Jump to content

SMG


Spintecatoru'

Recommended Posts

Nu conduc una cu SMG in mod curent, dar am avut ocazia pentru cateva zeci de kilometrii si cred ca dupa ce te obisnuiesti cu una, manuala devine istorie. Nu sunt convins ca cei care prefera automata, sau mai bine spus cei care sunt obisnuiti cu una vor fi fericiti cu modul automat al SMG, dar chiar si asa in trafic greu se poate folosi in mod automat.

 

Ati condus un SMG? Ce parere v-a facut?

Link to comment
Share on other sites

SMG este viitorul transmisiilor in opinia mea, asta mai ales in Europa unde cutiile manuale sunt populare...

1330[/snapback]

 

Nu va grabiti. Modul de schimbare practicat de SMG (adica decupleaza, schimba si apoi cupleaza singura ambreuiajul, foarte repede si contolat de electronica) este venit din F1 si este beton la momentul acesta.

 

Dar sa nu uitam ca au aparut cutiile cu doua ambreiaje. Adica esti in a doua si in a treia in acelasi timp. Dar... daca esti in a doua este cuplat un ambreiaj, daca esti in atreia este celalalt. Ca sa schimbi din a doua in a treia, in timp ce ambreiajul de la a doua se decupleaza, cel de la a treia se cupleaza. Teoretic timpul de schimbare se reduce la jumatate.

Nu am condus asa ceva, dar am condus SMG. Daca SMG e cum e, cum o fi de doua ori mai repede?

 

Porsche a fost intrebat daca va introduce o cutie de tipul celor automate cu schimbare secventiala. Au spus ca nu are rost sa propuna trei cutii. Clientii lor opteaza pentru manuala sau sunt multumiti cu automata clasica.

Asta miroase a introducere de PDK (Porsche Doppel Kuplung - nu stiu o boaba germana, dar parca asa se scria) Ei au de mult dezvoltata o astfel de cutie. Au dezvoltat-o pentru competitii.

Si nu sunt singurii. Grupul VAG propune deja modele cu asa ceva.

BMW nu spune nimic despre problema, dar s-ar putea sa practice tactica Porsche. Pentru moment nici nu au nevoie. SMG mi se pare suverana acum.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun, nu prea sunt de acord. Cred ca te referi la DSG (?), dar nu cred ca e o solutie de viitor. Ajuta intr-adevar la urcarea intr-o treapta superioara, dar problema majora, la o masina sport este retrogradarea.

 

Si mai apoi sunt cutiile de viteza cu variatie continuua, care inca nu si-au dovedit superioritatea.

 

SMG M cu DriveLogic este la versiunea III, fara a mai vorbi despre versiunile pe asa zisele BMW-uri de strada. Vezi E46 si E60.

 

In ce priveste DSK cred ca ar fi necesar sa ne documentam inainte.

Link to comment
Share on other sites

Sigur e vorba de DSG si mie personal imi place f mult,dar sa nu uitam si costurile unei masini.Daca de exemplu americani prefera aproape 100% automatic noi adica europeni preferam manuale inca si poate cu DSG se va schimba ceva e si mai ieftina si parca pentru multime dar pe departe dau eu sfaturi fiecare cu gusturile lui,si cine are placere sa cumpere SMG. :blink:
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun, nu prea sunt de acord. Cred ca te referi la DSG (?), dar nu cred ca e o solutie de viitor. Ajuta intr-adevar la urcarea intr-o treapta superioara, dar problema majora, la o masina sport este retrogradarea.

 

Si mai apoi sunt cutiile de viteza cu variatie continuua, care inca nu si-au dovedit superioritatea.

 

SMG M cu DriveLogic este la versiunea III, fara a mai vorbi despre versiunile pe asa zisele BMW-uri de strada. Vezi E46 si E60.

 

In ce priveste DSK cred ca ar fi necesar sa ne documentam inainte.

1507[/snapback]

Cand vorbeam de cele de la VAG ma refeream intr-adevar la DSG.

De ce problema este retrogradarea? In sus trebuie sa schimbi rapid ca sa castigi timp. Cand schimbi in jos ai la dispozitie toata perioada de franare pentru a schimba. Unde-i problema?

DSK ce este?

Cutii cu variatie continua au fost testate de BMW in F1, dar nu in cursa.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu al doilea ambreiaj nu ajuta la retrogradare si cand ai de schimbat 2 trepte in jos, chiar incurca. Dar cum am mai spus, ar trebui sa ma documentez, sa nu cumva sa vorbesc prostii...

1553[/snapback]

Pai care e problema cand schimbi doua trepte in jos?

Sa nu uitam ca la curse se schimba secvential si in sus si in jos. Este timp suficient pe perioada franarii. Nu are de ce sa incurce. Chiar cu o Golf-ul, schimbam din trepata in trepta. Nu mai cuplam ambreiajul, dar eram in viteza daca se intampla ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca e o problema (am auzit ca ar fi dar nu retin motivul) dar cel de-al doilea ambreiaj e pregatit pentru viteza superioara, iar la retrogradare este o cutie normala din punctul de vedere al schimbarii.

 

In opinia mea, este foarte important sa schimbi repede in sus, dar este la fel de importanta si retrogradarea, as spune ca in regim de strada este mai importanta ultima. Oricum SMG, in regim de strada, nu conteaza cat de repede schimba, pentru ca va fi destul de repede oricum.

 

Primul soc, pe care l-am avut cu SMG (SMG II pe un E46 M3 Cabrio), a fost ca nu vroia sa porneasca din viteza I. Desi o bagam in viteza I, o lua din loc in viteza II. Eram perplex. Asta pana am citit manualul si am priceput ce e cu DriveLogic. Deh, daca nu e masina ta, nu prea ai cum sa citesti manualul inainte. Cand am priceput, am inceput s-o pun in modul manual spre timpi mici de schimbare. Alta viata, alta masina.

 

Ce vreau sa spun, este ca desi pare foarte usor de condus (chiar si este) timpul de acomodare cu un SMG mie mi se pare imens. Dupa 500 km inca nu intelegeam exact toate treburile si cand si daca sa ridic putin piciorul de pe acceleratie. M-a ajutat mult sa stiu ca e nevoie sa vezi SMG-ul ca o cutie manuala fara ambreiaj, caci astfel poti "calca" ambreiajul in minte, lasi acceleratia exact ca si in cazul in care exista ambreiaj, schimbi treapta si reaccelerezi. Vorbesc de condus normal pentru ca la o depasire, poti sa pui pedala la podea si schimbi cand vezi rosu pe turometru. Cui ii mai pasa de stomac, cand vrei acceleratii violente?

 

Cat despre electronica in M3, desi am avut unde sa incerc, nu am decuplat-o din motive lesne de inteles: nu era masina mea. Mi-ar fi placut, dar masina se simte bine si cu electronica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.