Jump to content

Inmatriculare F30 LHD in UK


costel78

Recommended Posts

Salutare forumisti,

 

Au un F30 luat din Germanica si de vre-o luna m-am mutat in UK. Cum nu planuiesc sa ma intorc prea curand in tara, as vrea sa o inmatriculez aici.

Problema se pune la ce modificari trebuie sa-i fac:

 

1.Farurile – eu am xenon adaptiv (S522AXenon Light & S524A Adaptive Headlights & S5ACA High-beam assistant &)

 

Aici am tot citit pe net fara sa ma lamuresc. Cica pe modelele mai vechi este un levier la far cu care schimbi directionarea luminii (din LHD in RHD). Acum cei de la BMW zic ca au incorporat in far “flat beam technology” si nu e necesara nici o ajusare. Cei drept, de cand am ajuns aici, nimeni nu m-a atentionat in trafic ca-l deranjez si am mers destul noaptea.

 

Intrebari;

-Pot trece verificarea de aici cu farurile actuale ? (daca a incercat cineva sa inmatriculeze o masina din UK in RO sau invers cu farurile astea, parerea lui mi-ar fi de ajutor)

-Daca nu se poate si trebui sa schimb farurile, vreau sa pun unele cu halogen ca sunt mai ieftine. Trebuie sa fac ceva alte modificari la masina in afara de faruri ? (module, cablaje, codari…) Recunosc ca vreau sa fac o romaneasca si dupa ce trec omologarea sa pun inapoi farurile cu xenon (eventul pun un sticker ca sa nu bata mai mult decat trebuie in dreapta).

 

2.Instrumente de bord – eu am in km, trebui sa trec in mile (S6WAA Instrument cluster, expanded equipment).

 

Intrebari:

-Panoul il gasesc second destul de ieftin (in jur de 100 lire). Mai trebuie sa schimb ceva in afara de panoul ala. Trebuie codat ceva ?

 

Multumesc frumos si scuze ca am facut un post asa lung.

Link to comment
Share on other sites

Mai bine vinzi F30-ul tau variana Europa (LHD) si cumperi una din UK pe RHD si nu te mai complici. Vei lua mai multi bani pe a ta cu LHD si sigur iti permiti una buna din UK cu RHD si ai terminat balciul. Nu merita atata efortul sa faci conversia ;)

 

nu o vand nici mort :) - a mea ramane, mai ales ca nu stiu cat voi ramane pe aici si am bagat o caruta de bani in ea ca sa ma asigur ca este ok (distributie, ulei cutie...)

Nu cred ca voi gasi pe cineva cu care sa fac schimb cat trec verificarea. In cel mai rau caz cumpar farurile RHD si le vand dupa.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai stiu denumirea exacta, Lights Setup sau asa ceva, nu o poti accesa decat cu motorul oprit parca.

 

Multumesc Catalin. Verific dar sunt sanse slabe sa fie. Pe realoem sunt coduri diferite de faruri LHD si RHD deci e clar ca e o diferenta intre ele in interior.

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

Cred ca iesi mai ieftin daca o inmatriculezi in Romania, avand in vedere ce preturi mari sunt in uk la asigurari?

 

Este inmatriculata in Ro. In UK daca esti rezident (si eu sunt) nu ai voie sa circuli decat 2 sap cu ea. Doar daca nu esti rezident (nu ai NINO) o poti conduce 6 luni. Deci acum sunt pasibil de o confiscare daca ma verifica in baza de date.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

revin cu un update dupa ce am fost la reprezentanta BMW de aici si am discutat problema (poate mai ajuta pe cineva):

 

Farurile - sunt compatibile cu legislatia de aici, cele mai noi xenon avand tehnologia flat beam care le face compatibile cu ambele variante de condus.

Luminile de ceata - am in ambele parti in spate deci nimic de modificat

Ceasurile - mi-a schimbat din meniu tipul de la BMW in mile viteza si kilometrajul. Eu nu gasisem setarea asta. E suficent pentru ca masina sa fie compatibila cu legislatia de aici.

 

Concluzie - nici o modificare de facut. Oricum, din ce am citit, nu te duci la nici o verificare fizica pentru a primi numerele. Exista doar MOT-ul de trecut. Din pacate sunt service-uri de cartier si aici unde nici nu va vine sa credeti cum trec masinile. Din fericire nu e nevoie sa apelez la asa ceva.

Jos palaria pentru cei de la BMW de aici, au fost foarte amabili si nu mi-au luat nici un ban.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Ai voie 6 luni sa circuli cu ea indiferent ca esti rezident sau nu (nino nu inseamna ca esti rezident oricum)

In uk verificarile nu sunt ca in Romania totul e mult mai piano cand vine vorba de masini. Mergi si te intereseaza direct unde va trebui sa faci tu "omologarea" nu mai cere pareri pe forum ca nu ai sa primesti raspunsurile corecte aici sunt sigur. 99% o poti inscrie fara probleme asa cum este fara nicio modificare. Problema va fi ca vei avea asigurare mult mai mare fiind lhd si tu deja vei avea asigurare mare fiind prima data cand faci asig in uk...deci sfatul sa o vinzi si sa iei alta din uk este un sfat corect si chiar ramai si cu bani.

 

LE: M-am interesat intre timp . De faruri nu spune nimeni nimic , legea spune ca trebuiesc schimbate ceasurile dar orice service autorizat iti poate da hartie cum ca le-ai schimbat fara sa le schimbi. Uk este tara tuturor posibilitatilor si nu este strictete de niciun fel in domeniul auto.

Edited by ALINUL
Link to comment
Share on other sites

Am atasat si pozele.

De unde schimbati ==>Settings==>Language/Units

 

 

ALINUL

 

Daca citesti pe site-ul DVLA vei vedea ca, daca esti rezident, nu se aplica termenul de 6 luni si ai la dispozitie 14 zile sa faci modificarea. (linkul: https://www.gov.uk/importing-vehicles-into-the-uk/temporary-imports). Din moment ce ai NINO si contract de munca (platesti taxe) esti rezident.

 

Nu exista "omologare", citeste ce am scris mai sus - e clara aici situatia pentru mine iar ca veni vorba de asigurare, am facut simulare si ma costa 900 lire. In Romania dau 1200 euro pe an + RCA-ul cara e undeva pe la 180 euro. Cred ca iti dai seama de ce nu merita sa o vand :)

post-73742-0-59602600-1511281249_thumb.jpg

post-73742-0-45726000-1511281338_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.