Jump to content
Acum! In acest weekend! Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club!!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/09/25 in all areas

  1. @Stefi520d Cred ca este cea mai periculoasa defectiune neprovocata de sofer. Te felicit pentru faptul ca ai reusit sa opresti masina in deplina siguranta. Daca masina este in configuratia originala (fara tuning / modificari) si nu a suferit, in toata istoria ei, niciun accident semnificativ care nu a fosr reparat in reteaua BMW, ai toate motivele sa duci masina - pe platforma - la o expertiza tehnica la un dealer BMW si la RAR. Apoi sa incepi o discutie foarte serioasa cu BMW, inclusiv implicand un avocat - dupa caz. Iti recimand sa nu intervii cu nimic la masina, pana nu ai bine documentata expertiza tehnica. Pacat ca la noi nu exista o institutie de seriozitatea NHTSA, dar aceasta nu anuleaza dreptul tau de a merge mai departe cu acest caz. Chiar daca e iesita din garantie, o astfel de defectiune este inadmisibila la orice tip de masina, cu atat mai mult la un BMW fabricat acum 5 ani.
    6 points
  2. Nu ma asteptam sincer sa se discute topicuri de F1 pe bmwclub, dar so be it. Eu urmaresc F1 si sunt prin urmare fan McLaren de prin anii 90, 91 daca mai tin bine minte, de pe vremurile cand Senna era pilotul lor si a dominat acei ani. Ulterior dupa moartea lui prematura din 94 am luat o pauza si am inceput sa urmaresc din nou prin 99 cand am stat in camera de camin cu un tip cu care am ramas si prieten si care el pe vremea aceea era mare fan Schumacher. Evident ca eu am ramas fan McLaren pe atunci si la fel sunt si in prezent, inclusiv in anii 2015-2017 cand au decis sa mearga pe motoare Honda, toti acei ani, dar nu numai, fiind niste ani f dificili pentru oricare fan al acestei echipe. Asta ca si paranteza. Eu urmaresc cu placere cam fiecare sesiune de antrenamente pe langa curse si calificari, am abonament F1-TV de ceva ani si pot spune ca pe langa competitie, eu urmaresc acest sport si pt ingineria din spate, iar asta o spun ca si inginer-proiectant in domeniul automotive de mai mult de 20 de ani. Legat de asa zisul trick al celor de la McLaren, va pot spune din toate analizele pe care le-am urmarit, dar si declaratiile celor de la FIA, ca tot acel sistem de cooling de sub "drum-ul" rotilor spate este unul perfect legal. Este unul inovativ si nu-i vorba despre nici un fel de silver-bullet in spate, este optimizat in concordanta cu tot conceptul aerodinamic al masinii. Din cauza asta le va fii aproape imposibil celorlalte echipe sa-l replice. Deja sunt analize despre modul cum functioneaza, deci se stie cu siguranta si de echipele tehnice ale celorlalti. Nu-i nimic ilegal asa cum zice plangaciosul de Horner. McLaren s-a concentrat inca de anul trecut pe acest topic, solutia de anul acesta fiind una optimizata, dar pe care au introdus-o abia anul asta. Red Bull s-au obisnuit sa castige doar ei, din cauza asta macane intr-una. Incearca pe de alta parte sa distraga atentia de la problemele lor, de la faptul ca li s-a cam dezintegrat echipa tehnica, echipa care da, a fost una dintre cele mai bune in ultimii ani. Doar ca uite, Newey, Marshall, Weathley, etc o sumedenie de oameni grei din echipa lor tehnica au tot plecat in ultimii ani. Mercedes pe de alta parte, desi au castigat atatia ani, nu-i vezi sa se planga intr-una de altii care o fac poate in defavoarea lor. Sunt multe de zis si tot timpul au fost zgomote din astea, altele de multe ori pe buna dreptate. Red Bull nicidecum nu pot vorbi din postura de "fata mare". Sunt ultimii care pot acuza pe altii.
    2 points
  3. Subscriu. Sunt ani buni de cand nu am mai urmarit o cursa de Fromula 1 in intregime. In schimb, de 2-3 ori pe an, imi fac timp sa privesc inregistrari ale unor curse de referinta din trecut, in principal din anii '90. Se gaseste suficient material pe youtube, chiar daca, din pacate, calitatea imaginii lasa mult de dorit - in ton cu tehnologia de atunci. Spectacolul este insa la un cu totul alt nivel fata de cursele din prezent. Cateva recomandari: 1991 Brazilian Grand Prix, cand Senna a pierdut una catre una treptele cutiei de viteze, ramanand blocat in treapta a VIa si totusi a castigat cursa; 1992 Monaco Grand Prix, un duel fascinant intre Senna si Mansell; 1996 Spanish Grand Prix, cand Schumacher a facut recital pe ploaie, cu un monopost net inferior.
    2 points
  4. Oficial nu este nici o solutie pentru a retrofita optiunea 322. Trebuie inlocuit atat BDC-ul cat si ambele chei si nu se pot comanda la BMW sub nici o forma. Nu am experienta cu produsele "made in china" si personal nu as folosi asa ceva niciodata.
    2 points
  5. Salut, curata radiatoarele, schimba termonstatul, pompa de apa...incepi pe rand.
    2 points
  6. Mașina am dus-o direct într-un servos BMW încă aștept răspunsul lor și mașina este în garanție până în noiembrie are istoricul curat nu a avut accidente sau alte evenimente dar nu știu de ce a făcut așa Da este la BMW acum aștept răspunsul lor mi-au spus doar ca au pus testerul și nu le dă nimic mașina merge perfect intră în viteze pornește dar singura problemă este ca volanul a rămas blocat
    2 points
  7. Poarta centura, de la porcaria aia chinzeasca de "pacalit" centurile poti muri foarte usor la 60 kmh cand iti sare airbagul si iti rupe coloana cervicala ca nu ai centura sa te traga in scaun. Acum vreo 2-3 ani a murit unul in Bucuresti la 50kmh pe Magheru ca a lovit bordura, masina nu avea absolut nimic doar airbagul soferului sarise si i-a rupt gatul soferului. Avea aceasi porcarie pe care vrei sa o folosesti si tu pe care probabil platise vreo 10 RON la vanzatorii ambulanti de la semafor. 10 RON valora viata lui si probabil ca si a ta daca gandesti la fel.
    2 points
  8. @goangaus Iti recomand sa fii foarte prudent cu sfaturile obtinute de pe ChatGPT. Eu am facut ceva experimente cu el, in principal in ceea ce priveste mecanica, electronica, programarea si legislatia - atentie, toate la nivel de curiozitate amatoriceasca. In programare nu a dat niciun rateu, dar l-am testat putin si la aplicatii foarte simple. In subiecte de legislatie, da raspunsuri foarte bune, dar a tras si cateva greseli impardonabile (spre exemplu, a indicat anumite articole dintr-o lege, fara absolut nicio legatura cu subiectul). In electronica, a gresit complet tema pe care i-am dat-o (a fost una singura, dar de complexitate mare). In mecanica, aproximativ jumatate dintre raspunsuri au fost bune, dar jumatate proaste. Ca urmare, in spiritul enuntat de @alex230ro mai sus, daca vrei sa consulti ChatGPT pentru a remedia anumite probleme la masina, nu pune in niciun caz baza pe raspunsurile pe care le primesti, ci ia-le doar ca sugestii cu probabilitate mare de a fi gresite.
    1 point
  9. Se schimba tot ce e imbatranit, crapat.. Daca vrei sa fii corect se schimba si scaunul/scaunele de cauciuc de sub arc, ca si arcul are suport.. Cel mai bine cauti un furnizor serios care va sti sa caute ce a avut masina si probabil daca vrei un upgrade tot el va sti si ce iti trebuie. Noi pe net insiram niste nume de fabricanti. BMW nu stanteaza arcurile si amortizoarele cu numele fabricantului.. Daca vrei poti sa pui VINul si pe real eom o sa vezi ce suporti de arcuri si amortizoare sunt pe langa. Daca vrei sa fii mai zgarcit schimbi doar ce e crapat. Daca vrei sa fi generos si sa nu umbli de doua ori schimbi tot. As lasa puntea fata in pace ca acolo intri in calcule si mai mari.. asteapta sa pice ceva.. ca altfel masina o sa ti se para scumpa sa intretii.
    1 point
  10. Cu titlu de opinie personala, cred ca este momentul sa abordam un subiect delicat: manipularea sistemelor de control a noxelor. Prin manipulare inteleg orice actiune prin care posesorul / utilizatorul unui autoturism - in mod direct sau indirect - a dezactivat, a eliminat sau a redus eficienta sistemelor de control al emisiilor. Aici ii includ si pe cei care conduc un astfel de autoturism, chiar daca modificarile respective au fost "mostenite" de la proprietarul anterior. Impactul noxelor asupra sanatatii este studiat in amanunt si deja bine cunoscut. In mod particular, impactul cel mai mare il au noxele emise de catre motoarele Diesel. Informatii in acest sens sunt disponibile, in detaliu, la orice simpla cautare pe Internet. In sumar, efectele pe termen scurt pot fi iritatii ale ochilor, cailor respiratorii si plamanilor, reactii alergice, astm si dureri de cap, in timp ce efectele pe termen lung includ cancerul pulmonar, cancerul vezicii urinare, bronsita, boli de inima, alte boli pulmonare si mortalitate prematura. Cele mai frecvente si totodata periculoase modificari sunt asa-zisele DPF off si EGR off, la motoarele Diesel. Nu inseamna ca manipularea sistemelor de poluare la motoarele pe benzina este neglijabila, dar impactul este mai putin dramatic. Noxele emise de motoarele Diesel sunt de cca. 100 de ori mai toxice decat ale celor pe benzina. Din pacate, sunt multi indivizi care considera ca a se afisa cu un BMW a carui intretinere corespunzatoare nu si-o permit reprezinta un drept in numele caruia sunt liberi sa atenteze la sanatatea celor din jur. Fapt posibil si prin complicitatea coruptiei inca larg raspandite la statiile ITP. Cred ca aceasta complicitate nu trebuie sa continue si aici pe forum. Ca urmare, sunt de parere ca trebuie luate masuri de penalizare fata de orice user care publica pe forum un post sau un topic, solicitand informatii / sfaturi tehnice privind masina sa BMW ale carei sisteme anti-poluare sunt dezactivate sau eliminate. De asemenea, o anumita penalizare ar trebui sa suporte si orice user care raspunde la subiect initiatorului unui astfel de post/topic.
    1 point
  11. Daca toate sunt la fel atunci treaba e groasa si ce vedem noi este o iluzie, Mclaren nu are masina cea mai buna, iar Fat Brown nu este gras, este doar un beste balon, redbull nu face performanta, au doar frana de mana trasa pe a doua masina, max nu e bun, este mediocru, Norris nu este faultat de echipa, doar ca Piastri a fost furat si acum pus pe primul loc in echipa, putem continua. Diferentele sunt mari si exista intre toate echipele.
    1 point
  12. Poate nu m-am facut inteles, e logic sa ai reguli de bun simt, pentru siguranta, dar e atata de multa electronica, senzori, incat diferenta pe care o face pilotul sau "masina" e minima... gen... "toate-s la fel".
    1 point
  13. Cât timp nu e "ilegal" e ok, au mai fost episoade de genul asta cum s-a spus mai sus. Vedem după ce se schimba regulile ce se mai inventează .
    1 point
  14. Salutare, Astăzi am reușit să fac update-ul pe un F48 din 09.2019, de la versiunea WAY 2019-1 la WAY 2025-1. Aș vrea să rezum pe scurt pașii pe care i-am urmat, după ce am pus cap la cap postările colegilor – poate va fi de ajutor. PASUL 1: Am verificat în secțiunea „Version Information” și am constatat că aveam varianta WAY 2019-1. Așadar, conform postării de mai sus, aveam nevoie de un fișier FSC. PASUL 2: Am intrat pe link-ul oferit de Onnix, am dat click pe Europe, apoi pe [EntryNav2] Way map – cel puțin în cazul meu – și am descărcat fișierul .torrent (aproximativ 15 GB). Descărcarea a durat cam 12-14 minute, în funcție de viteza de internet, poate varia de la caz la caz. PASUL 3: După ce am descărcat și dezarhivat arhiva, am luat un stick de 64 GB, l-am formatat în FAT32 și am copiat tot conținutul arhivei direct pe stick, fără să creez un folder suplimentar. PASUL 4: Am introdus stick-ul în portul USB din cotierea mașinii și, după aproximativ 5 secunde, a apărut mesajul: „CONNECT USB device with correct activation code.” Mi-am dat seama că aveam activat „lifetime” pe server, dar nu și în mașină. PASUL 5: Am intrat pe bimmertool.com, mi-am creat un cont, confirmând adresa de email și numărul de telefon. Apoi am adăugat VIN-ul mașinii, iar pe site mi s-a reconfirmat în detalii că am sistemul [EntryNav2], deci fișierul descărcat anterior era corect. Am comandat FSC Repair Kit, care a costat 10 lire (echivalentul a aproximativ 61,47 RON prin ING). Kitul s-a generat destul de repede – în aproximativ 2 minute – și l-am putut descărca direct de pe site. Am primit și o copie pe email. PASUL 6: Am creat un folder numit FSC (cu majuscule) și am pus fișierul generat în acest folder. În cazul meu, fișierul s-a numit „FSC_3L25548_01309912.fsc” – l-am identificat destul de ușor, deoarece avea o terminație diferită față de celelalte (de exemplu: _01150001.fsc, _01130001.fsc, _01120001.fsc). Dimensiunea fișierului meu era de doar 1 KB. PASUL 7: M-am dus la mașină, am introdus stick-ul și instalarea a pornit automat. A trebuit să dau „Accept” la o pagină unde erau listate țările – majoritatea erau bifate, însă aveam 3 segmente nebifate (cred că ES, MB și încă vreo 3-4). Dacă le bifam și pe acestea, nu puteam continua, așa că le-am lăsat nebifate. Instalarea a început și a decurs destul de repede – a durat exact 19 minute. La final, am primit mesajul: „NAVIGATION DATA UPDATE”. Mulțumesc colegilor pentru toate explicațiile oferite!
    1 point
  15. Nu vreau sa il judec pe respectivul youtuber, asa cum nu vreau sa emit judecati de valoare la adresa celor ce comenteaza la videoclipurile lui, insa dupa mine reflecta o imagine fidela a Romaniei: cu improviatii, cu tot felul de inovatii empririce. Nu vreau sa fiu arogant, pai respectivul este profesor universitar fata de ce gasesti in Emiratele Arabe Unite, sau chiar si in tari occidentale, insa nu pot remarca, din calitatea de inginer politehnica, cu cinci ani de profesat in domeniul productiei de scule de precizie, si utilizare masini cnc in uzinarea metalelor, el face niste potriveli si improvizatii (m-a durut capul si am inchis in momentul in care el , manual, freza scaunul supapelor). Dar repet, el e de apreciat ca e transparent si explica ce face, si are curaj sa incerce, pacat ca majoritatea urmaritorilor viseaza masini premium la bani de vacanta in destinatii ieftine. Macar asta nu e arogant ca atelierul de detailing, care tine lectii de morala, invata pe rost comentarii( pentru cei mai in varsta ce au prins scoala mai demult), si mine cu gratie/sterge sistematic comentarii ce il contrazic.
    1 point
  16. Iata inca in topic deschis cu speranta de a face pe altii sa inteleaga, daca doresc, ..cum functioneaza dezavorarea volanului la BMW E90/91. Practic, functionarea (cel putin mecanica) a mecanismului de zavorare/dezavorare de pe volan; sistemul antifurt mecanic. Au fost membri in trecut carora le aprea in bord relativ des simbolul cu volan inzavorat.. In acest topic vor intelege sumar, ce si de ce se intampla asta. ..Nici un semn de ingrijorare - sistemul de inzavorare al volanului la e90 eu in consider infailibil. Adica greu de furat un E90 din punctul meu de vedere de catre un hot ordinar.. prin comparatie cu noile generatii ce au chei ce nu mai sunt introduse in bord (o mare prostie.. dar nici nu vreau sa starnes polmici pe acest topic..) care sunt recunoscute de readerul din bord si asa incepe dezavorarea volanului. Simplu traditional si sanatos.. In plus este o masina, un model considerat depasit de multi, as spune de unii.. dar iarasi, nu vreau sa provoc polemici. Fiecare intelege in felul lui lucrurile din jur, ce a fost bun si ce ii este bun si folositor si sigur pe viitor. Sa nu riscam polemici inutile; e topicul meu. Asa cum am spus, oricat ar intelege unii cum functioneaza mecanismul de inzavorare/dezavorare ce urmeaza a fi explicat.. zero sanse sa impiedici inzavorarea volanului (daca vrei sa furi asa masina) cu vreo scula.. o data ajuns la volan, ..tu hotz... e atat de adanc mecanismul bagat in coloana ca te apuca dimineata (bine, glumesc) deci nu e usor. Si daca ai ajunge la el trebuie sa il faci sa mearga ca sa pornesca motorul.. Deocamdata voi urca doar pozele spre delectare.. Daca altcineva vrea sa explice, nu ma deranjeaza sub nici o forma alte explicatii si intelegeri. Ba dimpotriva imi usureaza munca de a explica.. ce am inteles eu. Pe curand.
    1 point
  17. Si acum sa incerc sa explic detaliile, functionarea mecanica a blocatorului de volan. Dupa cum se vede in a doua poza varful surubelnitei indica un soi de circuit cu 3 picioruse si chiar langa el pe un ax avand pe el un arc.. e o chestie neagra. Chestia neagra este un magnet; foarte important de tinut minte, pentru ca acel magnet - pozitia lui - "spune" motorasului din mecanism in ce directie sa se roteasca. Desigur lucrurile nu sunt chiar atat de simple pentru ca e vorba de sitemul antifurt al masinii.. intre acest magnet si senzorul cu efect de camp sunt alte sisteme de protectie, de verificare (a cheii) mai precis spus. Modulul CAS care este modul anti-furt principal, cel permite (sau nu) trasmiterea semnalelor corespunzatoare catre DDE si inapoi spre modul din volan pentru dezavorarea acestuia. In continuare, pe aceiasi placa din modului volanului este scris (codat) intr-o memorie permanenta un cod unic de identificare a modlului insusi de catre modulul CAS. Asadar, orice schimbare fizica a modului CAS implica si adaugarea modului de pe volan impreuna cu cheile masinii donatoare.. Nu sunt cel mai bun in a explica pe partea de coding ce se intampla.. Explic ce am inteles de la altii. Si nu cred ca ma insel. Pe partea mecanica pot insa explica cam cum se intampla lucrurile: Dupa cu se poate vedea in poza 4 deja am intrat in mecanism. O alta piesa foarte importanta in blocarea efectiva a volanului este piesa de metal in forma de L. Aceasta se deplaseaza fiind antrenata, elicoidul din capat, in corpul (alb) al rotii dintate antrenate de motoras. Motorasul este un motor sa curent continuu caruia i se schimba directia rotirii in functie de operatia dorita (practic polaritatea) - dezavorare si permis start motor sau ramanere imobila si ca atare inzavoroare totala la prima rotire de volan. Dar, asa cum era de asteptat, exista si situatia in care cheia este recunoscuta, motorul este pornit eventual, deci volanul dezavorat. Ca atare motorasul a primit comanda in prealabil pornirii motorului (ce auziti voi cand cheia e recunoscuta - acel zumzait e motorasul, acesta munceste sa retraga piesa de metal ce ar fi inzavorat axul volanului - sa se roteasca in directie opusa pentru a nu permite sub nici o forma inzavorarea volanului, decat in lipsa cheii (ceea ce e firesc!), cheie care la E90 nu poti sa o scoti din locas pana nu opresti motorul! Alt lucru firesc! (aici s-a intamplat ceva unui alt coleg pe un alt topic cand volanul i s-a inzavorat in mers! La o masina facuta in 2020! https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204782-g30-520d-volan-blocat-pe-autostradă/#comment-2640635 deci asta e ceva foarte, foarte grav; ...adica cheia sa nu mai fie recunoscuta(!) volanul sa se blocheze fara nici un fel de avertisment!!! Nu putem crede nimic altceva pentru ca nimic altceva nu poate bloca un volan, in mers sau nu!!) Dar sa mergem mai departe. Asadar, intre poza 4 si ultimile doua poze se poate vedea cum la un moment dat piesa alba din plastic ce este antrenata de motor, aceasta se deplaseaza axial indepartandu-se de piesa metalica in forma de L. Acesta este inceputul procesului de inzavorare a volanului, cand motorul este oprit iar noi scoatem cheia din contact. Practic e zgomotul ala de lovitura de ciocanel ce il auzim cand noi scoatem cheia. Piesa alba fiind rotita in traseul sau axial..a un moment dat va atinge o alta piesa alba din capat care se afla pe axul unde magnetul permanent este prezent si el. Practic acum i s-a "pus" CAS-ului ca cheia a fost scoasa, pintenul in forma de L iese si el mai in fata, afara din mecanism, gata sa agate prima fanta din axul volanului si sa il inzavorasca permanent la prima rotire a volanului in lipsa cheii corespunzatoare. In ultimile doua poze am reprezentat cu varful surubelnitei directia in care se roteste rotita alba. In penultima se vede rotita alba spre extrema.. gata sa atinga pieasa de plastic de axul pe care e magnetul. In ultima poza, aceiasi rotita de plastic fiind rotita in directie opusa, trage piesa de metal in forma de L ca aceasta sa ramana la randul ei inzavorata pe durata prezentei cheii in contact. Cine nu permite eliberarea piesei in forma de L? Axul pe care este magnetul. Acesta are un mic calcai care nu elibereaza piesa DECAT CAND MOTORUL ESTE ROTIT INVERS, cand ajunge la capat.. bla-bla-bla. Procesul se reia de la capat in functie de prezenta cheii. Sper ca m-am facut inteles cat am putut de bine.
    1 point
  18. Plasa din scaun se intrerupe deobicei daca se suie cineva cu genunchiul pe sezut sau mai are prostulobicei sa se intrerupa la imbinarea firului de alimentare cu plasa in sine. Nu e usor de inlocuit, dar nici imposibil. Din fabrica plasa vine cusuta direct pe interiorul tapiteriei. Tapiteria in sine e prinsa de scaun cu niste inele de metal cu care iti vei blestema zilele sa le scoti. Am facut retrofit la incalzirea in scaune pe E39, folosind plase de incalzire OEM VW. Nici nu cred ca ai cum sa gasesti plasa originala BMW, trebuie sa apelezi la o solutie aftermarket sau de la alt producator. Iar sa desprinzi plasa veche de pe tapiterie si sa o cosi pe cea noua nici nu incape vorba. Cel mai rapid iesi cumpararand un scaun identic din dezmembrari si sa folosesti doar sezutul sau scaunul cu totul daca e 100% identic ( adica e tot de NFL sau FL - in functie de ce ai acum). Cred ca e de preferat ca scaunul sa fie de pe o masina cu volan pe stanga, dar nu sunt sigur de asta, deoarece si scaunul de sofer, cat si cel de la pasager, indiferent pe care parte e volanul, contin acel senzor de prezenta. Avantajul cu un scaun de pasager de pe o masina de UK e ca in general arata mult mai bine, fiind mai putin uzat deca un scaun de sofer de pe o masina cu volan pe stanga.
    1 point
  19. Cel mai probabil s-a intrerupt/rupt plasa de incalzire din scaun. Cred ca e o problema destul de comuna la F10. Am patit si eu in trecut tot la F10 si tot la scaunul soferului. Doar sezutul s-a supraincalzit la un moment dat, dupa care n-a mai functionat deloc. Spatarul si aripioara din fata au continuat sa functioneze. La fel, scaunul din dreapta mergea fara nici o problema. E destul de costisitor de inlocuit.
    1 point
  20. Facem un refresh topicului cu frumusetea asta de masina.
    1 point
  21. @razvantim In cazul in care va fi masina de familie si nu de hobby, consider ca nici una dintre variantele de mai sus nu satisface acest criteriu. Ambele au deja prea multi ani si prea multi Km. Iti recomand sa cauti un model mult mai nou (Euro6d-Temp sau mai recent) si cu rulaj exprimat in cel mult 5 cifre. Daca va fi masina de hobby, ignora acest mesaj.
    1 point
  22. fara discutie as alege motorul b47. desi motorul n47 consuma considerabil mai putin, motorul b47 e mai reusit plus facelift nu mai exista de multi ani masini “full” pentru ca efectiv nu mai poti bita toate optiunile, pentru ca unele optiuni le reseteaza pe altele mi se par foarte putini km la ambele
    1 point
  23. Rulmentul e în grupul spate?Dacă da,se găsesc rulmenți,mai greu dar se găsesc.Am căutat pt E91 și am găsit prin alte țări ,undeva pe la 200 euro setul de 3 rulmenți.Ideea e să știi exact ce rulmenți să cauți.Sau trimiți grupul la Ubydeal Arad pentru recondiționare.
    1 point
  24. Nu m as mai urca în masina aia chiar dacă o repară în final. Mă gândesc cum ar fi să întâlnești o mașină d asta pe v.oltului... Venind din față..
    1 point
  25. 1 point
  26. Am schimbat anvelopele cu unele identice cu echiparea masinii din fabrica Pirelli Cinturato P7 - XL, non RFT. M-am tot uitat la Michelin Pilot Sport 5S, sunt mai bune pe ploaie, dar au zgomot la rulare mai mare. Diferenta de pret nu era mare pe set, dar am zis ca daca astea au 85 k din 2020, e bine. Sunt fabricate in Romania, nu stiam ca exista fabrica in tara.
    1 point
  27. Din ce știu ZF considera valori normale +/-400 la adaptari. Am avut si eu problema asta cu downshiftul pe franare, este si un topic aici pe forum. Il am in continuare, se intampla ocazional, nu intotdeauna si parca s-a mai domolit, sau m-am obisnuit eu cu senzatia, nu stiu. Dupa ce am umblat prin toate serviceurile posibile din Bucuresti am lasat-o balta, mi s-a spus ca nu are nimic masina. La Bforce mi s-a spus ca multe BMWuri au problema asta cu downshiftul pe franare mai agresiv si nu se cunoaste cauza. 1 din 5 au zis ei, nu stiu de unde au scos cifre asta, ca aici pe forum nu mai este nimeni cu problema asta, dar pe bimmerpost sunt foarte multe topicuri dar fara o rezolvare concreta. Unii au schimbat cutia pe garantie, altii mecatronic, altii uleiul in cutia de transfer, altii suportii motor, etc. Schimbul de ulei in cutie este binevenit la km tai, dar din ce am văzut la altii nu rezolva problema. La mine s-a inlocuit cutia de transfer pe garantie dar nu stiu daca avea vreo treaba cu aceste downshifturi, erau si alte mici smucituri prezente la accelerare.
    1 point
  28. salut, baietii astia intr-un video ziceau care sunt valorile normale pentru 8HP https://www.youtube.com/@dd-getriebe/videos parca aici daca nu poti sa mai cauti prin videouri
    1 point
  29. Am făcut recent revizia în reprezentanta și pe factură scrie ca s-a folosit ulei 0w20 FE17 ….
    1 point
  30. In cele ce urmeaza, adica in urmatoarele postari (pentru ca deschid acest topic la ceas tarziu in noapte...) voi explica cat pot de succint sau pe larg pentru doritori o modalitate foarte usoara de schimb de ulei la cel putin doua modele BMW; Seria 3 M47 sau X1 B47. Deocamdata uploadez pozele iar maine dimineata continui cu explicatii, ca probabil sunt necesare si ceva explicatii, cum am procedat si/sau cat a durat.. Pe curand.
    1 point
  31. Motorul a primit dupa o prealabila incalzire a uleiului ulei de la Shell Pure Plus, 5W30, "urmatoarele calificari" ACEA C3; API: SN; BMW Longlife-04; MB Approval 229.51/229.31; meets reqiirements GM Dexos2. Masina are acum 137.900 in bord; ulei schimbat dupa 13.700 km pentru ca face predoninant distante scurte de 11-12 km la interval de 8 ore saptamanal. Nu consum dram de ulei. Dar nu e condusa agresiv ci mediu, normal. Motorului i s-au scos 5.5 litri cu masina relativ orizontala pentru ca locul ales pentru scos a fost putin in panta, spre botul masinii iar prezenta rampei nu a influientat inclinarea baii. Timpul de asteptare pentru scurgerea a cat mai mult ulei nu a durat mai mult de 1/2 ora. Am desurubat mai intai surubul de la fundul baii care e prins pozitionat lateral, la nivelul fundului baii. Pregatit cu un vas cam de 7 litri, capacitate totala. Cautati o zona si/sau perioada/zi fara vant ca acesta va face ca uleiul sa mai fie imprastiat si peste marginile vasului, mai ales in perioada cand acesta abia mai curge.. Ca alte solutii ar fi: fie sa folositi un fel de paravan pe lateralul masinii pentru a impiedica curentii de aer sa sufle in ce se prelinge, fie sa ridicati vasul pe un suport cat mai aproape de fundul baii. Am desfacut (la scurt timp) dupa desurubarea surubului baii si busonul (de completare) de pe capacul culbutori iar debitul a crescut. In perioada asta de 1/2 ora m-am incadrat si cu scosul filtrului. La acesta, dupa ce am scos surubul de la fundul capacului-suport al filtrului - cu cheia T55, uleiul a curs mult mai usor si fara probleme fata de data trecuta cand am desfacut direct cu cheia de 32mm. Practic din filtrul s-a scurs tot, fara mari probleme cu ulei imprastiat peste tot.. ca prima data.. Spre surprinza mea, cat am pus surubul de 17mm pe fundul baii si am asteptat sa se scurga uleiul pe partea filtrului.. cand revenit la fundul baii (am pus intre timp si noul filtru (amorsat cu ulei cu o seringa, dupa cum se vede in poze - Foarte Important din punctul meu de vedere) cu ulei stropit pe garnitura de cauciuc a capacului filtrului -sa poata fi desfacut mai usor data viitoare- cand am dat din nou jos surubul baii (acesta fiind pus temporar) a mai curs inca 150-200ml din baie! In total din motor a fost scos putin peste 5,5 litri. Excelent. Lista de scule necesare, nu stiu cum vi se pare voua dar mi-e imi pare ridicol de scurta, dupa cum este de usor de schimbat uleiul.. Asadar va trebuie extensiile din poze..: Chei tubulare, una de 8 si una de 32mm si una de 17mm. Eu am folosit un adaptor pentru "inbusul" T55.. Driverul e de 3/8 inch. Am preferat sa dau jos scutul motorului. E din pasla, usor de tinut cu o mana si lucrat.. L-am dat jos pentru ca nu am vrut sa se imbibe cu ulei din greseala. E tinut de 12-16 suruburi. Nu mai tin minte. Mare grija ca scutul are clipsuri din plastic. Eu pun pe absolut toate suruburile (cu atat mai mult astea cu clipsuri din plastic ) vaselina "anti-size" ce impiedica depunerea de rugina. Se gaseste in comert fie din cupru fie din aluminiu (mai buna..) fie din pasta ceramica - cea mai scumpa.. Va garantez ca stranse la mana decent, nu tare (!), ...unul nu cade(!), sau sa se desurubeze vreun pic.. neam. "Rampa", atat de groasa si solida cum o vedeti este facuta dintr-o masa rotunda veche, taiata de mine in "fasii". Bucatile sunt prinse doua cate doua cu suruburi de lemn suficient de lungi sa treaca prin doua placi. Am folosit ..cred vreo 6 sau 8 suruburi pe fiecare rampa. Inainte de insurubarea unor suruburi lungi si groase pre-gaurirea cu burgiu atat de gros cat sa lipseasca "filetul" surubului pentru lemn, e aproape obligatorie, dat fiind grosimea materialelor. Zero probleme pana in prezent. Dedesupt am pus o "talpa" de cauciuc ca sa impiedece impingere de catre rotile ne-tractoare ale masinii. 12 cm pe roti ridicata permite accesul la tot (Cu asa rampa si un cric hidraulic pot ridica masina la 50 de cm de sol pe capre metalice, profesionale desigur, ca nu ne jucam! Tot efortul dureaza.. 1,30 ore..) pentru umbla la scut la baie si chiar orice fel de inspectie.. vizuala. (un X1 avand garda mai mare fata de sol; mai complicat un pic e la berlina..) Pentru curiosi voi masura gradul de inclinare.. inainte de suprafata dreapta si lungimea totala a fiecarei rampe. Sunt late cat cauciucurile pe 17 .. Voi reveni cu detaliile din TIS. Din pacate nu am avut la indemana o cheie dinamometrica pentru strangerea surubului baii.. Nu l-am strans tare ci la simtul mainii dar ideal ar fi fost sa fie strans dinamometric! Din poze in punga se vede o saiba de cupru care are doua roluri; de a se adapta eventualelor deformari dintre marginea baii si capul surubului si prelua alte ne-uniformitati (zgarieturi..) dintre aceleasi doua corpuri stranse. I se mai spune cooper crush washer. Asadar, nu trebuie sa va speriati ca va trebuie cheie dinamometrica. Se strange slab spre intepenit bine. Pasul filetului este suficient de apropiat ca strangerea slaba se nu permita desfacerea la vibratii. Iar saiba de cupru previne si asta. In una din poze se poate vedea ca la fundul corpului filtrului e inscriptionat 5Nm + 2Nm. Nu stiu exact de ce sunt date doua strangeri. Poate aflu din TIS.. Aceleasi valori sunt trecute si pe marginea corpului ce se insurubeaza in corpul racitorului.. In TIS, Surubul baii se strange la 25Nm. Corpul filtrului se strange la 27Nm (cheia de 32) iar surubul de la fundul corpului la 6Nm.. ( cu T55) Alte instructiuni extrase din TIS sunt verificarea valvei de bypass din corpul filtrului sa se miste liber sub presiunea arcului. Probabil apasarea cu varful unei surubelnite confima asta. E pozitionata chiar langa gaura din centru corpului.
    1 point
  32. Mulțumesc frumos pentru sfat! Mi se blocase la cod, ultima oară când am făcut update-ul nu am avut nevoie de el (acum vreo 2-3 ani). După introducerea vin-ului se găsește butonul de download undeva în dreapta ecranului, unde apar și datele despre mașină. A costat aproape 60 de lei. Nu am regăsit fișierul menționat de tine, însă am găsit fișierul: 5E38019_00B4008F.pdf unde era trecut codul pe care l-am introdus manual și a fost totul ok. Toate fișierele din repairkit au între 1 și 3 kb (X1 F48 2016). Cheers!
    1 point
  33. Ai FSC lifetime pe server la BMW, nu si in masina. Iti trebuie fisierul respectiv asa cum am mai scris in alte posturi aici.
    1 point
  34. So, my friends, am facut cont pe bimmertool.com, adaugati masina voastra, mergeti la sectiunea Downloads si de acolo cumparati OEM FSC Repair Kit, costa 10 lire/12e. In pachetul descarcat o sa gasiti fisierul FSC____01559912.fsc de 319bytes, fisier pe care-l copiati pe stickul cu harta in folderul FSC pe care-l creati, bagati usb in masina si voila! Enjoy!
    1 point
  35. https://drive.google.com/drive/folders/1oSyi-TAGV7EjQlxeBb0jFVjydlZcJe-U?usp=sharing Aveti aici tot ce va trebuie. Enjoy baieti
    1 point
  36. De azi sunt coduri lifetime si pentru US. Mai explic o data ca vad ca lumea nu a prea inteles. Urmatoarele tipuri de navigatii au update-uri gratuite lifetime oferite de BMW: Premium, Next, Route, Move, Motion, Way, EVO, Live si Joy. Pentru Premium, Next, Route, Move si Motion FSC-ul este un cod de 27 de caractere care se introduce manual din iDrive la update. Pentru Way, EVO, Live si Joy, FSC-ul este un fisier de 319bytes care se regaseste in kitul de reparatie al masinii pe serverele BMW. Acest FSC se poate importa in masina cu Esys/ISTA sau se poate pune pe stick-ul cu harta intr-un folder cu numele /FSC si este importat automat la update. Pentru moment aceste FSC-uri lifetime NU se regasesc in aplicatia Conencted Drive sau BMW Download Manager. BMW lucreaza la asta dar nu exista inca un termen. Pana atunci, pentru a beneficia de FSC-ul lifetime trebuie sa cereti unui dealer kitul de reparatie din ENCS pentru VIN ul vostru. In foto atasat este un kit de reparatie de la o masina cu iDrive7 (Live), FSC-ul marcat cu o sageata rosie este pentru harta Europa valabil pana in 12/2099. Aveti nevoie de acel fisier care se copiaza pe acelasi USB drive cu harta in folderul FSC si se importa automat in masina cand incepe copierea hartii.
    1 point
  37. Salut. Bun venit pe forum! Iti dai seama ca ai pus o intrebare cat se poate de generala!? Ma gandesc ca te gandesti ca o masina fie ea si SH (pentru ca e mai ieftina..) nu e o pereche de bocanci de iarna.. sa intrebi pe altii daca te strang sau cat timp tin.. Eu unul nu inteleg ce ai vrut sa zici cu "afinitati" in contextul cumpararii unei masini. Chiar si in ghilimele e greu de inteles ce vrei sa lasi sa se inteleaga. Toate masinile se strica - "afinitati" spre a se strica au toate. Atat am putut eu intelege din afinitati.. Apoi, daca vrei sa cumperi.. (si nu vrei sa cauti sa intelegi tu insuti inainte de a o plati ce inseamna o masina SH) mergi cu, cineva care se pricepe la mecanica, DAR care sa aiba cu el si un program de diagnoza ISTA ca dupa ce tu scoti masina in test si tragi un pic de ea, acolo 20-30 minute daca te lasa vanzatorul, pui diagnoza si citesti toate erorile si o iei de acolo.. Fa-ti temele bine, cat mai bine, sa nu iti para mai tarziu. Spor la cumparat. A, cauta sa citesti chiar aici pe acest forum, o sa gasesti, topice similare cu, ce cauti tu. Te vor ajuta sa intelegi pana afli ce merita si ce nu. Si poti incerca si forumuri in alte limbi si cu siguranta vei afla si mai multe! Din start sa stii ca hibrida e mult mai costisitoare la intretinut. Practic aici pe forum inca nu au aparut probleme de discutat ale hibridelor.. ca sa isi puna vreunul mintea cu ele. Cel putin eu ca si frecvent vizitator nu stiu topice.. dar asta nu inseamna ca nu se strica. Practic vor fi prea putini capabili sa repare ceva la o hibrida.. la momentul actual. Iata ca mi-am amintit totusi de un topic interesant si general despre hibride: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/194224-bmw-uri-hibride-ce-sunt-cu-ce-se-mananca-si-cum-merg/#comment-2572477 Bafta
    1 point
  38. De ce vreți sa va ĂŽmpotriviti selecției naturale?
    1 point
  39. Voi (nu) a-ti inteles, dar anulatorul ala de centura chiar o sa ii rupa gatul OP-ului, ca in exemplu dat de neo_andersson.. Pentru ca ANULAND CENTURA AIRBAGUL VOLANULUI SE VA DECLANSA SIGUR IN CAZ DE NECESITATE! Pentru ca sistemul crede ca centura e pusa, iar airbagul te va plesni si iti va rupe gatul!! Pacalind sistemul, victima sigura esti! Mai bine fara anulator ca probabil airbagul nu se va declansa, daca e impactul mai usor si sari doar prin geam... parbriz.. Sa sustii ca la drum lung nu poarta centura 9 din 10, alta idiotenie! Nu exista asa ceva. Poate invers, 1 din 10.
    1 point
  40. Boss, fa tot posibilul sa rezolvi. Cacatul de centura e incomod. Cel mai mult incomodeaza la drum lung si e obositor sa simti ca sta mereu pe tine. Eu zic ca in caz de accident este mult prea evaluata valoarea centurii, ca doar ai airbaguri. Si plus ca daca ai centura, nu prea poti sa te intinzi dupa lucruri prin masina in timp ce conduci. De exemplu, aveam ceva de luat de sub luneta spate si nu aveam chef sa ma opresc. Mi-am dat scaunul la maxim in spate, m-am ridicat cumva pe o parte si m-am intins. Pana nu am dat centura jos, nu am putut sa ajung cu mana sub luneta. Prea ma enerveaza si pe mine centura.
    1 point
  41. Salut , cred ca a sosit vremea sa schimb distributia la un e90 n47 2009 tinand cont ca are 215k km... as dori ceva recomandari din partea voastra daca ati trecut pe la anumite service.uri si sa.mi spuneti parerea voastra. Sunt din bucuresti iar ce am gasit pe net ar fi cei de la bimmer (care lucreaza cu motorul pe masina) si cei de la Service teaam bmw ( care dau jos motorul). Ambele dau garantie 2 ani , acelasi pret... pareri? Alte recomandari?
    1 point
  42. O sa fie o postare lunga, asa ca va multumesc pentru rabdare Dupa cum unii dintre voi stiti, am incercat o buna perioada de timp sa rezolv la al meu G01 (2020 30i 55000 km) un jerkiness la viteze mici de oras, fie la reducerea vitezei pe franare, fie la revenirea pe acceleratie, fie la schimbarea treptelor de viteza. Masina a fost verificata in mai multe reprezentante si mai multe service-uri specializate pe cutii de viteze, s-a inlocuit cutia de transfer pe garantie, s-a verificat nivelul de ulei in transmisie, s-a facut update de soft, simptomele s-au redus dar nu au disparut complet. Concluzia tuturor a fost ca masina nu are nici un fel de problema. De ceva timp nu m-am mai agitat cu problema asta, m-am si obisnuit cu acest comportament. Recent o cunostinta tot cu G01 tot cu mici smucituri in mers, dar usor diferite de ale mele, mi-a comunicat ca a rezolvat toate problemele prin inlocuirea actuatoarelor Vanos iar acum masina se conduce complet diferit, fara nici un fel de jerkiness. Facuse inainte test de actuatoare Vanos cu Ista si a iesit OK, am facut si eu si a iesit la fel. Impulsionat de aceasta "descoperire" si de faptul ca mai am si alte simptome care ar indica in aceasta directie, cum ar fi consum mare (14-15 vara si 17-18 iarna in Bucuresti, colegul cu acelasi motor tot in Bucuresti are consum 12), lag la acceleratie si apoi pleaca tare, nu este liniara acceleratia, vibratii mai puternice la relanti care se simt in scaun si care dispar in mers(suporti motor verificati, confirmat din mai multe locuri ca sunt ok) -> am luat decizia sa fac un data log cu Bimmerlink pentru valorile actuatoarelor Vanos. Am identificat urmatorii parametri pentru Vanos inlet, pentru exhaust nu am gasit: Target angle (inlet VANOS) ° KW - pentru Vanos required Angle inlet valve opens based on LWOT ° KW - pentru Vanos actual Fisierul se poate vedea aici. Inteleg ca valoarea din actual trebuie sa fie cat mai aproape de required dar ca este normala o anumita diferenta, doar ca nu stiam cat este abaterea considerata normala, asa ca am apelat la ChatGPT, care a venit cu foarte multe detalii utile. Problema cu AI-ul este ca la un moment dat halucineaza si este greu sa identificam unde are dreptate si unde le infloreste. Am mai gasit pe net cazuri unde laudau ChatGPT pentru rezolvarea unor probleme auto complexe, asa ca sunt cumva optimist. Rugamintea este pentru cei care se pricep, sa aruncati o privire pe conversatia de mai jos si sa va spuneti parerea daca spune bine ce spune, concluzia este ca abaterile nu sunt mari dar sunt in afara limitelor admise si imi recomanda sa fac o curatare a actuatoarelor, eu inclin mai mult spre inlocuire.
    0 points
  43. salut. ma confrunt si eu cu o ciudatenie la masina mea.Am efectuat si eu un mic retrofit,am schimbat scaunele standard cu unele recaro.Scaunele recaro au fost fara centuri.Am mutat centurile de pe vechile scaune standard pe cele recaro.Totodata pana sa le montez pe masina, am avut grija sa deconectez bornele la baterie ca sa nu-mi dea eroare de centura.Dupa ce am montat noile scaune,am conectat la loc toate mufele si merge totul perfect,reglaje,tot absolut tot, fara nici o eroare,doar cu o mica dilema pe care chiar nu o inteleg. Masina nu o mai pot pacali cu anulatorul de centura.Il introduc degeaba in centura ca tot piuie.In schimb daca conectez centura masinii din stalp in acelasi lacas e totul perfect.Nu mai vrea sa-mi recunoasca anulatorul de centura sub nici o forma.Anulatorul nu e deteriorat,sau zgariat, a mers perfect pe vechile scaune. De ce nu mai pot pacali masina cu anulatorul de centura?Ce se intampla? Si inca o chestie care poate parea ciudata.Scaunele sunt atat de comode incat daca merg cu 60 km/h senzatia in masina e ca si cum merg doar cu 30 la ora.Efectiv simt ca sta pe loc masina la viteza aia.E normal?
    0 points
  44. Da, de obicei le micsorez si tai cat mai mult dar azi mi-a fost lene. ..acum m-am uitat si am vazut ca nu este buton.. Poate primim unul cu noul update..
    0 points
  45. My cockpit. Estetic nu voi mai face nimic la interior. Voi aplica un tratament de piele si o curatare profi la alcantara. Singura chestie la care m-am gandit sa mai fac un mic retrofit, este instalarea modulului de Apple Car Play. Vreau sa țin ecranul original împreună cu unitatea CIC și să adaug doar modulul pe lângă.. să mențin calitatea și feeling-ul OEM, dar să pot trece oricând la un sistem mai evoluat.
    0 points
  46. Revin cu un update, problema s-a rezolvat prin schimbarea senzorului de temperatura dupa Egr.
    0 points
  47. In oras o port,ca mai mereu am luat amenda de la cate un politist pitit dupa cate un colt de strada,dar la drum intins,mai ales cand ii pun pilot automat,atunci nu mai port centura.Sa fim seriosi acum, la drum intins in afara, cati poarta centura?Ca din 100,sunt sigur ca 90 merg fara centura
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.