multa muinca pt 125ron;atat am dat la Filaret manopera + lichid original

 

Multumesc, este ieftin intr-adevar. Doar un litru de lichid de frina Castrol Response DOT 4 costa cam 45 - 47 RON.

 

Dar, daca vrei sau esti nevoit, poti apela si la un DIY in care lichidul este schimbat "artizanal" dar fara nici un rabat la calitate.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

foarte bine explicat dar cred ca e prea multa muinca pt 125ron;atat am dat la Filaret manopera + lichid original

 

Multumesc, este ieftin intr-adevar. Doar un litru de lichid de frina Castrol Response DOT 4 costa cam 45 - 47 RON.

 

Dar, daca vrei sau esti nevoit, poti apela si la un DIY in care lichidul este schimbat "artizanal" dar fara nici un rabat la calitate.

oricum, multumim de explicatii. fara asemenea explicatii amanuntite, nu reuseam sa schimb sigla de pe capota, volanul si schimbatorul de viteze. pe toate aceste operatiuni am dat 0 lei, doar pretul pieselor, fara manopera, totul datorita unor persoane ca tine.

asa ca eu iti multumesc, tie si tuturor celor care contribuie cu asemenea sfaturi, indiferent pe ce subiect. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

foarte bine explicat dar cred ca e prea multa muinca pt 125ron;atat am dat la Filaret manopera + lichid original

 

Multumesc, este ieftin intr-adevar. Doar un litru de lichid de frina Castrol Response DOT 4 costa cam 45 - 47 RON.

 

Dar, daca vrei sau esti nevoit, poti apela si la un DIY in care lichidul este schimbat "artizanal" dar fara nici un rabat la calitate.

oricum, multumim de explicatii. fara asemenea explicatii amanuntite, nu reuseam sa schimb sigla de pe capota, volanul si schimbatorul de viteze. pe toate aceste operatiuni am dat 0 lei, doar pretul pieselor, fara manopera, totul datorita unor persoane ca tine.

asa ca eu iti multumesc, tie si tuturor celor care contribuie cu asemenea sfaturi, indiferent pe ce subiect. :twoup:

 

Si eu iti multumesc foarte mult !!! Multe lucruri poti sa le faci singur, foarte bine cu dotari minime pentru BMW-ul tau. Sigur vei avea satisfacti mari si nu numai materiale.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
foarte bine explicat dar cred ca e prea multa muinca pt 125ron;atat am dat la Filaret manopera + lichid original

 

 

Si eu am schimbat lichidul de frana la un service dar nu am incredere ca mi-au schimbat tot lichidul cum ar fi trebuit(cred ca i-au dat drumu pe la o roata si au mai completat cu cat era nevoie, evident restul de lichid pastrandu-l ei...).... asa ca prefer sa ma feresc de service-uri atata timp cat nu poti sa stai langa masina sa vezi exact ce-ti fac.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...
metoda asta cu bidon de la pracktiker nu spumeaza lichidul?am vazut ca pompa e scufundata in lichid, ma gandesc ca , cand creezi presiune, il spumezi de dracii il ia.am vazut bidon , pt stropit plante, tine la 3 atm, si e 20 ron.

 

Stai linistit, nu se spumeaza. Ca sa schimbi sub presiune trebuie sa dublezi practic volumul de aer din vas nu este ceva exagerat. Eu am schimbat cu dispozitivul improvizat lichidul la 3 masini si am fost foarte multumit. Poti schimba si la pompa de la ambreiaj, este mai greu accesul iti trebuie rampa dar inlocuirea merita facuta. Nu vei avea probleme cu sistemul hidraulc frina - ambreiaj. Inca ceva dispozitivul nu permite intrarea in nici un caz a bulelor eventual formate.

 

Scuze de raspunsul intirziat!

Link to comment
Share on other sites

Ok

O sa iau un bidon sa il prepar pt cand va veni caldura.Nu de alta dar imi si place sa fac eu cu mana mea la masina una alta, plus ca nu am incredere in cei din service.

Atatea povesti am auzit ca mi-e lehamite.Masina mea are ABS, deci sa inteleg ca se impune OBLIGATORIU sistemul sub presiune?Dintre marcile de lichide de pe piata ce recomandati:castrol, mobil, aral?

Nu mi-a fost f clar din descrierea operatiunii, cum imi dau seama cand a iesit lichidul vechi, dupa culoare?ca sa reiau pe scurt:golesc borcanul de lichidul vechi, montez instralatia , dau drumul la un aerisitor si vad la culoarea lichidului cand apare cel nou?Asa pare logic, ca cel nou impinge pe tevile f subtiri lichidul si etc.Daca nu am o data cand a fost schimbat ultima data lichidul; de frana, cam cum as putea aprecia calitatea lui, varsta ca sa zic asa.Intreb ca momentan frana merge impecabil.

Multumesc de raspuns.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ok

O sa iau un bidon sa il prepar pt cand va veni caldura.Nu de alta dar imi si place sa fac eu cu mana mea la masina una alta, plus ca nu am incredere in cei din service.

Atatea povesti am auzit ca mi-e lehamite.Masina mea are ABS, deci sa inteleg ca se impune OBLIGATORIU sistemul sub presiune?Dintre marcile de lichide de pe piata ce recomandati:castrol, mobil, aral?

Nu mi-a fost f clar din descrierea operatiunii, cum imi dau seama cand a iesit lichidul vechi, dupa culoare?ca sa reiau pe scurt:golesc borcanul de lichidul vechi, montez instralatia , dau drumul la un aerisitor si vad la culoarea lichidului cand apare cel nou?Asa pare logic, ca cel nou impinge pe tevile f subtiri lichidul si etc.Daca nu am o data cand a fost schimbat ultima data lichidul; de frana, cam cum as putea aprecia calitatea lui, varsta ca sa zic asa.Intreb ca momentan frana merge impecabil.

Multumesc de raspuns.

 

0) Sa nu permiti schimbarea lichidului decit sub presiune indiferent de comentariile pe care le auzi.

1) Eu pina azi am folosit Castrol Response la bidon de 1 l e cam 40RON, nu e foarte scump si a mers bine. Un lichid foarte bun este si ATE (asta se face si in doua culori albastru si rosu - perfect miscibile - ca indicator sa stii cind ai terminat cu schimbarea).

2) Capacitatea instalatiei e cam 1,2 l, verifici la roti culoarea lichidului. Compari lichidul care iese prima oara cu culoarea lichidului nou.

3) Daca merge impecabil frina si nu ai o data a ultimei schimbari si esti curios, scoate putin lichid de frina pe la roata dreapta spate. Poti face asta fara sa mai montezi instalatia sub presiune. Montezi un furtun transparent pe surubul de aerisire, astepti sa curga putin prin gravitatie sau poti sa si pompezi odata dar cam pina la jumatatea cursei. Sa nu dai pedala pina la fund ca pistonul pompei va merge pe o zona a cilindrului pompei unde pot fi mici coroziuni care sa nu faca bine garniturii pompei.

Daca gasesti lichidul rosiatic mai mult ca sigur trebuie schimbat, sau si mai simplu poate culoarea din rezervor este dubioasa (scoti cu o seringa si-l compari cu ce ai cumparat).

4) Ordinea schimbarii: spate dr. apoi stg., fata dr. apoi stg. (simplu - de la cel mai indepartat loc fata de pompa la cel mai apropiat).

5) Presiunea de schimbare max. 2 bar, sa nu iasa rezervorul de pe pompa. Eu am folosit si presiuni mai mici 0,8 - 1,5 bar astepti ceva mai mult.

6) Daca ai ambreiaj hidraulic, la sfirsit trebuie schimbat si lichidul din el, se ajunge prin zona cutiei de viteze pe partea stinga, vei gasi acolo surubul de aerisire. Aici vezi ca va curge ceva mai repede.

 

Frinele in principiu merg bine si cu lichidul mai vechi care a absorbit umiditate din aer dar nu multa vreme. Umiditatea sigur creaza probleme in timp, cea mai uzuala este corodarea usoara a cilindilor din fonta. Cea mai grava este raminerea fara frina dupa 2 - 3 frinari exagerate, sau o vale lunga (incepe sa fiarba apa acumulata in lichidul vechi). Poti verifica si dupa cum merg rotile dupa ridicarea cu cricul, roata trebuie sa se invirta usor sau dupa un mers fara frinare atingi discurile ele trebuie sa fie aproape reci daca unul singur este cald sigur e o problema. Daca gasesti diferenta de temperatura intre discurile de pe aceeasi punte ele este posibil ca un pistonas sa revina putin mai greu. O astfel de verificare o faci de citeva ori pina stabilesti fara dubiu ca o roata merge ceva mai cald, sau poate toate sunt calde. Este un semn ca pistonasul nu lucreaza usor usor in cilindru si este putin intepenit - lichid vechi care a favorizat coroziunea usoara sau poate o garnitura de protectie rupta. O astfel de frina ar cam trebui controlata pina nu se agraveaza starea de intepenire (+ consum inutil, uzura frina etc...)

Daca te apuci de treaba iti doresc succes!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
asta am patit eu ieri in timp ce mergem pana in Buc. venind din Tgv la sparsitul paduri de la Vlasia am simtit au ca era ceva neregula cu masina. cand am franat ca ma apropiam sa urc podul a ramas pistomul de pe dr fata apasat.mi-am dat seama, sa simtit de cum am luat piciorul de pe frana. sa incalzit discul mai ceva ca fierul de calcat.si asta in interval de nici200 de metri. se simtea caldura de la distanta (10-20cm). acum trebuie sa il schimb si eu, oricum era in plan, dar nu am avut cum din cauza vremii.
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

hmmmm.... lichidul de frana .... schimbat prin metoda clasica...calca...lasa...blaaaaa-blaaablaaa. dar a facut pe fiecare roata ...... am avut un furtunas transparent pe care la pus la aerisitorul de la fiecare roata pe rand in timp ce unul calca frana ( eliminand prin aerisitor lichidul vechii--de o culoare mai ruginie ) in acelasi timp era complectat in bidonasul de umplere a lichidului de frana...deci nu a scos tot lichidul de frana si sa il inlocuiasca pe urma cu celalalt nou...ci sa facut progresiv pana cand pe furtunas ...pe la aeristor a ajuns lichidul de frana curat... ( nou )...deci se poate si prin calca ...lasa fara sa uzezi nimic atata timp cand ai in instalatie lichid de frana.

 

ce parere aveti ?

Link to comment
Share on other sites

hmmmm.... lichidul de frana .... schimbat prin metoda clasica...calca...lasa...blaaaaa-blaaablaaa. dar a facut pe fiecare roata ...... am avut un furtunas transparent pe care la pus la aerisitorul de la fiecare roata pe rand in timp ce unul calca frana ( eliminand prin aerisitor lichidul vechii--de o culoare mai ruginie ) in acelasi timp era complectat in bidonasul de umplere a lichidului de frana...deci nu a scos tot lichidul de frana si sa il inlocuiasca pe urma cu celalalt nou...ci sa facut progresiv pana cand pe furtunas ...pe la aeristor a ajuns lichidul de frana curat... ( nou )...deci se poate si prin calca ...lasa fara sa uzezi nimic atata timp cand ai in instalatie lichid de frana.

 

ce parere aveti ?

 

Cand apesi pedala de frana e ok ca impinge lichidul afara pe aerisitor dar cand retragi piciorul intra aer in etrier, rolul pompei cu presiune este acela de a forta lichidul sa iasa in permanenta prin aerisitor. 

 

 

In concluzie tot nu este bine.

hmmmm....mi-ai amintit un detaliu pe care l-am neglijat. inainte sa strige lasa cel de sub masina....astupa orificiul furtunasului cu degetul deci...nu avea cum sa intre aer...in concluzie posibil sa fie ok....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cand apesi pedala de frana e ok ca impinge lichidul afara pe aerisitor dar cand retragi piciorul intra aer in etrier, rolul pompei cu presiune este acela de a forta lichidul sa iasa in permanenta prin aerisitor.

 

 

In concluzie tot nu este bine.

 

metoda optima in cazul acesta e sa ti capatul furtunasului intr-un borcan pe jumatate umplut cu lichid de frana curat. in felul asta nu are cum sa intre aer inapoi... si inainte de "las-o bai" se strange inapoi aerisitorul. in cazul meu se pare cu nu prea mai am de ales pt ca am etrierul dat jos pe fata (mi s-a blocat si trebuie sa-l cumpar de nou acum ca a corodat pistonul - aviz celor care nu considera atat de stringenta schimbarea lichidului la timp), a iesit greu fiind blocat (it's really a bitch) si a intrat ceva aer pe instalatie, am pierdut lichid de frana... in concluzie tot trebuie sa aerisesc deci, o sa fac si schimbul cred pana la urma daca imi fac curaj, toate la fata locului (in parcare). Nu am trepiede deci cred ca va fi cu adevarat distractiv sa dau jos rotile de 3-4 ori:))

 

Mi-a venit mie o o idee insa nu stiu cat de buna e: daca las masina pe jante (adica o urc pe cric, bag janta dedesubt culcata, pun ceva deasupra (o patura sa nu zgarie) si o las jos pe janta. scot cricul si trec mai departe pana ramane culcata pe jante. oare o sa tina sau e pericol sa imi fut si jantele si sa ma trezesc cu masina pe jos? ce ziceti? sa imi fac curaj?

Edited by rdy4ever
Link to comment
Share on other sites

Cica la masinile cu DSC se recomanda lichid DOT 4+. Stie careva ceva despre asta? Mi-a zis-o un tip de la piese auto, s-a uitat pe un program si m-a intrebat daca am DSC. Urmeaza sa-mi cumpar lichidul si nu stiu de care sa iau. El mi-a gasit DOT 4+ pe FEBI si costa 65 lei/ Litru. Mi-l aduce intr-o zi. Oare sa iau asa? Am fost si la BMW si aia nu stiau nimic de DOT 4+...
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Eu am schimbat in felul urmator- am umplut bidonasul cu lichid de frana, am deschis aerisitoarele si am lasat sa curga pana a iesit lichid curat la toate rotile! Dupa aia am facut aerisirea! Nu am fortat lichidul cu pedala de la frana sa iese, curge singur! Am folosit lichid facut special pentru logan ! 14 lei jumatatea, mi-a intrat exact o jumatate bmw 316i 1994!
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.