Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/17/19 in Posts

  1. Decarbonizarea motorului presupune, ĂŽn termeni cât mai simpli, ĂŽndepĂŁrtarea acestor depuneri de carbon din interiorul motorului folosind douĂŁ metode. Pima metodĂŁ este aceea de curĂŁĂžare chimicĂŁ, la care e folosesc diverse soluĂžii chimice sau aparate speciale care se conecteazĂŁ la sistemul de admisie al motorului. Ăn aceastĂŁ categorie ar intra Âşi curĂŁĂžarea cu apĂŁ sau prin oxi-hidrogen. Practic se pulverizeazĂŁ ĂŽn admisie o anumitĂŁ cantitate din lichidul magic, ĂŽn timp ce motorul este cald Âşi ruleazĂŁ, iar aburul generat astfel ĂŽn cilindrii se presupune a disloca depunerile de carbon Âşi ĂŽndepĂŁrtarea acestora prin evacuare. Eficacitatea acestei metode Âşi implicaĂžiile pozitive Âşi negative sunt discutate peste tot, dar dacĂŁ operaĂžiunea este realizatĂŁ incorect, Âşansele ca motorul sĂŁ fie distrus sunt foarte mari. Pentru curĂŁĂžarea cu oxi-hidrogen, se foloseÂşte un aparat care genereazĂŁ o anumitĂŁ cantitate mixtĂŁ din aceste gaze. Acest amestec este introdus ĂŽn admisie iar mai departe povestea este aceeaÂşi ca la varianta folosirii apei. Teoretic, compozitia de hidrogen Âşi oxigen ar trebui sĂŁ ajute la arderi complete ale combustibilului ĂŽn cilindrii Âşi astfel eliminarea depunerilor prin evacuare. A doua metodĂŁ este cea de curĂŁĂžare mecanicĂŁ, care presupune ĂŽndepartarea pieselor motorului ce trebuiesc curĂŁĂžate, Âşi efectiv frecarea suprafeĂželor acestora panĂŁ la eliminarea depunerilor. CurĂŁĂžarea mecanicĂŁ este mult mai scumpĂŁ deoarece presupune mai mult timp alocat procedurii Âşi implicit manopera celui care o realizeazĂŁ. Ambele variante, dacĂŁ sunt realizate corect, promit o revigorare a motorului. SpecialiÂştii susĂžinh, ĂŽnsĂŁ, cĂŁ motoarele fabricate astĂŁzi sunt extrem de avansate, iar combustibilul este ars ĂŽn interiorul unui motor complet Âşi mai eficient decât ĂŽnainte. Ăn cazul ĂŽn care arderea se face complet, nu va exista depozit de carbon, prin urmare nu este necesarĂŁ nici o “decarbonizare”. La eficienĂža motoarelor de azi contribuie Âşi uleiurile folosite care conĂžin foarte mulĂži aditivi speciali tocmai pentru a le menĂžine curate. Primul tratament de decarbonizare pentru masina ar trebui facut la 30.000 km. DacĂŁ maÂşina a trecut de aceastĂŁ cifrĂŁ, Âşi a ajuns la 50.000 km, atunci tratamentul de decarbonizare ar trebui evitat. Aceasta deoarece nu se Âştie cantitatea de carbon depusĂŁ pe pistoane. Majoritatea producĂŁtorilor nu recomandĂŁ decarbonizarea unui motor, deoarece motoarele moderne ale maÂşinilor sunt proiectate sĂŁ reziste cu componentele lor fiind cel mai puĂžin afectate de depozitele de carbon. Având ĂŽn vedere normele stricte de emisii ĂŽn practicĂŁ, ele sunt proiectate sĂŁ aibĂŁ combustie completĂŁ de combustibili ĂŽn cilindrii, asigurând cea mai micĂŁ cantitate de carbon emisĂŁ. ExistĂŁ, ĂŽnsĂŁ, Âşi multe pĂŁreri favorabile acestei proceduri exprimate de cei care au ĂŽncercat decarbonizarea Âşi au obĂžinut performanĂže semnificativ ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžite ale motorului.
    3 points
  2. 3 points
  3. Eu cred ca este corect ce scria in computerul de bord.
    1 point
  4. Am fĂŁcut eu la F30 la 109000km. N-a bubuit nimic, dar nici nu pot sĂŁ zic cĂŁ a fost superbĂŁ povestea. Pun baie Vaico, nu BMW la schimb, dar presupun cĂŁ poți cere cu BMW dacĂŁ vrei. E mai scump.
    1 point
  5. 1 point
  6. Salut! Astazi mi-a ajuns si mie kitul pt. caseta. Am zis sa fac niste poze cu cotele luate si sa le incarc aici, poate vor fi utile pe viitor. -distanta din centru in centru dintre doua gauri este de 20,99/21 mm -distanta din marginea exterioara la marginea exterioara dintre doua gauri este de 27,63/27,64 mm -distanta din marginea interioara la marginea interioara dintre doua gauri este de 15,63/15,64 mm -diametru unei gauri este de 5,99/6 mm
    1 point
  7. Cred ca trebuia sa postez asta la rubrica Pe margine-politica Romaniei...
    1 point
  8. Se mai fac smenuri si in depozitele dealerilor consacrati de piese,nu dau nume dar de vreo cateva ori au venit in service alte placute in cutie de Ate,stergatoare Bosch set dar in cutie canci stergatoare si mai multe,bineinteles ca sa facut retur la ele dar ideea e ca se fac magarii ,asta o avem in adn,nu o sa dipsara prea curand ,nu conteaza domeniul de activitate,se fura orice la noi.
    1 point
  9. „Zeci“ de calitati sau facaturi. Nu inseamna ca ce e scump e si cel mai bun. Off topic:spunea cineva de unu‘ care lua oua din Lidl si le vindea in piata ca bio...si ce coada era
    1 point
  10. - Cercul (saiba mare) are diametrul de 45 mm, grosimea de 5 mm - Gaurile pt. bolturi formeaza un triunghi echilateral cu distanta de 22 mm intre gauri (masurat din centrul in centrul gaurii), eu am folosit suruburi de 6 mm pentru ca nu stiam cotele exacte si a mai trebuit sa polizez cate putin din fiecare, - Pe spate s-a sudat un surub de 12 P.S. Mentionez ca aceste cote sunt pe acolo, nu am avut piulita jos sa masor exact dar am mai corectat putin si eu estimez ca sunt ok acum! Spor la bricolat!
    1 point
  11. q.e.d Mie sincer imi pare rau ca am schimbat acele uleiuri. Ma gandesc sa le dau jos si sa pun Ravenol in locul acelui mizerabil BMW (mega scump si mega mizerabil). La fel se intampla si cu uleiul de motor: ulei mineral aditivat, vandut ca ulei sintetic = BMW Twin Power Turbo 5W-30 = DPF mult mai usor de infundat, turbine mult mai usor de spart, convertoare catalitice mult mai uosr de stricat, injectoare si bujii incandescente mult mai usor de afumat si nu in ultimul rand EGR muuult mai usor de colmatat! Au fost de ajuns 500 km ca nivelul uleiului sa scada cu 1 liniuta, vorbind aici despre faimosul ulei BMW Twin PowerTurbo BMW 5W-30, in conditiile in care absolut toate filtrele sunt BMW OE nu aftermarket. Masina a mers inainte cu Ravenol VMP SAE 5W-30 (un ulei din grupa IV, PAO - Poly Alpha Olefin, complet sintetic) si in ~13 000km nu a fost nevoie sa completez nici 1 gram de ulei. Trageti voi concluzia! P.S. Imi pare rau ca nu am facut o poza sa fi vazut si voi cum arata un ulei BMW OE pus in diferential dupa nu mai mult de 5000 de km! Era negru ca uleiul din motor doar ca ca nu l-am mirosit sa vad daca si miroase a ars. Aviz amatorilor de schimbat ueliul in diferentiale, aviz amatorilor de schimbat uleiul in cutie cu ulei BMW ATF3 (este aceeasi mizerie si acesta din urma)! P.S.S Daca nu as fi schimbat distributia nu as fi stiut niciodata ce mizerie de ulei se straduieste sa-mi strice grupurile diferentiale.
    1 point
  12. singura concluzie pe care o trag de aici este ca uleiul pe care ni-l vand in reprezentante e mult mai prost decat uleiul cu care echipeaza masina ...daca tu spui ca ulei dupa 5k km era ars si cel care era in masina si avea considerabil mai mult era galben ! Asta nu confirma decat ca e totul facut ca dupa perioada de garantie pe care si-o asuma ei ..masinile sa nu mai duca f multi km chiar si cu piese OE , daca si la un ulei fac magarii de gen imi pare jenant din partea lor
    1 point
  13. Eu insa am schimbat acel ulei in ambele grupuri diferentiale (fata/spate), masina fiind xDrive. Schimbul s-a facut cu ulei original BMW si ghici ce: uleiul scos din ambele diferentiale era perfect galben! Cand am schimbat distributia, peste 5000 de km adica, evident s-a dat jos si diferentialul fata, iar pentru asta a trebuit scos uleiul din el. Am ramas stupefiat sa vad cu ochii mei cat de negru este acel ulei BMW (negru ca un ulei de motor as zice), dupa doooar 5000 de km de la schimb, in conditiile in care conduc masina intr-un mod mai mult decat civilizat (astept sa se incalzeasca motorul pana sa o pot accelera mai bine, 120-130 km/h pe autostrada, 60-70 km/h in localitate, evit pe cat posibil kick-down-ul, iar cand acesta se intampla indicatroul temperaturii uleiul este cu siguranta la 100). Concluzia o trageti voi!
    1 point
  14. Vandut! Se poate inchide! Nelutu, poti respira usurat: ai trait sa o vezi vanduta! Multumesc tuturor pentru pareri, critici, rabdare! Stima! Va salut! Bafta tuturor!
    1 point
  15. mda,la tine trebuia sa apelez pentru km,vad ca esti foarte "informat"
    0 points
  16. AdicĂŁ acum are un milion de km pe putin
    0 points
  17. Salut, Pareri pentru https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-320-ID7Gz6Cs.html ? VIN: Wba8c51030k641117 Merci mult
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.