Jump to content

Campionatului Mondial de Formula 1 -2010


ionatan

Recommended Posts

Doua masini de Formula 1 cum nu s-au mai vazut

 

Masinile de Formula 1 nu sunt intotdeauna apanajul celor mai buni piloti din lume. Uneori - foarte rar, ce-i drept -, senzatiile unice oferite de un astfel de bolid pot fi incercate si de cei care nu fac parte din centrul restrans al celor alesi sa piloteze in Marele Circ. Iata, mai jos, doua exemple in acest sens.

 

Ferrari_triplas.jpg

 

Imaginea de mai sus a fost surprinsa recent, pe circuitul de la Fiorano. Nu este vorba de un trucaj, ci de un Ferrari de Formula 1 cu… trei locuri! A fost dezvoltat pe un sasiu 653, modelul F2002. Motorul dezvolta 800 CP, accelereaza 0-100 km/ora in 2,9 secunde si 0-300 km/ora in 13 secunde, iar viteza maxima este de 325 km/ora. Masoara 5 metri in lungime si 1,8 metri latime, rezervorul este de 50 litri iar greutatea totala este de 845 kg. Insolita masina este folosita de scoala de pilotaj Marlboro Red Racing si le da sansa invataceilor cu sanse de a ajunge in F1 sa se familiarizeze cu un astfel de bolid.

 

La randul sau, team-ul Lotus ofera o sansa unica pasionatilor cu multi bani, de a-si achizitiona propriul monopost de Formula 1. Modelul se numeste T125 Exos si va fi produs in 25 de exemplare. Masina este destul de apropiata de versiunea „originala”, cu care alearga Lotus in F1, iar pretul de vanzare va fi de un milion de dolari. Nu va imaginati ca orice persoana care dispune de acesti bani va putea achizitiona un exemplar! Cumparatorul trebuie sa faca parte din clubul „gentlemen driver” Exos, unde beneficiaza de anumite avantaje, precum stagii speciale de pregatire si pilotaj.

 

Lotus_T125.jpg

 

Lotus T125 are sasiu din fibra de carbon, cantareste 650 kg si foloseste un motor V8 Cosworth de 650 CP cuplat la o cutie de viteze semisecventiala cu 6 rapoarte. Aerodinamica este in conformitate cu regulamentul FIA pentru editia 2009 de campionat. Codul 125 din nume este o combinatie intre pretul cu care va fi vandut fiecare exemplar (1 milion) si numarul de exemplare care vor fi produse (25). In acelasi timp, face trimitere la istoria echipei - primul sasiu monococa din istoria Formulei 1 a fost Lotus 25, prezentat in 1962, de Colin Chapman. Primele exemplare T125 vor fi livrate abia in cursul anului viitor.

 

Sursa: worldcarfans.com

Link to comment
Share on other sites

Eu incerc sa prezint cate ceva concludent si mai aproape de realitate din lumea F1. O rubrica de actualitate F1 pentru baietii si fetele cu BMW.

 

Ce a fost de comentat am comentat la vremea respectiva.

 

 

Daca ai stiri interesante te invit cu un ctrl-c/ctrl-v pe rubrica asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Producãtorul de ÎncãlÞãminte Geox vrea sã se implice În Marele Circ

 

de Adrian Costeiu

 

Producãtorul italian de ÎncãlÞãminte Geox intenÞioneazã sã sponsorizeze o echipã din Campionatul Mondial de Formula 1, Începând din sezonul viitor, informeazã presa din Peninsulã, citatã de Reuters.

 

Geox, care s-a implicat anul acesta ĂŽn ciclism, fiind unul dintre sponsorii echipei Lampre, a avut deja negocieri preliminare cu mai multe grupĂŁri din Marele Circ, printre care Âşi Red Bull.

 

Fondatorul Âşi preÂşedintele Geox, Mario Moretti Polegato, care a achiziĂžionat anul trecut producĂŁtorul de echipament sportiv Diadora, a declarat cĂŁ implicarea ĂŽn cel mai popular sport cu motor va permite companiei sale sĂŁ testeze noi tehnologii pentru produsele sale.

 

"Sporturile extreme care conÞin tehnologii de nivel Înalt, precum ciclismul ºi Formula 1, pot fi interesante pentru noi", a declarat Moretti Polegato. Omul de afaceri italian se pregãteºte sã lanseze anul viitor propria echipã de ciclism, care Îi va avea În rândurile sale pe spaniolul Carlos Sastre, fost câºtigãtor al Turului FranÞei, ºi rusul Denis Menºov.

Link to comment
Share on other sites

Calendar competitional provizoriu pentru 2011

 

 

Federatia Internationala de Automobilism a facut public calendarul competitional provizoriu pentru sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Formula 1.

 

Calendarul propus se compune dintr-un numar record de 20 de etape si debuteaza cu Marele Premiu al Bahrainului, pe 13 martie; de asemenea, sezonul competitional ar urma sa se incheie mai tarziu decat cel din acest an - 27 noiembrie.

 

Singurul circuit care asteapta omologarea* este cel din India.

2011 Calendar F1:

 

13 martie, Bahrain

27 martie, Australia

10 aprilie, Malaiezia

17 aprilie, China

08 mai, Turcia

22 mai, Spania

29 mai, Monaco

12 iunie, Canada

26 iunie, Europa (Valencia)

10 iulie, Marea Britanie

24 iulie, Germania

31 iulie, Ungaria

28 august, Belgia

11 septembrie, Italia

25 septembrie, Singapore

09 octombrie, Japonia

16 octombrie, Corea de Sud

30 octombrie, India*

13 noiembrie, Abu Dhabi

27 noiembrie, Brazilia

Link to comment
Share on other sites

Clasament general dupa MONZA- Italia

 

Clasamente generale:

Pilot Pct

1 Mark Webber 187

2 Lewis Hamilton 182

3 Fernando Alonso 166

4 Jenson Button 165

5 Sebastian Vettel 163

6 Felipe Massa 124

7 Nico Rosberg 112

8 Robert Kubica 108

9 Michael Schumacher 46

10 Adrian Sutil 45

11 Rubens Barrichello 31

12 Kamui Kobayashi 21

13 Vitaly Petrov 19

14 Nico HĂźlkenberg 16

15 Vitantonio Liuzzi 13

16 SĂŠbastien Buemi 7

17 Pedro de la Rosa 6

18 Jaime Alguersuari 3

19 Heikki Kovalainen 0

20 Karun Chandhok 0

21 Lucas Di Grassi 0

22 Jarno Trulli 0

23 Bruno Senna 0

24 Timo Glock 0

25 Sakon Yamamoto 0

 

Constructor Pct

1 Red Bull/Renault 350

2 McLaren/Mercedes 347

3 Ferrari 290

4 Mercedes 158

5 Renault 127

6 Force India/Mercedes 58

7 Williams/Cosworth 47

8 BMW Sauber/Ferrari 27

9 Toro Rosso/Ferrari 10

10 Lotus/Cosworth 0

11 HRT/Cosworth 0

12 Virgin/Cosworth 0

Link to comment
Share on other sites

Nick Heidfeld ar putea reveni ĂŽn Formula 1

 

 

Pilotul german Nick Heidfeld ar putea reveni ĂŽn Formula 1, fiind ĂŽn discuĂžii privind ĂŽnlocuirea spaniolului Pedro de la Rosa la echipa Sauber, relateazĂŁ cotidianul francez L'Equipe, citat de Agerpres.

 

De la Rosa a semnat cu Sauber la ĂŽnceputul sezonului, dar nu i-a convins pe oficialii scuderiei elveĂžiene Âşi ar urma sĂŁ fie ĂŽnlocuit ĂŽncĂŁ de la urmĂŁtorul Mare Premiu, cel de la Singapore.

 

Heidfeld, care ĂŽn sezonul trecut a concurat pentru BMW-Sauber, a ĂŽnceput acest an ca pilot de ĂŽncercare la Mercedes, ĂŽnainte de a fi angajat de Pirelli, viitorul furnizor de pneuri ĂŽn Formula 1.

 

De-a lungul carierei sale ĂŽn Marele Circ, Heidfeld, 33 de ani, a terminat de 12 ori pe podium, dar nu a obĂžinut nicio victorie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sergio Perez, noul pilot Sauber din 2011

 

 

Sauber au anuntat astazi semnarea lui Sergio Perez ca pilot titular pentru 2011, alaturi de Kamui Kobayashi; impreuna cu mexicanul de doar 20 de ani, celor de la Sauber li se va alatura si un sponsor extrem de important care l-a sustinut continuu pe tanarul pilot.

 

Sergio Perez a alergat in acest sezon in GP2 alaturi de Escuderia Telmex, numele sponsorului mexican pe care-l va aduce si in Formula 1 incepand cu 2011; acesta poate termina al doilea la general in GP2 cand mai este de disputat o singura etapa si a inregistrat deja patru victorii (la Monte Carlo una dintre ele), iar dupa nelipsitul debut in karting a trecut prin formule precum F3 Marea Britanie, GP2 Asia sau Formula BMW.

 

"Formula 1 reprezinta visul oricarui tanar pilot. Iar acum visul este pe cale sa mi se implineasca. Chiar daca stiu foarte bine ca reprezinta de asemenea si o mare provocare si responsabilitate, le accept cu placere si sunt madru ca imi voi reprezenta tara in cea mai inalta disciplina din motorsport" a spus Sergio Perez, singurul mexican din Formula 1 a ultimilor 30 de ani. "As vrea sa-i multumesc lui Peter Sauber pentru increderea pe care mi-o arata si voi face tot ce imi sta in putere pentru a profita la maximum de aceasta oportunitate."

 

Peter Sauber, revenit in Formula 1 odata ce BMW au renuntat la acest sport, a spus: "Sergio se afla intr-o continua crestere in ultimii cativa ani. Si-a demonstrat spiritul de luptator in cursele sezonului trecut si a demonstrat ca este pregatit sa faca pasul inainte catre Formula 1. Astept cu nerabdare sa lucrez cu el si n-am nicio indoiala ca vom avea o puternica pereche de piloti prin Sergio Perez si Kamui Kobayashi."

Link to comment
Share on other sites

Kimi Raikkonen nu va concura pentru Renault ĂŽn sezonul viitor

 

 

Pilotul finlandez Kimi Raikkonen a pus capĂŁt zvonurilor referitoare la posibila sa angajare de cĂŁtre echipa Renault ĂŽn viitoarea ediĂžie a Campionatului Mondial de Formula 1.

 

"Sunt dezamãgit de modul În care cei de la Renault s-au folosit de numele meu pentru a-ºi face publicitate. Nu m-am gândit nicio clipã În mod serios sã pilotez pentru Renault ºi vreau sã vã asigur, sutã la sutã, cã nu voi fi pilotul acestei echipe În sezonul viitor", a declarat Raikkonen pentru cotidianul finlandez Turun Sanomat.

 

În luna august, Kimi Raikkonen a fost contactat de reprezentanþii Renault, cu ocazia Marelui Premiu al Belgiei, însã între cele douã pãrþi nu au avut loc pânã acum negocieri serioase. Finlandezul, fost campion mondial de Formula 1 cu echipa Ferrari, în 2007, concureazã în prezent în Campionatul Mondial de Raliuri pentru Citroen Junior Team.

Link to comment
Share on other sites

Rusia ar putea gĂŁzdui primul sĂŁu Mare Premiu de Formula 1 la Soci, ĂŽn 2014

 

 

Într-un interviu acordat recent cotidianului rus Kommersant, conducãtorul Formulei 1, Bernie Ecclestone, a anunþat cã a demarat negocierile cu partea rusã privind organizarea unui Mare Premiu la Soci.

 

"Acordul nu a fost ĂŽncĂŁ semnat, ĂŽnsĂŁ ĂŽn momentul ĂŽn care o persoanĂŁ autorizatĂŁ sĂŁ-Âşi punĂŁ semnĂŁtura din partea ruse, imediat o voi pune Âşi eu pe a mea", a asigurat Ecclestone.

 

Primul ministru rus Vladimir Putin este aºteptat joi la Soci, pe Þãrmul Mãrii Negre, unde urmeazã sã aprobe construirea unui circuit rezervat curselor automobilistice În acest oraº.

 

El însuºi mare pasionat de sport, fostul preºedinte al Rusiei (2000-2008) a fãcut o prioritate din organizarea marilor evenimente sportive în þara sa. În 2007, Putin a mobilizat întregul aparat de stat, sportivi ºi oameni de afaceri, apãrând personal candidatura oraºului Soci la organizarea Jocurilor Olimpice din 2014, iar acum militeazã pentru ca Rusia sã obþinã dreptul de a gãzdui Cupa Mondialã de fotbal, în 2018 sau 2022.

 

În privinþa Formulei 1, Kommersant dezvãluie cã organizarea unui Mare Premiu ar costa Rusia 40 milioane dolari pe an, fãrã a lua în calcul suma de aproximativ 200 milioane dolari necesarã pentru construirea circuitului.

 

"Însã beneficiile economice ale unui eveniment sportiv de o asemenea amploare promit sã fie mult mai importante" decât cheltuielile, considerã ziarul rus.

 

Acest optimism nu este, Însã, Împãrtãºit de toatã lumea. Ivan Samarin, pilot de Formula 2, regretã cã autoritãÞile ruse Încearcã sã se lanseze În Formula 1, deºi experienÞa Þãrii sale În materie de sport automobilistic este minimã.

 

"Organizarea unei curse de Formula 1 În Rusia, În condiÞiile existente, ar fi o utopie. Trebuie mai Întâi sã construim maimulte circuite pentru organizarea de curse naÞionale, Înainte de a ne lansa În construirea unui circuit de Formula 1", a spus Samarin, adãugând totodatã cã Rusia nu trebuie sã se aºtepte la profituri imediate În urma investiÞiilor sale În acest sport.

 

Nu este pentru prima oarã când Rusia îºi negociazã intrarea în Marele Circ. În 2002, Bernie Ecclestone a venit la Moscova pentru a semna un contract pentru desfãºurarea unui Mare Premiu în capitala rusã, însã Iuri Lujkov, primarul Moscovei, demis la finele lunii septembrie, a refuzat în final propunerea, acuzând organizatorii de curse cã vor "sã-ºi însuºeascã toate profiturile".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fernando Alonso votat cel mai bun pilot al sezonului

 

Spaniolul Fernando Alonso de la Ferrari a fost votat cel mai bun pilot al sezonului de catre sefii tuturor celor 12 echipe din competitie, potrivit rezultatelor obtinute in urma unui sondaj de opinie realizat de revista Autosport.

 

 

Revista Autosport le-a solicitat sefilor celor 12 echipe care au concurat in editia din acest an a Campionatului Mondial de Formula 1 sa realizeze un clasament al celor mai buni 10 piloti din acest sezon.

 

Rezultatele votului au fost apoi convertite in noul sistem de punctaj (25-20-15-10-8-6-5-3-2-1), adoptat in acest sezon de FIA, notele finale fiind adunate pentru a descoperi cel mai bun pilot.

 

In ciuda faptului ca Alonso a ratat "la mustata", in ultima etapa a sezonului, titlul de campion mondial, adjudecat de germanul Sebastian Vettel.

 

Spaniolul ocupa primul loc, cu 229 de puncte, in clasamentul rezultat dupa votul sefilor din F1, la o diferenta de 9 puncte fata de Vettel.

 

Clasamentul celor mai buni piloti de F1 din 2010, potrivit Autosport:

 

1. Fernando Alonso 229 puncte

 

2. Sebastian Vettel 220

 

3. Lewis Hamilton 196

 

4. Mark Webber 146

 

5. Robert Kubica 129

 

6. Jenson Button 86

 

7. Nico Rosberg 68

 

8. Nico Hulkenberg 17

 

9. Felipe Massa 17

 

10. Rubens Barrichello 11

Link to comment
Share on other sites

  • ckh unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.