Jump to content

dr_mKe

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    BMW 318i Touring Efficient Dynamics

dr_mKe's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

3

Reputation

  1. Din cite stiu, se poate seta daca merge si cat merge. La mine se opreste o data cu luarea contactului.
  2. Jantele lui Alex_wly chiar se pupĂŁ de minune cu mașina ta, ținând cont și de culoare
  3. Din pĂŁcate are și benzinarul meu volantĂŁ cu masĂŁ dublĂŁ . . .
  4. Mașinii mele i-a fost schimbat kitul de ambreiaj pe garanție pentru trepidații la demaraj, ĂŽn trafic urban = aglomerație. La mine a ajuns cu tot cu trepidații, propritarul anterior s-a resemnat sĂŁ demareze la minim 1500 rpm, trepidația dispĂŁrând de la turația respectivĂŁ ĂŽn sus, dacĂŁ ambreiajul avea ocazia sĂŁ se ĂŽncingĂŁ ĂŽn traficul de oraș. DupĂŁ ce s-a verificat cardanul și elementele sale de susținere, care au fost ok, i-am tras frumos o serie de demaraje ĂŽn forțĂŁ la turație ridicatĂŁ. N-a mai fĂŁcut de atunci nici mĂŁcar ĂŽn traficul de București. Ambreiaje glazurate am mai vĂŁzut și se manifestau similar, tratamentul „corect” fiind cel de mai sus. Cum eu sunt de pĂŁrere cĂŁ mai bine iese fum din gume decât din ambreiaj, mĂŁ ĂŽndoiesc cĂŁ va reapĂŁrea problema. SĂŁ nu uit, motorul este pe benzinĂŁ, de 2 litre, varianta leșinatĂŁ de 143 cp.
  5. Mulți kilometri fericiți ! Vine un „începător” ca mine și zice că pe ploaie orice halogen high-end este superior, gen Osram NIghtBreaker, Philips XtremeVision . . . Eu circul foarte mult pe întuneric, iar dacă plouă sau este ceață și puțină umezeală pe carosabil, xenonul are dezavantaje clare. Dpv estetic, arată mult mai mișto blocurile optice cu halogen
  6. Loganul 1.6 16v a fost o mașină foarte corectă pentru prețul de achiziție, 5000 euro cu 28.000 km pe ceas. Pe de altă parte, 318-le a avut o valoare și mai bună, 8300 euro cu 96.xxx km pe ceas, cumpărat de la un prieten, cu rulaj real și mici probleme la vopsea, inevitabile utilizării exclusiv mioritice. Amuzant este că pe ambele le-am cumpărat din impuls ! Loganului tocmai îi înlocuisem toate cele 4 amortizoare, flexibilele de frână și pusesem discuri Brembo HP perforate, cu 6 luni înainte de vânzare și nu mă pregăteam să-mi cumpăr altă mașină la momentul respectiv. N-am obiceiul să uzez ambreiaje, să dau prin gropi aiurea, în general conduc foarte calm și „eco”, dar am și momente când sunt pe modul rachetă. De regulă pe autostradă merg pe la 180 dacă mașina poate susține viteza. Loganul consuma 14-16% în așa regim, la 318 consumul se situează între 11-13% la același stil. Mă bag peste tot pe unde cred că pot trece cu mașina, am rămas deja cu el suspendat în zapadă, ieșit fără mari dificultăți. Fără DTC, acolo rămâneam, garantat, ocazie cu care mi-a confirmat a doua oară eficiența sistemului, prima ocazie fiind la urcarea până-n locul unde l-am pus pe burtă-n zăpadă Regret garda la sol și probabil costurile componentelor de suspensie. În viitorul apropiat mă aștept să pice vre-un braț pe față, flanșă de amortizor, etc. Nu regret insonorizarea (deși variantele Prestige sunt antifonate suplimentar) și confortul general, pentru drumuri lungi este excelentă, unde mai punem că-i și Touring , lucru foarte util pentru un biciclist. Atașez încă câteva imagini cu SupeRNova dinaintea Loganului și ultima fotografie făcută Prestijului(paintjob custom, lac ceramic, discuri Brembo HP perforate & Ferodo DS) să vă faceți o idee despre cum îmi place să-mi țin mașina PS> în poza nu-s io ci un bun prieten pe care l-am mâncat în dos, iar eu am testat capacitatea Touringului de a înghiți o cursieră PS2> DTC prin zăpadă !
  7. Loganul cu motorizarea 1.6 16v este mai sprinten decât cred mulți. Făcut liniuțe cu ambele, în paralel. 318-le are avantajul unui start mai bun datorită tracțiunii spate,până la cca 170 kmh, fuge la demaraj aproape 2 mașini în față apoi accelerează la indigo. Din rulaj, până la 160-170 kmh cele 2 agregate accelerează în paralel. Am atașat câteva fotografii cu Prestijul care m-a servit fără sughițuri 4 ani și 238.000 km. Eu sunt fan „look stock” cu mici upgrade-uri la frâne, fluide, aprindere, eventual sistem audio, în rest îmi place să păstrez factory look -ul. Același tratament îl va avea și 318 -le, deocamdată am înlocuit plăcuțele de frână pe ambele punți, erau cele originale, cu Ferodo Premier pe spate și Ate Ceramic pe față (deși am cumpărat și pentru față tot Premier). Discurile vor urma înainte ca plăcuțele actuale să se fi uzat, pentru că am presupus că sunt abia pe la jumătate uzurii admise, iar când le-am măsurat s-au dovedit a fi aproape de limita de uzură. Idem cu Loganul, Bufnițoiul roșu va primi fie discuri Brembo lise sau HP perforate (astea din urmă sunt perforate, fontă nobilă) și probabil nu mă voi mai complica cu plăcuțe din gama DS, Premier mi se par suficiente. Motorul are 143 cp, iar la 1505 kg la gol nu sunt chiar mulți. Reprizele sunt mulțumitoare, cam la același nivel cu o compactă cu motor de aprox 110 cp sau poate puțin mai rapide. Loganul avea avantajul masei reduse, 1090 kg și 105 cp. La capitolul ulei am trecut pe Mobil1 0W-40 New Life pentru că nu știu dacă Motul 300V Power 5W-40 este indicat (Loganul a funcționat impecabil cu acest ulei, etape lungi de autostradă făcute la peste 5000 rpm și 180 kmh). Am mai înlocuit uleiul la cutie, BMW de ultimă generație, compatibil cu toate tipurile de cutii mai vechi. Am fost surprins de cantitatea mică, de doar 1200 ml, dar nah, diferențialul este separat, dar pe lângă cei 4600 ml din cutiile de Renoaie, mi se pare puțin. Săptămâna asta se înlocuiește garnitura capacului chiulasei pentru că scapă ulei. Am procurat o garnitură marca Elring. Dacă tot demontez un milion de plastice, am cumpărat și bujii, NGK, actualele sunt bujii de service BMW, înlocuite când mașina avea aprox. 70.000 km. BMW spune că se înlocuiesc pe la 90.000 km, dar dacă tot ajung la ele, le schimb. Filtrul de aer se înlocuiește la fiecare aprox 7-8000 km, pentru că fac naveta pe un drum cu mult praf, iar uleiul la fiecare 15.000 km. Urmează să fie înlocuit lichidul de frână (este sub 1% umiditate relativă) și antigelul. Poate sunt cu capul, dar ăsta-i stilul meu. La capitolul anvelope am trecut la cele normale, cu o îmbunătățirea clară a confortului la trecerea peste denivelările scurte gen linii de tramvai, piatră cubică, etc, deși am primit mașina cu roți de vară/iarnă RFT cu profil cam 6 mm și 2 seturi de jante de aliaj. Jantele de pe mașină (de iarnă acum) necesită recondiționare și vor fi, la vară, apoi trecute pe post de jante de vară pentru că-mi plac mai mult, recte Style 156. Cele care au acum gumele de vară sunt modelul Style 282. La anvelopele de iarnă am ales Nokian WRD3, care au rulați aproape 10.000 km și se comportă excelent, inclusiv pe asfalt uscat, fiind foarte omogene și predictibile ca aderență. Pentru vară voi alege fie Nokian Line fie Michelin Energy+, să fiu în ton cu nota eco a mașinii. Dat fiind că rulez cca 50.000 km pe an, partea cu economia de carburant contează pentru mine. Aderența mecanică asigurată de suspensia complexă este oricum o clasă peste mașinile din categoria ei de mărime, doar Alfa Romeo și Subaru se ridică la așa nivel. Singurul sughiț a fost senzorul NOX/sondă lambda, cel mai probabil cauzat de benzina de 100 cumpărată de la Rompetrol și OMV. Vă mulțumesc pentru urările „de sănătate și viață lungă fără griji”.
  8. MuciXe, virșlii stau cuminți la congelat, vineri ajung la voi
  9. La fiabilitate mĂŁ refeream strict la grupul motopropulsor. Despre agregatul N43B20 am auzit ĂŽn general de bine vis a vis de rezitența strict mecanicĂŁ, dar cu mici sughițuri la bobinele de inducție și rar pe la injectoare. Vis a vis de suspensie, partea din spate este destul de bullet-proof, iar pe fațĂŁ brațele inferioare se mai bulesc, dar asta-i viața. Probleme electronice ĂŽn general nu apar dacĂŁ nu umblĂŁ indivizi neavizați la mașinĂŁ.
  10. Mașina este fabricată (conform VIN) in octombrie 2007, iar prima înmatriculare (conform CIV) s-a făcut pe 30 noiembrie 2007. Km la bord în momentul achizitiei: 96000 și ceva, la momentul vorbirii se apropie de 112.000 km (asta zic io amu' după nici 4 luni). Motorizare: 1995 cmc din seria N43. Adică N43B20 cu injecție directă, injectoare piezo, distributie variabilă dublu VANOS și evident VALVETRONIC . Motorizările N43 vin cu pachetul Efficient Dynamics (adică-i plină de plastice pe dedesubt, că să am ce lăsa pe dealuri, prin păduri și cine șstie pe coclauri oi mai umbla). Cutia de viteze este manuală, în 6 trepte. Câte ceva despre dotări: n-are piele „ decât ” pe volan. Are 8 airbaguri, DSC + DTC, jante din aliaj pe 16, clima automată, geamuri și oglinzi electrice, xenon, computer de bord cu mai puține funcții decât cel de la Logan, buton start-stop și sistem Start / Stop care mă 'nervează maxim, sistem audio BMW Professional (slăbuț), tweeterele puse de nush ce specialist de la Cluj, pe care le-am ucis că nu le mai suportam, proiectoare, stopuri de ceață MARI și cine stie ce nimicuri, între care am observat aux-in și mirror down (care iarăși mă 'nervează) . Am mai zis de Efficient Dynamics? Ăsta îmi place „că consumă” ca un dizel. După ce ne-am întâlnit la Cluj amu' vre-o 4 luni și l-am pedalat puțin prin giratorii, am decis că-mi place, mai puțin motorul leșinat. După care am mai dat un drive-test lung până la Deva, la care iar am conchis că motorul este leșinat dar că-mi convine consumul, alături de ținuta de drum și poziția la volan. Dan m-o întrebat dacă mă uit la vitezometru, iar eu am răspuns de fiecare dată că ma uit „ decât ” la turometru. Uitai să zic că am fost impresionat de nivelul sonor în regim de croazieră pe autostradă, abia după 180 kmh nivelul de zgomot devine măricel, oricum mai iute de 210 pe ceas n-am mers, să nu zică Dan că-i forjez mașina prea rău. După o pauză de-o țigară și-o trecere în revistă a tuturor zgârieturilor, etc, șamd, a rămas că facem târgul, după ce mă adun pe-acasă, fiind între congrese. Așa că din 24 luna noiembrie mi-s posesor de Pemfe' Touring roșu, cu motor leșinat, da' pe benzină și cu un consum mai bun decât unele dieseluri cu pretenții. Evident, înainte de a lua decizia, i-am stresat pe mai toți prietenii de pe forumuri, să văz dacă motorizarea se ridică măcar la nivelul Loganului 1.6 16v ca fiabilitate, care m-a servit fără sughițuri vreme de 4 ani și 238.000 km ! Planurile de modificări sunt mici dar de efect: schimbat tweeterele și ornamentul de pe rama ușilor față, becuri cu led la temperatura corectă de culoare în angel eyes, mai am de ucis un greiere în portbagaj sau haion și mai prin primăvară o folie pe jamuri, foarte deschisă la culoare. Evident, când vine vremea, discuri Brembo și plăcuțe Ferodo Premier sau DSPF , deja am stabilit că are fading în regim de raliu, deși am dat speciale „ decât ” de două ori până acum. Poză atașez „de sezon”.
  11. Salve ! Eu am avut aceiași problemă pe un E91 318i, tot cu motorul N43B20, după ce am alimtentat cu benzină de 98 de la Rompetrol, m-am ales cu o creștere spectaculoasă a consumului. Am pus apoi OMV 100 și m-am ales cu Check Engine portocaliu. Scanat de erori: 2AF4, 2AF2, 2AF6, recte senzor NOX, lambda. Consumat toata benzina din rezervor, pus benzina de 95, șters erori. Consumul a revenit la normal, astăzi reverific să văd dacă au reapărut erorile. Consumul la drum întins ajungea și la 10%, motorul trăgea excelent. Din câte știu de la fostul proprietar care mi-e și prieten, ECU a fost reprogramat la BMW cu o variantă nouă de soft pentru a preveni astfel de probleme, de altfel comune după cum am citit cam peste tot. Mecanicul meu spune că-i 99% de la benzina cu prea mult sulf și să nu mai alimentez decât la Rompetrol cu 95. Drept este că mașina a mers aproape exclusiv cu Rompetrol 95 toată viața ei.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.