(presupun ca votul negatv a venit de la tine. Nu ma deranjeaza) Teoria ta se sustine, numai ca as atrage atentia asupra unui fenomen ce se intampla sa fie real. Si anume, acela ca, ca sa tin turatia masinii in 4k rpm, cand dau drumul la acceleratie, ceea ce se intampla cand schimbam viteza, turatia motorului scade considerabil SI DESTUL DE RAPID. Mai repede decat din 2k sau 2500 rpm. Asa ca sunt sanse mici ca motorul inertial (fara pedala de acceleratie) sa fi ajuns in 6.5k ture adica aproape de MAXIM. (se poate ca 15-20% sa gresesc.., dar ma indoiesc si nu imi doresc sa experimentez ce a facut OP..) Si, si daca s-ar fi intamplat asa, el nu era pe accelerare ci era pe decelerare (datorita surprizei de a pune cutia in viteza inferioara..) chiar franare cum confirma insasi OP dupa afirmatia ta. Iar pe de alta parte, conform teoriei tale, unui diesel daca este accelerat pe zona rosie ar trebui automat sa ne asteptam la BATAI ca, cele postate de OP cu linkurile de pe youtube, si chiar cuzineti distrusi?? Inca o data, doar pentru ca am dus motorul pe zona rosie din bord?? Inseamna ca zona rosie nici nu trebuia sa existe..(la un motor, limitandu-l) .. daca un motor se strica asa de repede! Fara antecedente (cu zgomote suspecte adica) exprimate de OP.