BMWClub: Specificatii tehnice diferential BMW M3 e46 - BMWClub

Jump to content

  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Specificatii tehnice diferential BMW M3 e46

#1 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 10 January 2014 - 23:30

Buna seara dragi forumisti. Stie cineva care sunt specificatiile tehnice la diferentialul de m3 e46 ? Am cautat pe goole si nu am gasit nimic, doar niste filmulete pe youtube. Am nevoie de backlash,preload la pinion,preload la pinion + coroan,forte de strangere, tipul rulmentilor,simeringurilor samd. Daca stie cineva aceste specificatii va rog sa le postati.
0

#2 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 11 January 2014 - 20:23

Nimeni nu are nici o informatie despre diferential ?
0

#3 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 12 January 2014 - 20:08

View PostSorin_, on 11 January 2014 - 20:23, said:

Nimeni nu are nici o informatie despre diferential ?

dacă ești interesat să repari un diferențial, contactează-mă pe diffrepair@yahoo.ro și putem vorbi, eu cu asta mă ocup.
0

#4 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 January 2014 - 12:58

Are cineva aceste specificatii tehnice ? Raman dator cu o tura, dupa ce fac reglajul la diferential bineinteles.

This post has been edited by Sorin_: 18 January 2014 - 12:59

0

#5 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3851
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male

Posted 18 January 2014 - 13:04

poate in tis sa gasesti ceva
0

#6 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 January 2014 - 18:47

View PostBOASKA, on 18 January 2014 - 13:04, said:

poate in tis sa gasesti ceva

Te rog sa fii mai explicit. Ce insemna ''tis'' ?
0

#7 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 25 January 2014 - 21:18

se pare ca aceste informatii sunt greu de gasit, sau pe cale de disparitie
0

#8 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 26 January 2014 - 16:02

View PostSorin_, on 25 January 2014 - 21:18, said:

se pare ca aceste informatii sunt greu de gasit, sau pe cale de disparitie

Meticulous Measuring and Fitting
Rebuilding a differential correctly, requires the
ability to preload a set of pinion bearings and a
carrier bearing with a rolling torque gauge. This is
critical to bearing life because too much preloading
will burn up the bearings in short order and too
little will cause them to skid on the races and create
flat areas on the rollers. Either extreme drastically
shortens the longevity of the differential.
Pinion bearings are separated by a “boa neck”
crush collar that must be collapsed first in order
to preload the bearings for 14 to 16 inch pounds
of rolling torque. Preload specs for the carrier bearings
are 9 -11 inch pounds of rolling torque. This
is accomplished with shims that are installed
between the differential case and the carrier
bearing housing. They also “shim-up” the backlash
on the ring and pinion.
Because factory shims come in .002” increments,
they can be problematic when it comes to setting up
the ideal backlash of .003” to .0035”. We get around
this by manufacturing our own shims in smaller
.001” increments, allowing us tighter tolerances.
As for bearings, our choice is Timken Roller Bearings.
We’ve fabricated special tools for installing the
bearing races and seals so that they are always seated
squarely and properly.
Some units require unique attention such as the
E46 Variable LS. Their carrier bearings are pre-loaded
with a set of precision ground snap rings used for
shimming.
We’ve developed a method for expanding the case
so these bearing can be shimmed and pre-loaded to
the proper 9 to 11 inch pounds of rolling torque
and still be able to set the back-lash on the ring and
pinion to .0030” - .0035”.
0

#9 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 27 January 2014 - 15:49

View Postgabriel.m, on 26 January 2014 - 16:02, said:

Meticulous Measuring and Fitting
Rebuilding a differential correctly, requires the
ability to preload a set of pinion bearings and a
carrier bearing with a rolling torque gauge. This is
critical to bearing life because too much preloading
will burn up the bearings in short order and too
little will cause them to skid on the races and create
flat areas on the rollers. Either extreme drastically
shortens the longevity of the differential.
Pinion bearings are separated by a “boa neck”
crush collar that must be collapsed first in order
to preload the bearings for 14 to 16 inch pounds
of rolling torque. Preload specs for the carrier bearings
are 9 -11 inch pounds of rolling torque. This
is accomplished with shims that are installed
between the differential case and the carrier
bearing housing. They also “shim-up” the backlash
on the ring and pinion.
Because factory shims come in .002” increments,
they can be problematic when it comes to setting up
the ideal backlash of .003” to .0035”. We get around
this by manufacturing our own shims in smaller
.001” increments, allowing us tighter tolerances.
As for bearings, our choice is Timken Roller Bearings.
We’ve fabricated special tools for installing the
bearing races and seals so that they are always seated
squarely and properly.
Some units require unique attention such as the
E46 Variable LS. Their carrier bearings are pre-loaded
with a set of precision ground snap rings used for
shimming.
We’ve developed a method for expanding the case
so these bearing can be shimmed and pre-loaded to
the proper 9 to 11 inch pounds of rolling torque
and still be able to set the back-lash on the ring and
pinion to .0030” - .0035”.


Ai prins ideea? deși același lucru ți-am trimis și pe email.
0

#10 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 29 January 2014 - 20:23

View Postgabriel.m, on 27 January 2014 - 15:49, said:

Ai prins ideea? deși același lucru ți-am trimis și pe email.

Multumesc frumos. Sa vedem ce va iesi la vara cu noul raport 4.44
0

#11 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 31 January 2014 - 23:48

View Postgabriel.m, on 27 January 2014 - 15:49, said:

Ai prins ideea? deși același lucru ți-am trimis și pe email.

Am si eu o intrebare.
Dupa ce stabilesc preload-ul la rulmentii pinionului de 14-16 inch ponds strivind acea buxa(boa nek), cum stabilesc preload-ul la rulmentii de la coroana ?
Eu stiu ca acea cheie dinamometrica care masoara preload-ul se atseaza de piulita axului de la pinion. Asa ca daca eu am deja rulmentii de la pinion cu un preload de 14-16 inch pounds, cum mai stabilesc prelaod-ul de la rulmentii pt coroana de 9-11 inch ponds ? Se insumeaza aceste forte ?
Multumesc frumos pt intelegere.
0

#12 User is offline   BOASKA 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3851
  • Joined: 13-June 09
  • Gender:Male

Posted 01 February 2014 - 00:15

Measure pre-load A (motive torque) of the drive shaft, setting a torque wrench on the universal joint nut.
NOTE:
Before measuring the pre-load A (motive torque), rotate the drive shaft at least 10 times to break in the bearing.
NOTE:
If the drive shaft pre-load (motive torque) is greater than the specification, reduce the shim .... If the drive shaft pre-load (motive torque) is less than the specification, increase the shim ...
3. Loosen the front bearing housing bolts to 1/2 rotation and measure pre-load B (motive torque) of the drive shaft.
NOTE:
Measure resistance of the clutch disk section as the pre-load B (motive torque).
4. Calculate the drive shaft pre-load (motive torque) based on the pre-load (motive torque) A and B.
Formula:
Drive shaft pre-load = pre-load (A) – preload B

Drive shaft motive torque (A): 0.4 – 1.5 N·m

If the drive shaft pre-load (motive torque) is greater than the specification, reduce the shim .... If the drive shaft pre-load (motive torque) is less than the specification, increase the shim ...

5. Check that the drive shaft pre-load (motive torque) meets the specification.
Then, tighten again the front bearing housing to specified torque.

T.R Bolt (front bearing housing): 36 N·m


Cam asta trebuie sa faci tu, am pus doar ca exemplu, aici este vorba despre alta cutie de viteze pentru inboard :thumbsup:

Deci cand stragi capacul la sateliti si bagi axul planetar in lsd trebuie sa se invarta la mana la un anumit nm, daca se blocheaza slabeste suruburile de la capac si ai sa observi ca la un moment dat se invarte la mana axul , cred ca acolo trebuie sa masori nu?

shim-urile trebuie sa aiba dimensiunea exact ca originalul, se inlocuiesc daca prezinta uzuri pe suprafata

This post has been edited by BOASKA: 01 February 2014 - 00:37

0

#13 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 01 February 2014 - 10:49

View PostSorin_, on 31 January 2014 - 23:48, said:

Am si eu o intrebare.
Dupa ce stabilesc preload-ul la rulmentii pinionului de 14-16 inch ponds strivind acea buxa(boa nek), cum stabilesc preload-ul la rulmentii de la coroana ?
Eu stiu ca acea cheie dinamometrica care masoara preload-ul se atseaza de piulita axului de la pinion. Asa ca daca eu am deja rulmentii de la pinion cu un preload de 14-16 inch pounds, cum mai stabilesc prelaod-ul de la rulmentii pt coroana de 9-11 inch ponds ? Se insumeaza aceste forte ?
Multumesc frumos pt intelegere.

Da se adună. ordinea în care se execută este următoarea, montezi pinionul cu rulmenții, îl strângi treptat măsurând din când în când cu cheia dinamometrică, ca să nu depășești 14-16 (16 de preferat), dacă depășești bucșa de strivire nu mai este bună, ai strivit-o prea mult și va trebui să o înlocuiești (este de unică folosintă, asta dacă o găsești să o cumperi). Pui coroana, cu rulmenții și cu distanțierele sau siguranțele de alezaj cele vechi, apoi măsori cu ceasul comparator back-lashul. Dacă bachlashul este prea mic rectifici din ele, dacă este prea mare, pui altele, în partea cu coroana să fie mai groasă, iar în cealaltă mai subțire. Între timp mai măsori și preload-ul, tot la pinion. Nu ai cum să ai la pinion 14-16, iar după ce adaugi coroana să ai 9-11, mai puțin, este evident că vei avea mai mult, deci cele două se adună. Spor la treabă.
0

#14 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 11 February 2014 - 22:22

View PostBOASKA, on 01 February 2014 - 00:15, said:

Measure pre-load A (motive torque) of the drive shaft, setting a torque wrench on the universal joint nut.
NOTE:
Before measuring the pre-load A (motive torque), rotate the drive shaft at least 10 times to break in the bearing.
NOTE:
If the drive shaft pre-load (motive torque) is greater than the specification, reduce the shim .... If the drive shaft pre-load (motive torque) is less than the specification, increase the shim ...
3. Loosen the front bearing housing bolts to 1/2 rotation and measure pre-load B (motive torque) of the drive shaft.
NOTE:
Measure resistance of the clutch disk section as the pre-load B (motive torque).
4. Calculate the drive shaft pre-load (motive torque) based on the pre-load (motive torque) A and B.
Formula:
Drive shaft pre-load = pre-load (A) – preload B

Drive shaft motive torque (A): 0.4 – 1.5 N·m

If the drive shaft pre-load (motive torque) is greater than the specification, reduce the shim .... If the drive shaft pre-load (motive torque) is less than the specification, increase the shim ...

5. Check that the drive shaft pre-load (motive torque) meets the specification.
Then, tighten again the front bearing housing to specified torque.

T.R Bolt (front bearing housing): 36 N·m


Cam asta trebuie sa faci tu, am pus doar ca exemplu, aici este vorba despre alta cutie de viteze pentru inboard :thumbsup:

Deci cand stragi capacul la sateliti si bagi axul planetar in lsd trebuie sa se invarta la mana la un anumit nm, daca se blocheaza slabeste suruburile de la capac si ai sa observi ca la un moment dat se invarte la mana axul , cred ca acolo trebuie sa masori nu?

shim-urile trebuie sa aiba dimensiunea exact ca originalul, se inlocuiesc daca prezinta uzuri pe suprafata

Multumesc frumos de informatii.
0

#15 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 11 February 2014 - 22:42

View Postgabriel.m, on 01 February 2014 - 10:49, said:

Da se adună. ordinea în care se execută este următoarea, montezi pinionul cu rulmenții, îl strângi treptat măsurând din când în când cu cheia dinamometrică, ca să nu depășești 14-16 (16 de preferat), dacă depășești bucșa de strivire nu mai este bună, ai strivit-o prea mult și va trebui să o înlocuiești (este de unică folosintă, asta dacă o găsești să o cumperi). Pui coroana, cu rulmenții și cu distanțierele sau siguranțele de alezaj cele vechi, apoi măsori cu ceasul comparator back-lashul. Dacă bachlashul este prea mic rectifici din ele, dacă este prea mare, pui altele, în partea cu coroana să fie mai groasă, iar în cealaltă mai subțire. Între timp mai măsori și preload-ul, tot la pinion. Nu ai cum să ai la pinion 14-16, iar după ce adaugi coroana să ai 9-11, mai puțin, este evident că vei avea mai mult, deci cele două se adună. Spor la treabă.

Am inteles ca sa gaseste de cumparata acea bucsa de strivire. Daca nu ma insel inainte sa strang rulmentii de la pinion trebuie sa stabilesc adancimea pinionului in functie de amprenta pe care o va lasa pinionul pe coroana(deja am cumparat acea pasta galbena numita gear marking compond)cu ajutorul distantierelor. Dupa care strang piulita de la pinion pana la 16inch pounds sa zicem.
Urmatorul pas dupa cum ai spus este sa montez coroana, dupa care masor back-lashul. Usor de zis, greu de facut in cazul in care imi trebuiesc alte distantiere. Iar la final va trebui sa am o forta de 16 inch pond(pinion) + 11inch pound(coroana) adica in total 27inch pond dupa ce sunt montate toate componetele. Zic bine, corecteaza ma daca gresesc.
Nu m am lamurit ce valoare trebuie sa aibe back-lashul pt ca .003''-.0035'' banuiesc ca este in inch. Poate imi spune si mie cat insemna in milimetri/sutimi valoare .003''-.0035''.
Ms de informatii, nu mai dureaza mult si ma apuc de treaba. Multi spun ca acest raport 4.44 o sa fie prea scurt si o sa patineze tare la plecare. Este facut de bmw motorsport, sunt curios daca s au inselat atunci cand l au construit.

Attached File(s)

  • Attached File  $_4.jpg (34.37K)
    Number of downloads: 60

0

#16 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 12 February 2014 - 09:56

View PostSorin_, on 11 February 2014 - 22:42, said:

Am inteles ca sa gaseste de cumparata acea bucsa de strivire. Daca nu ma insel inainte sa strang rulmentii de la pinion trebuie sa stabilesc adancimea pinionului in functie de amprenta pe care o va lasa pinionul pe coroana(deja am cumparat acea pasta galbena numita gear marking compond)cu ajutorul distantierelor. Dupa care strang piulita de la pinion pana la 16inch pounds sa zicem.
Urmatorul pas dupa cum ai spus este sa montez coroana, dupa care masor back-lashul. Usor de zis, greu de facut in cazul in care imi trebuiesc alte distantiere. Iar la final va trebui sa am o forta de 16 inch pond(pinion) + 11inch pound(coroana) adica in total 27inch pond dupa ce sunt montate toate componetele. Zic bine, corecteaza ma daca gresesc.
Nu m am lamurit ce valoare trebuie sa aibe back-lashul pt ca .003''-.0035'' banuiesc ca este in inch. Poate imi spune si mie cat insemna in milimetri/sutimi valoare .003''-.0035''.
Ms de informatii, nu mai dureaza mult si ma apuc de treaba. Multi spun ca acest raport 4.44 o sa fie prea scurt si o sa patineze tare la plecare. Este facut de bmw motorsport, sunt curios daca s au inselat atunci cand l au construit.


Pasta se folosește la sfârșit la sfârșit verifici amprenta, dacă nu este bună trebuie să o iei de la capăt. urmărește video asta și ai să vezi că undeva pe la minutul 17:20 vorbește despre treaba asta, la minutul 18:00 omul explică că ultimul pas este verificarea amprentei și dacă nu este bună, în funcție de amprenta pe care o ai, reașezi coroana sau adâncimea adâncimea pinionului (spune el undeva pe acolo că trebuie să dezmembrezi totul), pe la minutul 24:00 până la sfârșit îți explică și tipurile de amprentă.
valoarea de .003'' - .0035'' este undeva între 0.076 -0.088mm.
raportul de 4.44 personal cred că e foarte fain, e adevărat că e mai scurt, sau printre cele mai scurte, avantajul la el este că îți crește accelerația, dezavantajul scade topspeed-ul.cu patinatul fii sigur că o să patineze mult mai ușor decât cu cel vechi.
am vrea să vedem piesele din cutie, nu cutiile :rolleyes: spor la treabă.
0

#17 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 12 February 2014 - 18:58

View Postgabriel.m, on 12 February 2014 - 09:56, said:

Pasta se folosește la sfârșit la sfârșit verifici amprenta, dacă nu este bună trebuie să o iei de la capăt. urmărește video asta și ai să vezi că undeva pe la minutul 17:20 vorbește despre treaba asta, la minutul 18:00 omul explică că ultimul pas este verificarea amprentei și dacă nu este bună, în funcție de amprenta pe care o ai, reașezi coroana sau adâncimea adâncimea pinionului (spune el undeva pe acolo că trebuie să dezmembrezi totul), pe la minutul 24:00 până la sfârșit îți explică și tipurile de amprentă.
valoarea de .003'' - .0035'' este undeva între 0.076 -0.088mm.
raportul de 4.44 personal cred că e foarte fain, e adevărat că e mai scurt, sau printre cele mai scurte, avantajul la el este că îți crește accelerația, dezavantajul scade topspeed-ul.cu patinatul fii sigur că o să patineze mult mai ușor decât cu cel vechi.
am vrea să vedem piesele din cutie, nu cutiile :rolleyes: spor la treabă.

Sa inteleg ca iar trebuie sa schimb acea bucsa de strivire in cazul in care amprenta nu este buna, sa nu mai zic de rulmentii pinionului care se pot deteriora in timpul depresarii pt a schimba acele distantiere la reglajul pinionului.
Intradevar scade top speed-ul insa nu ma dezavantajeaza pt ca nu ajung in fiecare zi la 300km/h(am limitarea scoasa). Impotriva patinatului am pus ochii pe niste toyo r888 semi slik 275/40r17. Am multe poze insa am reusit sa incarc doar o poza sau nu stiu eu sa incarc mai multe poze.
1

#18 User is offline   gabriel.m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 22
  • Joined: 01-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Posted 12 February 2014 - 19:19

View PostSorin_, on 12 February 2014 - 18:58, said:

Sa inteleg ca iar trebuie sa schimb acea bucsa de strivire in cazul in care amprenta nu este buna, sa nu mai zic de rulmentii pinionului care se pot deteriora in timpul depresarii pt a schimba acele distantiere la reglajul pinionului.
Intradevar scade top speed-ul insa nu ma dezavantajeaza pt ca nu ajung in fiecare zi la 300km/h(am limitarea scoasa). Impotriva patinatului am pus ochii pe niste toyo r888 semi slik 275/40r17. Am multe poze insa am reusit sa incarc doar o poza sau nu stiu eu sa incarc mai multe poze.

da așa este bucșa se strică și există pericolul să deteriorezi și rulmenții, asta e dezavantajul când schimbi totul (pinion, coroană, rulmenți) când recondiționezi e alta folosești vechiul distanțier și ai păstrat adâncimea corectă. încearcă să măsori cele două pinioane (când îl scoți pe cel vechi), dacă înălțimea lor este egală, poate poți folosi vechiul distanțier și așa ai rezolvat cu adâncimea.
0

#19 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 12 February 2014 - 19:42

Cateva poze cu raportul 4.44

Attached File(s)


0

#20 User is offline   Sorin_ 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 40
  • Joined: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 12 February 2014 - 19:58

View Postgabriel.m, on 12 February 2014 - 19:19, said:

da așa este bucșa se strică și există pericolul să deteriorezi și rulmenții, asta e dezavantajul când schimbi totul (pinion, coroană, rulmenți) când recondiționezi e alta folosești vechiul distanțier și ai păstrat adâncimea corectă. încearcă să măsori cele două pinioane (când îl scoți pe cel vechi), dacă înălțimea lor este egală, poate poți folosi vechiul distanțier și așa ai rezolvat cu adâncimea.

Ca bine zici, o sa le masor inaltimile poate am noroc. Am mai vazut un filmulet despre reglajul raportului in care arata ca poliza la interior camasile rulmentilor vechi de la pinion cat sa nu opuna rezistanta cand ii baga pe axul pinionului. Facea toate reglajele raportului, vefica amprenta, dupa care demonta din nou. Inlocuia rulmentii polizati la interior de la pinion cu unii noi, ii presa dupa care strangea piulita de la axul pinionului cu bucsa noua de strivire. In acest fel nu mai era nevoit sa depreseze rulmentii pinionului si sa inlocuiasca bucsa de strivire de fiecare data, in cazul in care amprenta nu era corespunzatoare.
Cred ca ideea nu este rea.

Attached File(s)


0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro