Buna dimineata! Se da masina din titlu si problema pe scurt, consuma ulei (il mananca, nu am pierderi) si da cum fum rau (cu miros de ulei ars bineinteles). De mentionat ca masina a fost cu DPF de fabrica, dar pana a ajuns la mine, a beneficiat de DPF OFF fizic si soft, cred, si aici ma refer la soft, daca nu era si din soft ma gandesc ca aveam martori aprinsi in bord, etc., am o singura eroare in legatura cu DPF-ul afisata pe INPA si anume: P14A6 BMW - Diesel Particulate Filter Resistance Too Low; si eroare pe releul de bujii, aveam in plan sa-l schimb mai repede, dar am zis ca daca tot o sa dau motorul jos il schimb atunci cu tot cu bujii. Sa incepem cu inceputul. Am cumparat masina acum o luna. Dupa ce am plecat de unde am cumparat-o, pe drum, dupa foarte putin timp a inceput sa dea cum fum (nor de fum). Am contiunat drumul si la un moment s-a potolit. Am zis ca na, cum a stat mult timp fara sa fie condusa, etc. Fiind proprieta de BMW si inainte de aceasta masina, stiam de filtrul epurator, am zis ca lasa, ca sigur e de la ala. Am schimbat toate filtrele + ulei + filtru epurator. Dupa aceasta 'operatiune' a scazut cantitatea de fum pe care o scotea fata de cand am luat masina. Buuun. VIDEO IMAGINE IMAGINE IMAGINE IMAGINE IMAGINE IMAGINE IMAGINE IMAGINE Am scos-o la drumuri lungi, iar a inceput sa dea cu fum, dupa cum am observat, da cu fum la coborare in panta, in frana de motor si cand este turata exagerat pe loc (gen la rar, turata 4000 pentru verificarea noxelor - da, a trebuit sa fac RAR si da, a umplut garajul alora de fum :lol2: ). Am fost cu masina la un mecanic si mi s-a zis ca e turbina, din cauza ei scoate fum si mananca ulei, plus ca si fluiera. Zis si facut, am dus-o la o cunostinta, a dat-o jos, a vazut ca are joc in ax, mi-a comandat miezul turbinei nou, l-a pus, a pus turbina pe masina, si mi-a spus ca pana se curata instalatia va mai scoate fum, si oricum va scoate putin fum la pornire in general din cauza faptului ca nu mai are DPF. Mi-am spus, eh na, putin fum nu ma deranjeaza, dar masina nu scoate "putin" fum. In momentul de fata, la drumuri mai lungi (pentru ca in oras nu da cu gram de fum), cum am spus si mai sus, la coborare in panta si in frana de motor, pufaie cam ca un horn, ceva timp si dupa aceea se opreste subit. De cand am observat ca si mananca ulei am mers "cu grija" mai mult de 2300 rpm n-am depasita... ca sa nu scoata fum ca mi-e si rusine, fara accelerari bruste, etc. Ca si consum de ulei, sa zicem 0.5L undeva la 350 - 400km. Mie mi se pare mult, adica de cand am facut schimburile de ulei si filtre si pana dupa ce am reparat turbina a trebuit sa bag 2.5L de ulei ca sa il aduc la MAX (ca si km au fost 400-500 dar am mers cum se merge cu atatia cai, adica forja ) ) Am fost din nou pe la mecanici si mi s-a spus asa: sta prost cu compresia; iesea fum de aceeasi culoare si miros ca pe toba, de la busonul de ulei cand l-a desfacut si plus norii de fum care ii scotea pe toba cand a accelerat-o pe loc. Mi s-a dat verdictul: ori desfacut motorul meu si vazut ce e cu el si reparat ori altul sh. Ce parere aveti? Accept orice sfaturi, idei. Daca ati intalnit sau ati mai auzit de problema asta, stiti vreo rezolvare?; ce a fost? Mertia sa fac motorul meu? Merita sa iau altul sh?