BMWClub: Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje - BMWClub

Jump to content

  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje Rate Topic: *---- 3 Votes

#41 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Under Supervision
  • Posts: 521
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 01 September 2005 - 21:45

Cu GPL-ul discutia se poate aborda din doua unghiuri total diferite.

1. Pe de o parte, sa privim situatia static, asa cum este ea in prezent. In acest caz, in afara unor argumente puriste (nu pun GPL din principiu), sau de know-how tehnic (nu pun GPL pentru ca cei care il monteaza fac asta intr-un mod neprofesionist), nu exista nici un motiv rezonabil de a respinge GPL-ul. Sunt de acord, se pierde cca. 10% din puterea motorului. Dar tehnologia GPL este bine stapanita, este confirmata in practica si da rezultate bune.
Iar, dpdv financiar, economia este fabuloasa. La preturile de astazi, un litru de benzina CO95 fara plumb costa 34.900, iar un litru de GPL costa 17.000. Chiar tinand cont ca motorul va consuma cu 20% mai mult GPL decat benzina, montarea unui kit GPL va reduce cheltuielile cu combustibilul cu aprox. 40% (!!)

2. Pe de alta parte, sa nu uitam ca pretul combustibililor este politica de stat. Litrul de benzina nu costa atat de mult in comparatie cu litrul de GPL pentru ca benzina ar fi mai costisitoare de produs, ci pentru ca statul o accizeaza ca porcul. Culmea ironiei, daca accizele ar fi la fel si la benzina si la GPL, atunci ar fi mai ieftin sa folosesti drept carburant benzina, nu GPL.
De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens? Ne asigura cineva ca, maine, privind pe geam si gandindu-se de unde sa mai stoarca niste bani, cineva din guvern nu va mari acciza la GPL? La o adica, dpdv al bugetului, e un moment bun sa o faca. In acest moment parcul de autoturisme convertite pe GPL este destul de mare si in Romania. Deci, o buna baza de impozitare.

Puse cap la cap, lucrurile cred ca sunt intrucatva similare cu discutia "sa-mi iau masina cu motor pe benzina, sau motor Diesel?". Pentru cineva care merge peste 10.000 - 15.000 Km pe an (in functie de consumul masinii), alternativa GPL merita. Pentru cine merge mai putin, cred ca e mai bine sa ramana pe benzina.
0

#42 User is offline   Vinti 

  • .
  • Group: Members
  • Posts: 194
  • Joined: 27-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti / Militari

Posted 01 September 2005 - 22:16

FiveThreeFive, on 1/Sep/2005, 21:45, said:

Cu GPL-ul discutia se poate aborda din doua unghiuri total diferite.
De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens? Ne asigura cineva ca, maine, privind pe geam si gandindu-se de unde sa mai stoarca niste bani, cineva din guvern nu va mari acciza la GPL? La o adica, dpdv al bugetului, e un moment bun sa o faca. In acest moment parcul de autoturisme convertite pe GPL este destul de mare si in Romania. Deci, o buna baza de impozitare.
View Post

asta cred ca o sa se intample cat de curand
sper sa nu fie vreun parlamentar pe forum ca poate le dam idei [ daca nu s-au gandit deja ]
0

#43 User is offline   Luk 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 247
  • Joined: 14-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:BMW, of course

Posted 02 September 2005 - 07:09

din punctul meu de vedere BMW pe gaz nu e BMW. Producatorul face niste masini deosebite care au o personalitate proprie si care nu cred ca mai e la fel dupa ce pui gaz. Chiar daca se poate, chiar daca merge, ala nu mai e BMW! Eu n-as face asta niciodata!
Parerea mea!
0

#44 User is offline   Gabi_323i 

  • BMW Maniac
  • Group: Members
  • Posts: 787
  • Joined: 04-November 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 02 September 2005 - 08:04

Luk, on 2/Sep/2005, 08:09, said:

din punctul meu de vedere BMW pe gaz nu e BMW. Producatorul face niste masini deosebite care au o personalitate proprie si care nu cred  ca mai e la fel dupa ce pui gaz. Chiar daca se poate, chiar daca merge, ala nu mai e BMW! Eu n-as face asta niciodata!
Parerea mea!
View Post

:blink: :) :) :)
0

#45 User is offline   Speed 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 72
  • Joined: 05-July 05
  • Location:Bucuresti

Posted 02 September 2005 - 11:08

Nu trebuia sa iti iei BMW daca te gandesti la gaz si cu asta basta :blink: :) :)
0

#46 User is offline   DaniCSL 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 47
  • Joined: 18-August 05

Posted 05 September 2005 - 13:01

daca omului ii place bmw isi ia bmw si cand are chef de alergat face marele efort sa apese pe un buton si trece pe benzina
ce faci ai masina si nu poti sa circuli cand vrei ca nu e benzina
sigur bmw-ul mai face si cercuri si liniute chiar daca e cu instalatioa in portbagaj
la cat se face benzina nu mai merita.
preturile se aliniaza la cele europene siar salarile sunt romanesti
benzina vor sa o faca la pretul din germania adica 1,3 euro
germani isi iau cu salariul mediu 3000 l benzina si romanu 100l e bine asa?
gpl-ul e un combustibil fara accize in europa din cate stiu
eu am in familie dacie cu gpl si un bmw ci acum imi iau carnetul si cu ce as putea sa circul mai mult?
eu mi-am luat bmw ca imi face placere sa merg cu el iar cu dacia merg ca nu e benzina pt bmw
tare mi-e ca pana la urma o sa imi vad masina cu gpl sa merg cu ea mai des
si scaderea de putere o face cifra octanica care la gpl este 79
0

#47 User is offline   FiveThreeFive 

  • Senior
  • Group: Under Supervision
  • Posts: 521
  • Joined: 09-November 04
  • Location:Bucuresti

Posted 21 September 2005 - 19:24

FiveThreeFive, on 1/Sep/2005, 22:45, said:

De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens?
Uite ca, dupa numai trei saptamani, se contureaza raspunsul statului roman la intrebarile retorice pe care mi le puneam:

Link la articolul din Romania Libera, 21 sep. 2005

Citat din articol (copyright: Romania Libera): Ministerul Finantelor Publice intentioneaza ca incepand de la anul sa accizeze tot ce misca pe piata petroliera. "Introducerea in sfera de aplicare a accizelor a tuturor produselor care rezulta din prelucrarea titeiului", aceasta este una dintre directiile de modificare a Codului Fiscal care va fi introdusa din 2006, dupa cum a anuntat ieri secretarul de stat in ministerul mentionat Mara Ramniceanu.
Anuntul a fost facut cu prilejul unei conferinte pe tema strategiei fiscale organizate de UGIR si MFP. Analistul financiar Bogdan Baltazar ne-a confirmat ca textul din materialul de presa al Finantelor vizeaza implicit si GPL. "Acest produs se obtine fie din titei, fie din gaz de sonda. De aceea nu se va putea acciza numai GPL provenit din gaz, ci tot ceea ce inseamna acest combustibil", spune dl Baltazar.

0

#48 User is offline   neamih 

  • Custom member title
  • Group: Members
  • Posts: 617
  • Joined: 14-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:auto-moto

Posted 21 September 2005 - 22:23

cam nasol, si eu care tocmai ma gandeam la alternativa asta...
0

#49 User is offline   adioprisan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 182
  • Joined: 05-December 04
  • Gender:Male
  • Location:bucharest
  • Interests:BMW

Posted 21 September 2005 - 22:32

neamih, on 21/Sep/2005, 22:23, said:

cam nasol, si eu care tocmai ma gandeam la alternativa asta...
View Post

poti sa te gandesti pozitiv-ce va fi va fi-ideea este ca bmw-ul meu 325-e30 trage foarte bine si pe gaz-daca vrei ti-l dau sa il probezi-am avut si un urs 318i-l-jetronic-rupea pamantul pe gaz,mai ales la drum
asa ca te sfatuiesc prieteneste sa iti pui gpl-arderea e curata,fara noxe,bujiile arata superb,iar pe benzina,iti garantez,o sa mergi foarte putin,probabil doar la pornire in perioada rece-bafta multa-adi!
0

#50 User is offline   neamih 

  • Custom member title
  • Group: Members
  • Posts: 617
  • Joined: 14-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:auto-moto

Posted 21 September 2005 - 22:57

daaa, eu m-am documentat si nu imi fac probleme din punctul asta de vedere, problema e sa nu ajunga la vreo 20.000 sau peste.....
0

#51 User is offline   adioprisan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 182
  • Joined: 05-December 04
  • Gender:Male
  • Location:bucharest
  • Interests:BMW

Posted 22 September 2005 - 08:02

TiL, on 31/May/2005, 13:06, said:

n-as face asa ceva nici in ruptul capului. In principal din cauza ca vreau sa pastrez masina cat mai simpla. Trecand peste uzuri, consum incert, debitmetre sparte ... ma opresc ca ma ingrozesc.
View Post

debitmetrele sparte pot fi evitate folosind o piesa numita antirateu
0

#52 User is offline   adrenalin_rush 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 10-December 07
  • Gender:Male
  • Location:ON THE ROAD
  • Interests:E 30 E30 E30

Posted 26 February 2008 - 06:09

vad ca se dezbate aprins gpl-ul.....am inteles citind pana aici ca nu e bun si dauneaza la motoru masinii,deci nu ar fi o idee buna de montat pe BMW....
dar ce te faci,cand masina are deja montat GPL pe ea la cumparare?te apuci sa dai jos instalatia si sa ramai cu gaura in aripa spate? mai ales daca-i trecuta si-n cartea de identitate!!!
chiar astept sa vad ce ziceti de treaba asta!
0

#53 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 26 February 2008 - 09:20

http://www.funnyforumpics.com/forums/Repost/2/Old-Sign.jpg

Se dezbate aprins? Poate in 2005 :blink:
0

#54 User is offline   adrenalin_rush 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 28
  • Joined: 10-December 07
  • Gender:Male
  • Location:ON THE ROAD
  • Interests:E 30 E30 E30

Posted 26 February 2008 - 17:09

aouch se pare c-am comis-o,nu? :blink: am dat search,dar nu am verificat si data....sorry....promit sa fiu mai atent pe viitor!pe cuvant de pionier!
0

#55 User is offline   swimmer 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 478
  • Joined: 16-March 08
  • Gender:Male

Posted 22 March 2008 - 16:40

Eu stiu pe unu care si-a pus GPL la un BMW V8. Ori nu a fost montat corespunzator ori nu i-a placut masinii cert este ca in final s-a ales cu supape retezate si pistoane iesite prin capota
0

#56 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 March 2008 - 21:31

Ai si poze?
0

#57 User is offline   swimmer 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 478
  • Joined: 16-March 08
  • Gender:Male

Posted 22 March 2008 - 21:54

View PostCiupanezu, on 22/Mar/2008, 21:31, said:

Ai si poze?

Cu pistoane iesite prin capota nu. Am exagerat putin. Oricum motorul era varza si din cit am inteles e tare greu sa repari un V8
0

#58 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 March 2008 - 22:32

E costisitor.
In afara de bani conteaza mult mana de lucru, pentru un mecanic prost este greu sa repare orice motor, nu numai un V8.
0

#59 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 22 March 2008 - 22:35

View Postswimmer, on 22/Mar/2008, 09:40, said:

Eu stiu pe unu care si-a pus GPL la un BMW V8. Ori nu a fost montat corespunzator ori nu i-a placut masinii cert este ca in final s-a ales cu supape retezate si pistoane iesite prin capota


Un lucru tot cert, nu din cauza GPL-ului s-au retezat supapele.
0

#60 User is offline   fehersakal 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 249
  • Joined: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Sfantu Gheorghe

Posted 23 March 2008 - 11:11

Doua masini am avut pe Gpl, si doamne ajuta sa nu mai fie. Un Nissan Terrano si un Peugeot, intradevar era mai ieftin de alimentat si mergeau destul de bine dar gandul ca am o bomba in spate numi lasa sa conduc linistit cum imi place mie, si mai ales iarna cand eram oprit la semafor si batea si vantul simteam inauntru miros de gaz,.
Nu num mai trebuie niciodata mai bine dau cu cateva sute de mii in plus la alimentare dar nu mie frica de... si nici motorul stric.
0

Share this topic:


  • 8 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro