Jump to content

-ATENTIE-Apa prin vacuum


ebdesign

Recommended Posts

Salut sunt nou pe forum si deja am probleme...Bmw-ul il am nu de mult si nu am fost bine informat despre probleme comune la E39 si am si patit-o.Mergind pe ploaie am vazut ca iese cam fum alb(aburi) prin evacuare si tot ma gindeam ca poate o fi ceva apa in evacuare ..si la o vale bunisoara mi se intareste frina (practic dispare) motorul lucra cu greu si se stinge...(mentionez ca imi ardea de vreo citeva zile CECK ENGINE) si as ca nu am mai fortat-o sa o pornesc asa ca am tras-o la parcare.A doua zi am scos capacul de la filtru aer clima si am dat de un bazin cu apa in care inota vacuumul sau cilindru principal de frina...am scos bugiile si am invirtit motorul,din primul cilindru a iesit apa,si defapt era in toti cilindrii apa dar mai putina.Acuma nu am mai incercat sa pornesc masina cu bugiile conectate (mie frica) ci doar am pus ceva WD40 si ulei in fiiecare cilindru asa ca pu ungere si am mai invirtit motorul putin sa nu rugineasca.Acuma nustiu ce sa fac: as vrea sa pornesc motorul dar nustiu unde poate sa mai fie apa si as vrea sa o scot inainte ca ea sa mai fac ceva grav.

Acuma va rog pe voi poate at-i poate imi dati un sfat ceva ce sa fac ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La tine e o problema extrem de grava, nu avea cum sa ajunga apa in toti cilindrii daca nu ai fisura ori in bloc, ori in chiulasa, in cel mai bun caz, garnitura de chiulasa.

Sau ai trecut printr-o baltoaca mare si motorul a apucat sa traga apa in el, ai CAI?

Ce legatura are instalatia de vacuum, cu filtru de cabina? instalatia de climatizare, nu prea inteleg.

 

Verifica asa:

 

Nivelul apei din vas (e scazut?, lipsa?)

Nivelul uleiului si culoarea lui, verifica daca e contaminat cu apa.

Filtrul de aer e ud?

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

E un bug la E39. Intra apa in servofrana. Si eu patit-o. Am facut si un topic aici dar nu am avut timp sa-l mai termin.

 

Din pacate tu ai patit-o mai rau, s-a agravat ca ai ignorat anomaliile in ceea ce priveste functionarea servo. Si apa din servo a ajuns prin furtunul de vacuum in admisie.

 

In principiu daca nu a pocnit nimic in motor poti incerca sa o pornesti dupa ce se usuca. Partea nasoala este ca apa este incompresibila si daca este aspirata si ajunge in cilindri face ravagii.

 

Nu uita sa schimbi pompa de servo si sa desfunzi scurgerile!

Link to comment
Share on other sites

paul-si ce ai facut ai schimbat si uleiu de fina? Si cam cit costa servofrina..si dac face sa iau una uzat sau noua.

Cit e de grav nici eu nu inteleg chiar azi am mai invirtit motoru si parca nu are nici un zgomot ciudat..nivelurile la ulei si antigel sint ok..motorul e uscat.NU STIU CE SA FAC !!!

Apropo am gasit un video cu aceasta chestie

Link to comment
Share on other sites

Ca sa schimbi pompa de servo trebuie sa demontezi si pompa de frana. Asa ca trebuie sa schimbi si lichidul de frana. Dar asta este cea mai ieftina parte a operatiei :twoup:.

 

Pompa servo are un orificiu prin care se echilibreaza presiunile. Daca se infunda scurgerea din compartimentul pompei servo si se aduna acolo apa, atunci apa va fi aspirata in pompa prin acel orificiu. Cate un pic, cate un pic, pana cand se umple :) .

Link to comment
Share on other sites

Trebuie neaparat sa duc si eu rabla la service, de asta iarna, cu gerul ala mare, eu nu mai am frana decat daca ma infing cu piciorul in pedala, cred ca e dusa total pompa asta de servo. Ce ma bucur, nu stiam ca-s doua, una de servo si una de frana propriuzisa, e clar ca trebuie sa le schimb pe amandoua. JUR ca nu mai calc cu masina la pescuit, de-acolo mi se trag toate relele.
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are vreo legatura pescuitul cu apa. Doar nu ai intrat cu masina in apa dupa peste :twoup: . Eu nu am fost niciodata la pescuit cu masina si tot aveam apa . E suficient sa ploua sau sa mergi la spalatorie.

 

Nu e musai sa schimbi si pompa de frana. Dar daca tot ai dat-o jos mai poti da 500-800 de lei si pui una noua.

 

Nu luati pompe compatibile. Ori luati originale, ori LUCAS (sunt cele OEM).

Link to comment
Share on other sites

Are, Paul, ca la pescuit, de la praf (drumul e pe un dig, in camp, si, daca ai alta masina in fata nu mai vezi nimic) si de la frunze moarte, plus noroi (am rupt toate scuturile de sub masina, am mers vreo 15 km tras de un tractor, fara sa se mai invarta rotile, atata namol aveam in pasaje) mi s-a infundat de tot gaura aia de scurgere prin care trebuia sa iasa apa. Atata apa am avut stransa acolo, ca mi-a prajit si motorasul de la stergatoare.

 

Evident, n-am prins nimic. :twoup:

 

PS: cam cat e o pompa de servo?

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

Nasul meu a patit-o si el, problema e ca la el a intrat lichid de frana in admisie tot din cauza tulumbei. In fiecare zi trebuia sa completeze lichid, ne-am uitat pe sub ea, nici o scurgere. La servis imediat au gasit baietii problema.
Link to comment
Share on other sites

Calin, ceva tot nu inteleg eu - uite, cel putin la diesel, nu inteleg cum comunica galeria de admisie cu servofrana. Ca m-am tot uitat pe-acolo, nu au nicio legatura una cu alta.

La diesel e cu totu altceva acolo vacuumul se face cu ajutorul pompei electrice.La benzina cu ajutorul motorului.

Link to comment
Share on other sites

Calin, ceva tot nu inteleg eu - uite, cel putin la diesel, nu inteleg cum comunica galeria de admisie cu servofrana. Ca m-am tot uitat pe-acolo, nu au nicio legatura una cu alta.

 

Simplu, pompa de vacuum care e in fata motorului e in legatura directa cu tulumba. Iar de la pompa vacuum poate ajunge in admisie prin EGR. Hai ca ma uit pe realoem sa vedem exact.

 

edit: uite traseul vacumului

Link to comment
Share on other sites

Pompa de vacuum e o chestie neagra, asa, ca un cilindru, cu orificii in capete? De vreo 20 de cm? Ca, daca e aia, la mine e scoasa, mi-au scos-o la service. Cred ca am avut noroc, atunci, haha.

 

Daca o aveai scoasa nu mai mergeai cu masina, e aia rotunda din fata chiulasei catre radiator, piesa 10.

Link to comment
Share on other sites

Chestia e ca motoarele DIESEL nu au nimic comun cu problema mea,acolo e alt circuit de vacuum nu are nimic cu motoru.La benzina insa este direct legata cu motoru cu admisia.Eu sincer prin realoem nu vad nimic unde vine furtunu cela de la tulumba.Eu pur si simplu stiu ca el se duce in motor.La modelele mai vechi acest furtun era conectat undeva la capacul motorului.

Sorry cred ca e vorba de modelele mai noi cu pompa electrica la vacuum. Poti sa-mi dai un link la digrama circuitului vacuum pu modelu meu? Ca nu gasesc.

Edited by ebdesign
Link to comment
Share on other sites

E un bug la E39. Intra apa in servofrana. Si eu patit-o. Am facut si un topic aici dar nu am avut timp sa-l mai termin.

 

Din pacate tu ai patit-o mai rau, s-a agravat ca ai ignorat anomaliile in ceea ce priveste functionarea servo. Si apa din servo a ajuns prin furtunul de vacuum in admisie.

 

In principiu daca nu a pocnit nimic in motor poti incerca sa o pornesti dupa ce se usuca. Partea nasoala este ca apa este incompresibila si daca este aspirata si ajunge in cilindri face ravagii.

 

Nu uita sa schimbi pompa de servo si sa desfunzi scurgerile!

Exact asta am patit si eu la Passatul tatalui meu. S-a infundat o scurgere si servofrana a fost inundata, apa ajungand pana in motor unde combinandu-se cu uleiul a rezultat un dezastru. Noroc ca am vazut la timp.

Ce vreau sa spun este ca se poate intampla chestia asta.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.