Curatarea filtrului de la electrovalva EGR Am decis sa fac aceasta operatiune ca sa inlatur o posibila cauza a smunciturilor pe intervalul 1800-2200rpm. Pana acum am curatat supapa EGR, galeria, senzorul de pe galerie, shimbat furtunase vacum, filtru epurator, dar fara nici un succes. Pe un topic despre problema amintita unii colegi au zis ca s-a rezolvat problema dupa ce au inlocuit electrovalva(300lei noua - OEM -Pierburg), sau dupa ce s-a curatat filtrul. Am mers pe varianta curatarii. A. Scule necesare: Imbus de 5 pentru indepartarea capacului de pe motor. -O tubulara de 10 cu patrat mic + o cheie cu clichet cu patrat mic + prelungitor mic. (eu nu am avut prelungitorul si m-am chinuit). Pe langa astea am avut inelara cu cot de 10, si tubulara mare de 10 cu clichet (clichetul mare a fost inutil) spatiu de acces la cele 2 suruburi cu cap de 10 e mic. -Surubelnite drepte de diverse marimi (se desface capacul de protectie al filtrului si filtrul de pe electrovalva) - Dispozitiv cu magnet pentru intamplarea nefericita in care veti scapa vre-un surub sau siguranta de la mufa electrica in compartimentul motor. B. Operatiune: 1. Se indeparteaza capacul de la motor. Cred ca e destul de simplu cine nu stie cum se face sa apeleze mai bine la mecanic caci operatiunea de curatare a filtrului necesita oarecare indemanare si cunostinte tehnice. 2. In partea stanga a masinii sub pompa servo si deasupra alternatorului se regaseste electrovalva EGR, are o mufa de comanda si 2 furtune -unul de la EGR si celalalt de pe admisie. http://img716.imageshack.us/img716/5964/image01441.jpg http://img716.imageshack.us/img716/3575/image0143o.jpg 3. Se indeparteaza din suport cablul de alimentare cu curent (cel care traverseaza motorul spre dreapta in apropierea filtrului de aer), - se indeparteaza mufa electrica, prin ridicarea sigurantei metalice (atentie sa nu o scapati in compartimentul motor) - se desfac cele 2 suruburi (cat sa poata fi indepartate) sunt fixate prin intemediul unor cleme pe suport deci nu trebuie desfacute pana la capat. 4. Odata desfacuta electrovalva se indeparteaza furtunele. ATENTIE! Tineti minte cum ati desfacut furtunele sunt 2 la fel. Trebuie pozitionate in acelasi fel la remontare. http://img443.imageshack.us/img443/360/image01451.jpg 5. Demontarea capacului de protectie a filtrului. Cu o surubelnita dreapta se desface capacul de pe clipsurile de prindere. Odata desfacut capacul aveti aces la filtru. Acum puteti sa va faceti o impresie cat de imbacsit este. Atentie: sunt 4 clipsuri in care sta fixat capacul, nu forta inutil. http://img511.imageshack.us/img511/8985/image0146.jpg http://img144.imageshack.us/img144/5414/image01471.jpg 6. Se demonteaza si filtrul de pe corpul electrovalvei tot prin impingere cu ajutorul unei surubelnite. http://img687.imageshack.us/img687/3913/image0150.jpg http://img706.imageshack.us/img706/9102/image0149.jpg 7. In functie de posibilitati pentru curatarea filtrului: a. Sapalat cu apa si cu o periuta apoi suflat din partea opusa pana se usuca. b. Daca ai compresor poti sa il sufli cu aer din partea opusa sensului de admisie. Eu am observat o diferenta apreciabbila fata de cum trece aerul inainte si dupa operatiunea de curatre. 8. Se monteaza totul in ordine inversa. Sper sa fie de folos!