Jump to content

[E34][M50] relanti oscilant, posibile probleme electrice aparute dupa incarcare cu freon


Recommended Posts

Se da urmatoarea succesiune de evenimente:

 

- masina merge ft. bine cu exceptia faptului ca nu cupleaza compresorul de AC desi butonul se aprinde si se face verde

- am dus-o sa-i bage cele 2 kile de freon care intra in ea si apoi compresorul cupla si baga aer rece

- a doua zi a pornit foarte ciudat, se zgaltaia de parca mergea in 5 cilindri, motorul nesunand deloc sanatos. Dupa niste minute si-a revenit. Am masina de de 7 luni si in 2500km niciodata nu a mers asa.

- dupa ce si-a revenit, butonul de AC (ca si cel de dezaburire) nu mai aveau niciun efect. Nu se mai facea verde, nu mai cupla compresorul

- dupa ce masina a stat parcata 3 zile, acum nu mai porneste deloc, a ramas fara baterie. Mentionez ca masina a stat saptamani intregi iarna nepornita si cand ieseam s-o mai pornesc nu facea nicio figura.

 

Ce credeti ca s-ar fi putut intampla? Puteau aia de-au bagat freon sa fi umblat la ceva?

Link to comment
Share on other sites

nu zic 'imposibil', da' mi se pare improbabil sa fi aparut ambele probleme simultan - dupa 7 luni de mers aproape zilnic fara nici macar o problema notabila; stiu ca masina veche inseamna exact genul acesta de incidente, da' ma gandeam ca poate cineva cu mai multa experienta/viziune o sa gaseasca vreo legatura intre simptome :D

 

maine incerc sa-i fac un diagnostic si o sa postez si aici rezultatele.

Link to comment
Share on other sites

Am pornit masina cu crocodili si m-am dus la diagnoza - zero erori. nada - poate din cauza ca ramasese complet fara baterie? Mi se pare ciudat nici macar eroare de airbag sa nu dea avand in vedere ca am volan de e39 fara airbag...

Diagnoza era un icom, am mai fost acolo si recunoaste corect ECU si tot.

 

Mentionez si ca odata bateria incarcata, mergea si aerul conditionat, si motorul frumos si rotund, n-am mai reusit sa reproduc niciun simptom din cele descrise anterior.

 

In concluzie, o sa verific clar cu cat baga alternatoru si tensiunea la borne si aproape sigur rezultatul investigatiei o sa fie 'baterie noua'

Link to comment
Share on other sites

e foarte posibil sa ai dreptate, ar explica multe asta! mai ales ca nu s-a mai descarcat bateria de-atunci corelat cu faptul ca nici aerul nu l-am mai pornit.

 

update la problema cu relantiul oscilant. Azi dimineata masina iar incepuse sa se zgaltaie si sa nu sune sanatos.

de fapt, suna cam asa, care cred ca e si problema:

n-am apucat sa ma bag sa desfac si sa ajung la bujie, da' sunt destul de sigur ca asta e.

Link to comment
Share on other sites

mda, am desfacut pana la bujii si n-am reusit neam sa le misc, deci nu cred ca asta e problema.

am mai constatat si ca electromotorul face ciudat la pornire, ca si cum ar da oarecum in gol...

 

eu sunt mai panicos de fire, n-are sens sa ma ingrijorez cu cuzineti si alte dracii, nu?... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

daca e cineva curios care era problema, am indentificat-o

 

evenimentele descrise nu sunt corelate in niciun fel

 

- bateria s-a descarcat pt ca probabil n-am inchis bine portbagaju' si a ramas lumina interioara aprinsa

- de ce pierde freon inca n-am descoperit.....

 

 

- si, cel mai interesant, problemele de la motor erau cauzate de faptu' ca mergea in 5. de ce mergea in 5? Pentru ca intra apa pe sub garnitura care vine imediat sub capota, exact prin dreptul bobinei cilindrului nr 6 (cel mai apropiat de interiorul masinii). simptomele dispareau de la sine. Zilele trecute mergea ca dracu si a descoperit un mecanic problema. A scos pe loc bobinele si era PLIN de apa. Inclusiv la cilindrul 4....

 

mai sus scosesem si eu bobinele, n-aveau apa, insa deja masina statuse ceva timp fara s-o pornesc si nu mai plouase... Imi si aduc aminte, atunci cand am vazut prima data problema, o parcasem urcata cu rotile fata pe trotuar (in spic) favorizand astfel si mai bine scurgerea apei intre bobine si bujii...

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Habar n-am.

Am inteles totusi ca ar fi o problema cat-de-cat intalnita.

De fapt, e posibil sa fi intrat pe la duza de apa (la mine nu sta perfect) cum i s-a intamplat astuia:

 

Era de-a dreptu' spectaculos cum scuipa apa; am pornit-o cu bobina si bujia corespondente canalului unde se acumulase apa scoase si arunca mai sus decat inaltimea capotei (deschise).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.