Jump to content

Avans E39/520d


Recommended Posts

Salutari,

In urma unor probleme cu pompa de injectie VP44 (scurgeri motorina pe la partea superioara, consum excesiv) am decis sa o dau jos de pe masina si sa-i schimb mare parte din garniturile interioare, avand un chit complet de garnituri cumparat cu un an in urma.

Dupa demontare si schimbarea majoritatii garniturilor cu exceptia celor de pe capul hidraulic unde nu am demontat, am purces la montarea ei pe masina. Pompa nu a fost dusa pe banc, iar la acel moment nu aveam nici ceas comparator. Am aplicat metoda descrisa pe forum, am introdus motorina in pompa, am invartit apoi pana cand a scos o picatura pe teava de la injectorul 1 am rotit 1-2mm inapoi si am calat axul cu surubul special. Mentionez ca in momentul demontarii, pompa era complet iesita de pe semne, fanta de pe ax nefiind undeva in jurul orei 11 ci la ora 15, de acolo si consumul de 11,7 in oras si 7.9 afara(problema aparuta in urma tragerii masinii pe drum de tara).

Am montat pompa , am amorsat circuitul, a pornit si am ramas masca de cat de bine putea sa mearga. Cu toate astea am observat cateva probleme:

-in trafic, daca luam piciorul de pe ambreiaj fara sa accelerez(pornire mai lenta) uneori cadea brusc turatia si revenea imediat in decurs de 1 secunda.

-in primele porniri de dupa instalare timp de cateva secunde masina mergea in limp mode, nu puteai sa o accelerezi nicicum iar apoi isi revenea singura, asta s-a intamplat de cateva ori doar dupa montaj probabil pana cand ecu a modificat mapa din pompa ( am avut si o eroare in DIS ceva de genul implausible value of injection sau cam asa ceva -se afuma teava de esapament pe exterior pe margine, problema nemaiavuta inainte cand era curata tot timpul

-un norisor de fum la pornire, cu miros de diesel fara catalizator -de tras, tragea foarte bine, consuma extrem de putin pe 370km, Timisoara - Resita si Timisoara - Buzias mers 90-100 am avut pe BC consum de 4.7% iar apoi pe alti 470km facuti doar in oras nu a crescut mai mult de 6.5 pe BC

-avansul era undeva pe la -0.2 actual si -1.5 cerut, alta chestie suparatoare fiind un rontait pe la turatii peste 2500 RPM.

 

Intre timp am cumparat un ceas comparator, si zilele acestea am verificat sa vad daca valoarea de pe pompa de 0.96 corespunde cu valoarea citita cu ceasul comparator, drept pt. care am calat motorul cu piesa speciala deasupra volantei, apoi am scos piesa am invartit 90 grade in sens invers acelor de ceasornic, am setat ceasul comparator montat pe pompa la 0 si am inceput sa rotesc inapoi in directia de rotatie pana cand am ajuns din nou la momentul in care am putut cala motorul.

Citirea a fost departe de 0.96, drept pt. care am depresat pompa si am reglat axul in asa fel incat repetand procedura am obtinut 0.96 fix, putand introduce direct piesa de blocare fara sa mai fie necesara vreo miscare fina stanga dreapta a volantei, doar dupa ceasul comparator.

Am amorsat pompa, am pornit masina, dupa care am purces la o tura. Pot spune ca nu mai trage la fel ca inainte, iar ce am observat e ca e moarta uneori parca ar fi in limp mode calc pedala si se accelereaza greu in toate vitezele, alteori mergand bine.

Consumul pare a fi un pic mai maricel, a disparut norul de fum de la pornire, porneste la sfert dar asa pornea si inainte de modificare. Am facut o diagnoza si am avans de 2.7-2.8 actual si de -1.5 cerut, se pot vedea atasamentele inainte si dupa modificare.Intrebarea mea este daca credeti ca e ok sa incerc sa ajung undeva in zona -1.5 cat este avansul cerut, avand in vedere ca am pierderile de putere?

Am mai observat deasemenea ca la relanti in timpul testelor, valoarea citita de debitmetru se dubleaza de la 240 la 490-502 mg/stroke, motorul schimbandu-si zgomotul dar nu si turatia care ramane la 840 rpm.

Sperand ca nu v-am plictisit cu povestile mele, astept cu interes de la cei avizati o sugestie in legatura cu cele descrise.

O seara placuta tuturor!

 

 

https://ibb.co/igfPqw

https://ibb.co/fkqw3G

https://ibb.co/b3Ouqw

https://ibb.co/dckkxb

https://ibb.co/j6U0Vw

https://ibb.co/jnCb3G

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

Eu am vut un 318tds, deci minunata pompa rotativa vp44, pentru scurgerile de motorina inerente am apelat la un service, care a demontat ^pompa, a fost reconditionta la vremea respectiva la mefin sinaia, apoi a fost montata pe masina respectand indicatiile bosch service; ulterior masina a fost remapata la vreo 115 cp.....deliciu pe vremea respectiva vs opel astra g 1.7 cdti sau megane 1.5 dci. Sfatul meu, mergi la un bosch service,pompa respectivaa/reglajul este piece of cake.....si acum, dupa multe masini, imi aduc aminte detds-ul compact ce facea legea pe curbele din predeal si parea indestructibil, coompact avand puntea spate de e30, era oarecum supravirator.
Link to comment
Share on other sites

Cand este anulat egr-ul arata dublu la debitmetru, gandeste-te ca la relanti cu egr-ul functional jumatate din gaze sunt recirculate

 

Este destul de complicat sa masori avansul chiar si cu comparatorul... mai bine o iei babeste si mai dai 2mm dezavans, mai verifici odata avansul din dis...

 

Sau o pui pe banc bosch, pierderile de putere sunt caz clasic de pompa defecta la vp44

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.