Jump to content

Campionatului Mondial de Formula 1 -2010


ionatan

Recommended Posts

Noutati in sezonul 2010

 

In acest weekend va incepe cel de-al 61-lea sezon al Campionatului Mondial de Formula 1, iar 2010 se anunta extrem de interesant; vom avea, inevitabil, monoposturi noi, piloti noi, piloti mai putin noi dar sub alte culori, dar si cateva modificari de regulament.

 

Dupa ce FIA a cautat cele mai bune solutii pentru a reduce costurile (din pacate dupa retragerea din Formula 1 a mai multor constructori), iata ca 2010 aduce 'fete' noi pe grila de start; astfel, vom avea trei noi echipe - Lotus Racing, HRT F1 Team si Virgin Racing. In 1995 existau 26 de piloti pe grila de start, iar imediat dupa numarul lor s-a redus la 22.

Calificari

Avand in vedere faptul ca acum vor exista 24 de masini care lupta pentru pole, dupa Q1 vor fi eliminate 7 dintre ele, iar dupa Q2 alte 7; cei 10 piloti ramasi in lupta pentru Q3 nu vor mai fi nevoiti sa se califice avand in rezervoare cobustibilul pentru prima parte a cursei - evident, de vreme ce alimentarile pe durata cursei sunt acum interzise. Totusi, cei 10 piloti care ajung in ultima parte a calificarilor vor fi nevoiti sa ia startul in cursa cu acelasi set de pneuri.

Cursa

Pilotii vor trece asadar pe la boxe doar pentru a inlocui pneurile si nu vor mai avea voie sa alimenteze; fiecare pilot va fi in continuare obligat sa foloseasca cele doua tipuri de pneuri de pista uscata pe care le vor aduce cei de la Bridgestone, asa ca, mai mult ca sigur, vor exista strategii cu totul diferite, iar asta poate duce la mai multa actiune in pista. Un pilot care tine neaparat sa plece de pe primele locuri ale grilei va alege, cel mai probabil, pneurile mai moi in calificari; cum la inceputul cursei rezervorul sau va fi extrem de incarcat, pneurile acelea se vor 'termina' repede si va fi nevoit sa intre mai devreme la boxe pentru le inlocui - rivalii cu pneuri mai dure vor putea sta in pista pentru mai mult timp imediat dupa start.

Mai multe puncte

Victoria va fi rasplatita mai consistent incepand cu 2010; FIA a schimbat sistemul de punctare incepand cu acest sezon in incercarea de a-i face pe cei implicati sa riste mai mult pentru o pozitie mai bine 'platita'; si pentru a face mai accesibila zona punctelor pentru mai multe echipe - acum primii 10 piloti vor pleca acasa cu puncte la general; diferenta dintre locul I si doi este mai mare decat anul trecut, locurile 3-5 valoreaza in economia Campionatului tot cam atat cat valorau si in 2009, iar locurile de la 6 la 10 sunt mai valoaroase decat in sezoanele precedente.

 

Greutatea si KERS

Greutatea minima a unui monopost, impusa prin regulament, a crescut pentru 2010 de la 605 kg la 620 kg; aceasta modificare a venit pentru ca pilotii mai grei si mai inalti sa nu mai fie dezavantajati la folosirea sistemului KERS, insa echipele s-au inteles sa nu mai foloseasca acest sistem in 2010 chiar daca regulamentul permite asta - scaderea costurilor.

Testele

Ca si in 2009, testele sunt interzise odata ce sezonul a inceput; echipele au avut la dispozitie doar patru sesiuni de teste pentru a se pregati inainte de Bahrain. Totusi, spre deosebire de anul trecut, daca in plin sezon o echipa va semna un pilot fara experienta in Formula 1, aceluia i se va da dreptul sa testeze monopostul pentru o zi, pe un circuit unde nu se va organiza un Mare Premiu in 2010.

Fete noi si vechi

In 2009 echipele au ales constanta si am vazut un singur debutant; acum vom avea cinci (Hulkenberg - Williams, Petrov - Renault, Chandhok - HRT, Bruno Senna - HRT, di Grassi - Virgin) - am putea sa-l numaram pe si Kobayashi care anul trecut a facut doua curse iar acum are un volan sigur oferit de Sauber. Ca si reveniri, evident nu-l putem trece cu vederea pe Michael Schumacher - cel mai de succes pilot de Formula 1 revine in 2010; odata cu el si Pedro de la Rosa se va intoarce pe circuit (pentru Sauber).

 

Continut online si mai bogat

S-ar parea ca echipele au inteles intr-un final ca fanii asteapta cat mai multe amanunte si detalii si s-au cam plitisit de banalele comunicate de presa; acum mai toate team-urile ofera continut video pe homepage-uri sau conturi youtube/farcebook/flicker - 12 piloti si 10 echipe au conturi foarte active pe twitter.

 

Calendar

19 etape din martie pana in noiembrie; trei in mai si cate doua in restul lunilor. F1 revine in Canada, iar cel mai nou circuit din 2010 va fi cel din Coreea de Sud.

 

14.03.2010 Bahrain

28.03.2010 Australia

04.04.2010 Malaiezia

18.04.2010 China

09.05.2010 Spania

16.05.2010 Monaco

30.05.2010 Turcia

13.06.2010 Canada

27.06.2010 Europa

11.07.2010 Marea Britanie

25.07.2010 Germania

01.08.2010 Ungaria

29.08.2010 Belgia

12.09.2010 Italia

26.09.2010 Singapore

10.10.2010 Japonia

24.10.2010 Coreea de Sud

07.11.2010 Brazilia

14.11.2010 Abu Dhabi

Ultimul an pentru Bridgestone

Producatorul japonez de pneuri, prezent in Formula 1 incepand cu 1997 si unic furnizor din 2007 incoace, se va retrage din acest sport dupa 2010; vom avea tot slick-uri, insa exista modificari fata de sezonul trecut: pneurile fata sunt acum mai subtiri - 245 mm fata de 270 mm; inginerii Bridgestone sustin ca in 2009 aderenta puntii fata era prea ridicata in raport cu puntea spate, iar cu rotile mai subtiri s-a ajuns acum la un echilibru din acest punct de vedere; modificarile aduse compozitiilor pneurilor fac ca acestea sa ajunga mai repede la temperaturile optime de utilizare.

Patru Campioni Mondiali

Din cei 24 de piloti care se vor alinia pe grila de start din Bahrain in acest weekend patru sunt Campioni Mondiali in Formula 1: Michael Schumacher are sapte titluri, Fernando Alonso doua, iar Hamilton si Button cate unul; oare tot dintre ei se va decide Campionul din 2010? Mai sunt multi alti inscrisi cu tot atatea sanse ca si acestia, insa cert este ca la finalul celor 19 etape numai unul singur va castiga titlul mult ravnit.

 

Link to comment
Share on other sites

Alte noutati privind regulamentul:

 

Numarul de seturi pe care un pilot le poate utiliza intr-un weekend a scazut de la 14 la 11.

Greutatea minima admisa a monoposturilor, cu pilotul la bord, insa fara carburant, a crescut de la 605 la 620 kg.

Un pilot poate folosi maximum opt motoare intr-un sezon, iar depasirea acestui numar se penalizeaza dublu, prin retrogradarea cu 10 pozitii pe grila de start atat in cursa pentru care a fost schimbat motorul, precum si in urmatoarea cursa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Marele Premiu al Coreei de Sud risca sa fie amanat cu un an

 

Intârzierile ĂŽnregistrate ĂŽn construcţia circuitului de la Yeongam pun sub semnul ĂŽntrebării desfăşurarea Marelui Premiu de Formula 1 al Coreei de Sud, programat pe 24 octombrie, a anunţat arhitectul german Herman Tilke, cel care a proiectat respectiva instalaţie, informează agenţia EFE.

 

Marele Premiu al Coreei de Sud risca sa fie amanat cu un an "Este pentru prima oară când mă gândesc că unul dintre circuitele mele nu va fi gata la timp", a declarat Tilke pentru publicaţia germană "Focus".

 

Încă din luna februarie apăruseră zvonuri despre posibila amânare a Marelui Premiu al Coreei de Sud până ĂŽn 2011, deşi responsabilii circuitului (Koreea Auto Valey Operation) au dezminţit, afirmând că pista este deja construită ĂŽn proporţie de 70 la sută, iar tribunele ĂŽn proporţie de 80 la sută, ĂŽntreaga instalaţie urmând săe finalizată până ĂŽn luna iunie.

 

Potrivit "Focus", britanicul Bernie Ecclestone, boss-ul Formulei 1, urmează să ia ĂŽn curând o decizie referitoare la Marele Premiu al Coreei de Sud.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

daca nici in Coreea de Sud nu se mai respecta termenele s-a dus dracu toata lumea asta.

 

Nici nemtii nu se mai tin de treaba...noi cu autostrazile sa fim multumiti asa cum e.....

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Valentino Rossi ar putea pilota pentru Ferrari din 2011

 

 

Italianul Valentino Rossi, campionul mondial en titre la motociclism-vitezĂŁ, clasa MotoGP, ar putea pilota pentru echipa Ferrari, ĂŽn ediĂžia 2011 a Campionatului Mondial de Formula 1, a anunĂžat Luca di Montezemolo, preÂşedintele companiei de la Maranello.

 

F1: Valentino Rossi ar putea pilota pentru Ferrari din 2011 "Ferrari ºi-a produs sã concureze, în viitor, cu trei monoposturi ºi atunci voi face totul pentru a-l avea pe Valentino Rossi. Ar fi mai bine ca echipele importante din Formula 1 sã poatã concura cu trei bolizi. Îi doresc lui Valentino Rossi sã câºtige încã un titlu mondial în MotoGP, însã, începãnd de anul viitor, dacã echipa noastrã va avea nevoie de încã un pilot, vreau sã-l câºtigând ºi în Formula 1, cu Ferrari", a declarat Montezemolo, care conduce ºi Asociaþia echipelor de Formula 1 (FOTA).

 

În vârstã de 31 ani, Valentino Rossi are în palmares 9 titluri de campion mondial, 6 dintre acestea la clasa-reginã a motociclismului vitezã, MotoGP. Poreclit "Il Dottore", pilotul italian a cochetat cu Formula 1 în ultimii ani, efectuând mai multe teste la bordul monoposturilor Ferrari.

 

 

Bernie Ecclestone sare in apararea lui Michael Schumacher

 

 

Trezorierul Formulei 1, Bernie Ecclestone, a sĂŁrit ĂŽn apĂŁrarea pilotului german Michael Schumacher, de nerecunoscut dupĂŁ revenirea sa la competiĂžie, la ĂŽnceputul sezonului.

 

F1: Bernie Ecclestone sare in apararea lui Michael Schumacher "Cei care ĂŽl criticĂŁ pe Michael nu au dreptate. Ar merita mai mult. AÂş vrea sĂŁ le spun sĂŁ nu-l subestimeze pe Michael, sĂŁ-i lase timp sĂŁ se adapteze la noua maÂşinĂŁ Âşi la noile pneuri", a declarat britanicul care gestioneazĂŁ drepturile comerciale ale F1.

 

"Michael nu ar fi revenit niciodatã dacã nu ar fi fost convins cã poate sã-ºi facã meseria. Nu este un turist prin paddock. Se aflã aici pentru a câºtiga ºi va Începe sã câºtige", a continuat Ecclestone.

 

Septuplul campion mondial a fost mult mai puþin rapid decât coechipierul sãu de la Mercedes, Nico Rosberg, iar cursa sa de la Shanghai, de duminica trecutã, a fost criticatã destul de aspru. În prezent, dupã 4 probe, germanul are 10 puncte în clasamentul piloþilor, faþã de cele 50 ale lui Rosberg.

 

 

Mercedes vor mari ampatamentul W01-ului

 

Mercedes Grand Prix spera la un ritm mai bun odata cu Marele Premiu al Spaniei, atunci cand vor introduce mai multe update-uri aerodinamice, dar si un sasiu cu un ampatament la lung.

 

F1: Mercedes vor mari ampatamentul W01-ului Primele patru etape ale sezonului de revenire in Formula 1 pentru Mercedes n-au adus rezultatele scontate; echipa a preluat fostul team Brawn care in primul an de existenta a castigat atat titlul la Piloti cat si la Constructori, insa dupa patru curse cele mai bune rezultate au ramas doar doua podiumuri reusite de Rosberg. Era deci evident faptul ca echipa trebuie sa reactioneze, iar incepand cu etapa urmatoare monopostul W01 va avea un ampatament mai lung, iar acest lucru, spune Ross Brawn, va avea un impact pozitiv asupra distributiei maselor.

 

Principala problema a monopostului Mercedes este felul in care 'trateaza' pneurile, iar echipa a gresit s-ar parea la calculele din aceast sector extrem de important: "Problema in sine nu este practic lungimea ampatamentului, ci distributia maselor" a spus Ross Brawn argumentand nevoia schimbarii. "Distributia maselor este gresita. Cand am putut testa pneurile actuale ne-am dat seama ca nu avem o distributie a maselor corecta si am ajuns practic la limitele acestei masini."

 

"Pneurile s-au schimbat destul de mult... si n-am avut oportunitatea de a testa cu aceste pneuri; n-am reusit sa 'ghicim' nevoiele acestor pneuri la fel de bine precum alte echipe. Astfel ca la Barcelona vom avea o modificare ce ne va permite sa realizam o mai corecta distributie a maselor."

 

Mercedes spera asadar la imbunatatirea ritmului general odata cu Marele Premiu al Spaniei, loc in care ar putea introduce si un sistem F-duct complet operational. Ross Brawn a vorbit si despre acest aspect: "Este destul de complicat sa implementezi, asa cum trebuie, un sistem F-duct ca cel al McLaren - care este operat de pilot. Ei au proiectat masina pentru a gazdui sistemul, deci nu este un sistem atat de usor de montat pe alta masina."

 

Mercedes au incercat o varianta proprie in China, insa un sistem pasiv, neoperat de catre pilot. Ross Brawn a spus ca vor avea un sistem F-duct in adevaratul sens al cuvantului, odata cu Barcelona sau Istanbul.

Link to comment
Share on other sites

Oricum ne ameninta demult cu Rossi, e un fel de must have pentru Ferrari daca germanii au Mercedes-ul "mobilat" cu piloti de aceeasi nationalitate si italienii trebuie sa faca ceva in privinta asta.

 

Pana la urma e nimic rau se vede ca peste toata globalizarea asta exista si ceva patriotism.

Link to comment
Share on other sites

MP al Spaniei din 6 mai nu va fi amanat

 

 

Bernie Ecclestone, patronul Formulei 1, respinge posibilitatea amânãrii MP al Spaniei programat pe 6 mai pe circuitul din Barcelona, În pofida problemelor cauzate de paralizarea traficului aerian de norul cu cenuºã vulcanicã provenit din Islanda.

 

F1: MP al Spaniei din 6 mai nu va fi amanat MP al Japoniei, programat la sfârºitul acestei sãptãmâni, a fost amânat din cauza norului de cenuºã, dar MP al Spaniei nu va avea aceeaºi soartã.

 

''Sunt sigur cĂŁ totul va merge bine. Marele Premiu al Spaniei nu se va anula. Suntem toĂži afectaĂži de aceastĂŁ problemĂŁ, dar vom gĂŁsi modalitĂŁĂži ca toatĂŁ lumea sĂŁ poatĂŁ face deplasarea ĂŽn Spania'', a declarat Ecclestone la Shanghai, unde duminicĂŁ a avut loc MP al Chinei.

Link to comment
Share on other sites

Ferrari este acuzatĂŁ de publicitate subliminalĂŁ, la ĂžigĂŁri

 

 

Comisia EuropeanĂŁ Âşi experĂži ĂŽn publicitate susĂžin cĂŁ scuderia de la Maranello aplicĂŁ un cod de bare pe monosposturi pentru a le aminti privitorilor de un pachet de ĂžigĂŁri.

 

 

Unul dintre cei mai cunoscuĂži medici din Marea Brianie, John Britton, a trimis Departamentului de sĂŁnĂŁtate o scrisoare prin care cere urgent guvernului sĂŁ deschidĂŁ o anchetĂŁ pentru a decide dacĂŁ Ferrari ĂŽncalcĂŁ legea privind sponsorizarea din partea companiilor de tutun.

 

John Britton, membru al Colegiului Regal de medici ºi director al centrului britanic de studii pentru controlul tutunului, a scris ºi reprezentanÞilor postului de televiziune BBC, cerându-le sã se gândeascã dacã este potrivit sã difuzeze cursele de Formula 1 În cadrul cãrora standurile echipelor sunt acuzate de publicitate subliminalã de cãtre Comisia Europeanã.

 

Scandalul a pornit de la faptul cã Ferrari afiºeazã pe maºinile roºii ºi pe echipamentele ºoferilor un cod de bare, cu alb ºi negru. Atât Comisia Europeanã, cât ºi experÞi În publicitate, sunt de pãrere cã acel cod de bare este creat pentru a aminti spectatorilor de un pachet de Þigãri Marlboro.

 

Potrivit legii europene, companiile producãtoare de tutun care sponsorizeazã evenimente sportive comit o infracþiune. În urmã cu o sãptãmâna purtãtorul de cuvânt al Comisarului european pentru sãnãtate a declarat cã, în opinia sa, prin codul de bare afiºat pe maºinile Ferrari se face publicitate subliminalã puternicã.

 

Philip Morris, a doua companie producãtoare de tutun din lume, ºi-a extins contractul cu Ferrari pânã În 2011. Contractul Între Philip Morris ºi Ferrari valoreazã aproximativ un miliard de dolari.

 

Echipa Ferrari nu este singura acuzatã cã face publicitate subliminalã la cursele de Formula 1, specialiºtii din domeniu spunând cã mai multe companii folosesc mesaje ºi jocuri de cuvinte pentru a sugera o anume marcã de Þigãri.

 

 

Sursa: http://www.realitatea.net/ferrari-este-acu...ari_711649.html

Link to comment
Share on other sites

Video: Shell, stiluri de pilotaj

 

 

Inginerii Shell si pilotii Ferrari ne vorbesc despre particularitatile pilotului sub noul regulament

 

Eficienta motorului este in acest sezon cel putin la fel de importanta precum puterea maxima oferita de-a lungul lui Mare Premiu. Felipe Massa si Fernando Alonso explica felul in care au fost nevoiti sa-si modifice stilurile de pilotaj pentru adaptarea la noul regulament; video oferit de Shell

 

 

 

 

Ferrari au testat propriul F-duct

 

 

Scuderia Ferrari a anuntat testarea pe circuitul Vairano a unei noi aripi spate si a propriului sistem F-duct.

 

Ferrari au testat propriul F-duct Marele Premiu al Spaniei care marcheaza revenirea Formulei 1 in Europa va insemna pentru toate echipele introducerea celor mai noi solutii tehnice pentru castigarea acelor sutimi de secunda extrem de importante. Una dintre discutiile cele mai aprinse in debutul sezonului a fost iscata de sistemul F-duct introdus de McLaren Mercedes si s-ar parea ca si Ferrari vor avea un asemenea sistem la Barcelona.

 

Giancarlo Fisichella, pilotul oficial de teste al Scuderiei, a testat ieri noua aripa spate pe circuitul italian Vairano, asta dupa ce sistemul fusese supus intreaga saptamana testelor din tunelul aerodinamic.

 

In acest sezon echipele au la dispozitie patru teste exlusiv aerodinamice si F10-ul a putut fi astfel scos in pista in conformitate cu regulamentul agreeat de cele 12 echipe.

 

Noutatile pe monopostul Ferrari nu s-au oprit numai la aripa spate, caci inginerii l-au echipat cu intregul pachet aero pe care echipa urmeaza sa-l foloseasca in weekend-ul urmator pe Circuit de Catalunya - printre noutati se afla si repozitionarea retrovizoarelor (modificare impusa de FIA); sasiul a fost de asemenea unul nou si anume cel pe care-l va utiliza Felipe Massa incepand cu acest Mare Premiu.

 

 

 

Video Ferrari: Prezentare volan F10

 

Giuliano Salvi, inginerul masinii lui Felipe Massa, prezinta volanul monopostului Ferrari F10

 

Odata cu modificarile regulamentului si disparitia KERS-ului, volanul monopostului Ferrari s-a mai simplificat putin si Alonso sau Massa au mai putine comenzi la care sa fie atenti pe durata unui Grand Prix.

 

Ferrari ne prezinta in detaliu functiile butoanelor si switch-urilor de pe volanul Ferrari-ului F10

 

 

P.S. Interesante filmulete.

Link to comment
Share on other sites

Renault Roadshow

 

Cei de la Renault au organizat asa-numitul Renault Roadshow pe circuitul Spa-Francorchamps; iata cateva secvente video de la acest eveniment, pornirea unui monpost F1 - R29 dar si cateva 'gogosi'

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Reasfaltare la Monaco

 

FIA a anuntat cateva modificari aduse circuitului care va organiza urmatoarea etapa a sezonului 2010 - Marele Premiu al Principatului Monaco.

 

Reasfaltare la Monaco, sicane mai greu de taiat Conform comunicatului de presa emis de FIA, cele doua sicane ale circuitului din Monte Carlo vor fi mai greu de 'taiat' in 2010, caci Federatia a decis sa inalte partea din spatele vibratoarelor - Nouvelle Chicane (virajul 11) si Swimming Pool (virajul 16); pilotii se vor gandi astfel de doua ori daca merita sa sara peste acele hopuri in speranta ca vor castiga ceva timp.

 

FIA a anuntat de asemenea ca anumite sectoare ale circuitului au primit o noua suprafata asfaltica, lucru care va influenta in mod sigur uzura pneurilor, iar echipele vor trebui sa renunte al o buna parte a datelor avute din trecut cu privre la acest aspect. Asfaltul din zona garajelor (linia boxelor) este nou, ca si cel dintre Sainte Devote pana aproape de virajul Casino; suprafata asfaltica a fost refacuta si de la iesirea din tunel pana la sicana.

 

Pista va fi inconjurata de bariere de protectie care, daca ar fi puse cap la cap, a avea o lungime de 33 km, dar vor exista de asemenea si ziduri de protectie construite din nu mai putin de 5000 de cauciucuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Iahtul lui Flavio Briatore, confiscat pentru evaziune fiscala

 

 

Fostul director sportiv al echipei de Formula 1 Renault, Flavio Briatore, se aflĂŁ sub investigaĂžia poliĂžiei fiscale italiene, care i-a confiscat luxosul iaht "Force blue", sub acuzaĂžia de fraudĂŁ Âşi evaziune fiscalĂŁ.

 

Iahtul lui Flavio Briatore, confiscat pentru evaziune fiscala Potrivit presei italiene, procurorul din Genova, Walter Cotugno, a dispus confiscarea splendidului iaht, care se afla ĂŽn apele portului La Spezia, din nord-estul Italiei, acuzaĂžia fiind de evaziune prin neplata TVA. Suma ĂŽn discuĂžie pentru TVA este de 5 milioane de euro, la care se adaugĂŁ neplata accizelor pentru benzinĂŁ ĂŽn sumĂŁ de 550.000 de euro. Potrivit legislaĂžiei UE, la introducerea ĂŽn zona europeanĂŁ a unei ambarcaĂžiuni care nu are pavilion european se datoreazĂŁ TVA, iar Briatore Âşi-a ĂŽnregistrat vasul ĂŽn Insulele Virgine, pavilionul fiind al Insulelor Cayman, tot din motive fiscale.

 

Iahtul a fost construit În 2002 În ºantierele daneze Royal Denship, are 62,33 m velaturã, poate adãposti 12 persoane, 17 membri ai echipajului ºi poate atinge 17 noduri. Printre dotãrile de lux se aflã o salã de cinema cu plasme de televiziune cu 60 de canale, salã de reuniuni, salon de coafurã ºi frizerie, salã de sport cu baie turceascã, saunã ºi mai multe bãi cu vibromasaj rãspândite pe punte.

Link to comment
Share on other sites

Alonso, "un luptator fabulos", il face uitat pe Schumacher

 

PreÂşedintele scuderiei de Formula 1 Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, a afirmat cĂŁ Fernando Alonso este "un luptĂŁtor fabulos", care ĂŽl face sĂŁ nu mai simtĂŁ nostalgia zilelor ĂŽn care la echipĂŁ se afla germanul Michael Schumacher.

 

"Cu Michael a fost o poveste minunatã, dar s-a Încheiat, nu simt nicio nostalgie. Sunt foarte mulÞumit cu Alonso, atât pe pistã, cât ºi În afara ei", a spus preºedintele Ferrari pentru cotidianul La Gazzetta dello Sport.

 

Michael Schumacher a fost timp de 10 ani pilot la Ferrari, cu care a cucerit 5 titluri de campion mondial. "Alonso are spirit de echipã, este meticulos ºi este foarte aproape de ceilalÞi. Când concureazã este un luptãtor fabulos", a subliniat di Montezemolo.

 

Ferrari, care la viitorul Mare Premiu, cel al Turciei, va sãrbãtori 800 de Mari Premii disputate, "nu ar fi câºtigat atât fãrã Schumacher", a continuat preºedintele, precizând cã "nici el nu ar fi câºtigat atâtea titluri fãrã Ferrari".

Link to comment
Share on other sites

Jenson Button, decorat de Regina Angliei

 

 

Pilotul britanic de Formula 1 Jenson Button (McLaren-Mercedes), câºtigãtorul titlului de campion mondial În anul 2009, a fost decorat miercuri de Regina Elisabeta a II-a a Angliei, la Palatul Buckingham din Londra, informeazã agenÞia EFE, recepÞionatã de Agerpres.

 

F1: Jenson Button, decorat de Regina Angliei "Ultimul an Âşi jumĂŁtate a reprezentat cea mai incredibilĂŁ perioadĂŁ din viaĂža mea. Am reuÂşit lucruri extraordinare, mi-am ĂŽndeplinit visul din copilĂŁrie de a cuceri titlul de campion mondial de Formula 1, iar acum pilotez pentru una dintre cele mai bune echipe din acest sport", a declarat pilotul, dupĂŁ ce a primit titlul de Membru al Imperiului Britanic (MBE).

 

"Sunt recunoscĂŁtor MajestĂŁĂžii Sale Regina Âşi britanicilor, este cea mai mare onoare pe care mi-o puteam imagina", a adĂŁugat Button, care a primit acest titlu la un an dupĂŁ coechipierul sĂŁu de la McLaren, Lewis Hamilton, campionul mondial din 2008.

Link to comment
Share on other sites

Red Bull regizeaza scena impacarii Vettel-Webber

 

 

Se privesc drept În ochi, cu surâsul pe buze ºi mâinile Întinse, ca ºi cum ar fi cei mai buni prieteni din lume: Sebastian Vettel ºi Mark Webber, intraÞi În coliziune la Marele Premiu al Turciei de Formula 1, s-au reconciliat, a Þinut morÞiº sã ne aducã la cunoºtinÞã Red Bull.

 

Red Bull regizeaza scena impacarii Vettel-Webber Fotografia descrisã, fãcutã la Milton Keynes, unde se gãseºte uzina echipei, dateazã de joi, potrivit comunicatului firmei austro-britanicã. Cei doi bãrbaÞi au avut "o Întâlnire pozitivã", În prezenÞa staff-ului, care "a tras linie faÞã de accidentzl" de duminicã, afirmã Red Bull.

 

Regia este de calitate. Casa-mamã este recunoscutã pentru valoarea marketingului sãu ºi stilul sãu de comunicare. În sporturile extreme, ca ºi în discoteci. În Formula 1, de asemenea, unde marca serveºte ca o formidabilã vitrinã mondialã.

 

Rãmânând la stilul mise en scene, flash-back: "Este un rahat de dezastru!", a analizat, la cald, Webber, dupã cursã. La rândul lui, germanul, nãuc dupã accident, s-a lovit, repetat, dupã accident cu degetul În frunte, semn care spunea clar cã echipierul lui este nebun.

 

Nimic din toate acestea nu a apãrut joi. "Echipa ne-a adus la o poziÞie bunã. Ceea ce s-a produs nu este bine pentru ea. Sunt dezolat cã ne-am pierdut capul În cursã", regretã, astãzi, Sebastian Vettel, prin intermediul unui comunicat. "Este pãcat pentru echipã, pentru cã am pierdut o bunã oportunitate sã câºtigãm cursa. Este sport, iar acest gen de lucruri se Întâmplã", relativizeazã Mark Webber. Apoi, australianul adaugã: "Seb ºi cu mine ne vom asigura cã aceasta nu se va mai petrece ºi vom continua sã lucrãm deschis Împreunã. Nicio problemã".

 

ªi totuºi... În Formula 1, ranchiunile sunt tenace. Animozitatea dintre Webber ºi Vettel nu va fi probabil la fel de puternicã faþã de cea dintre Alain Prost ºi Ayrton Senna, la McLaren. Dar armonia relativã domnind între 2 bãrbaþi este în mod sigur ruptã. Exerciþiul de comunicare de la Red Bull nu schimbã nimic.

Link to comment
Share on other sites

Webber si Red Bull au semnat pentru al cincilea sezon

 

 

Red Bull Racing au anuntat astazi semnarea prelungirii contractului actual cu Mark Webber si pentru sezonul 2011, al cincilea an pe care australianul il va petrece alaturi de echipa din Milton Keynes.

 

Desi era asteptat, anuntul de astazi pare totusi 'grabit' de incidentul recent cand, dupa acrosajul dintre Vettel si Webber cu ocazia Marelui Premiu al Turciei, echipa a parut ca-l favorieaza pe neamt.

 

Primul contact al lui Webber cu aceasta echipa dateaza din anul 2005, cand australianul s-a alaturat echipei Jaguar, inainte ca aceasta sa fie cumparata de catre Red Bull. Dupa ce a trecut si prin tabara lui Sir Frank Williams, Webber a venit la Red Bull incepand cu sezonul 2007, astfel ca urmatorul an va fi al cincilea in care acesta piloteaza pentru Red Bull Racing. Australianul in varsta de 33 de ani este in prezent lider in clasamentul general si se afla intr-o forma maxima - patru pole position-uri si doua victorii in sapte curse disputate.

 

"Decizia de a prelungi contractul cu inca un an a fost mutuala; este binecunoscut faptul ca n-am niciun interes de a ma tari in Formula 1 doar de amorul artei si in aceasta etapa a carierei mele, ma multumesc sa iau fiecare an in parte" a declarat Mark Webber dupa semnarea contractului.

 

"Continuu sa ma simt confortabil aici - am o relatie fantastica cu intreaga echipa si fabrica din Milton Keynes este ca acasa pentru mine. A fost incredibil sa fac parte din echipa cand aceeasta a facut pasul din mijlocul clasamentului catre lupta pentru Campionat. Sper sa avem un succes si mai mare in viitor si sa atingem telul suprem, adica sa castigam Campionatul."

 

Cel care cu nu foarte mult timp il acuza pe australian in ceea ce priveste accidentul din Turcia, managerul echipei, Christian Horner, a declarat: "Decizia de a continua cu Mark a fost foarte usoara. Este un membu important al echipei noastre si se alfa in cea mai buna forma a carieri in acest moment. Echipa este extrem de fericita pentru faptul ca cei doi echipieri vor ramane neschimbati pentru al treilea sezon consecutiv, in 2011."

Link to comment
Share on other sites

Massa si-a prelungit contractul

 

 

Pilotul brazilian Felipe Massa ºi-a prelungit contractul cu Ferrari pânã În 2012 ÎnÞelegerea precedentã fiind scadentã la sfârºitul acestui sezon, a anunÞat scuderia italianã.

 

Massa si-a prelungit contractul

 

"Sunt fericit cĂŁ mi s-a oferit ocazia de a pilota pentru Ferrari ĂŽncĂŁ douĂŁ sezoane ", a declarat Massa.

 

"Dorim sã aducem dovezi de stabilitate pentru viitor, punând preÞ pe o pereche de piloÞi valoroºi, fãrã egal În privinÞa talentului, rapiditãÞii ºi abilitãÞii lor de a lucra Împreunã pentru binele echipei", a afirmat conducãtorul scuderiei, Stefano Domenicali.

 

Prelungirea ĂŽnĂželegerii brazilianului pune capĂŁt speculaĂžiilor potrivit cĂŁrora el ar fi urmat sĂŁ fie ĂŽnlocuit de polonezul Robert Kubica de la Renault.

 

Coechipierul lui Massa, spaniolul Fernando Alonso, are contract cu Ferrari tot pânã la sfârºitul anului 2012.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa ultima cursa din CANADA.

 

Clasamente generale:

 

Pilot Pct

1 Lewis Hamilton 109

2 Jenson Button 106

3 Mark Webber 103

4 Fernando Alonso 94

5 Sebastian Vettel 90

6 Nico Rosberg 74

7 Robert Kubica 73

8 Felipe Massa 67

9 Michael Schumacher 34

10 Adrian Sutil 23

11 Vitantonio Liuzzi 12

12 Rubens Barrichello 7

13 Vitaly Petrov 6

14 SĂŠbastien Buemi 5

15 Jaime Alguersuari 3

16 Kamui Kobayashi 1

17 Nico HĂźlkenberg 1

18 Pedro de la Rosa 0

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

 

Constructor Pct

 

1 McLaren/Mercedes 215

2 Red Bull/Renault 193

3 Ferrari 161

4 Mercedes 108

5 Renault 79

6 Force India/Mercedes 35

7 Toro Rosso/Ferrari 8

8 Williams/Cosworth 8

9 BMW Sauber/Ferrari 1

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

Pirelli,distribuitor unic de pneuri F1 in 2011

 

 

FederaĂžia internaĂžionalĂŁ de automobilism a anunĂžat cĂŁ din 2011 compania italianĂŁ Pirelli va deveni distribuitoare unicĂŁ de pneuri pentru cursele de Formula 1.

 

Pirelli Înlocuieºte, astfel, producãtorul japonez Bridgestone, care a decis sã nu-ºi prelungeascã ÎnÞelegerea scadentã la sfârºitul acestui an. Italienii au semnat un contract cu FIA valabil trei ani.

 

"Compania Pirelli a fost aleasã ca furnizor unic de pneuri pentru Campionatul Mondial de Formila 1, Începând din 2011. Furnizorul unic se obligã sã respecte cu stricteÞe regulile sportive ºi tehnice impuse de FIA", au scris cei de la federaÞiei Într-un comunicat de presã.

 

Pirelli a mai fost prezentĂŁ ĂŽn Formula 1 de mai multe ori, ultima oarĂŁ ĂŽntre 1989 Âşi 1991, dar niciodatĂŁ ca furnizor unic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kubica la Renault pana la finalul lui 2012

 

 

Renault au anuntat astazi prelungirea contractului pentru Robert Kubica pana la finalul sezonului competitional 2012.

 

F1: Kubica la Renault pana la finalul lui 2012 Polonezul de 25 de ani s-a bucurat de o prima jumatate a sezonului 2010 surprinzator de buna alaturi de echipa franceza, reusind chiar podiumuri intr-un an in care Renault erau gata-gata sa renunte la Formula 1.

 

Robert Kubica: "Decizia de a continua cu o echipa in cadrul careia ma simt ca acasa a fost una usor de luat in ceea ce ma priveste."

 

"Cred ca deja am reusit multe impreuna si cred ca, depunand cat mai mult efort, cu timp si o abordare potrivita, putem sa facem si mai multi pasi inainte. Acesta este cu certitudine obiectivul nostru, asa ca vom continua sa muncim mult si sa fortam pe toate fronturile, nu doar pentru restul sezonului actual, dar si pentru anul viitor, atunci cand vom avea alte cateva modificari importante de regulament. Astept cu nerabdare aceasta provocare" a incheiat Kubica.

 

Eric Boullier, seful Renault si omul care pana acum a reusit sa puna aceasta echipa pe o trasa corecta, a spus: "Suntem extrem de incantati cu ramanerea lui Robert pentru urmatoarele doua sezoane si as vrea sa-i multumesc pentru increderea pe care a aratat-o in echipa noastra. In ultimele saptamani au existat multe zvonuri cu privire la viitorul sau, lucru care arata cat de bine a pilotat in acest sezon, si suntem foarte multumiti pentru faptul ca am semnat un acord pe mai multi ani."

 

Al doilea volan, ocupat actualmente de catre rusul Vitaly Petrov, ramane sub semnul intrebarii in ceea ce priveste sezonul viitor.

Link to comment
Share on other sites

Circuitul din Coreea de Sud va fi gata in august

 

 

Circuitul de la Yeongam (Coreea de Sud), care va gãzdui În luna octombrie primul Mare Premiu de Formula 1 organizat vreodatã În aceastã Þarã, va fi gata la sfârºitul lunii august, aºadar cu o lunã mai târziu decât se prevãzuse, au anunÞat organizatorii.

 

F1: Circuitul din Coreea de Sud va fi gata in august "Planul nostru iniÞial era de a-l inaugura În iulie, dar lucrãrile au fost Întârziate", a declarat un reprezentant al societãÞii care gestioneazã lucrarea (KAVO).

 

Bucla de 5,6 km, situatã la 320 km sud de Seul, va gãzdui a 17-a manºã a sezonului pe 24 octombrie, fiind aºteptaÞi 200.000 spectatori. Vânzarea biletelor, Începutã pe internet pe 31 martie, "e mai bunã decât am prevãzut", potrivit reprezentantului KAVO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.