Daca ai noroc este din cauza benzinei: in europa, in functie de tara , si statie benzina, exista un procent de etanol (origine vegetala in teorie), care este adaugat benzinei clasice; acum acest etanol, are oarecum cifra octanica ridicata, deci se foloseste in final un amestec de benzina 88+etanol (roportie 10% sa zicem, volumetric), sa se obtina o benzina de 95. Partea proasta cu etanolul este ca se separa in timp, si mai rau, este hidrofob, adica incorporeaza apa in solutie. Daca ai noroc, ai doar benzina, veche, vapori de apa, iar sondele lambda au cam fost perturbate (nu ca dupa multi ani /km ar fi in forma); incearca sa faci un plin cu benzina de calitate superioara, si sa faci un drum lung(100 km), sa vezi cum se comporta. La valvetronic-ul din dotare am vazut diferenta in comportament, la diverse benzinarii (a facut si plimbare in europa), dar masina sta si face cateva sute km pe an cu indulgenta, si am observat fenomenul acesta; de obicei, cand apuc sa o conduc, fac plinul, si il consum, statuta benzina isi pierde din proporietati si se combina cu vaporii de apa(busonul nu cred ca e 100% etans).