Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/10/21 in Posts
-
Salutare dragi colegi, Desi o am de 2.5 ani, nu m-am gandit ca ar fi genul de masina care ar merita o prezentare. Masina are aproape 20 de ani si destule semne lasate de "fanii" binevoitori ai acestei marci de automobile. Este motorizata de "celebrul" N42B20, cuplat la o cutie automata produsa de General Motors in 5 trepte. Din punct de vedere al dotarilor, are cam tot ce ai nevoie, mai ales daca iei in considerare valoarea de piata a masinii: -faruri cu xenon -cutie automata -scaune incalzite -comenzi pe volan -climatronic -scaune sport -senzori parcare spate -cotiera -si altele mai putin importante Am urcat aici cateva poze cu ea, desi eu nu prea stau sa ii fac poze: https://www.flickr.com/gp/194098633@N06/9c913b1 point
-
Castrol si Mobil, nu. Pt ca nu. Acum 15 ani am folosit ultima oara Castrol, am mers la magazin dupa un bidon de 5L si vanzatorul nu mai avea sortimentul cerut doar la bidon de 1L. Nu era chiar mare diferenta de cost asa ca am acceptat. Surpriza a fost langa masina cand am vrut sa-l pun in motor - 5 bidoane din acelasi sortiment, bidoane absolut identice, acelasi termen de valabilitate ...si 3 nuante diferite a uleiului. Adica culoarea. Am pus picaturi pe o foaie alba ca si comparatie, am turnat in capacelul fiecarui bidon din continutul lui ...clar ca buna ziua, 3 nuante diferite, nu trebuia sa fi pictor cu licenta sa vezi diferentele. L-am pus asa in motor si in 5000 km l-am scos. De atunci "la revedere" Castrol. Mobil nu am folosit niciodata, am vazut doar un motor desfacut al unui bun prieten care a mers doar pe Mobil ani de zile si mi-a fost suficient. Sigur, exista multe variabile in povestea asta de acea nici nu vreau sa deschid un "flame" pe subiectul asta. Nu zic ca sunt uleiuri de evitat ...dar asta e opinia mea personala. In plus, toata povestea cu Exxon Mobil si BP Castrol ..."care pe care" s-au dat in judecata ca cine e "mai sintetic" sau de fapt nu e si fenteaza cu ZDDP, pe mine m-a facut sa ma indrept inspre oricare alti producatori. ...si cred ca pe nișa asta de piata au prins Motul si Liqui Moly aripi. Am folosit X'Cess 5w40 vreo 4-5 ani si cred ca am fost printre primii din orasul meu care il cumpara. Nu auzise nimeni de el pe atunci, cu multa bataie de cap mi-l aducea un reprezentant. Foarte bun uleiul, da "made in France", sound-ul si detergentii erau de vis ! Apoi a aparut bidonul cu "made in Italy" si totul s-a dus naibii. La 6-7000 km m-a fortat sa-l scot - motor galagios, metalic, la schimb a curs din baie intai uleiul negru apoi o zeama galbuie groasa cu mici cocoloase ca de unt. Am renuntat. Am mai folosit Motul ecoNergy 5w30 la Fordul sotiei vreo 5 ani ...nah, bunicel asa per ansamblu doar ca disparea ! Prindeam masina ei la o minirevizie cam la 3 luni (dupa chef) ...si nu o data aveam surpriza sa gasesc joja ulei perfect uscata ! Masina fara fum, stiuta fara consum ulei, fara scurgeri, nu mai stiam ce sa cred. Ok "noack" dar chiar in halul ala ! Acum ruleaza pe Liqui Moly Special F si e totul ok. Despre SynPower ...doar imi aduc aminte de o patanie cu cei de la e-piesa. Prima mea vizita la ei in magazin real, si ultima. Aveam un Civic care ma tampea cu cerintele lui de 0W20 ca asa zicea constructorul si pt ca avea un pret cat nu facea, cautam o varianta mai "europeana". M-am oprit la SynPower, am zis ca daca va crapa Civicul cu 5W30 treaba lui, m-am oprit la e-piesa, l-am comandat, baiatu de acolo mi-a citit descrierea si aprobarile de pe site, ok ...si cand vine bidonu, scria pe el sec un simplu C (2 sau 3) chiar nu mai retin. Ok, eu refuz bidonul, ala se inflameaza, ii cer sa-mi arate unde scrie pe bidon A3/B4 ori clasificari API, sau Honda, sau orice alta caracteristica citita in urma cu o zi de pe site ...ala se inflameaza si mai tare ca "vi-am spus de ieri ca nu facem retur la ulei, asa e politica" ...eu "ok, dar aduceti-mi ce vi-am cerut" ...ma cheama sa-mi arate pe laptop descrierea pe site-ul de comanda ...eu ii pun bidonul in fata "ok, unde scrie in afara de acel C" ...si in final am completat 16 acte pt refuz si am asteptat 20 min aprobarea telefonica a nu stiu cui mare mahĂŁr care a dat "unda verde". M-am ambitionat si 3 km mai departe am intrat la Autokarma, am explicat ce vreau ...si aia "baieti de baieti" (bine, ne stim de ani de zile) au fost foarte prompti - "domnu', il comandam, stim specificatiile cerute de dvs, il avem pe comanda, ok, si cand vine verificam. Daca nu scrie nimic pe bidon, ii facem retur instant fara hartii si prostii." Ceea ce s-a si intamplat ...asa ca nu mai vreau SynPower. Totusi @Popescu ...nu stiu de ce nu am luat in calcul una din variantele tale, probabil pt ca e un 5W40 si eu eram setat mental pe 30. Liqui Moly Leichtlauf HT - pai cunosc uleiul asta mai bine ca oricare altul ca doar l-am folosit 3 ani la fostul y17dt + pe vreo alte 4-5 masini ale unor amici (unul singur a fost nemultumit si s-a intors la Castrol motivand ca ii consuma mai putin cu acela) Da, e un hidrocracat dar eu oricum fac schimburile la 8000 si atata face fata - sound foarte bun, demaraj imbunatatit, chiar mi-a placut sortimentul ...doar ca si asta la forja extrema e putin "ciupit". Cel putin daca treceam Opelul de cateva ori dincolo de 160, ma asteptam sa-mi scada nivelul pe joja 1-2mm. As fi curios sa vad cum se prezinta in BMW. Fata de actualul TopTec 4600 (5W30) care are o vascozitate la 100°C de "12" si un TBN de 7,4, Leichtlauf HT 5W40 la 100°C vad ca ajunge la "14" la un TBN de peste 11. Mare economie de energie nu oi face eu din ulei, Planeta vad ca se grabesc "altii" sa o puna pe butuci asa ca nu-mi mai bat eu capu' ...macar sa am o protectie cat mai buna la motor.1 point
-
Stai sa o luam metodic. Eu stiu asa: Presupunand ca intreg injectorul e in regula si e functional, banuiesc ca marea majoritate a defectiunilor apar de la duze ...si aici ma gandesc ca apar 2 situatii: - duze partial infundate - duze decalibrate (largite) La duze partial infundate ma gandesc ca iti da pe retur o cant mai mare de motorina / la cele largite, prea putin. Adica asa ma duce logica pe mine. In plus, ma gandesc ca duzele partial infundate se curata (ultrasunete) ...cele largite cred ca se inlocuiesc ca nu sta nimeni sa-si bata capu cu ele. Nu stiu daca ce am scris pana aici e corect. Daca as sti ca la mine doar e vorba de duze partial infundate, pai am rezolvat problema ! Le dau jos, le demontez bucati si am la serviciu acces la masina curatat cu ultrasunete profesionala si aia e. Daca insa e vorba de duze largite sau alte defectiuni pe injector atunci cred ca ma impotmolesc. .... - EGR-ul l-am facut bec acum vreo 2 luni cred, la fel sita electrovalva, map, oringuri intercooler si EGR, furtunase vacum noi, etc - turbina din cat am vazut palele admisie erau curate (in mod normal, la o exploatare corecta ar trebui sa intre singura intr-un proces de autocuratare), are ceva joc ax dar vad ca "coafura rezista", foarte putin ulei pe tubulatura (cateva picaturi) , in intercooler nu am gasit decat vapori fini (l-am demontat pt verificare). Mai nou ma surprind ca imi place uneori sa fac schimbarea de treapta dupa 3000 spre 4... - am folosit si eu candva (la alte marci) tot felul de "zemuri" de curatare injectoare, admisie, aditivi de nu stiu care - greu de facut o delimitare intre "real" si "placebo". Parca se simtea o imbunatatire dar oricum, cu placebo sau fara, in maxim 2 saptamani masina revenea la starea initiala. Am renuntat. Singurul fapt "real" era ca banii pe astfel de produse se mutau de la mine la casierițĂŁ - nu folosesc solutii de tip "engine flush" si nici nu am de gand sa folosesc. M40 ? Mai exista inca M40 ? Pai eu inteleg asa - ca dupa fiecare schimb tie iti ramane in motor vreo 200ml ulei m40 (care e un mineral facut din pamant din gradina) contaminat cu mici urme de solutie curatat peste care pui uleiul nou. E doar o constatare personala, nu te critic, la masina ta tu "esti la butoane". Ca sugestie doar - vezi ca e chiar ieftin si uleiul GM si mi se pare o alternativa mai buna decat M40.1 point
-
Multumesc WIN60 dar nu vreau sa ramai cu un sentiment de culpabilitate in caz ca tipul din Zalau e "neconform", oricum n-as avea nimic sa-ti reprosez in caz de esec. Ma descurc eu, il gasesc eu si pe ala cat si pe altii. Nah, vara a trecut, am fost prins cu renovari si constructii la tara, renovare si acasa la bloc ...apoi "s-a bagat in fațĂŁ" Fiesta sotiei, apoi alte 2 masini din familie, eu abia am reusit sa fur 3 zile din concediu pt BMW ...plus serviciul. Si cand ziceam acum vreo 2 sapt ca in sfarsit am timp sa ma ocup de sughițurile avionului, am descoperit intamplator ca circulam cu permisul expirat din luna Mai ! Da-i cu drumuri, hartii, vizite medicale, programari ...toate cu "avionul" cu tupeu ...baiatu' cu diagnoza a disparut total desi am colaborat vreo 2 ani, trebuie sa caut pe altcineva dispus sa-mi vina acasa la motor "pe rece". Varianta sa las masina la un service si sa am incredere ca nea Vasile dimineata face o diagnoza pe rece (eu fiind la serviciu) ...nu ma coafeaza. Pur si simplu eu trebuie sa fiu acolo sa vad ! Presupun ca e cam inutila o diagnoza pe motor cald cand deja au intervenit corectiile ...nu stiu, intreb. As avea o singura varianta - Doamne-Doamne sa tina cu mine Sambata viitoare si sa fie o zi calduta de toamna tarzie, demontez admisia, scot injectoarele, le trimit, o saptamana stau fara masina (ma descurc si fara) ...si urmatoarea Sambata sa fie iar o zi calduta de toamna tarzie sa montez totul. Si ce mai vreau ! ........ N-am avut clapete admisie, au fost anulate ...si cand toata lumea se preocupa sa le anuleze, eu le-am pus la loc ! Nu vad ce sa fie din cauza clapetelor, am circulat cu masina in toate variantele posibile dar n-am avut "sughituri" - fara clapete - mers butucanos si rigid al masinii, lag si motor zgomotos si lesinata sub 2000 ture, in oras era un chin pt mine. Peste 2000 era ok. - cu furtunas vacum electrovalva clapete sarit, idem. - cu clapete dar capsula vacum crapata, idem. - acum sunt cu clapete care sunt si functionale - motor elastic, sound placut, lag zero sau infim ...dar exista riscul aspiratiei lor desi le-am sudat cu laser de ax, inclusiv niturile. Referitor la testul retur injectoare - ok, il fac dar mi se pare ciudĂŁțel. Cum interpretez in cazul in care am 2 borcanase la un nivel si altele 2 la un alt nivel ? 2 injectoare baga prea mult sau celalalte 2 prea putin ? (mare coincidenta sa apara situatia asta dar e posibil totusi) In lipsa unei cantitati de referinta intr-un interval stabilit de timp la o anumita turatie prestabilita, mie unul testul nu mi se pare concludent. Am inteles ca nici diagnoza injectoare nu e o metoda "de finețe" ca cica un injector isi poate compensa "un frate" alaturat dar macar ajungi la o oarecare impresie. As fi si eu curios de erori, asa pe bord nu am nimic. Nu stiu, in cat timp se sterg erorile vechi si inactive ? Este un timp adica dupa care se sterg singure ? In caz de decuplare baterie cateva ore se sterg ? Nu de alta dar la ultimele experimente cu admisia si EGR-ul, am demufat senzori pe rand si am circulat asa "de proba" si presupun ca am acumulat erori gramada. Singura care mi-a aparut pe bord si in display a fost la demufarea electrovalvei EGR care a si disparut singura dupa vreo 30km. Tot de la o diagnoza erori/valori injectoare ar trebui sa incep...1 point
-
E doar o zgarietura, nimic grav La revanzare va fi nebunie pentru ca expertii de auto sh o vor declara dauna totala si iti vor oferi 7000 pe ea Ft dragut din partea doamnei ca te-a asteptat sau ti-ar fi lasat bilet, mai rar asa ceva in BUcuresti. De regula toti fug si nu lasa numar in geam sau nu recunosc fapta! Spor la reparatie si drumuri bune sa ai!1 point
-
Daca ati folosit careva Ravenol HCL (LL-01) intr-un 320d ...m-ar interesa niste impresii oricat ar fi de personale si subiective. Am e90/320d/163/2007/M47 si NU am DPF - nu stiu, nu-l am din constructie sau a fost scos de pe masina, cert este ca nimic nu arata ca as fi avut DPF, asa am cumparat masina ...si m-am gandit ca totusi, in aceste conditii norma LL-04 nu prea ma avantajeaza. Momentan sunt pe TopTec4600, un ulei care nu straluceste prin nimic, cu o fisa tehnica mediocra, si care dupa cateva forje serioase ma cheama la jojĂŁ pt completare. In cazul asta, daca tot nu am DPF si nu sunt conditionat de norma C3, as merge pe un A3/B4, evident, tot 5W30 doar ca e cam dificil de gasit. M-am uitat putin la Ravenol dar din gama lor eu n-am gasit decat varianta HCL care sa fie un A3/B4 la un pret rezonabil, fara norma C3 si LL-01 dar deja imi tremura ochii de la ecranul telefonului si am zis ca mai bine sa apelez la ajutorul vostru. Masina o am de 2 ani, a ajuns la mine cu "Twin", initial am pus tot "twin" dar dupa 3000 km l-am aruncat - motor zgomotos, sunete ciudate, nu mi-a placut. Am pus TopTec4600 "in viteza si de nervi" si lucrurile s-au schimbat in bine dar tot nu e ce trebuie (am 2 schimburi cu TopTec dar acum sunt in cautari de altceva) Ideea este ca as merge pe LL-01 si as vrea sa pastrez SAE 5W30... Pareri ?1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00