Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/07/11 in all areas
-
Acesta e un DIY pentru montarea butonului de deschidere al portbagajului. Ce-ti trebuie: Buton de deschidere a portbagajului + mufa conectoare : 30 ron (sh de pe forum); nou: 200 ron 4 fire electrice prevazute cu papuci pentru pini: 6 ron/buc (reprezentanta) Fire electrice cu diametrul de 3 mm (se pot folosi cele pentru boxe) Unelte: -surubelnita in cruce -surubelnite cu cap drept (mai multe dimensiuni) -cheie inelara de 10 -cutter -pistol de lipit -fludor -pasta decapanta -banda izolatoare -tub varnish (tot pt izolare fire) -una bucata MBW E46 Timp de lucru: aproximativ 2 ore 1) Se incepe cu demontarea levierului ce deschide capota si apoi a surubului de sub levier 2) Se demonteaza capacul de sub bord (la sofer). Este prins in 2 suruburi (in dreapta coloanei de directie si sub compartimentul din stanga), 2 "cuie" de plastic+camasi (langa stalpul din stanga si in partea dreapta, acolo unde capacul se prinde de consola centrala) si mai este un surub de plastic ce prinde capacul de podul pedalier, intre acceleratie si frana. 3) Se scoate ornamentul de plastic de pe prag. Este prins in 4 cleme de plastic. Se va intoduce surubelnita pe sub ornament si se va apasa pe manerul acesteia. Surubelnita trebuie introdusa suficient de mult si cat mai aproape de cleme. Se va incepe de la un cap spre celalalt. 4) Se da mocheta intr-o parte si se vor observa mai multe fire maro, de diferite dimensiuni, ce intra intr-un plastic. Acesta este prins de prag. Se desface piulita cu o inelara de 10 si se leaga capatul dezizolat al unui fir de surub, dupa care se va pune piulita la loc. Acest fir este ,,- '' 5) Se trage firul pe sub mocheta la locasul butonului si se leaga de unul din cele 4 fire cu papuci pentru pini, dupa care, papucul se mufeaza la pinul 5 al conectorului butonului. 6) Se desface ornamentul de la blocul de lumini cu ajutorul unei surubelnite drepte. Este prins in 2 cleme, la extremitati. 7) Se desfac cele 2 suruburi ce fixeaza blocul de lumini, apoi, se introduce o surubelnita dreapta sub bloc si se ridica putin pentru a-l putea scoate. 8) Se trage afara blocul de lumini atat cat este posibil. Se scoate conectorul acestuia apasand pe butonul de siguranta si apoi actionand spre noi si inspre jos "tag"-ul alb. 9) Se scoate afara blocul de lumini si se trage si conectorul cat ii permite manunchiul de fire. 10) Se scoate protectia contactorului. Se vor observa 2 "plug"-uri: unul maro si unul albastru. Pe noi ne va interesa cel maro. 11) Pe "plug-"ul maro localizati firul gri/rosu. Acesta corespunde pinului 47 (nr. pinilor se afla scrisi pe marginea conectorului, in dreptul fiecarui pin). Acest fir serveste la iluminarea bordului si va trimite 12v pentru a aprinde ledul din buton. 12) Scoateti firul afara apasand cu varful unei surubelnite foarte subtiri pe clema de blocare a pinului. 13) Dezizolati putin firul gri/rosu, si legati de el capatul unui fir liber de lungime aprox 30 cm. Pentru o mai buna prindere, il puteti cositori. Dupa aceea, izolati firele si introduceti pinul in locasul din conector. Sa fiti atenti sa nu gresiti gaurica. :) 14) Acum puteti reasambla blocul de lumini, reinstalati-l in bord si puneti la loc ornamentul. 15) Cositoriti firul legat la blocul de lumini de cu unul din cele 3 fire cu papuci ramase, izolati legatura si apoi scoateti-l prin locasul butonului de deschidere a portbagajului si conectati-l la pinul 2 al conectorului butonului. Ok! Acum e momentul sa ne mutam pe partea pasagerului. 16) Deschideti torpedoul si indepartati cele 5 suruburi: 3 prind torpedoul in fata, acolo unde se inchide usita acestuia, iar 2 se vor gasi in lateralele acestuia, acolo un se afla banda de sustinere a usitei- in dreapta, iar in stanga, acolo unde se gaseste telescopul ce lasa usor usita in jos. Dupa aceea, scoateti "cuiul" de plastic si camasa acestuia, care se afla langa stalpul din dreapta. 17) Indepartati torpedoul tragandu-l usor spre voi si spre in jos. Dupa ce l-ati indepartat veti vedea modulul general de control al masinii. Localizati conectorul A1. Acesta se afla in mijloc. 18) Scoateti conectorul din modul apasand butonul de siguranta si tragand de "tag"-ul alb spre dreapta. 19) Se indeparteaza lamela alba de la camasa conectorului si se scoate conectorul albastru afara, localizandu-se pinul 6. 20) Se introduce un fir cu papuc in locasul pinului 6. Locasul este putin mai stramt decat papucul, asa ca inarmativa cu multa rabdare. Aveti grija atunci cand introduceti papapucul sa nu il fortati prea tare fiindca exista posibilitatea sa-l rupeti, acesta fiind destul de fragil. 21) Dupa ce ati introdus papucul in locas, prelungiti celalalt capat al firului cu o bucata de fir de aprox. 1 m la care atasati ultimul fir ramas din cele cumparate de la reprezentanta. Dupa ce ati teminat de cositorit si izolat firele, mufati papucul ramas liber la pinul 6 de la conectorul butonului. 22) Introduceti conectorul A1 inapoi in locasul sau si faceti proba butonului sa vedeti daca merge. ATENTIE! Butonul functioneaza numai daca portbagajul se poate deschide si de la clapeta de deasupra numarului. Daca portbagajul de deschide numai de la cheie, atunci butonul montat in interior nu actioneaza deschiderea portbagajului. Stiu, este cam frustrant... 23) Dupa ce ati probat functionabilitatea butonului, treceti firul prin spatele bordului si motati butonul in locas. 24) Montati in ordine inversa tot ce ati demontat pentru a face posibila instalarea butonului. Acum aveti un buton ce deschide portbagajul din interior si nu va veti mai simti marginalizati ca americanii au aceasta optiune pe bim-urile lor iar dumneavoastra nu. Va urma: - montarea unui buton de siguranta, ce poate deschide portbagajul din interior daca ati uitat cheia in portbagaj chiar daca acesta se poate deschide numai de la butonul de pe cheie.1 point
-
Aveti nevoie de : o surubelnita in cruce (pentru suruburi), o surubelnita mica dreapta (pentru scos trimul si desfacerea mufelor), un fir de cam 1m, un cuter (pt taiat si dezizolat - daca aveti cleste de dezizolat e si mai bine), un pistol de lipit, banda izolier si doua diode.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0261.jpg 1. Se da trimul din stanga volanului jos. http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0250.jpg 2. Se desfac cele 2 suruburi care sustin consola de comanda a farurilor.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0251.jpg 3. Se deschide compartimentul pentru manusi si se desfac cele 2 suruburi si apoi se scoate cu totul afara.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0249.jpg 4. Se scoate partial consola pt faruri, se scoate mufa (este deasupra consolei si este tinuta de un plastic alb ca o siguranta) apoi se scoate consola de tot afara.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0252.jpg Mufa se trage si ea afara prin compartimentul de manusi ca sa putem lucra la ea.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0253.jpg 5. Cu o surubelnita cu varf subtire scoateti lampa pentru picioare afara (trageti usor de ea si o sa iasa) http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0255.jpg , scoateti mufa din ea, trageti cablul inapoi in bord prin comp de manusi. 6. Deschideti compartimentul motor si vedeti ce culoare au firele care duc la pozitie/angeleyes. cate unul sigur e maro. celalalt ne intereseaza. Desfaceti manunchiul de fire ce duc la mufa consolei de lumini si cautati aceleasi fire acolo. Dezizolati cam 1 cm din fiecare si cositoriti pe fiecare cate o bucata de 30 cm de fir. izolati bine si prindeti firele la loc ca sa formeze un manunchi.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0254.jpg 7. Cablul pe care l-ati scos de la lampa pt picioare are 2 fire, unul maro (masa) si unul de alta culoare (plusul). dezizolati plusul si cositoriti la el o bucata de 20 cm de fir, izolati bine dupa. 8. Legati cele trei cabluri provizoriu intre ele si verificati daca totul e ok (se aprind angel si se sting cand incuiati/descuiati masina). in acest moment o sa aveti eroare in bord daca porniti masina, dar e bine de verificat ca sa fiti siguri ca nu ati gresit vre-un fir. Daca totul este ok desfaceti cele trei cabluri. 9. Prindeti cate o dioda la fiecare din firele de la consola de lumini, cositoriti bine si izolati si mai bine. cele doua capete ale diodelor care au ramas se prind si se cositoresc impreuna cu firul ce vine de la lampa pt picioare si se izoleaza bine.http://s408.photobucket.com/albums/pp168/rareshro/th_IMG_0259.jpg ATENTIE LA SENSUL DE LIPIRE AL DIODELOR . sensul de conducere trebuie sa fie dinspre lampa pt picioare inspre becuri. 9. Se mai verifica inca o data sa fie totul ok, sa nu apara erori in OBC si sa se stinga lampa de la picioare atunci cand porniti motorul. 10. Se monteaza totul la loc in ordinea inversa demontarii. 11. Se fumeaza o tigara, se admira munca facuta si se trimite un PM de multumire catre subsemnatul. <_<1 point
-
Test grila cu 10 intrebari + o compunere mica din circa 100 cuvinte [in care sa descrie punctele care ii atrag la aceasta marca]. Ar fi o idee )1 point
-
DacĂŁ la mine era CASCO 160€ pe an, ĂŽmi fĂŁceam 2 :frantics:1 point
-
Felicitari, arata frumos...se vede ca esti pasionat de design si mai putin de partea tehnica a lucrurilor astora....Si unde este acel UPGRADE....Asta este DOWNGRADE maestre...oricum iau DYI asta ca pe o gluma proasta Nu cumva acum dupa ce le-ai perforat, riscul de a se sparge a crescut cumva scazandu-le rezistenta? Ma gandesc ca in cazul in care ar fi fost posibil, producatorul le-ar fi gaurit el. Mai bine roaga un Mod sa-ti stearga imbecilitatea asta de DYI ca se poate intampla ca unii sa incerce sa te copieze in prostia ta, iar in caz de ceva aiurea, ei saracii nu au nici o vina. Posibil sa inceapa sa gaureasca discurile lor deja uzate si atunci sa vezi.... Esti un pericol in trafic stimate coleg...De ce puii mei nu ai cumparat unele deja perforate ? Acum ia si niste capace de etrier Brembo de la Vitan sau de pe Okazii si sa vezi admiratie ... Este totusi posibil ca un Mod responsabil sa curme aceasta ineptie?1 point
-
+1...acum ca ai vazu cum e cu discuri perforate..da fuguta si ia unele perforate din fabrica...ce ai facut tu acolo ar trebui sa ramana doar in faza de testare...cum sa dai gauri..atat...1 point
-
asta e din ciclul nu faceti ca el,ar trebui infiintata o noua rubrica. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla daca la o franare de urgenta crapa un disc;sfatul meu este sa iti cumperi alte discuri,pui in pericol viata ta si a celorlalti participanti la trafic.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00