Jump to content

Probelma pornire la rece X5 2009 3.0d


Recommended Posts

Buna seara! De curand am un X5 3.0d din 2009 cu 112k de km in bord. Masina are toate reviziile facute la BMW, am si umblat cu ea vreo 3000 de km, masina functioneaza foarte bine, am si dus-o la un mecanic sa o verifice. Ultima reviizie s-a facut pe la 105k, cam asa. In fine, singura problema cu masina este ca de cand a inceput gerul asta nu porneste la 15-20 de grade cu minus doar cam la a treia apasare de buton, la primele doua dati se tot chinuie dar degeaba. Nu as vrea sa fortez nici bateria si sa se descarce degeaba pentru ca abia am schimbat-o si deja o data s-a resetat ceasul si data de la porniri din astea la rece la a nu stiu cata cheia. Cum ar trebui pornit corect motorul? Exista cumva varianta schimbarii bujiilor cu altele care se incalzesc mai repede?

 

De-obicei alimentez de la petrom, sa fie de vina motorina? Sa nu fi fost de iarna? De unde ar treubi alimentat si sa fie motorina de calitate? Cu motorina aditivata nu alimentez pentru ca stiu un caz concret in care de la o singura alimentare cu astfel de motorina la un 530d a dus la ceva stricaciune la motor, un furtun depresurizat, desfacut mi se pare.

Link to comment
Share on other sites

Cam aceeasi problema ma zbat si eu, de cand am facut plinul cu apx 50 de l de la petrom in ziua de revelion a inceput sa faca figuri la pornire dimineata la rece, pana atunci pornea la sfert, dupa alimentare invarte de doua ori si tremura la 500 rpm ca si cum nu sar alimenta, mentionez numai dupa ce am facut plinul, am consumat un sfert si alimentat cu motorina de la omw dar nici o schimbare, la alimentare mai aveam apx 40 l din ceea veche, acum o sa o scot pe ceea vramasa , schimb filtru de motorina si alimentez cu alta motorina, sper sa scap,

Am pus diagnoza, fara nici o eroare, bujiile schimbate in toamna, releu bun, corectie injectoare bun, dupa ce porneste toarce ca un motan,

Edited by cristianpop2016
Link to comment
Share on other sites

Buna seara! De curand am un X5 3.0d din 2009 cu 112k de km in bord. Masina are toate reviziile facute la BMW, am si umblat cu ea vreo 3000 de km, masina functioneaza foarte bine, am si dus-o la un mecanic sa o verifice. Ultima reviizie s-a facut pe la 105k, cam asa. In fine, singura problema cu masina este ca de cand a inceput gerul asta nu porneste la 15-20 de grade cu minus doar cam la a treia apasare de buton, la primele doua dati se tot chinuie dar degeaba. Nu as vrea sa fortez nici bateria si sa se descarce degeaba pentru ca abia am schimbat-o si deja o data s-a resetat ceasul si data de la porniri din astea la rece la a nu stiu cata cheia. Cum ar trebui pornit corect motorul? Exista cumva varianta schimbarii bujiilor cu altele care se incalzesc mai repede?

 

De-obicei alimentez de la petrom, sa fie de vina motorina? Sa nu fi fost de iarna? De unde ar treubi alimentat si sa fie motorina de calitate? Cu motorina aditivata nu alimentez pentru ca stiu un caz concret in care de la o singura alimentare cu astfel de motorina la un 530d a dus la ceva stricaciune la motor, un furtun depresurizat, desfacut mi se pare.

Salutare!

1. Verifica bujii +releu bujii + cablu alimentare releu bujii

2. Schimba combustibilul cu unul aditivat, cel putin acum pe timp de iarna.

O sa omori bateria in scurt timp cu porniri fara bujii.

Edited by Doryan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

foarte multa lume am auzit plangandu-se de combustibilul de la Petrom; atat motorina cat si benzina. eu de vreo 5 ani bag doar de la Mol si nu am avut niciodata probleme. cand stiu ca e frig, cum e acum bag aditivata, in rest bag normala si totul e in regula. la mine noaptea trecuta au fost -30grade si a pornit ca vara

pana acum vreo 5 ani foloseam si eu Petrom, dar am patit ce patesti tu acum, iar de atunci doar Mol am folosit.

bineinteles, conteaza si statia in sine, pt ca am vazut chiar aici pe forum o experienta nasoala si cu Mol (motorina inghetata in sticla parca), dar la mine e ok

 

consuma motorina si baga alta mai buna. schimba si filtrul de motorina

Link to comment
Share on other sites

MulĂžumesc mult, am sa schimb motorina atunci doar ca cu una simpla, ma feresc de cea aditivata pentru ca m-as feri de complicatii daca scrie pe buÂşon fara aditivi. Poate sa fi fost afectat filtrul de motorina de la motorina asta proasta pe care am bagat-o de vreo 2 saptamani? Bujii mai performante decat cele obisnuite exista?
Link to comment
Share on other sites

daca problema ta venea de la motorina probabil ca ar fi fost strazile pline de masini care nu mai porneau dimineata la rece.

cum a spus si colegul Doryan verifica releul de bujii si bujiile.. mai ales releul! (la mine cand arata pe tester mai mult de 2 bujii arse era de fapt releul defect, iar fisa de alimentare se vede imediat ce o scoti din releu daca are contactul topit sau nu)

cand e prea frig afara poti ,,pune contactul de 2 ori,, adica apesi start de 2 ori la intervale de cateva secunde fara a apasa pedala de frana pentru a incalzi cat mai bine bujiile.

Link to comment
Share on other sites

Cu motorina aditivata nu alimentez pentru ca stiu un caz concret in care de la o singura alimentare cu astfel de motorina la un 530d a dus la ceva stricaciune la motor, un furtun depresurizat, desfacut mi se pare.

Ala-i folclor. Masina respectiva a avut alte probleme sau a nimerit o benzinarie proasta.

Problema ta se trage de la motorina. BAGA DOAR MOTORINA ADITIVATA! Adica aia mai scumpa.

Nu mai crede ce-ti spune lumea si renunta la motorina normala.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Eu la E91 am patit in felul urmator:

 

- motorina de la Petrom cea normala- dimineata la rece pornea bine dar oscila la relanti si motorul mergea neregulat.

 

- am consumat-o pe aia si am alimentat 54l cu motorina extra ( tot de la Petron - de 5.5 ron )

 

- luni seara ( 09.01.2017 ) la -12.5 grade - a aprins bujia cam trei secunde si pe urma a pornit la sfert si torcea ca un motan.

 

Pentru inceput verifica releul si bujiile ( asa cum au spus si colegii ) si pe urma schimba filtrul de motorina si motorina - si vezi daca sunt diferente.

 

Bafta in rezolvarea problemei.

 

Asteptam sa vedem daca ai rezolvat problema si care a fost " buba "

 

Cu respect.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Multumesc pentru raspunsuri si promptitudine! Imi pare rau ca raspund atat de tarziu dar n-am prea avut timp in ultima vreme. Da, am pus masina pe tester si sunt toate bujiile arse (cica) si s-au ars in acelasi moment, la 87k de km sau ceva de genu. Mi s-a spus ca probabil e ars releul, le voi schimba si releul si bujiile cat de curand pentru ca nu m-am putut lipsi de masina de 2 luni.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
La diagnoza apare releu plus bujii defecte . Dar avand in vedere ca releul da curent bujilor , acestea nu au nici un defect . Ele arata ca nu functioneaza doar pentru ca le lipseste curentul ce nu e furnizat de releu . Dupa schimbarea releului se face o noua testare si in majoritatea cazurilor bujiile sunt OK . La mine asa a fost . Daca releul ar fi bun , diagnoza ar indica un numar de bujii defecte , fara releu . Rar toate 6 . Edited by Ralanti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.