Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/14/25 in all areas

  1. Dupa vreo 2 saptamani de asteptare, in sfarsit a fost livrata: G30 540i xdrive 2021, 134k km, de la dealer BMW din Gottingen. Pur si simplu a fost sa fie a mea: cautasem un 540i sedan cu Bowers de prin septembrie, dar cele care erau ori erau prea rulate, ori pretul era prea mare; asa ca aproape renuntasem la idee, si ma decisesem sa iau un m440i 2021, si intr-o vineri dimineata eram in discutii cu un dealer de prin Hamburg, dar s-a miscat greu tare cu contractul, a ramas pe luni dimineata; sambata dimineata au listat 540i la vanzare, wow chiar era foarte dotat; luni dimineata am sunat, am agreat detaliile, am semnat contractul, am facut plata si uite asa raman la seria 5. Are cam toate dotarile pe care le-as fi dorit: Bowers, Adaptive Drive, Driving assistant professional, Trapa, Comfort acces, 360 view, scaune ventilate cu masaj, si in primul rand culoarea albastra - dintotdeauna mi-am dorit o masina albastra inchis, si niciodata nu am avut. Nu e perfecta - ar cateva defecte cosmetice exterior interior, as fi preferat un interior deschis, geamuri spate privacy, roti pe 20, dar asta pot rezolva. Editions and packages S337 M Sports package S710 M Leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7M9 M Shadow Line with expanded scope S7R7 Innovation package Comfort and interior equipment S403 Glass roof, electrical S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S453 Climate-controlled seats, front S456 Comfort seat with memory S465 Through-loading system S494 Seat heating driver/passenger S4GQ M seat belts S4KH Alum.Rhombicle accent pearl lustre chrm. S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl S4NE Blow-by heater S4T7 Massage function f.driver & fr.passenger S4T8 Extended mirror package S4UR Ambient interior light Multimedia S610 Head-up display S654 DAB tuner S6AC Intelligent emergency call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6F1 Bowers & Wilkins High End Sound System S6NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone S6U3 BMW Live operating area Professional S6WD WLAN Hotspot Driver assistance and lightning S548 Kilometre speedo S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AU Driving assistant professional S5AV Active Guard S5AZ BMW Laserlicht S5DN Parking assistance system Plus Wheels and drive S230 Extra package, EU-speciifc S248 Steering wheel heater S2NH M Sport brake S2PA Locking wheel bolt S2TB Sport automatic gearbox S2VA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive" S2VB Tyre pressure display S2VC Tyre repair set Environment and safety S302 Alarm system S316 automatic trunk lid mechanism S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access S323 Soft-Close-Automatic doors S32X Omis of no-contact act of tailgate S32Z ENTFALL BMW DIGITAL KEY S3DZ Omission of additional lettering, outer S3MF M lights Shadow Line S801 German version S851 Language version German S879 On-board literature, German S8EK Dummy-SALAPA S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection S8TR Decoding additional functions Individual equipment S760 High gloss shadow line S776 Roofliner Alcantara anthracite Other equipment S1CB CO2 equipment S1CE Recuperation system S1DF Exhaust emission standards EU6 rde II S1WX BMW light-alloy wheel dbl.spoke 662M FG S9BD Business Package SA090 90 Ah AGM battery SC3Z Tansanitblau II metallic SDEBP PCU48GEN1 RSU SLCSW Leather "Dakota"/schwarz Am luat deja roti iarna; astept sa scot numere rosii sa dau o tura cu ea. Ce urmeaza: urmaresc un set roti vara 20" style 846; un detailing exterior interior. Alte modificari nu am momentan in plan.
    11 points
  2. Bine v-am găsit! Am urmărit cu interes postările lui @geky și ale celorlalți membri și dorim să prezentăm și punctul nostru de vedere. Clientul ne-a sesizat problema pe 29 septembrie, ora 20:32 (in afara programului de lucru). În 30 septembrie, ora 10:01, i-am solicitat informații suplimentare și imagini privind situația reclamată, iar la ora 10:54 i-am trimis mesajul pe care l-a postat și dumnealui, în care ne recunoșteam vina și inițiam deja cererea de colectare pentru toate produsele livrate. Coletul de retur a ajuns în depozitul nostru pe 2 octombrie, iar rambursarea integrală a sumei a fost procesată imediat, în aceeași zi, prin transfer bancar — chiar dacă domnul @geky desigilase și celelalte injectoare, care nu mai pot fi comercializate ca produse noi. În prezent, acestea se regăsesc pe site-ul nostru la preț redus. Referitor la aceste injectoare: Injectoarele au ajuns la noi din depozitul BMW – toate cele patru – ambalate într-o pungă sigilată, cu etichetă de depozit. Atașăm și imaginea din camera de ambalare aferentă comenzii, în care se poate vedea clar eticheta de depozit BMW (imagine pe care am transmis-o și lui @geky; nu știm de ce nu a menționat-o aici). În aceste condiții, angajații de la recepție și ambalare nu aveau cum să își dea seama că unul dintre injectoare era folosit, putând observa cel mult că una dintre cutii era murdară în interiorul pungii sigilate. Ulterior, după primirea returului, am remarcat pe cutia respectivă o etichetă de depozit cu dată mai veche. Ce s-a întâmplat, de fapt? Un dealer din Europa a returnat injectorul respectiv, iar în depozitul BMW acesta a fost repus în stoc fără verificarea utilizării, fiind trimis ca produs nou. A cui este vina? A noastră, pentru că nu am verificat suplimentar, și ne-am asumat acest lucru de la început. Ce nu am înțeles: De ce @gekya depus o reclamație înainte să ne prezinte problema în detaliu? Nu ne afectează în niciun fel — chiar ieri am primit notificarea ANPC, la care am răspuns cu punctul nostru de vedere și am prezentat dovada rambursării. Sperăm că v-ați făcut o idee corectă asupra situației. Uneori, ca in orice activitate comerciala pot apărea probleme, însă întotdeauna am fost dispuși să le rezolvăm cât mai rapid și în favoarea clientului, atunci când acesta are dreptate. Echipa BavAUTO
    10 points
  3. Buna ziua domnilor si bine v-am regasit Am tot lalait-o cu deschiderea topicului, dar hai ca am reusit intr-un final Am trecut la masina in cauza dupa 2.5 ani cu un G30 540i xDrive, respectiv: Povestea lui incepea prin 2022, cand am decis sa fac pasul la dark side. Planul meu era sa iau un M4 F82. Cochetam cu ideea de prin 2020, insa deja in 2022 preturile erau umflate artficial si piata SH din Germania nu era foarte diversificata. Fara culori individual, fara interior cu pachet extins de piele, samd. Asa ca m-am decis la G-series cu B58 ca o solutie temporara. Fast forward to 2025. Ma uitam de aproximativ 1 an jumatate destul de des pe mobile dupa un M4 G82 / M3 G80 sau G81. Nu am vrut sub nicio forma un spec basic, aka masina neagra / alba / sao paolo yellow / isle of man green cu interior negru / galben / albastru. Imi placea mult Dravit grey, dar nu am gasit. Pierzand vremea intr-o zi, am gasit jucaria asta. Masina a fost produsa pe 13 Octombrie 2023 si livrata pe 16 Aprilie 2024. A fost configurata de o tipa care mai avea si un Porsche aceeasi culoare, excelente gusturi. Respectiva a decis ca se muta in Elvetia la ceva timp dupa ce a luat masina, n-a vrut sa plateasca taxele de import pt masina si a vandut-o inapoi dealerului BMW prin care a luat-o, respectiv Auer Gruppe din Konstanz. Mai departe, ce sa zic. Am sunat, am verificat-o, m-am dus s-o vad, m-am indragostit, am semnat contractul, am batut palma si dupa a inceput asteptarea Las aici o lista scurta cu optiunile mai importante ale masinii: 1MB M Drive Professional, 1T8 19"/20" M Forged Wheels Double-spoke Style 826 M Bicolour Black Matt, 248 Steering Wheel Heating, 2T4 M Sport Differential, 2VF Adaptive M Suspension, 3M6 M Compound Brake with Black Calipers, 403 Glass Roof, Electric, 453 Active Seat Ventilation, Front, 4GQ M Seat Belts, 4ML Bmw.i.int.trim Piano Finish Black, 4U0 Galvanic Embellisher For Controls, 5AZ Bmw Laser Light, 5DN Parking Assistant Plus, 688 Harman/kardon Surround Sound System, camere 360, cruise control adaptiv (foarte rare optiunile astea doua din cate am vazut), portbagaj electric, jante complete de iarna style 930M, etc. Culoarea exterioara e Wildberry Metallic Individual, interiorul Ivory Merino cu pachet extins de piele. Primul contact in Germania: Dupa o luuuunga asteptare: Primul full Dupa ce am rezolvat cu pozele pt Casco am mers direct si am pus PPF pe faruri si stopuri: Pe masinile 2022+ se pare ca au facut cost cutting, lipsesc niste ornamente care pe modelele mai vechi erau, respectiv placa cu M4 de pe consola si de pe etrierele spate. Le-am luat, montat. N-am putut sa nu-mi bag putin unghiile. In acelasi timp am montat si o folie mata pe ecran si am transferat padelele Evolve de pe G30. Primul ei car meet. Seria 5-ul din poza e cel vechi al meu Prea multe chestii nu prea am sa zic. Masina pentru mine e the best of both worlds. Perfecta de daily, confortabila cand trebuie, bestie cand ii ceri A beneficiat de o corectie vopsea si tratament ceramic regenerabil in 4 straturi, o curatare la interior si detailing la motor. Pentru ca nu am abtinere, de Black Friday am cumparat combo-ul de tuning MHD + xHP. Sa vedem acum daca am rabdare sa stau cu ele neinstalate pana iese din garantie I am not a man of many words Daca aveti ceva intrebari, curiozitati, nelamuriri, va stau la dispozitie. Current ODO: 16972km. Peace!
    9 points
  4. Mi-am dorit mult masina asta, in sfarsit am gasit configuratia potrivita (modelul si culoarea). Am luat-o din Germania, e din 2024 si are 10500 km. Cam asa arata optiunile: DOTARE EXTERIOARĂ Jante M din aliaj uşor Y-spoke de 21”, tip 741 M, bicolore, cu anvelope mixte şi runflat DOTARE INTERIOARĂ Piele BMW Individual Merino Cofee/Negru PACHETE ȘI DOTĂRI SPECIALE  1.⁠ ⁠Passive safety Indicatorul de presiune în anvelope Triunghi reflectorizant Centuri de siguranţă M Protecţie activă 2.1 Exterior design Pachet M Shadow Line lucios cu caracteristici extinse Bare lucioase M Shadow Line pentru plafon Pachet M Aerodinamic Pachet M Shadow Line lucios 3.1 Optional equipment packages Pachet M Sport Pro Pachet Confort  4.⁠ ⁠Wheels and tyres Prezoane antifurt Jante M din aliaj uşor Y-spoke de 21”, tip 741 M, bicolore, cu anvelope mixte şi runflat Anvelope runflat 6.1 Lights and vision Faruri M Shadow Line Faruri LED adaptive Pachet oglinzi exterioare cu conţinut extins Iluminare ambientală Asistent faza lungă 6.2 Drive Sistem de evacuare M Sport 6.3 Transmission Transmisie Steptronic Sport 6.4 Driving dynamics Frâne M Sport Diferenţial M Sport Suspensie M adaptivă Direcţie activă integrală 6.5 Driver assistance Driving Assistant Professional Parking Assistant Professional 7.1 Seats and seat functions Scaune faţă cu ventilaţie activă Scaune faţă confort, reglabile electric Încălzire scaune faţă şi spate 7.2 Steering wheels Volan M îmbrăcat în piele 7.3 Air conditioning comfort and glazing Geamuri cu izolare fonică Plafonul panoramic Sky Lounge Parasolare geamuri portiere spate Geamuri cu protecţie solară Pachet Heat Comfort, faţă Climatizare automată pe 4 zone Pachet Ambient Air Precondiţionare 7.4 Decors Ornamente din lemn fin de plop, cu granulaţie, maro-antracit, cu pori deschişi 7.5 Interior design Covoraşe din velur Capitonaj pentru plafon M de culoare antracit 8.2 Function, electric Sistem de alarmă Sistem de acces confort Funcţie Soft-Close pentru portiere 8.3 Transport and storage Cârlig de remorcare Plasă de separare pentru portbagaj. Pachet pentru portbagaj Suport pentru pahare, cu temperatură controlată SISTEM TRAVEL & COMFORT 9.1 Information and communication Sistem pentru încărcare wireless eSIM personal BMW Live Cockpit Professional Funcţia de control prin gesturi BMW 9.2 Entertainment and audio Radio digital DAB Sistem audio surround Harman Kardon 9.3 ConnectedDrive Teleservices Not available for Romania Servicii ConnectedDrive Pachetul Connected Professional 11.⁠ ⁠Control Sistem de recuperare MOTOR/DATE TEHNICE Putere 390 kW (530 PS) Putere motor cu ardere internă 530 PS Tip de combustibil Benzină Capacitate cilindrică 4395 cm³ Cuplu motor 750 Nm (1800 - 4600 /min) Propulsie Automată Cilindri 8 O sa mai scriu aici pe masura ce merg cu ea, maine abia ajunge la mine.
    5 points
  5. Salut, Las mai jos link de google drive, cu ultimele variante de harti pentru BMW : PREMIUM / MOVE / NEXT / WAY / LIVE Am rugamintea doar sa scrieti cand cereti acces, sa stiu ca sunteti de pe forum. Mai am de actualizat doua variante, in rest le gasiti pe drive. Daca aveti mai multe intrebari , sunt aici / raspund pe forum sa vie vizibil pentru toti, poate aveti aceeasi intrebare. Pentru EVO / LIVE, va pot ajuta contracost cu update de harti lifetime, atentie, nu am acces la FSC repair kit, il platesc si eu. @Romulus - te rog daca gresesc/nu am voie ceva, sa-mi spui sau sa editez. nu vreau sa iau vreun report degeaba.. Vreau sa ajut cu link pentru toate hartile intr-un loc. https://drive.google.com/drive/folders/1-cvohHdUKHNkAxRxOy3DVywohZFSyG06?usp=drive_link
    5 points
  6. Chiar ca racheta. Ce sa faci cu atata putere? Nu era mai ok un 20d?
    4 points
  7. Salutare, Acum o săptămână am ridicat si eu noua jucărie. Motorizarea 50e PHEV 489CP/700Nm. Culoarea exterioară Tanzanite Blue si interioară Merino Coffee. Are cam toate opțiunile cu excepția audio B&W și al pachetului cu suport pahare încălzit/răcit. Autonomia electrică se învârte momentan pe la 70km.
    4 points
  8. Când mașina se accelerează singură in 1000 si ceva de ture, supapa asta e una din cauze, care se recomandă a fi schimbată pe la 120-150000 km. E 200 lei , o poți schimba singur in parcare, nu e 2000 lei . Dacă nu vrei sa o schimbi, du-te in service și plătește manoperă până își dau aia seama de la ce poate fi. Eu dacă postez ceva aici, postez cu un minim de cunoștințe, nu după ce visez eu noaptea.
    4 points
  9. am dat deja la vreo patru care nu au scris, dar nu-i problema, sper ca sunt de pe forum in alta parte momentan nu am sharuit link-ul. // LE : nu ma deranjeaza sa sharuiesc cu forumul, atata timp cat e cont activ aici. problema este pentru outsiders.. de-aia v-am si rugat sa comentati, nu ma bucura pe mine un comment.. ci ca idee. ca sa trag linie 2 - comm / 8 shareuri deja. , fara Romulus de aici, care era evident, la fel are numele si la cerere acces /// inca un edit: numele sa nu va sperie, este un cont de google drive cumparat pentru 2 TB drive, tocmai de-aia am zis, timp de un an, cat este la mine pun hartile. . si prefer google drive, ca nu toti ar putea sa downloadeze cu torrent / cont mega platit, etc.
    3 points
  10. Alea sunt din spate,așa apare când pui contactul Se sting ulterior E foarte utilă pentru copii,vezi care nu și a pus centura să i spui,locul care are centura pusă e în verde.
    3 points
  11. De ce ti ai lua o masina de genul daca nu te bucuri de ea... o conduci... ? Doar sa o tii in garaj... cam trist.
    3 points
  12. Pentru ca avem noi grija de ei sa si permita!
    3 points
  13. Din Iulie 2025 sunt fericitul posesor al unui 530e G30 productie 2023 cu multe dotari suplimentare. L-am achizitionat avand ~47.000 km iar acum am ~58.000 km. Am cautat foarte mult timp inainte informatii despre aceasta generatie cu aceasta motorizare plugin hybrid pentru a vedea daca se potriveste stilului meu de folosire. Folosesc masina aproape exclusiv la drumuri mai lungi, pentru oras am o alta masina data de catre angajatorul actual. Locuiesc la casa si detin panouri solare deci incarcarea bateriei o fac aproape gratis. Pe scurt, DA, aceasta motorizare se potriveste si pentru drumuri lungi nu numai pentru oras. Am facut un drum de peste 2.000 km in concediu, Tulcea - Bucuresti - Halkidiki si retur, o singura incarcare a bateriei la plecarea din Tulcea. Consum la dus, condus normal (nu incet) = 6,8 l/100km. Cat m-am plimbat pe acolo si la intoarcere cu un mers alert (peste medie), consum final = 7,4 l/100km din care ~200 km au fost facuti electric. Trei oameni plus multe bagaje. La acest consum, ma declar MULTUMIT, mai ales pe stilul meu de condus care nu este unul economic Folosesc mult modul "Battery control", adica la drum lung folosesc motorul termic si in oras folosesc modul "Hybrid", preponderent electric. Este o combinatie reusita, pastrez bateria pentru oras, nu o consum aiurea la drum lung. Chiar si asa, in medie, din 100 km parcursi, ~10 sunt electrici venind din regenerare. In consecinta, daca ai unde sa incarci bateria acasa, recomand solutia Plugin Hybrid chiar daca nu o folosesti mult in oras iar aceasta informatie nu am gasit-o in cautarile mele anterioare achizitiei. Nu mai pun la socoteala pretul impozitului anual care este mai mic, faptul ca o poti pune la incarcat in locuri publice si ai in unele locuri parcare libera si cateodata gratuita si mai ales puterea si cuplul mai mari si aproape instant datorita motorului electric. La 298 cp masina se simte excelent.
    3 points
  14. Norvegienii au descoperit cu stupoare că şi maşinile chinezeşti care vor să ajungă în flota poliţiei transmit date şi pot fi controlate din China
    3 points
  15. felicitari :X , eu le am pe masina standard pe toate cele facute de tine, sunt super misto sa le folosesti
    3 points
  16. Cum naiba ai putut sa iti iei o astfel de mașină fara sa ai habar de cum functioneaza? Fără suparare, stii macar daca e automata/manuala? Nu ai nevoie sa o incarci, ea merge pe benzina.
    2 points
  17. Încă în road trip?
    2 points
  18. Și pentru că nu am apucat să pun mai sus configurația mașinii, o las aici: ECHIPAMENTE STANDARD. S02TB Transmisie automata Steptronic sport S02VB Monitorizare presiune anvelope S02VR Suspensie pneumatica pe ambele punti, reglabila la sol S0302 Sistem de alarma S0322 Sistem de acces Confort S0413 Plasa de separare in portbagaj S0423 Covorase din velur S0428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor S0494 Scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata S04T2 Cablu de incarcare Professional mod 3 pentru incarcare publica S04T8 Pachet oglinzi exterioare S04U8 Incarcare rapida AC S04U9 Protectie acustica pentru pietoni S04UR Iluminare ambientala S04V1 BMW IconicSounds Electric S0552 Faruri adaptive LED S05AC Asistent faza lunga S05AL Protectie activa S0654 DAB tuner S06AE Teleservices S06AF Apel de urgenta S06C4 Connected Package Professional S06NX Tava incarcare wireless S06PA Personal eSIM EXTERIOR. P0C3Z Albastru Tanzanite metalizat BMW Individual S01G6 21"M Lt/Aly wheels V-sp 915 M Bic MT runflat INTERIOR. FVAHF Piele BMW Individual Merino Cofee/Negru S04D7 Ornamente din lemn fin de tei Fineline maro cu pori deschisi ECHIPAMENTE OPȚIONALE. S0258 Anvelope Runflat S02PA Prezoane antifurt S02VH Integral Active Steering S0319 Telecomanda universala integrata S0337 Pachet M Sport S0710 Volan M imbracat in piele S0715 Pachet M Aerodinamic S0760 Ornamente Shadow Line S0776 Capitonaj plafon Alcantara antracit cu continut extins S033B Pachet M Sport Pro S0337 Pachet M Sport S03M2 Frane M Sport, rosu lucios S03MF Ornamente lumini BMW individual Shadow line S04GQ Centuri de siguranta M S0710 Volan M imbracat in piele S0715 Pachet M Aerodinamic S0760 Ornamente Shadow Line S0776 Capitonaj plafon Alcantara antracit cu continut extins S07M9 Ornamente Shadow Line cu continut extins S03AC Carlig de tractare cu cap sferic,actionat electric S03MC Bare longitudinale Shadow Line M S05AU Driving Assistant Professional S07LK Pachet Travel S0407 Trapa panoramica Sky Lounge S0417 Parasolare pentru geamurile laterale spate S0418 pachet compartiment depozitare S04FL Sistem Travel&Comfort S07R7 Pachet Innovation S05DW Parking Assistant Professional S0688 Sistem audio Harman Kardon S06U3 BMW Live Cockpit Professional S085C Meniu in limba romana S0981 Comfort package Plus S0323 Functie Soft-Close pentru portiere S03KA Geamuri fata pentru izolatie fonica S0420 Geamuri fumurii spate S0453 Scaune fata ventilate S0456 Scaune fata Confort, reglabile electric S04NB Aer conditionat automat cu 4 zone S04NM Pachet Ambient Air S09D8 Pachet Exclusive S03DN Grila frontala iluminata S04A2 Ornamente CraftedClarity pentru elementeinterior S04M5 Panou instrumente de bord BMW Individual finisat in piele S04T7 Functie masaj pentru pentru conducatorulauto si pasagerul fata SERVICII. S07CH Repair Inclusive - 4 ani/200.000 km (garantie extinsa) S07NH Service Inclusive - 5 ani/100.000 km
    2 points
  19. Lol Da. Face parte din pachetul "Comfort Package Plus" și se numește "Pachet Ambient Air".
    2 points
  20. Capacele de oglinzi? 100 lei
    2 points
  21. Ai uitat sa mentionezi un lucru. Am aflat dupa o cautare scurta pe net. Antigelul din motor practic raceste bateria la hybride prin schimbatroul de caldura, practic e sistemul termic AC dedicat bateriei. Sistem esential, foarte important de control termic al bateriei - partea hibrida.
    2 points
  22. As risca sa cred ca MTTLuxeauto sunt de ceva etnie, combinatori sigur sunt: anunt compus in cel mai clasic stil samsaresc, garantie 12 luni dar o vinde o persoana fizica cf anunt autovit, etc. Verifica seria de sasiu pe un site cu plata, asta ca sa nu ramai cu regrete, si cauta un model echivalent pe site-ul bmw rulate, si apoi vezi ce si cum.
    2 points
  23. Descrierea e complet tampita dar banuiesc ca asta se cere pe autovit, am scos cateva citate frumoase -BORD Digital model nou / Navigatie Idrive 8 Model nou -Incarcator de ,,Casa 220v,,-Vine Impreuna cu masina+Fast Charger -Dotari De Nivel Superior-RAR ATATEA OPTIUNI PE M Pachet -Renumitul motor COD B48 ( Printre Cele mai Fiabile motorizari la Ora actuala)
    2 points
  24. Din pacate e prea tarziu. Am vrut sa infoliez integral masina, insa dupa corectia lacului. La primul drum CT-B a aparut primul semn pe bara Am lasat-o balta.
    2 points
  25. Te poti specializa in stomatologie cosmetica si zidarie in acelasi timp, adica sa-i plachezi cerul gurii cu dintii celui care a facut asa ceva.
    2 points
  26. Deobicei e de vina racordul flexibil.
    2 points
  27. Nu ai cum să ajungi la această concluzie, pentru că BEV-urile nu emit gaze de eșapament, deci nu pot produce NOx sau CO2. În ceea ce privește uzura cauciucurilor și a frânelor, acolo nivelul de emisii este similar.
    2 points
  28. @Bala Sunt oarecum de alta parere. Privit in valoare absoluta, impozitul - care inteleg ca este de cca. 80 lei, plus cat l-or mai umfla, pana la limita de +100%, administratiile locale - are o valoare mica, deci si-l permite absolut orice posesor de masina electrica. Privit in contextul parcului auto national, al tam-tam-ului eco si al sperantei sa putem respira in orase este o idee foarte proasta. Pe de o parte, aportul la bugetul administratiei locale este mic, avand in vedere ponderea inca foarte redusa a BEV-urilor. Mai bine dau afara frecatorii de menta din primarii & Co, bugetul ar iesi mai bine. Pe de alta parte, este un mesaj prost catre viitorii potentiali cumparatori de masini electrice. Am discutat deja in alt topic, cum trebuie sa incarci la o statie DC de pe drum (adica, activitate echivalenta cu a umple rezervorul unei masini ICE), cum iti iese deja pe nas costul energiei electrice. Un prim sut in fund. Elimini apoi scutirea de impozit - da, impozitul este mic, dar istoria arata ca oricand te poti trezi anul urmator cu 13x impozit (vezi concret, acum, la hibride - si asta inainte de uplift administratie locala). Al doilea sut in fund. Foarte probabil urmeaza si taxarea parcarii, acolo unde este inca gratis. Rezultatul este ca entuziasmul si asa anemic pentru BEV-uri o sa scada. In concluzie, consider ca impozitul pe BEV-uri trebuia sa astepte cel putin pana cand acestea ajungeau la macar 20% din parcul auto national.
    2 points
  29. Ma tem ca este deja tardiv - acest lucru trebuia facut cu cel putin 7-8 ani in urma. Un Alpina din anii '80 - '90, in stare originala si cu uzura acceptabila (= semnificativ sub 200k Km) se vinde de pe la 35k€ best case. Iar in partea de jos a preturilor sunt modele mai "comune". Pentru ca cele de serie mica (precum E36 B8 4.0/4.6, E34 B10 4.0/4.6, E31 B12 5.7) incep de pe la 80k€ si pot trece fara emotii si de 200k€. Hai sa spunem ca totusi il cumperi, ai garaj, iti permiti sa il si intretii cum trebuie. Dar aceste masini au ajuns aproape de categoria "Tiriac Collection", sunt prea valoroase ca sa te hazardezi cu ele in trafic, cu sabia lui Damocles deasupra capului ca orice accident, chiar si relativ minor - nici nu mai conteaza din vina cui - devine fie dauna totala, fie o zdravana pierdere financiara. Pentru ca, banuiesc, niciun asigurator nu e nebun sa faca polita CASCO la valoarea reala a unei astfel de masini. Sau, daca o face, este prohibitiva.
    2 points
  30. Fire rupte in mansoanele de la haion.
    2 points
  31. Dacă tot e în trend nebunia asta cu ambientale, am pus și eu la panoramic, cele de la picioare le aveam deja, pe uși și în bord nu prea mă încântă cum ar da din cauza trim-urilor.
    2 points
  32. E un scurt undeva, in burdufele de la haion, in butonul de deschidere haion... mergi sau cheama un electrician repede.
    2 points
  33. Pai si care e faza,alea se conduc din spate,sau cum?
    2 points
  34. Depinde mult cat vrei sa mai tii masina si cat de mult mergi electric zilnic . Personal cat timp nu as avea eroare in bord sau ceva care sa impacteze in mod semnificativ mersul masinii as merge mai departe asa .Din pacate asta e riscul la primele modele hibride, baterie mica care se descarca repede si apoi o incarci din nou si treaba asta o impacteaza . Ma rog - economic vorbind baterie originale + manopera = pret de piata al masinii as zice ,realist vorbind variantele ar fi baterie sh ( aici e loterie poate fi la fel de buna ca cea de pe masina) sau reparatie module .
    2 points
  35. La tine, pentru ca ai baterie mare, ai putea s-o pui sa incarce doar pana la 90%. Oricum de descarcat nu se descarca complet niciodata, si mai mult ca sigur tine cam 10% in buffer. La mine, pentru ca am baterie mica, am incarcat-o mereu la 100%. Ca o paranteza, sfatul ala cu "foloseste bateria doar intre 60-80%" mi se pare idiot. Ce faci, folosesti doar 20% din baterie? Si pentru ce? Ca bateriile de la electrice sunt destul de rezistente, in general.
    2 points
  36. Vanduta, se poate inchide. Pe drum 540i 2021.
    2 points
  37. Numa bun pt o batranica , de mers la piata .... o tine incarcarea 1 an
    2 points
  38. Sa mergi cu 50-60kmh doar pe nationale/judetene, cu oo-le sub pedala, asta nu mai e condus, e masochism... sa faci asa 1000km e bataie de joc. in viata reala testul asta e fix p... . Daca era facut realist, mergeau legal pe autostrada, 130kmh, si vedeam atunci cat e range-ul in utilizarea REALA.
    2 points
  39. Gata, nu mai e nevoie sa isi ia nimeni Octavia 1.5 diesel, se poate si cu IX3
    2 points
  40. @RedCap Catch-ul la "e" vs "i" este ca aportul de cuplu al motorului electric este, ca proportie, mai mare decat suplimentul de greutate adus de baterie. Cu alte cuvinte, la reprize "e"-ul este capabil sa compenseze greutatea suplimentara din energia recuperata in baterie. Avantajul "e"-urilor apare cand exista variatii frecvente de viteza, prin recuperarea de energie la decelerari / franari, energie pe care "i"=ul o arunca la gunoi, de regula incalzind franele. Recuperarea functioneaza foarte bine in principal in regim urban, dar si pe sosea, atunci cand traficul te forteaza sa franezi si apoi sa accelerezi frecvent. Ceea ce este aproape standard, in traficul de astazi. Dar daca mergi preponderent constant, atunci "e"-ul nu iti ofera decat un ditai balastul. La link-ul de mai jos este concluzia mea dupa un test cu G20 330e si 330i - cat se poate de obiectiv, eu nefiind posesorul nici unuia dintre acele modele. https://www.bmwclub.ro/forums/topic/194224-bmw-uri-hibride-ce-sunt-cu-ce-se-mananca-si-cum-merg/?do=findComment&comment=2581473
    2 points
  41. https://www.bavauto.ro/piston-rod-protection-top-31336871812 https://www.bavauto.ro/additional-damper-front-31336871808 https://www.bavauto.ro/spring-pad-lower-31336871813 cam 600 protectiile,daca se mai adauga si flansele https://www.bavauto.ro/guide-support-31306888323 se strang vreo 1800 + manopera. Cred ca daca s ar putea face un sondaj in trafic,nici 10% nu mai au burdufurile alea pe amortizoare
    2 points
  42. Electrovalvele de pe circuitul de incalzire au murit. Schimba-le si hai cu feedback.
    2 points
  43. Style 641M Matte Black - anvelope Michelin Pilot Alpin 4 - 235/35/19 cu DOT 2418 - front wheels ET27 cu latime 8.5j - rear wheels ET29 cu latime 9j Au fost cumparate noi in decembrie 2019 ( pret de lista 15.800 ron ) si folosite aproximativ 5000km (anvelopele sunt ca noi). Sunt 95% noi, au senzorii de presiune OE si plumbii OE de fabrica. ( stau in boxa din aprilie 2022 ) Nu trimit prin curier, doar Bucuresti! Pret: 3999 ron Contact: PM https://ibb.co/album/vCgfNH Romulus (pun eu una din poze aici, cu copy link):
    2 points
  44. Lumea habar n are,majoritatea cumpără mașini cu peste 200k,unde chiar nu mai contează ce piese schimbi că oricum trebuie să schimbi tot. Si culmea ,tot ei zic să faci revizia motor la 10k …
    2 points
  45. Mai las o 50k km. https://aftermarket.zf.com/lubricants/en/te-ml_11-en.pdf#page4
    2 points
  46. Scuzati inactivitatea, promit ca voi deschide topic zilele astea
    2 points
  47. Da, trage ca o apucata indiferent dacă ai sau nu curent în baterie. Performanțele sunt excelente având în vedere masa mașinii. Plus ca suspensia pneumatică ține greutatea sub control foarte bine pe drumurile virajate și ajută mult și la confort. Per total este un pachet complet pentru ce anume am eu nevoie.
    2 points
  48. Vă informez că astăzi am luat examenul de traseu la categoria BE, fără penalizări , deci din toamnă sunt rulotist în regulă. Nu sunt chiar așa ramolit...
    2 points
  49. din experienta iti spun ca, in momentul cand iti cumpara masina un Händler, e verificata de 3-4 ori mai strict si in detaliu decat la TÜV! si cu cat masina e mai scumpa, cu atat e mai importanta verificarea daca ei vand o masina cu un defect nespecificat in vanzare si acel defect poate pune viata in pericol, risca sa-si ia adio de la viata de Händler like forever... plus niste amenzi uriase! o sa vezi de multe ori masini relativ noi, bune la prima vedere, km putini, dar scrie "Verkauf nur an Gewerbe oder für Export" - masina aia are probleme si el nu vrea sa-si asume garantia de SH
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.