filtrul de aer e o chestie extremd e simpla. In anii 70-80 cand le faceau din pasla sau ce dracul foloseau poate.. dar nu acum. El trebuie sa indeplineasca niste conditii simple.. sa u lase sa treaca particule cu granulatie>x si un anumit volum de aer maxim. Ele pot fi mai mult sau mai putin restrictive, dar nu la o masina moderna. LA o masina moderna restrictiile propriuzise sunt in design-ul admisiei si a formei ei, nu la filtru. Exemplu concret, admisia de pe m52.. mai restrictiva din constructie, imbunateste cuplu la turatii joase dar plafoneaza puterea inspre zona rosie. Daca modifici toata admisia, +filtru sport, poate faci ceva, dar cele care merg in cutia originala de filtru modifica sunetul si cam atat. Celalte care atarna sub capota scad perfomantele in 90% din cazuri ca trag aer cald, de sub capota, si nu se sub bara, de afara., care chiar si in cele mai toride zile este oricum mai rece decat ala de sub capota. Cine are banide aruncat la dyno poate face un experiment sa scoata filtrul de tot si sus cu ea pe dyno.. ca mai putin restrictiv decat un filtru sport e lipsa lui. Sly a dat jos si catalizatorul.. la e34 da rezultate treaba asta ca el nu are sonda lambda si dupa catalizator, de acolo poate are 2-3 cai in plus.. dar nu de la filtrul sport. LA o masina mai moderna cu un m52, m54, si alte motoare din generatia lor, nu prea da rezultate decat cu modificari la ECU .. ca ala intra in ceata ca nu mai primeste informatii de la a doua pereche de sonde. care e dupa cataliztor. Deci nu functioneaza nici macar scosul catalizatorului la toate masinile, si in special la astea moderne.