Jump to content

DiferenĂže dintre cauciucurile de iarnĂŁ Âşi cele de varĂŁ


X X L

Recommended Posts

Ar fi de adaugat si astea:

 

 

 

 

 

Eu iarna trecuta m-am chinuit cu gume de vara. Am iesit cu masina doar dupa ce au curatat strazile, cand soselele erau doar ude, dar tot m-am chinuit la parcare, iesire din parcare sau cand m-a prins o ninsoare (mazga pe sosea) cand mergeam cu ea.

Mi-am pus acum gume de iarna si deja o simt altfel. Am prins si un pic de polei/mazga de 1 si n-am avut nicio problema. Si nici nu sunt cine stie ce cauciucuri... sunt chiar cam batrane. Recomand tuturor sa-si ia gume de iarna, chiar daca la SH... vor fi mai bune decat cele de vara sau all season.

Link to comment
Share on other sites

Nu se pot face afirmatii,e in functie de gradul de cunoastere,puterea masinii,conditii de drum si alti factori.(LA BMW) NU SE POT FACE DIFERENTE INTRE GUME DE IARNA SI CELE DE VARA,deoarece sunt multe tipuri de masini ale marcii si multe motorizari.Altfel spus,deja titlul e aiurea...Parerea mea
Link to comment
Share on other sites

Am pus mana pe un rand de jante + anvelope de iarna pt ca intentionez anul acesta sa plec cu masina prin zapada... Prima data cand am si eu masina echipata bine de iarna :twoup:

 

Ce mi se pare ciudat, e faptul ca parca sunt zgomotoase. Anvelopele de iarna sunt runflat Dunlop. Inainte aveam tot Dunlop runflat SP 01 sau asa ceva.

 

In general cele de iarna sunt mai zgomotoase? Sau ma duc sa le schimb ca e semn rau ?

Link to comment
Share on other sites

sunt diferente majore intre anvelopele de iarna si cele de vara, dar daca ii dai 200 si franezi este normal sa nu mai simti nici o diferenta :twoup:

iarna trecuta m-a prins prima zapada cu anvelope de vara si m-am chinuit tare de tot, asta pana le-am schimbat cu anvelopele de iarna

se cunosc la plecarea de pe loc, la franare, la manevrabilitate; se cunosc toate acestea si la temperaturi foarte joase (fara zapada pe carosabil)

Link to comment
Share on other sites

Eu unu nu prea cred ca sunt asa mari diferente,mai ales pe gheata,poti sa ai si mama cauciucurilor ca tot derapezi . Testele facute de cei din clipurile postate de XXL mi se pare mai aproape de adevar.

Al doilea clip de la TyreRack e cu masinile pe zapada.

 

@XXL: ati reusit sa bagati clipuri youtube intr-o revista? Aveti vreo bagheta magica a la Harry Potter sau cum? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu am pe fata allseason care raman tot timpul pe masina si pe spate le schimb in functie de anotimp,vara am cauciucuri de vara si iarna de iarna.Pe spate nu ma mai joc cu allseason.Anul trecut am avut 4 bucati pirelli allseason identice si aproape noi si am fost ca "vaca pe gheata cu ele"....Aderenta zero !!!!! Nu mai zic ca la cea mai mica zapada acolo intepeneam iar cand mai si ingheta un pic(dimineata sau noaptea) fugea spatele de rupea.Apoi am mers de prin jumatea lui ianuarie cu un matiz cu cauciucuri de vara,nici macar allseason.Am mers cu el pana in aprilie.Bun,o sa ziceti ca e alta masina sau ca e nu stiu cum,ideea e ca atunci cand au fost zapezile alea mari eu cu matizul dotat cu gume de vara am ras tare de 3 bmw-uri(si nu numai) ale unor colegi de munca.Toate 3 erau e46 si doar unul avea cauciucuri allseason,ceilalti 2 aveau de iarna,dar tot patinau si pana nu i-am impins nu au reusit sa le urneasca.....Deci conteaza si masina si tractiunea nu numai cauciucurile.Daca masina e mica si usoara chiar daca are cauciucuri de vara da clasa la multe "tancuri" de bmw dotate cu cauciucuri de iarna.Si aici vorbesc din experinta avuta si cu bmw si cu matiz nu din auzite si ma refer doar la iesitul din zapada,parcare,garaje,troiene...etc ca aia a fost principala problema iarna trecuta!La drum intins sau stabilitate nu se pune problema.

Si inca o chestie....Am auzit ca gumele de iarna tre sa fie mai inguste ca alea de vara.Cu toate ca eu unul nu inteleg.Nu aderenta e dictata de latimea cauciucului si cu cat e mai lat cu atat aderenta e mai buna?Teoretic daca sunt mai late ar trebui sa stea cat mai bine pe zapada nelasand masina sa se afunde,pe cand daca pui mai inguste se intampla exact contrariul...Cu toate astea toti recomanda cauciucuri mai inguste de iarna....Cum vine asta?

Link to comment
Share on other sites

mda... tot iarna trecuta a trebuit sa dezlipesc dupa bara spate un matiz , care era infipt in mine tocmai pentru ca avea cauciucuri de vara

eu am reusit sa farnez, iar el .... s-a oprit in bara mea

iar cu privire la latime ... cred ca este vorba de rezistenta la inaintare

Link to comment
Share on other sites

Teoretic daca sunt mai late ar trebui sa stea cat mai bine pe zapada nelasand masina sa se afunde,pe cand daca pui mai inguste se intampla exact contrariul...Cu toate astea toti recomanda cauciucuri mai inguste de iarna....Cum vine asta?

 

Chiar daca se afunda fiind mai inguste forta de frecare pe unitatea de arie este mai mare, deci sanse mai bune "sa te misti".

Link to comment
Share on other sites

@XXL: ati reusit sa bagati clipuri youtube intr-o revista? Aveti vreo bagheta magica a la Harry Potter sau cum? :)

am pomenit eu undeva despre Youtube? :twoup:

 

am spus doar ca :

testele de la Tyre Rack au fost publicate in BMW Club Magazine, de-aia nu le-am mai pus aici... :)

 

rezultatele acelor teste exista sub mai multe forme, nu doar pe youtube... sunt si poze si date tehnice...

 

dar asa se intampla daca vorbesti despre ceva ce nu stii (in speta articolul din BMW Club Magazine)... no offence !

Link to comment
Share on other sites

Glumeam, bre. Stai calm.

 

 

In ceea ce priveste latimea cauciucurilor, teoria spune ca o suprafata mai mare de contact e mai buna fiindca e forta de frecare mai mare. De aia prin Alaska merg aia cu pantofi din aia cu suprafata mai mare decat piciorul.

 

Chestia este ca atunci cand mergi te deplasezi lasandu-te pe un picior, deci temporar suprafata de contact se injumatateste, adica presiunea exercitata de greutatea corpului doar pe un picior este dubla decat daca ai sta pe loc si te afunzi mai mult in zapada atunci.

 

O masina, fiind mai grea oricum se afunda mult in zapada si fiindca se deplaseaza prin rulare, cauciucul trebuie sa "urce" constant pe zapada aflata in fata rotii si s-o preseze. Cu cat e cauciucul mai lat cu atat are mai multa zapada de invins. Daca e subtire o va "taia" mai usor. De aceea in zapada cat de cat serioasa (peste 20-30cm sa zic) cauciucurile subtiri sunt mult mai bune... de aia cei cu Matiz parcheaza si ies din parcare mai usor.

 

Pe drumuri unde a fost curatata zapada si ramane doar mazga insa... imi imaginez ca e mai bine totusi cu cauciucuri mai late avand o suprafata mai mare de contact.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

daca tot ati intrat in domeniul pilotajului pe zapada, lucrurile sunt mai complicate decat par la prima vedere:

 

1. - cel mai mult conteaza tipul suprafetei de rulare: zapada afanata, zapada tasata, zapada cu mazga sau asternuta peste gheata, etc...

 

teoria e teorie, insa practica ne omoara... :)

 

in general, se circula pe drumuri acoperite cu zapada, deci tasata... asta daca nu cumva iesi primul pe strada dupa o ninsoare abundenta...

 

asadar povestea cu inaintarea facila prin zapada cu roti subtiri ar putea fi valabila doar daca trebuie sa treci prin nameti...

 

2. - conteaza foarte mult forma profilului si adancimea acestuia, ca si excrescentele profilului pe exterior (la anvelope destinate traficului greu)...

 

3. - conteaza tipul tractiunii, amplasarea rotilor motrice in fata, spate sau 4WD, dotarea cu sisteme de asistenta la tractiune

 

4. - intr-o oarecare masura, considerabila oricum, mai au o importanta deosebita si aptitudinile soferului :)

 

putem sa mai detaliem, dar eu zic ca e suficient... condusul pe timp de iarna se invata pe strada, nu pe net !

 

aici doar discutam discutii de principiu, adevarul ne asteapta afara, pe zapada :twoup:

 

 

 

 

 

... cand o ninge :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Corect, dar eu cel putin lasasem la o parte celelalte aspecte. Comparam doar latimea cauciucurilor. Ca nu cred ca un anumit tip de tractiune se preteaza mai bine pentru cauciucuri subtiri in timp ce altul pentru cauciucuri late.

 

Apropo, @ceaun: eu pe pielea mea am vazut ca mai bine ai cauciucuri bune pe fata. Cu plecatul de pe loc mai e cum mai e (in parcare muncesti cu lopata, pleci cu a 2-a de pe loc, etc), dar iarna e important sa te opresti cat mai repede. Cand pui frana centrul de greutate se muta mai in fata si apasa rotile din fata. De pomana ai cauciucuri bune pe spate cand pui frana daca n-ai nimic sa le apese pe sosea, in timp ce cauciucurile proaste de pe fata aluneca precum un carucior de supermarket.

 

Prin martie-aprilie cand am luat masina aveam 4 cauciucuri de vara pe ea, din care cele de pe spate erau aproape slick-uri. Fiindca aveam probleme cu plecarea de pe loc (evident), le-am schimbat intre ele. Plecam marginal mai usor, dar la franare intra ABS-ul mai repede si distanta de franare era cu cel putin 20% mai mare. Si ala de la vulcanizare m-a avertizat ca mai bine am cauciucurile mai bune cand franez, dar nu l-am ascultat...

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.