Probabil sunt multe chichite juridice aici, dar faptul ca evenimentul declansator pt noua taxa este retroactiv (tranzactia de vanzare-cumparare) ar trebui sa fie o chestie elementara de invocat in cazul unui proces pt masinile aduse in tara inainte de iulie 2008. Mi se pare imposibil de calculat o taxa echitabila pt toate masinile pt ca sunt foarte multe variabile la mijloc... Probabil o sa se ajunga la incorporarea taxei de poluare in pretul combustibilului, pt ca e cel mai logic: cel mai important factor e cat de mult folosesti masina... Ma gandesc ca s-ar incasa mai multi bani la buget si ar fi mult mai putin scandal...poate daca pun niste cifre are mai mult sens: - o "taxa de poluare" de 0.5RON/litru de combustibil - 4 mil masini in RO - numar mediu de 10mii Km/an/masina - consum mediu de 5% Asta ar insemna 250RON/masina/an. Cam 1 miliard RON/an ceea ce e peste estimarile de 650-700 milioane RON pt 2011 sau chiar efectivul incasat in 2010, de 800 milioane. Daca eu am motor mai nou ce polueaza mai putin per litru de combustibil consumat, atunci pot dormi mai linistit noaptea ca salvez planeta, dar pretul la pompa ramane acelasi pt ca nu primesc reducere.