BMWClub: Redresare din derapaj - BMWClub

Jump to content

  • 18 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Redresare din derapaj Rate Topic: ***** 3 Votes

#41 User is offline   Beriba 

  • trolling around
  • Group: Members
  • Posts: 1630
  • Joined: 16-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 24 February 2012 - 15:39

r0nin, iti spun din experienta mea: daca iti fuge spatele intr-o curba, virezi in directia in care a fugit spatele. Sa zicem stg. Cat de in stanga, e in functie de viteza si de cat de mult a fugit spatele. Cand isi va pierde inertia si forta de frecare va fi mai mare, ea se va indrepta si o va lua brusc la stanga, deoarece tu esti cu volanul virat in partea aia. Atunci, poate cu foarte putin timp inainte, indrepti volanul. Super repede. Daca nu il indrepti te vei trezi derapand in cealalta parte. Toate astea fara acceleratie.

Chestiile astea ajungi sa le simti, dupa ce exersezi putin. Partea naspa e ca nu ai unde exersa ...

This post has been edited by september child: 24 February 2012 - 15:40

0

#42 User is offline   d-rive 

  • muhahahahaaaa
  • Group: Members
  • Posts: 3583
  • Joined: 15-April 06
  • Gender:Not Telling

Posted 24 February 2012 - 15:41

Aderenta nu forta de frecare :p
0

#43 User is offline   Beriba 

  • trolling around
  • Group: Members
  • Posts: 1630
  • Joined: 16-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 24 February 2012 - 15:41

Si aderenta ce e? ;)

Iar in momentul deraparii e o gramada de frecare acolo.


LE: mie imi place topicul asta, sincer. Poate cineva cu mai multa experienta(am vazut ca avem colegi ce participa la raliuri) isi da cu parerea.

This post has been edited by september child: 24 February 2012 - 15:47

0

#44 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 15:57

View PostRares_CJ, on 24 February 2012 - 15:33, said:

Un sfat pentru toti cei interesati: mergeti la karting.

E distractiv, e educativ. Bani bine investiti.
Chiar daca e un traseu fara trafic din contrasens sau alte conditii si traficul de zi cu zi, fortele care actioneaza sunt aceleasi.

O mica corectie, kartul are 100 kg, pe viraje ai cam 0 inertie.

O masina are 1500 2000 2500 kg, pe viraje forta dubla inertiala.

De-asta Raikkonen nu prea a facut nimic in WRC pentru ca automatismele sale erau setate pentru aderenta maxima, pe cand rallly reprezinta exact opusul= lipsa adederentei.

September_child, in momentul derapajului pe asfalt,frecarea de fapt este foarte mica deoarece cauciucul numai adera, exact ca pe zapada-gheata.

PS:din moment ce topicul e foarte frumos disputat va propun sa vizionati emisiunile Best Motoring unde se explica foarte bine tehnicile de baza ale pilotajului.

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 16:01

0

#45 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 24 February 2012 - 16:02

Stefan, nu zic nu.
Tin minte ca unde mergeam la kart, in cluj, era un traseu interior si pista era dintr-un asfalt foarte alunecos. Era negru, ca bitumul, dar foarte fin si sticlos. Era foarte usor sa ma arunc pe dupa curbe cu kartul...

P.s. colegul september_child zicea "Cand isi va pierde inertia si forta de frecare va fi mai mare" si nu mi se pare gresit deloc. Se refera, cred eu, la momentul in care masina nu mai derapeza, fortele de inertie care au provocat derapajul nu mai exista, deci forta de frecare creste (adica aderenta), moment in care masina poate zvacni in directia opusa virajului... Poate am inteles gresit.

This post has been edited by Rares_CJ: 24 February 2012 - 16:05

0

#46 User is offline   Beriba 

  • trolling around
  • Group: Members
  • Posts: 1630
  • Joined: 16-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 24 February 2012 - 16:03

Nu stiu daca forta de frecare e foarte mica sau forta centrifuga e foarte mare ..
0

#47 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 16:05

Te ajuta kartingul dar poate fi inselator cum am spus, din cauza curajului fara limite.



printre cele mai bune emisiuni dedicate pilotajului la extrem.
0

#48 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 24 February 2012 - 16:07

Video e cumva the king of drift?

Mea culpa, am intrebat inainte sa dau play.

Si ca un mic offtopic: nu inteleg cum poate conduce ala cu ghetele alea. Am o pereche de Asics Onitsuka Tiger, editie limitata, speciali pentru condus. Dar au talpa moale. Am impresia ca se muleaza talpa pe pedale, ceea ce chiar nu-mi place. Cei mai ok papuci de condus care i-am avut pana acuma au fost de la sparco.

This post has been edited by Rares_CJ: 24 February 2012 - 16:16

0

#49 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 16:08

Daca forta de frecare ar fi mare= aderenta superioara consecintele fortei centrifuge ar fi anulate.

Si ajungem intr-un punct sensibil pe care multi nu al cunosc,condusul pilotajul nu inseamna numai actiunea acceleratiei si franei dar si cunoasterea multor elemente de fizica,

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 16:09

0

#50 User is offline   MaQ 

  • ...........
  • Group: Members
  • Posts: 1360
  • Joined: 09-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea

Posted 24 February 2012 - 16:09

Din cat am avut ocazia sa ma joc cu masina, pot spune ceva de genu' : vrei sa derapezi mai mult, accelerezi; vrei sa te opresti din derapaj si sa incerci sa te redresezi/opresti, apesi ambreiajul si lasi masina sa curga. Bineinteles, in timpul asta trebuie sa rotesti covrigul in directia si unghiul potrivite.
1

#51 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 16:15

View PostMaQ, on 24 February 2012 - 16:09, said:

Din cat am avut ocazia sa ma joc cu masina, pot spune ceva de genu' : vrei sa derapezi mai mult, accelerezi; vrei sa te opresti din derapaj si sa incerci sa te redresezi/opresti, apesi ambreiajul si lasi masina sa curga. Bineinteles, in timpul asta trebuie sa rotesti covrigul in directia si unghiul potrivite.


Asta e una din manevrele pe care le faci ca sa arunci spatele,la un evo 6 de exemplu care nu are pompa de active pe spate ,

Dar dupa aceasta actiune trebuie eliberat imediat ambreiaju pentru a restabili controlul.

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 16:16

0

#52 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 24 February 2012 - 16:32

despre astia ziceam
0

#53 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 16:46

E vorba de obisnuinta,nu poti sa ai aceeasi sensibilitate cu un adidas normal fata de o gheata de curse.

Eu imi aleg incaltarile cu talpa ft subtire tocmai din considerentul acesta,si cat mai mulati pe picior.

Plus ca tot echipamentu este omologat FIA si este ignifug. :thumbsup:

PS: pune la o rezolutie mai mica pozele sunt prea mari.

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 16:52

0

#54 User is offline   Beriba 

  • trolling around
  • Group: Members
  • Posts: 1630
  • Joined: 16-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Posted 24 February 2012 - 17:02

Inteleg aluzia ta cum ca nu as stii fizica, dar te inseli.

Eu nu cred ca dispare forta de frecare intr-un derapaj. Daca ea nu ar exista ai putea sa o impingi in lateral, dar nu poti. Ori ca sa deplasezi o masina perpendicular pe directia de mers, ai nevoie de o forta mare pentru a invinge frecarea cauciucului de asfalt.

Daca ma insel, explica-mi. Dar mai stiintific decat: problema la multi e ca nu stiu fizica.

This post has been edited by september child: 24 February 2012 - 17:04

0

#55 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 17:13

Nu era nici o aluzie asupra ta, nu trebuie sa fi doctor in fizica sa poti intelege niste principii simple.

Forta de frecare a unui vehicul stationar este foarte mare in comparatie cu a unui vehicul in miscare.

Dar pune acea masina pe gheata ca sticla si ai sa poti impinge masina.

Gandeste-te cat s-a imbunatatit dinamica unei masini prin introducerea ABS-ului,faptul ca te ajuta sa ramai pe aceeasi directie fara pierderea aderentei ca in cazul absentei sistemului.

In momentul unui derapaj toata masina trece prin aceleratii negative, acceleratiile negative sunt date de viteza de deplasare si fac masina sa para foarte usoara ,astfel apasarea pe cauciucuri devine foarte mica si de aici intervine derapajul.

Exemplu de ce apasarea aerodinamica este foarte importanta la masinile de viteza, la 300km/h fara o apasare suficienta senzatiile sunt asemanatoare ale unei masini care merge pe gheata.

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 17:15

0

#56 User is offline   V8Li 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 58
  • Joined: 29-March 10
  • Gender:Male

Posted 24 February 2012 - 17:18

Cel mai bine e sa nu bruschezi masina in niciun fel pentru ca este oricum la limita manevrabilitatii.

Poate nu ai inteles tu bine, ideea e sa dai drumul usor la acceleratie pana prinde din nou aderenta, daca schimbi in treapta inferioara nu numai ca este foarte greu sa faci o sincronizare lina datorita timpului scurt in care trebuie sa faci manevra dar e posibil sa agravezi situatia cu o frana de motor "violenta".

Eu as insuma totul cu manevre care muta centrul de greutate unde ai nevoie si de obicei e bine sa fie pe centru in derapaje, nici pe rotile din fata pentru ca supravireaza mai rau dar nici pe spate ca nu ai control... :)
0

#57 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 24 February 2012 - 17:22

View PostStefan_e46, on 24 February 2012 - 17:13, said:

fac masina sa para foarte usoara


Ca o mica paranteza, asta e exact senzatia pe care o ai in momentul in care acvaplanezi sau ai intrat pe o portiune de gheata... masina se simte foarte usoara
0

#58 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 24 February 2012 - 17:23

View PostStefan_e46, on 24 February 2012 - 17:13, said:

Forta de frecare a unui vehicul stationar este foarte mare in comparatie cu a unui vehicul in miscare.

Ups. Asta nu suna deloc bine :) .
Te referi cumva la frecarea de alunecare? Desi aia este cu totul altceva si nu are legatura cu starea de miscare sau de stationare a masinii.

View PostStefan_e46, on 24 February 2012 - 17:13, said:

In momentul unui derapaj toata masina trece prin aceleratii negative, acceleratiile negative sunt date de viteza de deplasare si fac masina sa para foarte usoara ,astfel apasarea pe cauciucuri devine foarte mica si de aici intervine derapajul.

Acceleratie negativa inseamna ca viteza de variatiei a vitezei este negativa. Mai pe romaneste inseamna franare. Tu la ce te-ai referit prin acceleratia negativa?
0

#59 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 24 February 2012 - 17:24

View PostV8Li, on 24 February 2012 - 17:18, said:

nici pe rotile din fata pentru ca supravireaza mai rau dar nici pe spate ca nu ai control... :)

Asta nu e o regula, ci mai degraba depinde de puntea motorie...
0

#60 User is offline   Stefan_e46 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1372
  • Joined: 02-November 07
  • Gender:Male
  • Interests:racing

Posted 24 February 2012 - 17:41

Paul era vorba forta de apasare a cauciucurilor pe pamant care difera in cazul unei vehicul stationar fata de unul dinamic.



Exemplu: cred ca vi s-a intamplat de multe ori sa treceti cu viteza mare printr-un loc cu o saritoare sau cand urcati o panta mai inclinata , momentul in care masina se desprinde de propria-i greutate poate fi denumita ca acceleratie negativa.sau ca a cea unui avion care decoleaza.

This post has been edited by Stefan_e46: 24 February 2012 - 17:42

0

Share this topic:


  • 18 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro