BMWClub: Probleme caldura BMW Seria 3-E90 - BMWClub

Jump to content

  • 9 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Probleme caldura BMW Seria 3-E90 Rate Topic: -----

#41 User is offline   Alex_wly 

  • Oo (!!!) * (!!!) oO
  • Group: Members
  • Posts: 4968
  • Joined: 19-May 09
  • Gender:Male
  • Location:TGV

Posted 26 November 2014 - 22:54

aia la bimmer service te-au pacalit cu pompa auxiliara.nu are nicio treaba cu caldura din masina.probabil ai si dat 500 de lei pe una noua, care nu tine foarte mult, tocmai pt ca este foarte rar folosita si se blocheaza.
trebuia sa cauti care este rolul ei inainte sa dai banii pe ea.iar 100 de lei pe tester, considera ca i-ai dat de pomana.asta e pretul de service la coltul blocului.
daca tot ai bagat mana pe la masina, sfatul meu este sa demontezi bordul masinii si sa verifici cu rabdare fiecare circuit.posibil ceva sa nu lucreze acolo.
0

#42 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 November 2014 - 23:40

 Alex_wly, on 26 November 2014 - 22:54, said:

aia la bimmer service te-au pacalit cu pompa auxiliara.nu are nicio treaba cu caldura din masina.probabil ai si dat 500 de lei pe una noua, care nu tine foarte mult, tocmai pt ca este foarte rar folosita si se blocheaza.
trebuia sa cauti care este rolul ei inainte sa dai banii pe ea.iar 100 de lei pe tester, considera ca i-ai dat de pomana.asta e pretul de service la coltul blocului.
daca tot ai bagat mana pe la masina, sfatul meu este sa demontezi bordul masinii si sa verifici cu rabdare fiecare circuit.posibil ceva sa nu lucreze acolo.


Iti dai seama ca nu am cumparat-o de la ei si nici nu am dat 100 de lei sa mi-o monteze. Am luat SH pentru ca nimeni nu putea sa-mi zica sigur ca aia e problema si am montat-o eu in 5 minute. Problema cu caldura pe dreapta este clar din cauza pompei auxiliare de apa. Am schimbat si s-a rezolvat, da caldura si pe dreapta la fel ca pe stanga. Problema grava e ca nu mai infierbanta si asta dinainte sa schimb pompa.
Cand zic pompa auxiliara ma refer la piesa 4 din link http://realoem.com/b...437&hg=64&fg=18
Eu stiu ca functioneaza la activarea functiei REST si nu numai, ea pompeaza apa in radiatorul din masina, cand scot mufa din ea, se simte clar cum se raceste si mai tare aerul suflat. Daca gresesc si stii altceva despre ea, te rog sa ma corectezi. Mersi frumos!

Stie cineva ce face piesa 2 http://realoem.com/b...774&hg=64&fg=15 ?
E' cumva un robinet care inchide si deschide apa in masina? Ar putea fi de la el?
0

#43 User is offline   Alex_wly 

  • Oo (!!!) * (!!!) oO
  • Group: Members
  • Posts: 4968
  • Joined: 19-May 09
  • Gender:Male
  • Location:TGV

Posted 27 November 2014 - 14:37

Eu am pompa auxiliara defecta de cand am luat masina.si avea un an masina si 60.000 de km.dar probleme cu caldura nu am avut decat cand aveam termostatele defecte.le-am schimbat si s-a rezolvat problema.
si multe e90 au pompa auxiliara defecta.tocmai ca nu e prea folosita si se blocheaza.
0

#44 User is offline   enders 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 933
  • Joined: 05-July 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Bora Bora

Posted 27 November 2014 - 15:00

Si eu o am defecta tot decand am cumparat masina, mai misc de ea sau cate un "balcan" reset si o ia din loc.
Confirm cele zise de Alex, probleme cu caldura nu am avut niciodata din cauza pompei auxiliare.


Sent from my iPhone 1s using Tapatalk
0

#45 User is offline   RaYn3 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1755
  • Joined: 21-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:F1

Posted 27 November 2014 - 15:29

Pompa auxiliara ajuta intr-adevar la incalzirea apei intr-un timp mai scurt, dar asta nu inseamna ca daca-i dusa asa cum la foarte multe E90-uri se intampla, sa-ti afecteze incalzirea! Poate se incalzeste ceva mai greu decat daca-i functionala si cel mai important, n-o sa-ti mearga functia de Rest, adica sa-ti bage caldura si cu motorul oprit! Si asta dupa ce in prealabil ai mers cu masina suficient iar temp apei a ajuns undeva aproape de max, altfel nici nu va porni!

This post has been edited by RaYn3: 27 November 2014 - 15:31

0

#46 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 17:00

Ideea e ca dupa ce am schimbat-o si-a revenit caldura pe dreapta. Posibil sa fie doar o coincidenta, nu contrazic ca nici reprezentanta nu mi-a zis 100%, a zis ca 95% e pompa auxiliata: "S-au dus carbunii si ca nu mai functioneaza in parametri" :). Functia REST imi merge si imi mergea si inainte

Bun, atunci din ce cauza nu am caldura cum trebuie in masina si se incalzeste asa greu? Benzina are doua termostate sau doar dieselul? Mentionez ca furtunul care iese din motor e rece abia la 108 grade incepe sa se incalzeasca cate putin, deci tind sa cred ca termostatul este ok.

Stie cineva cum se face o aerisire ca la carte, am vazut aici pe forum pasii, dar pentru astea cu vas de expansiune separat zice ca se aeriseste singura, ceea ce nu cred, daca scot furtunul de la pompa aux abia daca curge putina apa, restul aer, DECI nu se aeriseste singura.
0

#47 User is offline   smiley32 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 770
  • Joined: 10-January 12
  • Gender:Male
  • Location:MM
  • Interests:

Posted 27 November 2014 - 19:10

Se aeristeste foarte greu cel pe benzina, ai un surubel acolo pe vasul de expansiune :rolleyes:
0

#48 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 20:28

 smiley32, on 27 November 2014 - 19:10, said:

Se aeristeste foarte greu cel pe benzina, ai un surubel acolo pe vasul de expansiune :rolleyes:


Sper ca nu ai fost ironic cand ai zis ca se aeriseste foarte greu la benzina, pentru ca se aeriseste foarte greu. Evident ca am aerisit si de la surubul de pe vas de 10 ori si de la surubul de langa racitorul de ulei. Nu au niciun efect, iese apa si atat.

Azi cand am oprit masina se auzea in bord ca si cum ar turna cineva apa in radioator dintr-un bidon, ceea ce imi intareste inca odata ideea ca masina asta nu e aerisita bine si nu gasesc pe cineva capabil sa-mi aeriseasca si mie instalatia. EVIDENT nu doar din surub ca nu da rezultate.
Ma refer la o aerisire asemnatoare cu video: https://www.youtube....h?v=KDBGYRlMPOQ
0

#49 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 21:11

 gazoby, on 27 November 2014 - 20:28, said:

Sper ca nu ai fost ironic cand ai zis ca se aeriseste foarte greu la benzina, pentru ca se aeriseste foarte greu. Evident ca am aerisit si de la surubul de pe vas de 10 ori si de la surubul de langa racitorul de ulei. Nu au niciun efect, iese apa si atat.

Azi cand am oprit masina se auzea in bord ca si cum ar turna cineva apa in radioator dintr-un bidon, ceea ce imi intareste inca odata ideea ca masina asta nu e aerisita bine si nu gasesc pe cineva capabil sa-mi aeriseasca si mie instalatia. EVIDENT nu doar din surub ca nu da rezultate.
Ma refer la o aerisire asemnatoare cu video: https://www.youtube....h?v=KDBGYRlMPOQ


Da-mi vinul tau sa-ti trimit procedura din DIS de aerisire completa
Si o adresa de e-mail

This post has been edited by razzzzvan: 27 November 2014 - 21:11

0

#50 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 21:21

 razzzzvan, on 27 November 2014 - 21:11, said:

Da-mi vinul tau sa-ti trimit procedura din DIS de aerisire completa
Si o adresa de e-mail


Mersi frumos!

wbava51020va55034

gabriel.azoitei@yahoo.ro
0

#51 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 21:42

gata ti l-am trimis
0

#52 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 27 November 2014 - 22:43

 razzzzvan, on 27 November 2014 - 21:42, said:

gata ti l-am trimis


Mersi frumos! Problema e ca la mine nu iese deloc apa pe la aerisitorul de langa racitorul de ulei si nu am aerisitor langa pompa auxiliara, cred ca acolo e o poza pentru diesel.
Oricum e mult mai logic stilul de aerisire, decat ce gasesti pe aici.
0

#53 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 00:14

Adica deschizi aerisitorul si nu iese nici aer nici apa ?
0

#54 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 00:33

 razzzzvan, on 28 November 2014 - 00:14, said:

Adica deschizi aerisitorul si nu iese nici aer nici apa ?


Nu iese nimic, scot aerisitorul de tot si nu iese nimic, scot aerisitorul si de la racitorul de ulei si vad inauntru in furtun, e gol.
Iese apa doar atunci cand e pornita masina, dar nu-mi iese si aerul. Pana in seara asta a fost doar o presupunere a am aer in instalatie, dar mai devreme cand am oprit masina se auzea in caloriferul din bord ca si cum ai turna apa dintr-un bidon in calorifer.
0

#55 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 01:56

deci tu ai doua aerisitoare unul pe vas si unul pe racitorul de ulei
mai intai il desfaci pe cel de pe vas sau dai capacul jos la vas si dupaia deschizi aerisitorul de pe racitor, ca sa aiba pe unde sa-si ia aer

nu am inteles care mai este exact problema ta ca vad ca ai rezolvat cu faptul ca pe o parte baga mai calc si pe o parte mai rece ?
acum te plangi ca nu baga destul de cald desi motorul este incalzit ?

This post has been edited by razzzzvan: 28 November 2014 - 02:13

0

#56 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 12:19

 razzzzvan, on 28 November 2014 - 01:56, said:

deci tu ai doua aerisitoare unul pe vas si unul pe racitorul de ulei
mai intai il desfaci pe cel de pe vas sau dai capacul jos la vas si dupaia deschizi aerisitorul de pe racitor, ca sa aiba pe unde sa-si ia aer

nu am inteles care mai este exact problema ta ca vad ca ai rezolvat cu faptul ca pe o parte baga mai calc si pe o parte mai rece ?
acum te plangi ca nu baga destul de cald desi motorul este incalzit ?


Exact, pe dreapta baga rece, pe stanga baga fierbinte, de ceva timp nici pe stanga nu imi mai baga fierbinte si a inceput sa fie din ce in ce mai ger in masina, asa ca am schimbat pompa auxiliara de apa si a inceput sa-mi dea si pe dreapta caldura la fel ca pe stanga, doar ca nu baga cum trebuie, e un aer asa caldut desi apa sta la 98 -102 grade pe vremea asta
0

#57 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 14:07

Fa aerisirea in felul utmator
scoate capacul de la vas
poneste motorul
porneste caldura la maxim
desfa aerisitoarele pana curge antigel fara bule de aer
astept sa-mi spui daca merge
0

#58 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 15:55

 razzzzvan, on 28 November 2014 - 14:07, said:

Fa aerisirea in felul utmator
scoate capacul de la vas
poneste motorul
porneste caldura la maxim
desfa aerisitoarele pana curge antigel fara bule de aer
astept sa-mi spui daca merge



Tocmai ce am incercat cum mi-ai trimis aseara + ce mi-ai zis mai sus. problema e ca nu iese aerul sau daca iese, ies cateva bule la 30 de secunde, imi scoate toata apa din instalatie si tot nu imi scoate tot aerul. In continuare se aude ca are aer pe instalatie si are mult. Cand pornesc caldura se aude in caloriferul din masina cum se aude in casa cand pornesti centrala sau dau astia drumul la caldura, sunetul ala cand se umple caloriferul. Cat m-am jucat pe la ea cu aerisitul, vreo 4-5 minute a inceput sa bage bine, dupa care iar slab.
0

#59 User is offline   razzzzvan 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1284
  • Joined: 27-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 17:28

foarte important este ca temperatura motorului sa fie cea optima de functionare pentru ca termostatul sa fie deschis total

stai cu ea la relanti acelerata la 2500-3000 si stai cu ochii pe temperatura
cand vezi ca iti deschide termostatul si incepe sa scada temperatura la apa cu cateva grade o tii accelerata pana iti urca inapoi
dupa ce esti sigur ca ti-a deschis termostatul complet abia dupaia faci aerisirea

mare grija cu surubelele de aerisire de plastic sa nu le strangi excesiv ca mie dupa ce mi-a facut aerisirea un mecanic priceput
mi-a plesnit surubul de pe vasul de expansiune, ghici unde,
in Salonic si sambata seara cand era reprezentanta bmw inchisa

ideea este in felul urmator
vasul de expansiune este cel mai inalt punct al instalatiei
chiar daca nu iese aerul complet din instalatie la aerisire mergand cu masina in mod normal trebuie sa se adune in vas si sa scada nivelul la apa cand se elimina aerul din instalatie

verifica si debitul pe care-l da pompa de apa, scoate mufa de la pompa electrica si vezi daca se pastreaza debitul pe care-l da in vas
nu ar trebui sa fie nici o fluctuatie a debitului cand scoti pompa electrica din functiune

daca tot nu merge si asa pasul urmator este verificarea robinetilor electronici care inchid sau deschid circuitul din caloriferul de interior
nu vreau sa ma duc cu gandul mai departe la instalatie infundata ca totusi este o masina destul de noua, nu cred ca se pune problema
1

#60 User is offline   gazoby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 196
  • Joined: 05-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 November 2014 - 17:47

 razzzzvan, on 28 November 2014 - 17:28, said:

foarte important este ca temperatura motorului sa fie cea optima de functionare pentru ca termostatul sa fie deschis total

stai cu ea la relanti acelerata la 2500-3000 si stai cu ochii pe temperatura
cand vezi ca iti deschide termostatul si incepe sa scada temperatura la apa cu cateva grade o tii accelerata pana iti urca inapoi
dupa ce esti sigur ca ti-a deschis termostatul complet abia dupaia faci aerisirea

mare grija cu surubelele de aerisire de plastic sa nu le strangi excesiv ca mie dupa ce mi-a facut aerisirea un mecanic priceput
mi-a plesnit surubul de pe vasul de expansiune, ghici unde,
in Salonic si sambata seara cand era reprezentanta bmw inchisa

ideea este in felul urmator
vasul de expansiune este cel mai inalt punct al instalatiei
chiar daca nu iese aerul complet din instalatie la aerisire mergand cu masina in mod normal trebuie sa se adune in vas si sa scada nivelul la apa cand se elimina aerul din instalatie

verifica si debitul pe care-l da pompa de apa, scoate mufa de la pompa electrica si vezi daca se pastreaza debitul pe care-l da in vas
nu ar trebui sa fie nici o fluctuatie a debitului cand scoti pompa electrica din functiune

daca tot nu merge si asa pasul urmator este verificarea robinetilor electronici care inchid sau deschid circuitul din caloriferul de interior
nu vreau sa ma duc cu gandul mai departe la instalatie infundata ca totusi este o masina destul de noua, nu cred ca se pune problema



Ce zici tu cu termostatul, banuiesc si eu pentru ca NICIO aerisire nu s-a facut cu termostatul deschis. Problema e alta: termostatul meu deschide la 108 grade si termocupla pleaca la 111 grade. Fiind vid, apa nu fierbe la 108- 111 grade, dar cand scot capacul si prinde aer incepe sa fiarba pe loc.

Unde sunt robinetii astia? Ii are? La e36, e39, e46 se vad, am mai avut probleme cu ei, dar asta nu cred ca are robineti, cred ca pompa auxiliara face tot. M-am uitat si pe scheme pe realoem nu pare sa fie niciun robinet nici pe tur nici pe retur.

Ma gandesc ca daca ar fi instalatia infundata nu avea toane cand dadea caldura. Am observat ca atunci cand o tin turata in 2500 - 3000 turatii ca sa incalzesc motorul incepe sa dea caldura, deci ma gandesc ca pompa de apa a masinii + pompa auxiliara reusesc sa impinga apa in radiatorul din masina

This post has been edited by gazoby: 28 November 2014 - 17:54

0

Share this topic:


  • 9 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro