Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 11/16/25 in all areas
-
4 points
-
Din Iulie 2025 sunt fericitul posesor al unui 530e G30 productie 2023 cu multe dotari suplimentare. L-am achizitionat avand ~47.000 km iar acum am ~58.000 km. Am cautat foarte mult timp inainte informatii despre aceasta generatie cu aceasta motorizare plugin hybrid pentru a vedea daca se potriveste stilului meu de folosire. Folosesc masina aproape exclusiv la drumuri mai lungi, pentru oras am o alta masina data de catre angajatorul actual. Locuiesc la casa si detin panouri solare deci incarcarea bateriei o fac aproape gratis. Pe scurt, DA, aceasta motorizare se potriveste si pentru drumuri lungi nu numai pentru oras. Am facut un drum de peste 2.000 km in concediu, Tulcea - Bucuresti - Halkidiki si retur, o singura incarcare a bateriei la plecarea din Tulcea. Consum la dus, condus normal (nu incet) = 6,8 l/100km. Cat m-am plimbat pe acolo si la intoarcere cu un mers alert (peste medie), consum final = 7,4 l/100km din care ~200 km au fost facuti electric. Trei oameni plus multe bagaje. La acest consum, ma declar MULTUMIT, mai ales pe stilul meu de condus care nu este unul economic Folosesc mult modul "Battery control", adica la drum lung folosesc motorul termic si in oras folosesc modul "Hybrid", preponderent electric. Este o combinatie reusita, pastrez bateria pentru oras, nu o consum aiurea la drum lung. Chiar si asa, in medie, din 100 km parcursi, ~10 sunt electrici venind din regenerare. In consecinta, daca ai unde sa incarci bateria acasa, recomand solutia Plugin Hybrid chiar daca nu o folosesti mult in oras iar aceasta informatie nu am gasit-o in cautarile mele anterioare achizitiei. Nu mai pun la socoteala pretul impozitului anual care este mai mic, faptul ca o poti pune la incarcat in locuri publice si ai in unele locuri parcare libera si cateodata gratuita si mai ales puterea si cuplul mai mari si aproape instant datorita motorului electric. La 298 cp masina se simte excelent.3 points
-
felicitari :X , eu le am pe masina standard pe toate cele facute de tine, sunt super misto sa le folosesti3 points
-
E un scurt undeva, in burdufele de la haion, in butonul de deschidere haion... mergi sau cheama un electrician repede.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Depinde mult cat vrei sa mai tii masina si cat de mult mergi electric zilnic . Personal cat timp nu as avea eroare in bord sau ceva care sa impacteze in mod semnificativ mersul masinii as merge mai departe asa .Din pacate asta e riscul la primele modele hibride, baterie mica care se descarca repede si apoi o incarci din nou si treaba asta o impacteaza . Ma rog - economic vorbind baterie originale + manopera = pret de piata al masinii as zice ,realist vorbind variantele ar fi baterie sh ( aici e loterie poate fi la fel de buna ca cea de pe masina) sau reparatie module .2 points
-
La tine, pentru ca ai baterie mare, ai putea s-o pui sa incarce doar pana la 90%. Oricum de descarcat nu se descarca complet niciodata, si mai mult ca sigur tine cam 10% in buffer. La mine, pentru ca am baterie mica, am incarcat-o mereu la 100%. Ca o paranteza, sfatul ala cu "foloseste bateria doar intre 60-80%" mi se pare idiot. Ce faci, folosesti doar 20% din baterie? Si pentru ce? Ca bateriile de la electrice sunt destul de rezistente, in general.2 points
-
Norvegienii au descoperit cu stupoare că şi maşinile chinezeşti care vor să ajungă în flota poliţiei transmit date şi pot fi controlate din China2 points
-
2 points
-
2 points
-
@RedCap Catch-ul la "e" vs "i" este ca aportul de cuplu al motorului electric este, ca proportie, mai mare decat suplimentul de greutate adus de baterie. Cu alte cuvinte, la reprize "e"-ul este capabil sa compenseze greutatea suplimentara din energia recuperata in baterie. Avantajul "e"-urilor apare cand exista variatii frecvente de viteza, prin recuperarea de energie la decelerari / franari, energie pe care "i"=ul o arunca la gunoi, de regula incalzind franele. Recuperarea functioneaza foarte bine in principal in regim urban, dar si pe sosea, atunci cand traficul te forteaza sa franezi si apoi sa accelerezi frecvent. Ceea ce este aproape standard, in traficul de astazi. Dar daca mergi preponderent constant, atunci "e"-ul nu iti ofera decat un ditai balastul. La link-ul de mai jos este concluzia mea dupa un test cu G20 330e si 330i - cat se poate de obiectiv, eu nefiind posesorul nici unuia dintre acele modele. https://www.bmwclub.ro/forums/topic/194224-bmw-uri-hibride-ce-sunt-cu-ce-se-mananca-si-cum-merg/?do=findComment&comment=25814732 points
-
https://www.bavauto.ro/piston-rod-protection-top-31336871812 https://www.bavauto.ro/additional-damper-front-31336871808 https://www.bavauto.ro/spring-pad-lower-31336871813 cam 600 protectiile,daca se mai adauga si flansele https://www.bavauto.ro/guide-support-31306888323 se strang vreo 1800 + manopera. Cred ca daca s ar putea face un sondaj in trafic,nici 10% nu mai au burdufurile alea pe amortizoare2 points
-
2 points
-
Style 641M Matte Black - anvelope Michelin Pilot Alpin 4 - 235/35/19 cu DOT 2418 - front wheels ET27 cu latime 8.5j - rear wheels ET29 cu latime 9j Au fost cumparate noi in decembrie 2019 ( pret de lista 15.800 ron ) si folosite aproximativ 5000km (anvelopele sunt ca noi). Sunt 95% noi, au senzorii de presiune OE si plumbii OE de fabrica. ( stau in boxa din aprilie 2022 ) Nu trimit prin curier, doar Bucuresti! Pret: 3999 ron Contact: PM https://ibb.co/album/vCgfNH Romulus (pun eu una din poze aici, cu copy link):2 points
-
BMW 520D RWD 2017 Luxury Line POZE: https://www.autovit.ro/autoturisme/anunt/bmw-seria-5-ver-520d-at-ID7HGTZ2.html PRET: 25.000 Am cumparat masina in a 11/2018 din Germania la 25000 de km. Acum are 94000 km. Are bara spate revopsita, rezervorul de adblue schimbat in 2022(factura doveditoare) si racitorul EGR schimbat pe recall in 2023(se poate verifica in reteaua BMW). Discuri fata schimbate la ultima revizie. Reviziile facute la APAN Motors Braila, detin toate facturile si chitantele cu tot ce s-a schimbat la masina. Se vinde cu 2 seturi de jante: vara: 664M pe 19 cu cauciucuri Michelin in 2 latimi iarna: 619 pe 18 cu cauciucuri Goodyear Anvelopele necesita schimbare in urmatoarea perioada. Nu accept schimburi de nici un fel. WBAJC31060G872540 VIN G872540 Prod. Date 2017-05-12 Type 520D A Series G30 (5 Series) Body Type Sedan Colour black-sapphire metallic Upholstery Leather Dakota/Cognac/exclusive seam Editions and packages S7R7 Innovation package S7XP Navigation package Connected Drive Comfort and interior equipment S403 Glass roof, electrical S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S441 Smoker package S465 Through-loading system S494 Seat heating driver/passenger S4AW Instrument panel Sensatec S4LF Fine-wood trim "Fineline Ridge" S4T8 Expanded exterior mirror package S4UR Ambient interior light Multimedia S609 Navigation system Professional S610 Head-up display S650 CD drive S676 HiFi speaker system S6AC Intelligent emergency call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AN Concierge Services S6AP Remote Services S6NW Telephony with wireless charging S6WB Multifunctional instrument display S6WD WLAN Hotspot S7S2 Luxury Line Driver assistance and lightning S508 Park Distance Control (PDC) S524 Adaptive Headlights S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S575 Additional 12V sockets S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AL Active Protection S5AS Driving Assistant Wheels and drive S205 Automatic transmission S230 Extra package, EU-speciifc S255 Sports leather steering wheel S258 Tyres with runflat properties S2VB Tyre pressure display Environment and safety S302 Alarm system S346 Chrome Line exterieur S801 German version S851 Language version German S879 On-board literature, German S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection Other equipment S1CA Selection of COP-relevant vehicles S1CB CO2 equipment S931 Winter instead of summer tyres ex-fact. S9AA Outer skin protection S9BD Business Package SA090 90 Ah AGM battery SKMKU Integrated automatic heating / air conditioning system1 point
-
1 point
-
https://sibiulazi.ro/2025/10/08/la-un-pas-de-tragedie-in-valea-aurie-cu-masina-in-usa-magazinului/ Cand toti prostii au permis si cel mai important masina automata. Tot din ciclul bmw suv automat.1 point
-
1 point
-
Salut! Am un BMW Seria 5, G30 530i, an fabricatie 2017. Masina a venit cu iDrive 6 si are Carplay wireless. De curand a inceput sotia sa foloseasca masina, iar ea foloseste un Android, care nu este suportat. Care ar fi cea mai simpla (si eficienta dpdv cost) varianta pentru a avea conectivitate cu Android si a putea folosi Android Auto? Nu as vrea sa schimb display sau alte lucruri default. Inteleg ca exista module care adauga Android connectivity, dar nu imi e clar daca modifica functionalitatea cu ceva si nici nu as sti pe care sa il aleg. M-ar interesa ceva achizitionat din Bucuresti, care sa includa si montaj. Multumesc!1 point
-
Am fost in situatia asta atat pe G31 care-i din 2018 si cu ID6, dar si cu F10-le la care i-am montat un MMI si astfel am putut utiliza AA. De aceasta data am preferat sa folosesc iphone-ul de la lucru pe post de CarPlay in loc sa ma mai complic cu alte unitati. Mai degraba mi-as cumpara un the 2nd phone cu iphone doar pt masina si as ramane pe CP.1 point
-
Singura varianta este montarea unui modul MMI. Acesta are suport pentru carplay si android auto. Singura functionalitate pe care o s-o pierzi cand folosesti modulul este touch screen-ul. Pot sa-ti recomand pe cineva in București.1 point
-
Eu am avut la toate mașinile trapa și nu am avut cu niciuna probleme.Nu aș lua fără trapa dar nah....sunt fumător.1 point
-
Una din nenorocirile mașinilor sunt trapele. Nu contează marca. Nu știu sincer de ce sunt achiziționate. Am avut odată, interesant, dar nu m a dat pe spate. Problemele care vin cu ele clar sunt de luat în seamă.1 point
-
Acu', dacă tu vrei sa iei ceva mai scump și mai prost, cine sunt eu sa te opresc1 point
-
Personal as astepta erorile si apoi as schimba cu module SH. Câte module ai exact stricate din total? Mai mult de un sfert? Asa iti dai seama si daca e mai ok sa schimbi modulele sau alta baterie cu totul.1 point
-
Inca nu am erori in bord dar mi-a spus ca pe masura ce se deterioreaza bateria nu va intarzia sa apara si eroarea.1 point
-
La chinezi e simpla treaba, vine statul si cere datele . Bine asta teoretic se poate intampla cam in orice tara . Doar ca in unele tari "democratice" poti refuza sa pui la dispozite datele fara hotarare judecatoreasca. In China as zice ca nu poti face asta .1 point
-
Foarte frumoasa si intretinuta. Cat a tinut vechea protectie?1 point
-
Ce ziceti, are sens incarcarea bateriei doar pana la 90-95%...am citit tangential pe undeva. Ideea era ca ar proteja bateria. Ce-mi zice un prieten Teslar este ca in esenta nu incarcarea in sine ar dauna bateriei ci incarcarea acestea la max...El zice ca Tesla i-a recomandat sa puna masina la incarcare lenta cat mai des si sa o pastreze in intervalul 60-80%, daca am inteles eu bine. Ar avea sens si la plugin? Adica sa nu o mai las sa se descarce complet ci sa o pun la incarcat cam la 2 zile in loc de 3 si sa o tin intre 10 si 90% mai tot timpul. Oricum, odata cu frigul a scazut si autonomia1 point
-
I-am refacut un detailing general cu Gtechniq Crystal Serum Ultra. A iesit papusa. S-au corectat si micile imperfectiuni/zgarieturi acumulate inevitabil. E papusa. Urmeaza sa ii fac o revizie preventiva (schimb de ulei) la cutia de transfer xDrive si schimb de ulei grup fata + spate, saptamana viitoare. Apoi, peste vreo 2 ani la tot ansamblul + cutia de viteze. In ianuarie vine revizia anuala la motor (ulei, filtre). Nu am facut 6-7000 km intr-un an. Masina o tin pentru weekend sau vacante in tara. Daily, am norocul sa merg pe jos maxim 20min la birou, iar pentru cumparaturi am supermarket langa locuinta.1 point
-
Sa mergi cu 50-60kmh doar pe nationale/judetene, cu oo-le sub pedala, asta nu mai e condus, e masochism... sa faci asa 1000km e bataie de joc. in viata reala testul asta e fix p... . Daca era facut realist, mergeau legal pe autostrada, 130kmh, si vedeam atunci cat e range-ul in utilizarea REALA.1 point
-
Gata, nu mai e nevoie sa isi ia nimeni Octavia 1.5 diesel, se poate si cu IX31 point
-
Se demonteaza doar ansamblul arc/amortizor/flansa (rulment)1 point
-
E o poveste mai lunga si nu vreau sa intru in vreo polemica, in principiu cam pe tot ce au pus mana fie au stricat mai rau fie nu au facut nimic, plus minciuni pe banda rulanta si lipsa de bun simt.1 point
-
@montoya04 Cea mai proasta strategie este sa incerci sa "inghesui" un anumit model de BMW intr-un buget care este vadit sub pretul tipic pentru un exemplar in stare buna. Risti sa te alegi cu o masina cu uzura mare {@wolf20 majoritatea cumpără mașini cu peste 200k, unde [...] oricum trebuie să schimbi tot.} si/sau cu vicii ascunse. O alta abordare este sa gasesti cateva modele BMW in stare excelenta, care intra in bugetul tau, apoi sa determini care din ele se potriveste cel mai bine necesitatilor tale. Foarte probabil nu va fi un serie 5 G30 530x, dar vei avea un BMW in regula, de care poti sa te bucuri. Vezi si: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/1 point
-
Opel Ampera, care a fost o mașină gândită foarte bine, are o funcție care pornește automat motorul dacă ai mers mai mult de o luna doar electric. Nu e doar benzina care mai are nevoie de un refresh, mai e și motorul termic care are nevoie sa se mai unga un pic din când în când. Dacă vorbim doar despre benzină, cred ca tine 6 luni lejer, mai ales ca rezervorul e presurizat1 point
-
La asa pret nu este de mirare ca s-au dat imediat.1 point
-
vine un baiat de la Targu Mures dupa ele , a plecat la 12 spre Bucuresti1 point
-
in uk cel putin, unde e facut video-ul de mai sus, iti cumperi 530e daca nu pentru hibrid , pentru putere ca alta varianta nu ai, motoare dieesel nu exista. macar in europa(romania) , daca nu vrei hybrid si vrei ceva mai puternic poti opta pentru 540d1 point
-
1 point
-
Ccc ul se strica uneori din cauza ventilatorului extern de pe spate, care se arde si nu mai raceste unitatea. O navi Cic completa este peste 2000 lei. Cel mai probabil colegul nu vrea sa mai cheltuiasca atatia bani pe un upgrade.1 point
-
Majoritatea se zbat sa faca upgrade la sistemul cel mai nou care se poate monta, dar uite ca sunt cativa care vor sa le anuleze, fara sa vada beneficiile pe care un astfel de sistem ti le aduce. Eu sincer nu cred ca sistemele astea de defecteaza atat de usor, cel putin pana in prezent n-am avut nici o problema cu nici un sistem multimedia, indiferent ca a fost vorba de CCC Professional pe E90, CIC Professional pe F10 ori in prezent pe G31 cu ID6. Eu in locul tau as cauta sa pun un CIC in locul acelui CCC, doar ca as merge la cineva care stie ce face si nu la toti ciurucarii.1 point
-
Revin. Curatat dpf la Odorheiu, momentan in probe, fara aparitia erorii. Cred ca am schimbat degeaba senzorul si furtunasele dpf1 point
-
1 point
-
Salut, uite aici solutii https://www.olx.ro/oferte/q-BMW-E60-navigatie-CCC/1 point
-
1 point
-
Daca stai la casa e ok sa ai si un EV, dar sa ai numai EV trebuie sa te incadrezi intr-o anumita categorie de oameni.... Personal nu cred ca vor interzice in 2035 vanzarile de termice , dimpotriva cred ca vor reveni si vor produce din nou autoturisme diesel , ramane de vazut, daca apucam.1 point
-
1 point
-
Am rezolvat in cele din urma problema cu apa din instalatie. In stanga si in dreapta cutiei de viteze sunt 2 furtune cu niste clapete in capat, la mine clapetele erau in interiorul furtunului in loc sa fie in afara lui de aceea a favorizat acumularea apei. Probabil de cand am facut schimbul de ulei la cutie. In fine , cand mecanicul a scos acea clapeta au curs in jur de 1-2 l de apa curata fara nici un pic de mizerie. O zi buna.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
