Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/18/23 in all areas

  1. Cu titlu de opinie personala, cred ca este momentul sa abordam un subiect delicat: manipularea sistemelor de control a noxelor. Prin manipulare inteleg orice actiune prin care posesorul / utilizatorul unui autoturism - in mod direct sau indirect - a dezactivat, a eliminat sau a redus eficienta sistemelor de control al emisiilor. Aici ii includ si pe cei care conduc un astfel de autoturism, chiar daca modificarile respective au fost "mostenite" de la proprietarul anterior. Impactul noxelor asupra sanatatii este studiat in amanunt si deja bine cunoscut. In mod particular, impactul cel mai mare il au noxele emise de catre motoarele Diesel. Informatii in acest sens sunt disponibile, in detaliu, la orice simpla cautare pe Internet. In sumar, efectele pe termen scurt pot fi iritatii ale ochilor, cailor respiratorii si plamanilor, reactii alergice, astm si dureri de cap, in timp ce efectele pe termen lung includ cancerul pulmonar, cancerul vezicii urinare, bronsita, boli de inima, alte boli pulmonare si mortalitate prematura. Cele mai frecvente si totodata periculoase modificari sunt asa-zisele DPF off si EGR off, la motoarele Diesel. Nu inseamna ca manipularea sistemelor de poluare la motoarele pe benzina este neglijabila, dar impactul este mai putin dramatic. Noxele emise de motoarele Diesel sunt de cca. 100 de ori mai toxice decat ale celor pe benzina. Din pacate, sunt multi indivizi care considera ca a se afisa cu un BMW a carui intretinere corespunzatoare nu si-o permit reprezinta un drept in numele caruia sunt liberi sa atenteze la sanatatea celor din jur. Fapt posibil si prin complicitatea coruptiei inca larg raspandite la statiile ITP. Cred ca aceasta complicitate nu trebuie sa continue si aici pe forum. Ca urmare, sunt de parere ca trebuie luate masuri de penalizare fata de orice user care publica pe forum un post sau un topic, solicitand informatii / sfaturi tehnice privind masina sa BMW ale carei sisteme anti-poluare sunt dezactivate sau eliminate. De asemenea, o anumita penalizare ar trebui sa suporte si orice user care raspunde la subiect initiatorului unui astfel de post/topic.
    19 points
  2. Dupa ani de zile in care am avut-o wallpaper, am avut oportunitatea (noroc chior de fapt) sa gasesc / cumpar masina visurilor mele, un M3 E92 coupe manual cu doar 86.000 km. Masina a fost tot a unui pasionat, un om de nota 20, ce nu a avut limita la bugetul de intretinere si care i-a adus urmatoarele inbunatatiri: -cuzineti schimbati la 76.000 km cu unii ACL Race si prezoane ARP -evacuare schimbata (finala) cu una Miltek -capace oglinizi + eleron + grile fata carbon. -suspensie Eibach Eu doar i-am facut o revizie completa (ulei + filtre + bujii ) la reprezentanta BMW Ploiesti ( au departament de M si am vrut sa stau linistit). Urmeaza in viitorul apropiat revopsirea jantelor in culoarea originala (gri) si poate ceva rezonatoare de scos... Va las cu pozele
    15 points
  3. Salut,dupa cum spune titlul am reintrat in club cu un 730dA din 08/2001. Dupa 320d E46 Fl din 2002 si dupa un x3 E83 3.0dA din 2006 (ambela ajunse in romania). Masina cu 156k (in ultimmi 11 ani a facut 3000km),cam cheala dar ma multumesc ca are km putini, nu e modificata deloc (deocamdata ),urmeaza schimburile de lichide + filtre si jante pe 18 cu 235/50 fata si 255/45 spate.
    14 points
  4. In viata asta imi doresc doua masini: un M3 si un 911 turbo. Cum pentru 911 inca nu este momentul potrivit, am zis sa imi implinesc visul cat de cat mai accesibil. Asa ca m-am apucat sa caut un E46 (my dream M3), sau un E92/E90 ca optiune secundara. Recunosc ca mi-a luat ceva sa ma obisnuiesc cu preturile lor actuale, iar odata ce am inteles ca sub 30.000 EUR nu pot gasi una OK, am hotarat sa caut una "tzipla" (in semi-disperare de cauza, luasem in considerare sa iau una mai "cocalarita" si sa o restaurez la starea 100% OEM, insa am decis ca ar fi fost o cale mai scumpa decat trebuie si cu sanse mari sa iasa ceva mediocru). Am renuntat la culoarea gri (top choice pentru mine) si cutia manuala - pentru ca aceste optiuni duc pretul in domeniul ridicolului pentru o masina buna, iar in cele din urma am reusit sa gasesc una care s-a dovedit a fi peste toate asteptarile. Asa ca, de aproximativ o luna, ma descriu drept fericitul posesor al unui M3 E46 carbonschwarz, o masina pe care am asteptat-o apropae 20 de ani. Ma asteptam ca aceasta masina sa fie una depasita pentru zilele noastre, eram pregatit sufleteste si mental sa am o masina care reprezinta mai mult implinirea unui vis decat o adevarata masina performanta pentru 2023, insa realitatea mi-a demonstrat (lucru descoperit cu mare bucurie) ca m-am inselat. Masina este wow chiar si pentru zilele noastre, lucru testat deja pe Transalpina, unde nu a contenit sa ma uimeasca prin modul in care se comporta, se aude, comunica si, per total, ma face sa ma simt. Am ales bine. Chiar si cutia SMG are farmecul ei, odata ce o intelegi. Nu exclud o conversie la manual intr-o zi, dar nici nu simt o nevoie sa ma grabesc. Cum, de la o vreme, imi satisfac dorintele motorsportiste pe circuit cu masini de curse adevarate, am decis ca aceasta masina sa ramana una de strada, una cat mai ingrijita si respectata. Asa ca am inceput cu o revizie cap/coada cu 100% piese OEM, si o ranforsare a puntii spate realizata cu elemente de intarire importate din US si sudate de -probabil- cel mai bun sudor din zona noastra (SYL Garage, unde facusem si roll cage-ul la fosta Honda S2000 de circuit). I-am comandat niste jante Style 163 (Competition) brand new si niste anvelope PS4S pentru ele, care au schimbat-o total (venise cu niste 18" cam amarate). I-am mai schimbat trim-urile ei Titan Shadow (care nu erau deloc naspa) cu preferatele mele la E46 - Alu Black Cube si i-am facut un detailing in/out + protectie ceramica la Pro Detailing. A da, si i-am pus grile negre, nu imi plac deloc cele cromate. Ce urmeaza? S-o tin asa cum e, poate cu mici alte tuse estetice, fara sa ii stric caracterul. Mi se pare o crima sa te atingi de acest design unic. POATE o suspensie mai joasa (e cam 4x4...) si POATE un portbagaj original + difuzor de CSL (desi aici am mari lupte interioare, pentru ca masina nu e CSL, evident). A, si probabil o sa ii retrofitez o navigatie 16:9 originala, doar asa pentru looks. Va las cu cateva poze, merci ca ati citit pana aici. Ne vedem prin zona.
    13 points
  5. Istoric complet in reteaua BMW. Autoturism intretinut obsesiv si intr-o stare perfecta . Fara schimburi . Selectie dotari : Night Vision Pachet M Faruri Led Adaptive Dynamic Drive Soft Close Harman Kardon Comfort Access Ceasuri digitale 6WB Surround View Apple Carplay Adaptive Cruise Control + Stop and Go Trapa Scaune Comfort reglabile electric cu memorie Bord imbracat in piele cu partea superioara a fetelor de usi Iluminare ambientala Traffic Sign Recognition Volan M cu incalzire Telecomanda pentru garaj integrata in oglinda retrovizoare Butoane ceramice Lane Assist TV + DAB Detalii si fotografii: https://www.autovit.ro/autoturisme/anunt/bmw-seria-6-640d-xdrive-m-sport-edition-ID7HjUJI.html?isPreview=1
    12 points
  6. Salutare, Pentru ca mi s-a cerut topic separat cand incercam sa-mi vand vechea masina (si inca incerc...) si am mentionat cu ce urmeaza sa o inlocuiesc, iata-ma aici. Asadar, am trecut de la F36 435xd la G26 M440i, o motorizare pe care mi-am dorit-o de mult, mult timp (sa fie vreo 16-17 ani). Am cumparat-o prin APAN Braila, ei mi-au facut cea mai buna oferta, si am asteptat-o 6 luni (fara 2 zile). Momentan, are doar 170 km, facuti in 15 zile, doar prin Bucuresti. Natural, ar fi fost sa fac un drum mai lung cu ea, ca "sa ne imprietenim" mai bine, dar bebelusul care de cateva luni imi coloreaza viata are toata atentia mea (de asta nici nu ma astept sa postez foarte des in perioada urmatoare ). Dar o sa avem destul timp ca sa calatorim si sa vedem tara si Europa impreuna, ca pentru asta am luat-o in principal. Ca dotari, pe langa cele standard: MAMU Piele Vernasca Mocha cu cusaturi contrastante 2VF Sasiu adaptiv M 322 Sistem de acces Confort 3FT Jante M din aliaj usor aerodinamice de 19", tip 861 M, bicolore cu anvelope mixt 403 Trapa electrica 420 Geamuri fumurii spate 488 Suport lombar 4AW Bord imbracat in Sensatec 4FH Scaune cu ventilatie activa 4HA Scaune încalzite fata si spate 4KC Ornamente interioare din lemn de frasin maro lucios 5DN Asistent Parcare Plus 688 Sistem audio Harman Kardon 6NX Tava incarcare wireless 7M9 Ornamente Shadow Line cu continut extins 5AC Asistent faza lunga 5AS Driving Assistant 5AZ Faruri BMW Laserlight 5DF Pilot automat activ cu functia Stop&Go 6U3 BMW Live Cockpit Professional N-am apucat sa ii fac poze, urc una chiar din prima zi, fix dupa predare, de la schimbarea cauciucurilor. Cand o sa am timp, o sa o spal si o sa ii fac mai multe, si o sa revin si cu mai multe detalii - inclusiv cu o comparatie cu vechea masina, 435xd. Multumesc!
    11 points
  7. Salutare. Eu lucrand in domeniul asta de automotive lighting, am avut putin de a face si cu un proiect de research cu diode laser. Problema de care stiam inca de atunci erau cele legate de safety. Adica ce se intampla in caz de malfunction a lampii sau in caz de accident. Sunt n scenarii posibile prin care poti aduce vatamare ochilor cu aceste diode laser in cazul in care nu se opresc atunci cand situatia o cere. Tin minte ca un coleg de-al meu a lucrat la acest proiect, practic s-a dorit implementarea acestor diode intr-un proiector dezvoltat cu LED-uri anterior si care in mod uzual se monteaza pe cabina camioanelor. Proiectorul cu LED-uri avea doua functii si a fost lansat de curand in piata, avand functiile de High-beam si Front PO. High-beam-ul cu LED-uri in varianta premium, batea la o distanta de 600m, doar un proiector din asta, dar fara omologare (ECE, SAE, etc). Asta era pt Australia pt trucker-ii aia care o ard prin zonele alea salbatice si au nevoie sa bata cat mai mult ca oricum nu prea deranjeaza pe nimeni, posibil doar serpii :). Cu alte cuvinte, chiar si cu LED-uri de putere deja poti obtine niste distante de iluminare destul de mari. Pe de alta parte e destul de greu de lucrat cu aceste diode laser. Ai nevoie si de ceva filtre ca sa spargi lumina aia cruda. O alta caracteristica e ca ai nevoie de niste laboratoare speciale cu protectie pt ochii operatorilor, niste proceduri bine stabilite...etc. Cam asta este experienta noastra "locala" cu aceste diode laser. Noi cumparasem aceste diode de la OSRAM, posibil sa mai faca si altii, doar ca acestia sunt cam cei mai experimentati atunci cand vine vorba despre surse de lumina, LED-uri, dar si pe diode laser erau cam singurii la acel moment. Cu alte cuvinte e complicat si f scump, inca din dezvoltare. V-am lasat mai jos o poza cu proiectorul de care va povesteam mai sus. BTW. Sistemul optic al functiei de PO a fost dezvoltat de mine, asa ca sa ma laud si eu putin
    11 points
  8. Nu stiu daca va mai amintiti, dar masina mea nu prea avea scaune incalzite, fiind din Italia. Am suportat cat am suportat, pana am mers all-in. Mi-am dat seama ca imi place prea mult masina asta ca sa o vand in viitorul apropiat, asa ca am zis sa ma bucur total de ea. Asa ca am cautat si gasit un interior impecabil de X5M, cu incalzire fata/spate si ventilatie in scaunele fata, bord cu HUD etc, pe care l-am montat cu ajutorul magicienilor de la Custom Retrofit. Daca nu ma insel, Adrian este membru aici si ii multumesc si pe aceasta cale pentru o lucrare fara cusur si o comunicare de nota 10. Revenind la interior, a schimbat masina complet. De la calitatea pielii pana la felul in care te sustin scaunele, ca sa nu mai zic de ventilatie, care nu e rea deloc vara. Recomand oricui vrea un upgrade real.
    11 points
  9. Salutare, Zilele trecute am primit si eu jucaria, un seria 5 G60 520D. Pret configuratie 76000 euro. Sincer nu ma asteptam sa coste atat un seria 5. Recunosc ca doar pachetul M si M Pro au fost aproape 6000 euro Primele impresii venind de pe un Audi A6 BiTDI, masina ii destul de grea pentru motorizarea asta. Nu ii ca si cum nu te descurci in trafic, dar cand treci de la 380 de cai la 197, se simte diferenta. In rest imi place la nebunie ACC-ul, pastreaza banda pe autostrada, vireaza singura, doar ca trebuie sa atingi usor volanul. Consum dupa 600 km, 6% asta in conditii de autostrada/oras Germania. Ce nu ii dau de cap inca, pe carplay daca pun ecranul in split screen sa afiseze waze si youtube music, pe waze nu imi mai arata urmatoarea iesire. Imi arata doar timpul si distanta pana la destinatie. Oare este vreo optiune pentru asta? Adica ii pacat de ecranul ala imens sa afiseze doar waze-ul. PS. Ignorati jantele din poza. Stiu ca sunt urate, dar sunt de iarna. Alea de vara sunt pe 20.
    10 points
  10. man, eu nu sunt croit altfel. am calculele mele, pt mine ce e nu, e nu. hibridele sunt complicate, in teorie putin fiabile, nu stau sa incarc, sa nu am porbagaj si sa car fie si 50kg care nu le vreau. renunt la dimensiunea portbagajului pt ca imi place ceva (gen seria 8), nu pt ca nu imi place ceva, de genul unei hibride. nu am unde incarca acasa, nu umblu bezmetic. masina asta va fi luata pt termen lung (vreo 10 ani), sigur fiind ultima pe care o capat. la un moment dat va fi a mea personala, nu stau sa schimb baterie la ea care costa 10.000 euro si sa imi bat capul cu asa ceva. pt mine, masina hibrida contrazice tot ceeea ce sunt eu ca om. am o placere deosebita sa torn combustibil in rezervor, ma face sa ma simt bine. m-ar lua depresia sa umblu cu cabluri si stecher si prize. masina pt un barbat este un premiu al vietii si trebuie sa fie asa cum simti lucrurile, fie si eronat dupa standardele altora. cand ii vad pe colegi cum vin tiptil cu masinile lor hibride in modul electric, ma pufneste si rasul. mai sunt harburile alea de toyoya, hibride (fara plug-in) scot un sunet ciudat cand merg incet..voma imi provoaca.
    10 points
  11. @idrivesystems Chiar daca exista o anume probabilitate ca improvizatia sa reziste suficient timp, iti recomand sa inlocuiesti cat de urgent posibil dopul temporar cu unul original. Din doua motive: Presiunea la care deschide supapa de siguranta la M47 este (cu aproximatie) 1,4 bar. Aceea este presiunea limita; probabil ca in functionare normala motorul ajunge pe la cca. 1 bar. O moneda de 50 de bani are diametrul de 2,4cm, deci suprafata de ~4,5 cm2. 1 bar inseamna 1,02Kg/cm2. Rezulta ca moneda lipita cu poxipol este impinsa spre afara de lichidul de racire cu o forta de cca. 4,6 Kgf. Nu este enorm, dar este suficient cat sa compromita, in timp, o lipitura imperfecta. Din poza, inteleg ca dopul este in chiulasa. Ca urmare, ai un dop de alama lipit cu poxipol intr-o piesa de aluminiu. Intrucat (a) aluminiul are coeficientul de dilatare cu cca. 20% mai mare decat alama si (b) este improbabil ca poxipolul sa fie certificat sa reziste la dilatari si contractari repetate de la temperatura ambientala pana la cca. 95 gr. C si invers -> exista un risc semnificativ ca poxipolul sa crape, din cauzele (a) si (b) combinate, iar presiunea sa impinga moneda afara.
    10 points
  12. ....al 4lea sau al 5lea E46 care ajunge la mine...clar imi e drag tare modelul acesta si pentru ca E46 a fost primul meu BMW acum mai bine de 15 ani si mi-a ramas la suflet, asa ca am vrut sa mai gasesc unul, cat inca se mai poate, intr-o stare cat mai aproape de cea originala si cu cat mai putina rugina, asa ca de cateva luni bune de cand mi s-a aprins beculetul tot caut, si pe la noi si prin DE unde insa preturile lor au ajuns foarte sus pentru un exemplar intr-o stare buna. Initial gasisem unul interesant la Timisoara insa intre timp proprietarul s-a razgandit si nu-l mai vindea....apoi iar a urmat o pauza in care nimic interesant nu mai aparea pe net, pe mobile tot asa nu am reusit sa "prind" ceva ok asa ca intr-un fel renuntasem la idee momentan. Mai dau un browse intr-o zi pe olx si dau de acest exemplar, la Bucuresti, mi-a atras atentia imediat pentru ca masina parea sa fie complet stock, cu exceptia etrierilor care nu sunt din peisaj insa restul se alinia perfect cu ce vroiam eu. Iau legatura cu omul si aflu povestea masinii, aceasta apartinea tatalui lui care are 82 de ani, un domn foarte fain care inca mai conduce si merge chiar si cu motocicleta si masina a cumparat-o prin 2012 cand plecase in DE sa-si ia un motor de fapt si s-a intors cu masina aceasta, ulterior si-a luat si motor . De atunci si pana acum masina a facut doar 10k km si in ultimul an doar 800, la prima vederea clar m-a cucerit si cu povestea si cu starea masinii. Am batut palma prin whatsapp si dupa vreo saptamana si ceva am ajuns la Bucuresti sa o iau, la fata locului am mai descoperit mici chestii oarecum normale pentru o masina destul de stata si tinuta afara din pacate, dar nimic insa grav, dar ma batea gandul sa renunt, am zis insa hai sa facem o tura cu masina si atat mi-a trebuit, ca aia a fost, nu ma asteptam sa mearga atat de misto, motorul merge incredibil de bine, suspensia la fel, interiorul arata foarte bine pentru varsta ei si faptul ca a stat asa mult afara. Mi-a fost teama ca nu ajung cu ea la Sibiu, gumele desi puse noi in 2017, au crapat de atata stat, franele destul de oxidate insa nicio roata blocata, racirea motorului si AC merge perfect, ce sa mai...am luat-o. Drumul inapoi la Sibiu a fost o reala placere, masina mi-a depasit asteptarile, a mers perfect, pe ultima bucata de autostrada am alergat-o mai bine pentru ca deja eram acasa si daca era sa se intample ceva eram aproape. Planul este sa o aduc in conditia cea mai buna aproape de cea originala si s-o tin indefinit, nu mai gasesc asa ceva atat de usor. practic voi revizui complet toata mecanica si apoi partea de caroserie unde are cateva puncte mici de rugina, insa nimic grav. Am ridicat-o pe elevator si am fost foarte placut surprins sa descopar ca toata caroseria pe sub ea a fost ceruita la un moment dat si practic e rust free, deci o baza nemaipomenit de buna, clar si faptul ca masina a circulat putin a contat. Nu are scurgeri de ulei pe la motor, avea doar pe la simeringul cautatorului de viteze, pe care deja l-am si schimbat plus flansa la cardan. Vor urma multe de facut la ea...
    9 points
  13. @Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu? Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit? Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.
    9 points
  14. Deja circulam impreuna de cam o luna; mi-a luat ceva timp sa ma adaptez de la E92 la G31, initial preferam E92, acum a inceput sa imi placa si G31. Cumparata de la dealer BMW din Germania (BMW Cloppenburg din Gera). Are garantie Premium Selection 2 ani / 200.000 km. Bineinteles - istoric complet de service doar in reprezentanta Gera. Platita din Romania, adusa pe roti de mine. KM la momentul achizitiei: 146.000. Am dorit in primul rand o masina pentru sofer: tractiune spate, M paket, suspensie M, frane M, directie integrala, faruri laser, scaune Sport; Restul dotarilor nu erau musai, ca nu le aveam nici pe E92 (nu are ACC, headup display, 360 view, etc). Puncte forte: neasteptat de agila in modul sport, probabil datorita directiei integrale; foarte bine asezata pe sosea, la orice viteza; confortabila; consum neasteptat de mic - in EcoPro consuma mai putin decat E92 320d - 9% in bucuresti, vs 10-11% E92. Puncte mai putin pe gustul meu: desi are suspensia M, tot e o idee moale; cam izolata de drum, nu simti mare lucru; merge foarte repede, dar nu iti dai seama ce viteza ai daca nu te uiti in ceasuri; mi se pare ca pedala de frana raspunde si ea dinamic, in functie de modul de condus si distanta fata de obstacole (daca nu am nimic in fata in apropiere si franez, pedala e mai degraba moale); in modul sport parca e mai rigida. Dotari: Color: Sophisto-grau brillant metallic Interieur: Leather Dakota/black/contrast blue Editions And Packages S337 M Sports Package S704 M Sports Suspension S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line Comfort And Interior Equipment S402 Panorama Glass Roof S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory S481 Sports Seat S488 Lumbar Support, Driver And Passenger S4HA Seat Heating, Front And Rear S4K9 Inter.Trim Finishers Aluminum Fine Cut S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4U0 Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements S4UR Ambient Interior Light Multimedia S654 DAB Tuner S676 HiFi Speaker System S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6NW Telephony With Wireless Charging S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6WD WLAN Hotspot Driver Assistance And Lightning S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S5AS Driving Assistant S5AV Active Guard S5DM Parking Assistance System Wheels And Drive S230 Extra Package, EU-Speciifc S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2TB Sport Automatic Gearbox S2VB Tyre Pressure Display S2VH Integral Active Front Steering Environment And Safety S302 Alarm System S320 Deleted, Model Lettering S323 Soft-Close-Automatic Doors S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection Individual Equipment S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S1VL BMW Light-Alloy Wheel Y-Spoke 845M JB/GG S9AA Outer Skin Protection S9D5 Entertainment Package S9D6 Fahrerlebnis Paket De SA090 90 Ah AGM Battery Si cateva poze, cu rotile de iarna.
    9 points
  15. Bucurestiul este o metropola foarte bine dezvoltata, durabil si inteligent, cu multe locuri de parcare care respecta toate normele, inclusiv dimensiuni generoase, cu trafic relaxat si, mai ales, cu soferi experti, calmi si ingaduitori. Niciunul nu claxoneaza imediat cum s-a facut verde, niciunul nu te streseaza/forteaza cand trebuie sa parchezi (lateral) si, in niciun caz, niciodata nu trebuie sa parchezi pe trotuar (pentru ca sunt suficiente locuri de parcare si sunt si foarte mari). Aceiasi soferi bucuresteni nu merg niciodata cu maxim 20 la ora cand da prima ploicica, de parca strazile s-ar transforma in patinoar. Iar intre toti acesti soferi profesionisti sunt eu, dobitocul masochist care isi freaca jantele de borduri mai ceva decat freaca fotbalistii romani banca de rezerve pe la echipele din strainatate.
    9 points
  16. Salutare, In urma unei febre care m-a apucat, fiind mare fan al modelului E92 si simtind nevoia de o masina pe benzina cu motor ceva mai maricel ca sa simt ca mi-am facut si eu baiul, am facut un mic impulse buy de care sunt tare curios daca va fi o greseala sau nu :)) In primul rand, mega multumiri colegului @Wolff cu care am vorbit sa achizitionez masina lui, oferindu-mi toate detaliile si ca m-a suportat dupa ce m-am sucit un om de nota 1000+ By the way, sunt atat de entuziasmat incat postez pozele pe care le-am primit de la cel care s-a ocupat de adus masina, eu inca nici nu am vazut-o :)) Masina in cauza este un E92 din 2011, motor N55 de 3 litri cu cateva lucruri mai speciale: - culoare individual BMW Azurite Black - ACC - hill descent control - faruri bi xenon adaptive si asistent faza lunga - senzori parcare fata-spate - pachet lumini - pachet M - scaunele electrice cu memorii Ce mi-ar fi placut ar fi fost un sistem audio mai decent, dar cine stie, idee de retrofit. Ca detalii: masina are full istoric BMW, un sg proprietar, asta m-a si convins sa o iau pe aceasta. Toata intretinerea plus majoritatea bolilor cunoscute ale acestui motor rezolvate la BMW. Pana si tiganiile de badge-uri M sunt cumparate si montate la BMW. Acum, poze si video: Ca si planuri in mare de viitor: Mentenanta: schimbat toate filtrele, uleiul, bujii, bobine, ulei cutie de viteze si simeringuri mecatronic Retrofit: Mi-ar placea un Logic7 ca sistem audio, sa vedem cand se gaseste ceva ok Modificari: Colantat trimuri geamuri in negru lucios si trimuri interior probabil tot in negru lucios, daca aveti alte idei I'm open to them. Masina are deja chargepipe schimbat. Planuiesc sa mai adaug si un intercooler putin mai mare si sa ii fac un Stage 1+ cu MHD, soft cutie XHP Stage 3 si cam atat. La mentenanta sigur o sa mai adaug, sa vedem ce mai descopar pe parcurs si revin si aici Ah, si sa nu uit, scos toate badge-urile cu M si scos acel eleron hidos de pe portbagaj Btw, daca cineva are experienta cu acest motor, tare vreau sa aflu ce bujii ar fi cele mai recomandate. Am innebunit cautand pe forumuri :))
    8 points
  17. @CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe. Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.
    8 points
  18. Bara fata avea puncte de pietricele de la autostrada, bara spate o parcare nereusita + aripa un defect de la urcatul pe limitatoare de viteza. + o mica curatare la motor
    8 points
  19. Salutare, După ceva căutări și ajutor din partea membrilor forumului în topicul în care am cerut sfaturi, am găsit un X4 M40i aproape pe gustul meu. De prin ianuarie de când am avut F10-le în service la Bavaria și mi-au dat la schimb un G30 pentru 3 săptămâni cât a durat revopsirea, mi s-a pus pata să fac un upgrade. A se consemna că soluția de marketing a celor de la BMW de a da mașină de schimb de generație mai nouă pentru a manipula clienții să cumpere mașini din generații mai noi funcționează. Sau cel puțin a funcționat în cazul meu. De aici gândul meu a plecat direct către un SUV, mai ales că înainte de F10 am avut un Touareg și nu prea m-am acomodat eu cu sedanul, fapt pentru care am programat test-drive pentru X5 și X3/X4. X5 a picat testul din primele 200-300m de condus - n-a fost pe gustul meu - și a rămas de ales între X3, care pare mai practică, dar cu un dos mai urâțel din punctul meu de vedere și X4, care e mai puțin practică dar care are un fund pentru care eu aș întoarce capul pe stradă de față cu nevasta. Problemele au început în momentul căutării pentru că variantele la vânzare sunt foarte puține. Am vrut neaparăt Premium Selection și imperios necesar din Germania (nu că în România ar fi fost vreuna la vânare prin Bavaria Used, dar mna). Am început să mă documentez cu privire la costurile de adus prin Bavaria Used vs. părți terțe și am considerat că mai bine mă ocup singur de găsit, negociat + transport. Bavaria Used nu lucrează cu toți dealerii din Germania, iar pentru mașinile aduse de la dealeri neagreați cer niște prețuri mult prea mari. Am început căutările în minte cu interior negru + culoare Brooklyn Grey, doar că se pare că această culoare umflă prețul mult și nici nu prea am găsit un Brooklyn dotat cum îmi doream. Așa că am rămas la mașina pe care am și achiziționat-o și care a stat salvată în bookmark vreo săptămână până să cer detalii sau să verific dotările - îmi plăcea cum arăta dar nu prea mi-a provocat interes pentru că din poze părea neagră, aspect neverificat inițial. Mașina a fost vândută de Procar GMBH - am cerut VIN pe mail, l-am primit, am verificat - destul de dotată - nr. ok de km comparativ cu altele - culoarea mi-a plăcut - Sophisto Grey, dar are interior Cognac, care spre surprinderea mea arată cu muuuult mai bine în realitate comparativ cu foto (de adăugat aici că toată achiziția s-a realizat exclusiv prin mail și până în momentul în care a ajuns în România nu am văzut deloc mașina altfel decât în poze) Am mai negociat cu dealerul o revizie, ceea ce a prelungit puțin durata de pregătire - plătită pe 22 Februarie, ridicată pe 07 Martie, ajunsă în București pe 09 Martie. Ieri am scos nr. roșii și am reușit să conduc prima mea mașină pe benzină. Foarte mișto senzația, mai ales că diferența între Comfort și Sport mi se pare foarte mare comparativ cu F10-le pe care l-am avut. Urmează CASCO - am cerut oferte - aștept recomandări de asigurator dacă aveți. Mai adaug foto când se face frumos afară. Deocamdată atât am. Fabricată - 29.11.2022 Prima înmatriculare - 13.02.2023 Nr. km - 18.667 la momentul anunțului Opțiuni 01CB CO2 package 01CE Energy recovery system 01DF Emissions standard EU6 rde II 022W 20" BMW light-al.wh.M dbl.spk.699 runfl. 0230 Extra package, EU-specific 0248 Steering wheel heater 0258 Tire with run-flat functionality 02PA Wheel bolt retainer 02T4 M sport differential 02TB Sport automatic transmission 02VB Tire pressure display 02VF Adaptive M suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0320 Deleted, model lettering 0322 Comfort access 03AC Trailer coupling 03DZ Delete extra external lettering 03KA Acoustic comfort windows 03M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS 03MQ BMW M Heritage logos 0402 Electric panoramic roof 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats, velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjuster, electric, with memory 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AW Instrument panel 'Sensatec' 04KN Interior trim alu.rhomb.w.accent strip 04NE Blow-by heater 04U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements 04UR Ambient interior lighting 0534 Automatic air conditioning 0536 Auxiliary heating 0548 Kilometer-calibrated speedometer 05AC High-beam assistant 05AL Active Protection 05AU Driving assistant professional 05AV Active Guard 05AZ BMW Laserlicht 05DA Passenger airbag deactivation 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon Surround Sound system 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency request 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06NW Phoning with wireless charging 06U3 BMW Live dashboard Professional 06UX Deletion touch function BMW Controller 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0711 M Sports seats 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07M9 Individual option high-gloss Shadow-Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board vehicle literature German 08KA Oil service interval, 24 mos./30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 08TR Decoding supplementary functions 08WL Special control Bluetooth/Wi-Fi module 0925 Dummy-SALAPA 09AA Outer skin protection 09D7 Winterfreude package de A090 90 AH AGM battery
    8 points
  20. Praf sunt toti agentii de vanzari de la orice reprezentanta BMW. Si mai nou, astia de la Bavaria Baneasa mai vorbesc si pe nas. In schimb, e un baiat la canapele la XXXLutz, are toate raspunsurile la intrebari. Sunt la a 3-a canapea la ei
    8 points
  21. Dupa ce am vandut Honda S2000 de care m-am bucurat ca race car ceva vreme, am ramas doar cu X5-ul care, desi e o masina extraordinara cu care "sa traiesti", nu iti ofera bucuriile specifice unei masini sport. In plus, nu mai aveam nimic la ce sa surubaresc in weekend-uri, asa ca am dat peste acest Z4 coupe care era pur si simplu prea atractiv ca sa nu-l iau. Masina insa este atat de OK incat planurile mele de "surubareala" s-au rezumat la detailing . Cum am decis de la bun inceput ca aceasta masina va ramane "OE" si nu o voi transforma intr-un wannabe race car, i-am facut tot ceea ce oricine ar face unei masini proaspat achizitionate: o revizie, verificat & schimbat tot ce era mai mult sau mai putin necesar, totul original pentru a-i pastra autenticitatea: diverse bucse, toate discurile de frana + placute si, cred, cam atat. E o masina pe care ori o iubesti, ori o urasti. Eu oscilez intre cele doua extreme de fiecare data cand merg cu ea. In primele 30 de minute, ma bucur de sunetul de motor aspirat, de diferentialul autoblocant (Quaife) si de pozitia la volan; insa in ultimele 10 minute pana ajung la garaj, abia astept sa ma urc din nou in sufrageria X5 si sa ma "odihnesc". Recunosc ca, de cand nu mai am 335-ul, am uitat cum e sa mergi cu fundul pe pamant si sa te uiti in teava de esapament a tuturor masinilor. A, si mai are o chestie not-so-great: e automata. Cutia aia 6HP, nu groaznica dar nici 8HP. Probabil se poate converti la manuala, o sa mai contemplez acest gand. Dar per total, e tare simpatica si m-am gandit sa v-o prezint si voua. Ca dotari, cred ca are destul de multe: navigatia Professional (cred ca asa se zice in engleza la "Inutil"), cruise control, xenon (desi cred ca toate au), jantele de Z4M - superbe, scaune incalzite, bluetooth, cd changer, scaune cu memorie, alarma, A/C automat si posibil si altele de care nu imi mai amintesc. S-ar putea ca toate astea sa fie standard pe acest model, sincer chiar nu stiu. Las si niste poze pentru cei curiosi.
    8 points
  22. Salutare! Va voi prezenta pe scurt drumul masinii mele din momentul in care am cumparat-o pana cand va pleca la urmatorul proprietar. Asadar, este vorba de un M140i in 5 usi, tractiune spate, cutie automata, fabricat undeva la mijlocul lui 2019, in ultimele luni de productie. Masina am achizitionat-o in iunie 2022 de la un dealer BMW de pe langa Munich, avand putin peste 22.000 km la bord. Imediat ce am primit cheile m-am suit la volan si am plecat spre Hubauer BMW, un alt dealer BMW aflat la vreo ora de Munich, de unde am cumparat prima piesa de pe lista: M Performance LSD. Drumul spre Bucuresti ma prinde la ora 4 dimineata pe Valea Oltului, tocmai cand incepea sa se lumineze. Aproape singur pe drum, proaspat odihnit intr-o benzinarie din Sibiu, a fost o adevarata placere sa conduc pana acasa. Primele impresii sunt ca motorul B58 si cutia ZF8 sunt intr-adevar bomba, dar sasiul lasa de dorit. Drept urmare, am trecut la treaba Prima modificare pe care am facut-o a constat intr-o bara de rigidizare si un set de insert-uri pentru bucsile puntii spate. Bara de rigidizare este un produs OEM BMW, care vine pe toate variantele de M140i/M240i, mai putin pe cele in 5 usi. Puntea spate are niste bucsi semipline, care permit destul de mult joc intre caroserie si punte. Spre exemplu, BMW-urile M nu au bucsi la puntea spate, ceea ce elimina orice joc, dar introduce vibratii. Eu am ales sa-i pun insert-uri care se monteaza peste bucsile existente, tocmai pentru a le putea scoate rapid in cazul in care apar vibratii/sunete nedorite. Rezultatul a fost bun, am scapat de senzatia de plutire stanga/dreapta pe care mi-o dadea masina cand acceleram in linie dreapta. Urmatoarea modificare pe lista: brate de M2 pentru puntea fata. Bratele aduc inca 1 grad de cadere la geometria puntii fata, ceea ce inseamna mai putina subvirare. Dar ce observi imediat este cat de solida este directia acum. Daca inainte volanul se misca un pic pe franare/virare, acum ramane nemiscat si-ti da mai multa incredere. 4 luni de zile a durat pana am reusit sa montez LSD-ul. De ce? Pentru ca la montaj e nevoie de o scula speciala cu care se trag planetarele afara din diferential. Desigur, multi fac asta cu o ranga, dar noua nu ni s-a parut o solutie corecta. Am incercat sa fac montajul la mai multi dealeri BMW, dar toti m-au refuzat pe motiv ca piesa nu este cumparata de ei. Nu a contat ca ea este sigilata, cumparata de la BMW din Germania. In cele din urma, mi-am achizitionat propriul set de scule (500 euro!) si-am dus masina acolo unde am incredere. Am respectat toate instructiunile BMW, inclusiv masina a stat 2 ore nemiscata pe rampa pentru a se intari adezivul din piulita diferentialului. A urmat o luna de rodaj, vreo 800km in care s-a mers incet + 20 minute legate pe ceas in care s-a mers in 8-uri intr-o parcare. Imediat dupa s-a facut un schimb de ulei. Diferenta intre LSD si diferential open pe masina asta este una ca si de la cer la pamant. In primul rand tractiunea este incredibila, mai ales pe asfalt ud. Per total masina este mult mai controlabila si placut de condus. De departe cea mai importanta modificare pentru masina asta, pacat ca BMW nu a mai lasat optiunea de a monta diferentialul din fabrica. Ne apropiem de capatul listei. Suspensia de serie este excesiv de rigida, iar masina "topaie" si nu-ti da incredere. Aici am optat pentru un set Bilstein B12, foarte laudat pe forumurile de specialitate. Masina a devenit "normala", calma si mult mai lipita de drum. Iar ultima piesa din puzzle a fost cauciucurile. Din fabrica masina vine cu anvelope runflat grele si zgomotoase. Am mers pe un set de Goodyear F1 Asymmetric 6 carora n-am ce sa le reprosez, sunt aderente si mult mai silentioase. Dupa toata aventura asta, aveam intr-un final masina asa cum cred eu ca trebuia sa vina din fabrica. O masina fun, confortabila, ridicol de rapida pentru un seria 1 si relativ ieftin de intretinut. Doar ca planurile mi s-au schimbat. Cealalta jucarie, un Evo 9, a primit numere de export si-a plecat pe alte meleaguri, iar asta m-a facut sa ma hotarasc ca trebuie sa plece si acest BMW, ca sa facem loc altuia
    8 points
  23. A ajuns masina. Am pus 3 poze, desi nu ii fac dreptate, aratand mult mai bine in realitate. Sr conduce frumos, e super spatioasa exceptand portbagajul (vreo 600 de litri ar fi mers, nu 535) si consuma, nene. De accelerat, trage de rupe. E destul de zgomotoasa in sensul ca are destul de mult zgomot de fond care intra in habitaclu, la fel ca si la A6, ambele avand geamuri fata cu izolare fonica). Si suspensia parca e destul de zgomotoasa la denivelarile din oras, desi e pe aer...dar in sfarsit, sunt destule articulatii mecanice care sa inceapa a canta. Nu am inteles cum G30-ul era atat de silentios, singura explicatie pe care o gasesc fiind ca era diesel si izolarea necesara pt motorul diesel a ajutat si in a filtra celelalte zgomote exterioare. Nu am condus A6 diesel ca sa imi dau seama daca se verifica teoria...stiu ca atunci cand am iesit cu A6-le pe autostrada am ramas un pic socat, desi in aparenta, prin comparatie, G30 e tabla goala. Anyway, nu am fost mirat, mai ales ca suv-ul are si aerodinamica de dulap.
    8 points
  24. Jenant , mediocru,ceva de gen cam atat s-a putut in conditiile actuale .. sa vedem ce misca audi . IAr interioarele astea cu o tableta trantita si lipsa bord , nici o integrare armonioasa de ma simt ca la TV sau desktop acasa nu imi plac deloc , prefer oldschool oricand . Un model nou ar trebui sa te faca sa iti doresti sa schimbi si sa upgradezi dar ce scot acum te face sa vrei sa pastrezi ce ai , sau cel putin sa apreciezi mai mult
    8 points
  25. sunt multe rationamente pt care oamenii conduc electrice. unul dintre ele este pt a salva planeta. rog a se citi ca vor sa mute gunoiul si suferinta de la ei de acasa, la altii, neimportanti. sunt binecunoscute conditiile in care muncesc oamenii de unde se extrag materiile prime pt baterii, impactul asupra mediului la momentul obtinerii materiilor, inconvenientele recliclarii, mare parte a curentului folosit pt incarcare obtinut din combutibili fosili. e o mascarada, o jignire si ipocrizie. al doilea motiv este pt a fi la moda. asta e moda. trebuie sa fim cool. e la moda atat sa conduci electrice cat e la moda sa salvezi si planeta. al 3-lea motiv ar fi calculele financiare. am un amic, cel mai zgarcit om al planetei. e cu pixul in mana. viseaza la o tesla pt ca stie ca e eficient financiar. daca el a calculat si a ajuns la concluzia asta, am incredere in el intr-o dezbatere in care ii sunt impotiva 100 de insi. omul e atat de zgarcit incat pleaca in concediu si nu merge pe autostrazi pt a nu cheltui pe taxele de autostrada. sta 5-6 ore pe drumuri in plus, cei 4 membri ai familiei ajung rupti la destinatie, insa cu 30-50 de euro economisiti. si cand merge pe autostrada, merge la consum, la 110kmh. el si cu sotia castiga bani, si-au cumparat proprietati, sunt mai bine financiar decat 95% dintre romani, insa merge cu anvelopele pana uzura genereaza explozie. multi dintre consumatorii de electrice sunt ca el. el este posesorul tipic de electrica. nu, oamenii cu masini electrice nu merg legal pt ca simt asta, ci merg ca sa economiseasca. sa economiseasca fie bani fie sa economiseasca din autonomia bateriei pt incarcarea respectiva. e axioma. intr-o tara cu infrastructura, mai ales o tara mica, mergi legal, nu ai de ce sa te grabesti. o sa ajung si eu in elvetia pt un turneu in august si o sa merg legal pe acolo. intr-o tara mare cu 6000km de autostrazi si drumuri expres cum e Polonia, mergi tot legal. pt ca de la Gdansk la Katovice faci 4 ore. aceeasi distanta in Romania o parcurgi in 8-10. am plecat de la Praid. am tras nebuneste de masina si am ajuns la Ploiesti dupa multe ore cu medie de 50kmh. m-am pus pe autostrada la 180kmh cruise sa mai scap de frustrare si la intrare in Bucuresti m-a prins politia. aveam 177kmh reali si am luat amenda pe masura. sunt oare eu vinovat?! daca aveam infrastructura, plecam de la praid pe cruise la 100kmh si ajungeam in 3 ore jumate. sau ma puneam la 130kmh pe cruise, viteza legala, si ajungeam in 3 ore. deci sa lasam retorica mersului legal in Romania. nu stiu ce fac cocalarii. eu nu merg legal pt ca nu am cum. chiar si un drum Bucuresti-Constanta desi am autostrada, tot nu merg legal, pt a-mi scoate parleala unor alte drumuri unde irosesc timpul. Poiana Brasov-Comarnic, 50km in 4 ore. cei cu electricile merg legal nu din constiinta, ci din motivele mai sus precizate. sau din motivele legislatiei rutiere usturatoare daca o incalci
    7 points
  26. Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".
    7 points
  27. Asteptarea a luat sfarsit, dupa aproape 3 sapt de cand am platit-o in Germania, a ajuns la mine; pe scurt, imi place MAXIM acest autobuz, este foarte agila, nu am nicio problema cu dimensiunile ei, se vireaza in mare fel cu optiunea Integral Active Steering 2VH iar de tras....nu am cuvinte ; o sa revin si cu o prezentare mai pe larg, dupa ce ne imprietenim mai mult
    7 points
  28. da eu sunt ala care ma uit la 2 lei , imi pare bine de cunostinta
    7 points
  29. Da :))) Revin putin la ioniq 6, ma uitam pe youtube legat de masina si am vazut asta, cica asa arata cheia... bai n-ai cum, zici ca e gasita in punga de pufuleti.
    7 points
  30. Salutare all, a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe forumul asta, desi masini BMW au mai trecut pe la mine dar niciuna nu a ramas multa vreme asa ca nu aglomerat degeaba memoria forumului F10 mi-a placut cred inca de la aparitie, mi s-a parut a fi continuarea naturala a lui E39, desi am avut 2 E60 nu mi-au intrat la inima deloc. Cu toate ca pot spune clar ca F10 e atat de comuna pe strazi incat desi e o masina premium numarul mare de pe sosele le face sa para atat de banale, dar dincolo de aspectele astea mai putin importante, cred totusi ca platforma e una reusita. Si E60 tehnic vorbind mi se pare o masina foarte reusita, dar design-ul e mai greu de rumegat. Ce m-a tinut departe de F10 a fost penuria de probleme cu motoarele, tocmai de asta am ales un LCI cu motorul B47, care pare-se a fi mai reusit decat N47. Am ales un motor mic pentru ca fac zilnic intre 70-100km intr-un regim mixt si vreau sa am un consum decent si taxe mici, m-am cam saturat de platit taxe pentru motoare mari. Am avut o gramada de masini cu motoare mari, cu siguranta vor mai fi dar acum am zis ca e momentul sa fac o pauza. Important e confortul si range-ul pentru mine acum, de fun mai am ceva jucarii deoparte, dar pentru un daily cred ca asta e perfecta. Asadar este un F10 LCI cu B47, fabricatie Oct. 2014, Euro6 fara AdBlue, cutie automata cu padele pe volan, interior Confort(asta era prioritar pentru mine) cu memorii scaune, volan electric, HUD, sistem H&K cu Logic7, carlig de remorcare si o culoare care imi place mult, nu vroiam negru sau argintiu, Sophistograu e interesanta fiind un mix intre negru si argintiu oarecum. O am de vreo 3 saptamani aproape si m-am ocupat sa o aduc in stare tehnica perfecta. Am luat o baza buna, in sensul ca nu are pierderi de ulei pe la motor/cutie, are insa o mica prelingere la diferential, dar tocmai ce mi-am luat piesele si o voi rezolva in curand. Insa, i-am schimbat pana acum discurile fata si placutele, desi avea discuri ATE aproape noi insa aveam o trepidatie la franare, asa ca am luat originale si am rezolvat problema. Am schimbat cu ocazia asta si protectiile discurilor. Am continuat apoi cu suportii motor si cutie, erau cam obositi dupa cei 220k km ai masinii, reali par a fi conform istoricului de la BMW. Un senzor EGT inainte DPF, dadea cand si cand eroare si bineinteles o revizie completa. Intercooler-ul si el pentru ca am vazut ca e putin umed intr-un colt, desi nu am eroare legata de presiune, dar mai mult ca sigur zic eu ca pe acolo scapa ceva, am comandat Mahle. Daca tot umblu acolo schimb si cele 4 oringuri ale celor 2 furtune. Anvelope noi fata/spate, asta pentru ca pe fata avea unele made in China si nu pot concepe sa merg cu asa ceva. Pe spate sunt niste Dunlop Sport Maxx f ok, dar le schimb oricum sa stiu o treaba. Si urmeaza al 4lea racitor de gaze pe recall :), se pare ca e ultima campanie pe racitorul buclucas, desi ultimul a fost schimbat in Nov. anul trecut, m-au chemat totusi sa mi-l schimbe iar si posibil si galeria de admisie. Daca e gratis e bine-primit :). Si daca tot o duc o sa-i fac si geometria ca tot punem anvelopele noi. Bineinteles un detailing ca sa fie bine totul si un set de pedale din AL, ceva aftermaket bineinteles, nu sunt o componenta vitala, asa ca am ales o varianta made in China aici . Are deja facut chrome delete, initial as fi preferat cromul dar a inceput sa-mi placa si all black. Apoi sper sa ma bucur de ea cat mai mult timp fara probleme .
    7 points
  31. Un mic update, am instalat navigatia 16:9 folosind kit-ul OE de retrofit (cablu special). Extrem de greu de gasit pentru ca nu se mai produce. L-am vanat destul de mult pe tot felul de site-uri pana l-am gasit. La fel si unitatea din bord cu CD, destul de greu de gasit una fara pixeli morti si fara zgarieturi. Nu ca as asculta eu CD-uri, dar ceva nu m-a lasat sa pun una cu caseta. Cu ocazia asta, am facut un refresh si in zona consolei centrale. Am schimbat consola, montat un suport de pahare in locul telefonului Motorola, plus extrem de utilul suport de monede . Toate brand new. Nu erau in stare proasta, dar astea sunt 100% perfecte, asa cum merita masina asta.
    7 points
  32. Salut, Am discutat cu un expert de la Michelin, am fost la BMW si s-a rezolvat. Vibratia nu era de la tipul/profilul cauciucurilor. Era de la uzura mai mare pe spate care intra in conflict cu repartitia standard a tractiunii pentru xDrive (de la 0/100 pana la 50/50). Am schimbat cauciucurile din fata in spate si imediat vibratia s-a redus drastic. Mi-au spus ca dupa 500-1000km o se stabilizeze complet. Greseala mea ca nu am fost atent. Cand am fost sa verific echilibrarea trebuia sa le si schimb, la vulcanizare mi le-au pus pe cele mai bune pe fata si ar fi trebuit pe spate... Deci atentie la uzura! Alte concluzii din discutiile cu ei: 1. Runflat nu e decat recomandare ca sa nu stai "proprietar de BMW" in mijlocul drumului ca nu ai roata de rezerva iar cu kitul nu merge. 2. Steluta (*) e obligatorie doar daca folosesti cauciucuri diferite fata/spate, din cele permise. 3. Daca ai geometria corecta, jantele OK, roti echilibrate si corect umflate si folosesti 4 cauciucuri identice (model/dimensiune/profil), pot fi de oricare dar neavand performante omologate(distanta de franare) e pe riscul tau. Cutia de transfer insa nu e afectata daca mentii tot timpul cauciucurile cu aderenta mai buna pe spate. Zi cu spor.
    7 points
  33. 7 points
  34. intre timp mai punem la punct diferite chestii astfel incat sa-l pastram un gentleman in continuare, binecunoscuta problema la E46 cu dezlipirea materialului textil de pe stalpii A si C...daca la cei A am gasit sa cumpar noi baghetele acelea cu inscriptia airbag, restul sunt totusi prohibitv de scumpe, asa ca tot cautand am reusit in final sa gasesc la Remat o masina de UK in stare foarte buna si sa le recoltez, am insistat sa ma lase se mi le desfac eu, sunt sigur ca altfel le-ar fi mozolit si rupt cei de acolo. Nu sunt inca hotarat la ce model de jante sa raman, dar cred ca style 32 sunt printre cele care trebuie.
    7 points
  35. Cred ca mai am foarte putin pana cand voi adresa o cerere catre administratorul forumului, ca orice post / topic privind masini BMW Diesel cu DPF off sau EGR off sa fie interzis si ca oricine raspunde cu solutii la un astfel de topic sa fie penalizat. Ceea ce nu inseamna ca cererea va fi aprobata, dar cred ca va merita macar sa incerc. Sunt mult prea multi indivizi care atenteaza la sanatatea celor din jur, doar pentru ca ei sa se afiseze cu un BMW pe care, in fapt, nu si-l permit. Raspunzand intrebarilor lor pe forum, noi nu facem decat sa perpetuam - si chiar sa incurajam - acest obicei. Fisierul atasat ar putea explica atitudinea mea transanta, privind acest subiect. Foarte pe scurt: One study found that diesel exhaust is 100 times more toxic than gasoline exhaust. [...] Diesel particulate matter is linked to a number of serious public health problems including aggravating asthma, heart and lung disease, cancer and premature mortality. DieselEffectsReport.pdf
    7 points
  36. Am si eu o Tesla Model 3 Long Range de aproape 1 an. Dpmdv nu este nici pe departe o masina de autostrada, consumul de energie e urias pe caldurile astea (aproape 25% din energia totala consumata e clima, undeori si 30%), pentru mine ceva mai rau decat iarna. Chiar ieri am facut un drum de vreo 150km, cu autostrada unde am mers si cu 180, si pe drumul asta cu clima, singur in masina pana acasa am consumat aproape 40% din baterie. Daca merg potolit in limitele legale, acelasi drum consum vreo 28% baterie. Pe autostrada, daca conduci cu 140-150 te vei opri la max 300 km pentru incarcare. Asta nu e o problema in vest unde ai supercharger pe autostrada, dar aici poate fi o problema. Daca mergi "ca mortu'" poti veni de la cluj la bucuresti fara incarcare. Din fericire, mai am si o masina cu motor termic si combustibil nelimitat, asa ca Tesla o folosesc doar pe anumite rute, si preponderent oras. Ce e misto, si imi place la ea, este ca ai scaune/bancheta/volan incalzit, o poti raci/incalzi/porni/da cuiva de la distanta, sunetul e peste multe masini scumpe. Luminile sunt mai proaste decat cele adaptive de pe F40, senzorii de ploaie se bazeaza pe camere si sunt de cacat. Masina mea are senzori de parcare, dar tot ce vine de vreun an aproape vine fara senzori, sunt multi care se plang de acest aspect. Overall, pentru mine este o masina-gadget, nu as tine masina daca nu as avea si o termica. Pur si simplu Romania nu este tara unde sa faci asta. Inca.
    7 points
  37. hai sa taiem putin aberatiile cu un anume gen de persoane , daca nu ar conta impozitul am conduce multi V8 si motoare mari . DIn contra, money management inseamna gestionarea banilor si nu aruncarea lor nesocotit . Asa am putea spune ca putea lua o masina nonhybrid daca tot a cheltuit 100 k si sigur erau variante Orice scutire de taxe directioneaza banii in alta parte si anume persoana fizica in defavoarea statului si cam atat . Avantajele trebuiesc explorate si folosite nicidecum ignorate si "mistocarite " . Succes la vanzare .
    7 points
  38. Am mai discutat acest subiect destul de recent, intr-un alt topic. Momentul de inertie al rotii (care determina energia necesara accelerarii, dar si franarii ei) depinde atat de masa totala cat si de dispunerea masei respective fata de axa de rotatie, anume centrul rotii. O mare parte din masa jantei este in partea circulara a acesteia ("obadă", asa cum este denumita in Dex). Presupunand prin absurd ca avem doua jante de greutate egala, una de 18" si una de 19", la cea de-a doua partea circulara este cu 0.5" mai departe de centrul de rotatie, in comparatie cu prima. Ca urmare, are un moment de inertie mai mare. Retineti ca in practica, la modele /tehnologii echivalente, cu cat janta este mai mare (atat ca diametru dar si ca latime) cu atat si masa sa este mai mare. Pe scurt: o janta cu diametrul mai mare influenteaza negatic acceleratia si franarea masinii. Pentru o masina utilizata preponderent pe drumurile publice, consider ca optime sunt jantele diametrul cel mai mic recomandat de producator si sub care incap franele masinii. Acestea mai au un avantaj: inaltimea talonului (peretelui lateral al) pneului fiind mai mare, riscul de a farama anvelopa sau janta intr-o groapa ivita din senin este mult mai redus. La diametre si latimi egale, pneurile cu talon mai inalt sunt mai performate in directia de mers (accelerari / franari), in timp ce pneurile cu talon mai ingust sunt mai performante pe axa perpendiculara directiei de mers (in viraje). Ca urmare, jantele cu diametru mai mare avantajeaza comportamentul masinii in curbe si la schimbarile bruste de directie, in detrimentul accelerarilor si franarilor.
    7 points
  39. Nu ar fi nici o ..trilema(?). "Problema" din topic se poate reduce si la faptul prin care vrei sau sa nu cheltuiesti o suma de bani (pe care eu nu as cheltui decat daca as repara-o eu personal) pe piese inainte de a fi prea tarziu sau uzate.. Asta ar fi culmea intretinerii! Tu, ca si muulti multi altii esti pus in postura de a schimba cand se uzeaza, bate, troncane. Pentru ca altfel chiar e risipa de bani. Asadar nu e vorba de cine ar dreptate pentru ca o reparatie la masina se bazeaza pe experienta meseriasului mecanic, iar aceia de obicei AU dreptate, nu tu ca, client. E ca la doctor; sunt doctori foarte buni dupa cum sunt si doctori prosti (doar ca nu o recunosc).. la fel.e si la mecanici.. si multe alte profesii. Dar tu ca, client nu prea ai cum sa faci diferenta pana fie nu esti patit (financiar..) sau cat de cat priceput. Scuza-ma daca te dezamagesc.. @BMS921 nu cred ca un test pe stand al amortizoarelor descopera troncaneli pana nu pune cineva priceput levierul unde trebuie. Vezi cat de multe cauze pot fo eliminate prin analiza din video:
    6 points
  40. Anul acesta inchei si eu leasingul la skoda, sa vad ce-mi aproba si mie head office-ul, M-as baga sa iau eu ceva pe leasing si sa plateasca firma tot, dau si eu un avans de 20.000 si restul firma. BMW desigur Poate ma trezesc cu abonament la autobuz :))))))))))
    6 points
  41. Am o cretină vizavi,o pornește dimineața și intră înapoi în casă la cafea și țigară. Am zis că odată i o mut la colț, să i văd moaca când iese pe poartă la mașină.
    6 points
  42. Salut. Surprinzător, se pare că nu sunt singurul cu 140i. Al meu este din 2017, într-o configurație puțin atipică (cel puțin pentru România): 3 uși, tracțiune spate, cutie manuală. L-am luat de la primul proprietar, din Bremen, în 2019 pe la 25.000km. De atunci a mai făcut aproximativ 30.000km și a primit câteva upgrade-uri: grilă față negru mat, roți 359M și o evacuare completă custom. Evacuarea s-a făcut din rațiuni de sunet, aspect și greutate și mai puțin din motive de performanță. Downpipe-ul a păstrat dealtfel un catalizator redus (200 celule) pentru că nu-mi place sunetul de "țeavă goală" și nici mirosul de evacuare. Un scurt clip cu evacuarea puteți găsi aici. Roțile sunt o preferință personală (referință la E46 CSL, E36/8, E92 GTS), dar am păstrat și R267FG-urile originale. Am profitat și am făcut un upgrade și la gume. Cum s-a mai spus, runflat-urile cu care vine din fabrică sunt destul de proaste. Modelul va deveni probabil un clasic în timp, fiind ultimul exemplar dintr-o specie rară (hatchback cu tracțiune spate). În rest, motorul face cam 75% din mașina asta.
    6 points
  43. am mai mesterit putin la ea...am schimbat sticla farului de pe partea dreapta intrucat cea de pe stanga a fost la un moment dat schimbata si se vedea o diferenta si nu-mi dadea pace...am incercat mai intai sa o polisez pe cea veche dar tot nu a iesit ok. Am curatat pe acolo si cu ocazia asta am pus si noile garnituri.
    6 points
  44. Vă salut pe toți! De ieri sunt fericitul proprietar al unui nou automobil BMW. Masina pe care v-o prezint este un 520d xDrive G30 LCI mild-hybrid, Premium Selection, achizitionat de la Automobile Bavaria Otopeni. Fiind vorba de un Premium Selection, ne bucuram si de o garantie de 2 ani. Mașina are o sumedenie de dotari si mi se pare superioară lui F11 525d xDrive, pe care tocmai ce l-am vandut luna trecuta, din absolut toate punctele de vedere. Optionale cred ca se pot observa in fotografii. Masina este produsa in 15.12.2020, prima inmatriculare fiind 02.02.2021, in Germania, Munchen. Rulajul actual este 45.162 km. Tot procesul de achiziție și livrare a fost impecabil. Ii mulțumesc pe această cale domnului Cristian Nicolae, de la Automobile Bavaria Otopeni, pentru sprijin și consiliere.
    6 points
  45. Ma uit pe acest topic si vad foarte clar imaginea acestui popor. Daca cineva trece printr-o situatie mai complicata, intotdeauna se aduna pe langa o gramada de gura casca, parerologi de meserie, cei de arunca cu pietre si arata cu degetul samd. Inevitabil acesti spectatori se vor lua pana la urma la bataie si la flegme, ca de ce asa si pe dincolo, ca daca si cu parca...Si unii cateodata, parca se bucura de necazul altora, in sufletul lor simt o caldura cand il vad pe unu cu x7 ars, daca facem referire la cazul asta. Ba baieti, ce mama dracu aveti? In ce masura il judecati voi pe el? Ca de ce nu si-a facut casco, ca masina n-avea 0 km , ca nu era luata de la 0 km, ca plm si bani de drum? E fix treaba lui. Tineti minte, cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. D-aia noi ca popor traim in alta paradigma decat restul lumii civilizate.
    6 points
  46. Salut, ce buget ai? Cautarea e simpla: daca gasesti o masina pe autovit cu dotarile cerute de tine si apoi o cauti in Ghermanistan unde vezi ca e 1-2-3K peste pretul din RO, sa-ti pui niste semne de intrebare. Romanii tot de acolo le aduc. La noi in Romania datul km inapoi e sport national. Vanzatorii cinstiti care mentioneaza in anuntul lor ce probleme are masina sau ce zgarieturi are, nu gasesc cumparatori pt ca nu vor sa auda de asa ceva. Eu am avut noroc sa vand F10-le in 2 zile unui cunoscut, dar de pe OLX m-au sunat toti terminatii cu 8K in buzunar dar cu pretentii de 80K la ei. Piata din Romania este ft atipica pt ca se cere full, m pack si km putini la pret ft mic . Atunci samsarii asta ofera......Un F10 2.0D 190 cp cu ceva optiuni si km putini, fara accident, intretinut costa minim 18-20K . Daca tu il cauti la 12K nu l vei gasi. Uite in Ghermanistan un singur F10 la 15K dar cred ca a avut accident pt ca nu scrie "Unfallfrei" https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364365498&categories=Limousine&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&drl=LED_RUNNING_LIGHTS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&fuels=DIESEL&grossPrice=true&hlt=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=ALCANTARA&interiorTypes=LEATHER&interiorTypes=VELOUR&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=150000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&parkAssistents=FRONT_SENSORS&parkAssistents=REAR_SENSORS&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=db82e0a8-4416-dbee-86bc-bf1827eaba05&ref=srp Altul cu km putini si optiuni e 20k https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=364365498&categories=Limousine&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&drl=LED_RUNNING_LIGHTS&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&fuels=DIESEL&grossPrice=true&hlt=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=ALCANTARA&interiorTypes=LEATHER&interiorTypes=VELOUR&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&maxMileage=150000&maxPrice=20000&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&parkAssistents=FRONT_SENSORS&parkAssistents=REAR_SENSORS&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&spc=CRUISE_CONTROL&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fnai=prev&searchId=db82e0a8-4416-dbee-86bc-bf1827eaba05&ref=srp Chilipiruri nu exista Aici pe forum gasesti masini intretinute dar cu siguranta peste pretul de AUTOVIT. Cand vezi masini de Arges pozate in parcarea aia la spalatorie, FUGI
    6 points
  47. Pai sa stii ca da...atunci cand plec la drum cu o masina relativ noua, de ultima generatie, am pretentia sa nu ma preocupe fluidele, verificarea periodica mecanica a masinii sau sa ma ingrijorez ca iau foc.
    6 points
  48. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si rabdare! A durat cam mult, dar cred ca a meritat! Vineri se ridica!
    6 points
  49. pentru initiatorul topicului: gandesti corect! mergi linistit pe drumul tau si cu actiunile gandite pana acum! nu e absolut deloc normal sa-ti ia foc o masina, nu fac nici 5% dintre proprietari actiunile extinse de intretinere asa cum aberant sustin unii si altii pe aici cum ca intra in sfera de normalitate. pe scurt: fiabilitatea a scazut teriil, calitatea la fel, marca este destul de jos acum. in schimb imaginea a ramas, iar oamenii tind sa-si justifice singuri multe prosteli, sau sa se auto prosteasca, doar sa acopere o decizie eronata, o achizitie, sau o miscare slaba. nu tine cont de cei care-ti povestesc cum ca ei au fost slabani si nu au cerut lucruri...si o mai prezinta si ca pe o normalitate! e problema lor, capacitatea lor si viziunea lor, atat se poate! tu mergi pe drumul tau all the way! poate nu vei castiga, dar asta nu inseamna sub nici o forma ca ai gandit sau actionat gresit, ci doar ca asta e sistemul la noi....sau ca nu a iesit cum trebuie. Nu confundati dreptatea cu justitia! era si un banc pe tema asta. sanatate tuturor!
    6 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.