Jump to content

Probleme servo, vacuum, frana tare dupa pornire motor


George_12

Recommended Posts

Salutare

 

De curand am montat motorul pe masina si a probleme cu franele.

 

Totul functioneaza perfect inafara de frane.

Pedala este tare iar la pornirea motorului pedala ramane nemiscata ca si cum nu exista vacuum. Am scos teava cu valva din pompa si se simte oarecuk cum trage pe teava dar se sinte putin, nu stiu cat ar trebui sa se simta.

Am schimbat si teava ce intra in pompa de servo cu alta de pe alta masina si aceeasi chestie.

 

Ce ar putea sa aiba?

Nu am avut niciodata probleme cu franele inainte sa schimb motorul.

Precizez ca masina a stat nemiscata 1 an de zile.

 

Ceva sfaturi?

Link to comment
Share on other sites

Salutare

 

De curand am montat motorul pe masina si a probleme cu franele.

 

Totul functioneaza perfect inafara de frane.

Pedala este tare iar la pornirea motorului pedala ramane nemiscata ca si cum nu exista vacuum. Am scos teava cu valva din pompa si se simte oarecuk cum trage pe teava dar se sinte putin, nu stiu cat ar trebui sa se simta.

Am schimbat si teava ce intra in pompa de servo cu alta de pe alta masina si aceeasi chestie.

 

Ce ar putea sa aiba?

Nu am avut niciodata probleme cu franele inainte sa schimb motorul.

Precizez ca masina a stat nemiscata 1 an de zile.

 

Ceva sfaturi?

 

ai ulei in tulumba de frana si a distrus membrana , verifica cu un furtun atasat la o seringa , daca tragi ulei din tulumba aia e , introduci furtunul pe la furtunul de vacuum tragi afara supapa . Asta se intampla cand pompa de vacuum baga ulei in tulumba , cu timpul o distruge . Ca sa rezoilvi problema trebuie schimbata tulumba si pompa de vacuum . Asta in cazul in care ai verificat deja daca ai sau nu vacuum .

Link to comment
Share on other sites

Am sa incerc astazi sa vad daca este ulei.

Cum poate sa ajunga ulei in tulumba?

Se poate sa fie totusi o problema de vacuum? Precizez ca am schimbat teava de plastic cu valva, ce pleaca din tulumba pana se conecteaza in cealalta teava ce duce in motor si tot aceeasi situatie. Insa din cea care placa in motor, se ramifica inca doua furtunade de vacuum, unul ce duce pe sub motor pe deasupra coloanei de directie dar este putin inaccesibila. Se poate sa fie din cauza unui furtunas de vacuum spart, crapat?

 

Inca ceva: cu motorul pornit am observat in borcanul cu lichidul de servo directie, ca acesta scade si creste la fiecare 3 secunde. Ca si cum ceva trage lichidul, apoi il impinge. Sa fie ok?

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Am verificat tulumba si nu am gasit urme de ulei.

Am verificat teava de plastic ce intra in tulumba, cat si pe cea de rezerva pe care o am si amandoua sunt ok. Pe o parte poti trage aer, pe cealalta nu.

Am conectat un aspirator la teava aceasta si pot sa spun ca pedala s-a inmuiat iar frana tinea super bine. Deci tulumba este ok.

Am pus degetul sa vad cat trage aer pompa de vacuum si am observat ca trage, insa nu stiu acum daca trage de ajuns. Pot spune ca se simte la deget putin cand trage, dar nu exagerat sa iti tina degetul acolo.

 

Ce este de facut? Care sa fie problema? Ce sa mai verific? Din teava ce pleaca in motor si intra in pompa vacuum, se mai ramifica in doua conexiuni, una ce duce sub masina la suportii motor iar cealalta conexiune trece pe sub galeria de afmisie si duce in zona egr. Precizez ca furtunele de vacuum sunt noi, schimbate odata ce am remontat motorul pe masina. Singurul furtun de vacuum neschimbat este acela ce duce la suportii motor.

 

Daca suportii motor sunt dusi, (ceea ce nu cred) pot pierde vacuum pe acolo si de aceea sa nu functioneze frana?

Sau ma rog oarecare pierdere de vacuum.

Ma dispera situatia si nu pot folosi masina momentan.

Mecanici nu mai aduc pentru ca sunt satul de ei.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Ai putea sa incerci sa faci si o aerisire la fiecare roata si sa verifici starea pistoanelor de la etrieri..sa nu cumva sa fie blocate stand atata timp nemiscata.

 

Chiar asta am si facut acum o ora.

 

Am desfacut pe fata si am curatat tot etrierul, pinii de ghidare, discurile si butucii. Erau plini de rugina iar vaselina de pe pini era neagra si intarita. Am impins pistonasele cu o surubelnita mare foarte usor.

 

Insa pe spate este alta treaba. Am incercst sa desfac pinii de ghidare si nici macar nu s-au clintit dupa loc, am rupt doua capete hexagonale. Am dat cu wd40 dar degeaba. Insa pistonasele le-am deplasat dupa disc usor cu o surbelinita mare, ce am bagat-o prin orificiul de la etrier.

Cu toate astea nu am reusit sa desfac etrierii pe spate.

 

Pot acestia sa faca pedala de frana sa ramana tare?

 

Dar atunci de ce cand am pus aspiratorul pe post de pompa de vacuum, pedala s-a inmuiat si totul parea sa functioneze perfect? Chiar am miscat masina fata spate si frana tinea bine, chiar brusc. Asta inainte sa fi umblat la frane.

Pare cam ciudat.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Dar atunci de ce cand am pus aspiratorul pe post de pompa de vacuum, pedala s-a inmuiat si totul parea sa functioneze perfect? Chiar am miscat masina fata spate si frana tinea bine, chiar brusc. Asta inainte sa fi umblat la frane.

Pare cam ciudat.

 

din moment ce a functionat la testul asta improvizat tot pe la vacuum pare problema , poate pompa nu face vacuum suficient ,poti anula vacuumul la suporti temporar daca suspectezi ca pe acolo pierzi ,

Link to comment
Share on other sites

din moment ce a functionat la testul asta improvizat tot pe la vacuum pare problema , poate pompa nu face vacuum suficient ,poti anula vacuumul la suporti temporar daca suspectezi ca pe acolo pierzi ,

 

Sunt putin ocupat cu serviciul zilele asta, insa am sa incerc pe weekend.

Imi poti spune cam cat ar trebui sa traga pompa de vacuum? La deget se simte doar foarte putin, adica ma asteptam sa traga ceva mai puternic.

De curand am facut remap si masina merge foarte bine, trage, totul ok fara probleme, inafara de frane. Zici ca mergi cu Dacia, fara asistenta la franare.

Daca pompa de vacuum ar fi de vina, nu ar trebui ca si motorul sau masina in general sa mearga mult mai prost? Turbo lag si alte componente?

Link to comment
Share on other sites

Problema nerezolvata.

 

Am verificat cu o pompa de vacuum manuala toata instalatia de vacuum. Nu exista nici o scurgere. Teava ce iese din motor si anume pompa de vacuum, era partial distrusa, ea nu avea valva de sens pe ea, pur si simplu era o teava goala. Am schimbat-o cu cea veche dupa cum vedeti in poza.

Locul unde se conecteaza aceasta teava era foarte murdar, si in plus nu stiu cum as putea sa curat mai bine acea gaurica spre pompa de vacuum, se vede in poza cat de murdar era. Se poate sa fie infundata cu ceva?

Am incercat sa bag o surubelnita subtire si lunga, ce mi-a permis sa ajung la acel loc, insa doar varful a intrat. Normal pot strapunge acea gaurica?

Ea normal trebuie sa fie fara nici un fel de obstacol nu-i asa?

Am observat pe varful surubelnitei un fel de praf maro, ruginia sau ceva asemanator, nu ulei sau altceva.

 

Cu toate astea precizez ca am pus iar degetul in varful acestei tevi, teava fiind deconectata si blocata spre alte iesiri, si nu am simtit un vacuum puternic, se simte ca este acolo dar slab.

 

Ce altceva mai pot face sa ii dau de cap?

post-92511-0-64621900-1562144502_thumb.jpg

post-92511-0-72048300-1562144636_thumb.jpg

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Sunt putin ocupat cu serviciul zilele asta, insa am sa incerc pe weekend.

Imi poti spune cam cat ar trebui sa traga pompa de vacuum? La deget se simte doar foarte putin, adica ma asteptam sa traga ceva mai puternic.

De curand am facut remap si masina merge foarte bine, trage, totul ok fara probleme, inafara de frane. Zici ca mergi cu Dacia, fara asistenta la franare.

Daca pompa de vacuum ar fi de vina, nu ar trebui ca si motorul sau masina in general sa mearga mult mai prost? Turbo lag si alte componente?

 

Salut!

Daca esti din Bucuresti, am eu o pompa de vaccum pe care am cumparat-o pentru ca cea de pe masina mea țĂŁcĂŁne si pe care n-am schimbat-o inca, dar nu ma deranjeaza sa ti-o imprumut, o montezi rapid si vezi daca aia-i cauza.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Apreciez oferta insa am rezolvat problema pana la urma. Se pare ca toata problema a fost de la orificiul ce duce spre pompa, care era complet infundat cu mizerie/ulei intarit etc.

Motorul a stat in garaj aproximativ 1 an si 4 luni, apoi inca 6 luni pana l-am montat eu. Cred ca asta a fost problema.

Totusi teava ce duce pana in pompa nu mai avea valva cu sens in capatul ei, ca si in poza atasat mai sus, si cred ca praf sau mizerie au intrat dealungul timpului. Tot ce am reusit sa observ cand scoteam iglita, avea culoarea maro-cenusiu ca un fel de praf intarit.

Tot ce am putut face a fost sa imping toata mizerie sau dopul ce se formase acolo in interior, cu un carlig/surubelnita + pulverizat spray de frane in orificiu, care se continua cu un canal destul de adanc pana ajunge la pompa. Cred ca daca nu ma insel, sub acel orificu si culoarul unde a intrat acea iglita, este o camera separata pana in pompa. Nu mi-a venit sa cred ca nu puteam baga nici macar varful in acel orificiu. Complet blocat. Cu o pompa de vacuum am verificat inainte sa incep curatarea si imi arata vacuum ( 5 inc mercury).

Dupa ce am curatat bine, am montat totul inapoi, am pus pompa de vacuum si mi-a aratat (29 inc mercury) Totul a revenit la normal dupa operatiunea de curatare.

Precizez ca pompa de vacuum este in interiorul motorului si se poate verifica, doar prin demontarea baii de ulei, care nu este chiar o operatiune de 30 min.

 

Apreciez oferta :D

 

Inca ceva as vrea sa intreb: am testat cu pompa de vacuum cele doua componente din imaginile atasate mai jos.

Precizez ca dupa ce creez vacuum aprozimativ (20-25 inc mercury) el scade incet pana la zero. Asta se intampla si cu valva de boost (vacuum pe intrare si blocata cealalta iesire, iar cu valva de la EGR exact aceeasi situatie, vacuum-ul se pierde incet pana la 0.

Am testat si linia de vacuum ce duce la suportii motor si spre uimirea mea nu exista scurgeri, vacuum-ul se mentine perfect acolo.

 

Este normal sa se intample asa?

Sincer nu stiu cum reactioneaza aceste doua componente si daca ar trebui sau nu sa mentina vacuum-ul.

post-92511-0-57412200-1562448381_thumb.png

post-92511-0-11906600-1562448386_thumb.png

post-92511-0-93730800-1562449101_thumb.png

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.