Jump to content

BMW E60 525d LCI-clapete racire frane/clapeta grile radiador/ ordine furtune vacuum supapa actionare tampoane motorare


e-man

Recommended Posts

Salutare dragi colegi forumisti!

 

Ma adresez pe forum dupa ce in mai multe randuri am incercat rezolvarea unor probleme etse vorba de un BMW 525d LCI 08.2007.

Din pacate pe net schemele de vacuum sunt destuld e vagi inclusiv cele din TIS.

Pe forum nu am gasit nimic relevant legat de subiect.

 

Problemele se prezinta astfel:

 

1. Clapetele ce inchid traseul de racire discuri stau tot timpul deschise-conform TIS nu este corect-Pe diagnoza masina nu apare nici o eroare.

2. Clapetele ce inchid traseul de aer pentru radiator (cele din spatele narilor) stau tot timpul inchise (blocate as putea spune) indiferent daca motorul este pornit sau nu/ indiferent daca este cald afara si AC pornit.

3. Usoare vibratii in caroserie de la motor (se simt si in scaune).

4. Usoare opinteli la schimbarile de treapta pana in 2000 rot/min.

 

In urma unei vizite la APAN -Br, acestia mi-au schimbat supapa ce actioneaza vacuum-ul de la EGR.

O data cu asta au ametit complet ordinea vacumurilor din zona respectiva.

Simptome, vibratii in caroserie, un bang ciudat care se simtea in caroserie la fix 1000 rot/min etc in rest nici o eroare.

 

Ulterior, am schimbat clapeta EGR si cu schema de vacuum-uri in brate scoasa de pe Real-Oem am schimbat si toate furtunele, inclusiv pe cele de la tampoane-partea de cauciuc.

Am rearanjat ordinea furtunelor, insa nu le-am schimbat pe cele de la clapetele pentru frane.

 

Ce am mai observat - furtunul ce vine din supapa de sub galerie ce actioneaza EGR-ul are vacuum pe el pana la un punct cu motorul pornit-dupa care se opreste-asa e normal?

Pe supapa prinsa pe bara de rigidizare care pleaca spre clapetele de la frane nu exista vacuum deloc.

 

 

Mentionez ca nu exista erori decat una-defect pe senzorul AUC.

In rest nu exista pierderi de ulei nicaieri/senzorii toti schimbati noi/tampoanele de motor noi pe origine/furtune de vacuum toate noi originale/debitmetru nou/clapeta egr noua/ garnituri pe peste tot pe motor noi/ acumulatorii de pe rampa de inalta si ei noi, toate termostatele noi, bujii si releu noi, update de soft ultma variata original BMW.

 

Relativ la cutie am comandat tot pachetul de solenoizi/zip kit-ul sonnax si convertizor refacut tot cu kit de la ei. Dar asta sunt sigur ca nu are legatura cu vibratiile din caroserie-doar poate daca pompa de vacuum o fi obosita si nu mai poduce suficient incat sa tina tampoanele umflate atata cat trebuie.

 

Ce sa fie oare deci si de la ce oare problemele astea?

 

Sper prin intermediul vostru sa gasesc cateva idei de rezolvare.

 

Multumesc.

Edited by e-man
Link to comment
Share on other sites

Ca sa intelegem si noi mai bine multele probleme, spune-ne si noua cati km are masina, are carte service in reprezentanta BMW, de cand ai masina ( timp/km ), multe probleme apar la rulaje mari din cauza intretinerii defectuoase.

 

Salutare dragi colegi forumisti!

 

Ma adresez pe forum dupa ce in mai multe randuri am incercat rezolvarea unor probleme etse vorba de un BMW 525d LCI 08.2007.

Din pacate pe net schemele de vacuum sunt destuld e vagi inclusiv cele din TIS.

Pe forum nu am gasit nimic relevant legat de subiect.

 

Problemele se prezinta astfel:

 

1. Clapetele ce inchid traseul de racire discuri stau tot timpul deschise-conform TIS nu este corect-Pe diagnoza masina nu apare nici o eroare.

2. Clapetele ce inchid traseul de aer pentru radiator (cele din spatele narilor) stau tot timpul inchise (blocate as putea spune) indiferent daca motorul este pornit sau nu/ indiferent daca este cald afara si AC pornit.

3. Usoare vibratii in caroserie de la motor (se simt si in scaune).

4. Usoare opinteli la schimbarile de treapta pana in 2000 rot/min.

 

In urma unei vizite la APAN -Br, acestia mi-au schimbat supapa ce actioneaza vacuum-ul de la EGR.

O data cu asta au ametit complet ordinea vacumurilor din zona respectiva.

Simptome, vibratii in caroserie, un bang ciudat care se simtea in caroserie la fix 1000 rot/min etc in rest nici o eroare.

 

Ulterior, am schimbat clapeta EGR si cu schema de vacuum-uri in brate scoasa de pe Real-Oem am schimbat si toate furtunele, inclusiv pe cele de la tampoane-partea de cauciuc.

Am rearanjat ordinea furtunelor, insa nu le-am schimbat pe cele de la clapetele pentru frane.

 

Ce am mai observat - furtunul ce vine din supapa de sub galerie ce actioneaza EGR-ul are vacuum pe el pana la un punct cu motorul pornit-dupa care se opreste-asa e normal?

Pe supapa prinsa pe bara de rigidizare care pleaca spre clapetele de la frane nu exista vacuum deloc.

 

 

Mentionez ca nu exista erori decat una-defect pe senzorul AUC.

In rest nu exista pierderi de ulei nicaieri/senzorii toti schimbati noi/tampoanele de motor noi pe origine/furtune de vacuum toate noi originale/debitmetru nou/clapeta egr noua/ garnituri pe peste tot pe motor noi/ acumulatorii de pe rampa de inalta si ei noi, toate termostatele noi, bujii si releu noi, update de soft ultma variata original BMW.

 

Relativ la cutie am comandat tot pachetul de solenoizi/zip kit-ul sonnax si convertizor refacut tot cu kit de la ei. Dar asta sunt sigur ca nu are legatura cu vibratiile din caroserie-doar poate daca pompa de vacuum o fi obosita si nu mai poduce suficient incat sa tina tampoanele umflate atata cat trebuie.

 

Ce sa fie oare deci si de la ce oare problemele astea?

 

Sper prin intermediul vostru sa gasesc cateva idei de rezolvare.

 

Multumesc.

Edited by dorin4x4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ca sa intelegem si noi mai bine multele probleme, spune-ne si noua cati km are masina, are carte service in reprezentanta BMW, de cand ai masina ( timp/km ), multe probleme apar la rulaje mari din cauza intretinerii defectuoase.

 

 

Salut.

 

Masina afiseaza acum 185.000 km iar masina o cunosc de noua si a avut doar doi proprietari.

Prietenul de la care am luat-o si cu mine.

Masina am achizitionat-o la 137000 km.

Am mai mers cu ea cand avea 6000 km, cat a avut garantie a mers la dealer dupa care reviziile uzuale la service autorizat rar (ulei+filtre).

Chestiile mai complicate am incercat pe la dealeri dar...numai cu succes nu au fost.

 

 

Mai nou alti maestri ( de data asta Contempo sibiu) au ridicat din umeri ca ei nu au idee care e algoritmul pentru functionarea clapetelor.

Deci clar (dealer BMW) care nu stie sa repare masini cu eficient dynamics (chiar si modelele vechi, destul de rudimentare ca tehnologie).

 

In mare parte comportamentul ei si modul in care merge nu s-a modificat de-a lungul timpului, mai putin opintelile de care povesteam si cu micile problemute pe care nu stie nimeni sa le rezolve.

 

Ca update:

-Pentru opinteli am decis schimbarea cutiei cu una cu garantie 3 luni de la Materom-sper sa nu intampin probleme legate de comunicatia cu masina, mai ales ca e aceesi serie de cutie pentru 525d lci.

-Pentru grila narilor- am decis schimbarea ei cu una noua- am gasit parghia de plastic care actioneaza jaluzeaua aproape indoita de la cat o fi inpins comutatorul ala in jaluzea. Intre timp probabil de la atata impins comutatorul cred ca s-a ars (din pacate masina pe subiectul asta nu afiseaza nici o eroare).

-Pentru clapetele de la frane am schimbat supapa electrica cu una noua dar si furtunele...nici un efect, clapetele stau tot timpul deschise (masina nu afiseaza nici o eroare).

 

In concluzie stie cineva cum sa testeze sau ce anume face partea asta de eficient dynamics sa stea moarta in papusoi?

Imi e ca schimb cutia si cumva sa repete aceste comportamente dubioase (cu opinteli si alte bulibaseli posibile din cauza unor pierderi de vacuum de care masina nu are idee/nu le monitorizeaza).

 

Multumesc.

Edited by e-man
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.