Jump to content

13NCU

Lingău pro-putin
  • Posts

    400
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

13NCU last won the day on January 15

13NCU had the most liked content!

About 13NCU

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    e90 320d m47

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

13NCU's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Eram dator acestui topic deschis de catre mine cu un raspuns... Fum albastru cand vrea ea ? Inlocuit filtru epurator pe original si fenomenul n-a mai aparut. Nu stiu, am studiat filtrul demontat de pe masina, am pipait membrana, am cautat fisuri, eu n-am gasit nimic nepotrivit. Intr-adevar garnitura era cam plastificata dar cam atat. Bine ca am scapat cu atat. Deci functionez cu acelasi motor inca nedesfacut, e in mintile lui, am ramas cu "o gura de fum albastru" dimineata la prima cheie dar "se incadreaza". PS - sa nu ma mai plimb aiurea pe forum, am zis ca imi scriu aici parerea.... Am remarcat drapelul Ukrainei alaturi de cel al Romaniei la deschiderea forumului. Inteleg, e o moda acum sa fi "alaturi", si ne-am aflat noi romanii, cei mai dezbinati cetateni de pe planeta "sa fim alaturi". Alaturi cu ce ! Cu Statul Ukraina ...sau cu amaratii aia ce fug din calea razboiului ? ....pe site nu apare vreo diferentiere. Cine reuseste sa fuga din calea razboiului ? Am vazut in primele zile in vamile din nordul Romaniei - mertane, bmw-uri, masini de top. Adica cine are bani. Amaratii se ascund cum pot prin beciurile blocurilor. Dar Romania e alaturi ! Alaturi de cine ? De Statul/tara Ukraina ...sau alaturi de amarati aia refugiati care nu doar tranziteaza Romania ci doar au plecat in lumea larga unde au vazut cu ochii ? Poate ar fi bine-venit din partea admin sa bata clar in poarta forumului un punct de vedere. Ceva de genul - BMW forum sprijina/e alaturi de refugiatii din Ukraina. Nu drapele nationale. Asta nu e razboiul nostru, e "al lor" ....se bat rușii intre ei pe niste granite dar Romania "e alaturi". Serios ? Deschideti o carte de istorie, alooo, generatia 90 si vedeti ce a facut Ukraina (ca si Stat) pt Romania. In afara ca a rupt din Romania teritorii, altceva nimic. Acum arboram tricolorul romanesc alaturi de cel al Ukrainei - ori astea sunt insemne NATIONALE ! STATALE ! Nici o legatura cu amaratii de rand care incearca sa-si salveze viata. Oricum, nu aia cu mertane si topuri care au parasit primii "corabia" ca sobolanii. Eu unul refuz sa mai fac parte din acest forum (no, mare pierdere !) atata timp cat nu exista o delimitare clara pe poarta forumului intre "drapel national" alaturat cu al Romaniei ...sau o adaugire acolo "alaturi de refugiati". V-am salutat.
  2. Ulei contaminat cu antigel = culoare de cacao cu lapte + crestere de nivel. Exista posibilitatea unei fisuri sau neetanseitati pe unde antigelul ajunge in cilindrii, este evaporat instant dar condensat pe evacuare si iar evaporat sub forma de fum alb. Pt un benzinar ar trebui sa resimti o inrautatire in mersul motorului.
  3. Dupa curatare EGR-ul a devenit nefunctional. Reintoarce-te la ce ai desfacut, verifica etanseitati.
  4. Ai bule de aer/gaze pe instalatie. Ori undeva pe sistemul racire e o neentaseitate si sistemul absoarbe aer atmosferic, ori gazele din explozia cilindrilor reusesc sa se infiltreze in circuitul de racire.
  5. Am inteles din prima recomandarile "tale", iti multumesc frumos, iti mai multumesc inca o data frumos ca mi le-ai repetat, ok, NU VREAU SA LE APLIC pt ca nu le consider o solutie in cazul meu cu fumul albastru. In rest as dori sa iti pastrezi parerile personale pt tine, pareri cu privire la persoana mea si la starea masinii mele. In plus, nici nu te priveste unde imi repar masina, cum si cand. Am cerut niste sugestii, le-am primit de la mai multi colegi, le-am primit si de la tine, ok, multumesc, mai departe e treaba mea. ...eventual sa intru aici dupa rezolvare si sa spun ce a fost de vina si cum am remediat. Dragutu' de tine... Fix tu te-ai gasit ! In locul tau m-as ascunde pe undeva cand sunt multi moderatori prin zona... Si te rog nu-mi mai stresa contul cu pareri si materiale nesolicitate ! Bimmer - recunosc, m-ai surprins maxim ! Respect ! ✌️ ...... Vroiam azi dar n-am apucat sa demontez filtrul epurator, eventual sa vad si eu membrana aia mult discutata.
  6. motoru tau manual de service 😊 https://easyupload.io/8gci1l

  7. Salut,mai baga te rog noutati in topic azi daca ti-a mai dat fum albastru in mers.Chiar asa ghinion sa ai la motor? E scump de reparat,multi bani chiar daca il repari tu cu prietenul tau (cea mai buna varianta).Cauta manualu de service la e90 frate

    1. gl01akg

      gl01akg

      Fum mai da de la turbina,nu doar de la segmenti si simeringuri supape. Te poti duce unde scriai tu ca cunosti la un service si vroiai sa o urci pe o rampa cand schimbai filtrul de combustibil. 

      Si vezi ce zice mecanicu,legat de motor il lasi sa dea o tura 🤗

  8. Azi n-am avut fum albastru si masina s-a comportat ca de obicei. Cum facem cu cititul pe diagonala ?
  9. Astept in raspuns Allexinno ....repet: - DPF anulat prost, soft prost, masina (dupa tine) cere regenerari .... Cum naiba porneste, merge si trage de imi rupe capu' incat nevasta acuza "senzatii de lift" la cei aproape 200 de cai ? Nu, aici e vorba despre altceva... Inainte sa scriu raspunsul pt tine, am stat si am oscilat - sa te ignor sau sa raspund ? Dai de prea multe ori "cu bațu in balta" tehnic vorbind dar nah, cine sa ti-o spuna ? Adevarul e ca am ajuns sa ne aruncam pe diagnoza si pt grosimea prafului de pe toba ! Daca nu intelegi un motor, diagnoza nu te ajuta la nimic ! Orice "papagal" cu laptop pe genunchi imi citeste erori dar mai departe "e bota". Imi ia "suta" si a plecat. Da, ma incapatanez sa fiu "sovietul suprem" si sa nu inghit toate prostiile ...."verifica aia, schimba aia, si daca nu-i aia e cealalta ". Serios ? Pe banii mei e usor ! Tu inchizi netu' si eu raman cu piese de schimb in casa ! Si daca iti spun ca am facut toate indicate si "tot asa" atunci dispari in ceata. Nu va mai jucati cu reparatiile on-line din tastatura pt ca sunt unii care chiar va cred ! Ok, acum ma puteti bana, dati-mi concediu nelimitat, faceti ce doriti, eu renunt la acest forum. Multumesc celor care chiar au venit cu sugestii concrete si de bun-simt tehnic. Si Allexinno, mai lasa diagnozele si teoriile si mai cobori in mecanica aplicata. Aia cu cheia in mana unde realitatea bate forumul. Teoria multa zapaceste. Va salut. PS - bat campii ? Scriu povestioare ? Ok, lasati-ma pe mine si iesiti unul in fata cu o sugestie pt Gim mob, omul cu aceeasi problema din link-ul pus mai sus. Spune-ti careva cu curaj ce sa mai faca dupa ce a cheltuit 3200 lei pe "indicatii" si masina "tot asa" !
  10. In sfarsit o sugestie de bun simt (pe langa cea a lui matose) Allexinno - am baterie noua de o luna. Link-ul cu realoem mie nu-mi spune nimic. Bun, admitem, a fost anulat DPF, ce treaba are povestea asta cu ce se intampla acum ? Adica cum, masina a incercat timp de 2 ani sa-si faca regenerari (??) si acum i s-a pus "pata" ? De ce functioneaza ok ?
  11. Nu e doar "o povestire" ci mai mult o incercare de a clarifica orice aspect. Pt ca (mie cel putin) nu mi totuna daca "scap" cu un filtru epurator sau desfac motorul.
  12. Apreciez Allexinno ca ai incercat sa ma ajuti cu niste idei dar poate sunt bine-venite niste clarificari. - filtrul epurator de tip vortex Ok, nu stiu daca e mai bun asta sau ala cu pasla, stiu doar ca pe masina am verificat anul trecut prin demontare si am cu vortex. Si daca asa am gasit pe masina si totul a fost ok 2 ani, tot asa voi pune. Pt ca da, nu e un capat de lume ca si cost, am sa-l inlocuiesc si cu asta scad o necunoscuta serioasa din ecuatia asta. - turbina poate nu e chiar in mintiile ei dar nu stiu, isi face treaba. Prin toamna am verificat jocul la ax, nah, avea ceva dar nimic ingrijorator, tot atunci, cu ocazia inlocuirii oringurilor tubulatura intercooler am demontat si intercoolerul si n-am gasit mai mult de cativa stropi de ulei. Extrem de putin, chiar m-am mirat. Fluiera primii 1-2 km dupa pornirea la rece si apoi nu o mai auzi toata ziua. Asa a facut si acum 2 ani, asa face si acum. - "mergi la cineva care se pricepe"... M-ai facut sa zambesc ! Cine se pricepe ? Mai exact, cine VREA sa se priceapa ? Am trait in lumea service-urilor acum cativa ani ...credeti ca de nebun indur frig sau ploaie uneori sub capota ? Sau de zgarcit ori de saracie ? Cati dintre noi nu ar platii cu ochii inchisi daca ar avea siguranta ca mecanicul din service a stat si a rationat, si-a pus experienta in slujba masinii tale, s-a dus direct la defect si a rezolvat problema optim ? Cred ca ai citit - acum, pe forum, mai exista un topic deschis cu fix aceeasi problema ca si a mea, aceeasi masina, acelasi motor. Omul de buna credinta s-a dus la "specialisti BMW", a aruncat pe geam 3200 lei in 2 saptamani si nu-i da de cap. In final a trecut la aerisirea carterului in stil Dacia 1310. Dupa 3200 lei, trist. ...ce sa-mi faca la diagnoza ? Sa-mi enumere cele 480 erori "moarte" pastrate in memoria ECU care nu mai sunt active ? Sa-mi spuna ca nu-mi merge incalzirea pe oglinda dreapta, singurul defect al masinii? Asta stiu si eu. ....eventual sa-mi arate presiunea generata de turbina (asta daca MAP e curat) dar in rest... Eu ma confrunt cu o problema simpla - uleiul din motor imi ajunge in cilindrii si asta se intampla ALEATORIU ! - mers relanti dimineata dupa prima "cheie". Am vazut ca s-a deschis recent un topic cu "dilema" asta. Stiu, manualul spune sa pleci imediat de pe loc... Manualul spune multe - si indicatii bune si imbecilitati. Uzura e "mare, mare pe loc ?" ...consideri ca e mai mica daca la minus -10° plec imediat de pe loc cand deja asupra internelor motorului se aplica si forte ? Eu am stilul meu - vara o las 40sec - 1min - iarna 4-5 min Da, am povestit ca am lasat-o si 10 min, si 20 si pana la 90° dar au fost doar niste teste. Forte care sa genereze uzuri mai mici decat turatia relanti nu sunt, eventual motorul oprit. Merge in gol, fara sarcina pusa pe el ...eventual, daca insisti, iti cresc depunerile pe evacuare si evident consumul dar nimic altceva. - DPF Oooooo, da, asta e o mare necunoscuta a mea ! In primul rand sa clarific un lucru - AZI, ACUM, cu sau fara fum albastru, masina merge ireprosabil. Porneste usor, merge rotund, trage de te apasa, lag zero sau infim uneori, nimic aprins pe bord, chiar nu am ce sa-i reprosez altceva in afara de pacostea asta de ceata albastra. ...desi am tot scris, mai repet o data: - acum 2 ani vanzatorul m-a asigurat ca nu are DPF din fabrica. Nu pot spune ca l-am crezut dar nici n-am eliminat posibilitatea (masina a fost comanda din productie pt UK) - dupa 2 luni a expirat ITP-ul, era pandemie si restrictii, umblam cu foi dupa mine, pe strada Politia ne canta "Desteapta-te române" ...abia am gasit un ITP necunoscut. Achizitia masinii fiind recenta, chiar l-am intrebat pe omul ala: ...."boss, fie ce-o fi, spune-mi te rog daca masina asta a venit fara DPF din fabrica sau a fost anulat". Omul s-a bagat sub masina, a verificat actele si a cuvantat: - nu stiu dar eu cel putin nu vad un motiv sa nu-ti acord inspectia din cauza asta, si, cel putin in Cartea de Identitate a masinii nu vad nimic trecut legat de DPF. Ulterior am mai apelat la un amic cu service ... A iesit si ala de sub masina total nedumerit. Nu am primit un raspuns clar. La 2 saptamani am chemat acasa un tip diagnoza, doxa BMW si doar BMW. (avea Carly, Insta, Inpa, ma rog, nu le stiu eu pe toate). N-a stiut omul ce sa-mi spuna ! Mi-a zis ca masina a fost resoftata pt crestere putere dar el n-a gasit nimic legat de DPF. Acum eu ce sa fac, sa ma ambitionez prosteste sa mai caut ? Ce-mi pasa mie atata timp cat masina functioneaza ok ? Nu am o dovada ca ar fi avut din fabrica DPF asa cum nu am o dovada ca ar fi fost anulat. Cat timp trec ITP (si chiar le fac pe bune), nu-mi bat capu'. Repet - de 2 ani, inclusiv AZI, masina functioneaza ok din orice punct de vedere. Da, am amintit de usturimea de ochi si din gat chiar inainte sa apara "albastreala" vizibil dar ma refeream la ulei ars. Albastrul ala are un iz inconfundabil ce nu seamana nici cu depuneri carbon, cocs, noxe, aditiv iarna din motorina prajit - e ulei ars toata ziua ! Si CIREASA DE PE TORT ! Azi - PAS ! Simt ca innebunesc ! Masina folosita pe absolut acelasi traseu ca si zilele trecute dar azi nu a scos gram de fum albastru ! ............. Nu mi-o lua in nume de rau Allexinno, apreciez efortul tau dar iti dai seama ca sunt cu logica zapacita. Macar daca as sti ca "da domle', segmenti" ...aia e, imi numar banutii, caut piese, ma pregatesc din timp. Dar uite ca nu sunt sigur... Toate bune ! PS - oai mult am scris, nici nu mi-am dat seama ! Iar "ma fluiera" Bimer 😎
  13. Doamne-ajuta-ti, matose ! Mare domn ! Multumesc !
  14. Mai tine minte cineva de ce scoteam furtunul ala jos la dacie ? ☺️ Am umblat si eu cu furtunul scos si rar era o zi cand nu ma atentiona vreun pieton prin oras (in special doamne) ...ca "domnu', vedeti ca va atarna ceva sub masina, pare un furtun sarit" 😎 Nu exista un control al aerului in admisie, nu exista debitmetru si senzori, cat aspira motorul aia era, indiferent ca aer curat sau gaze recirculate ...dar venea un moment cand motorul "se ineca" cu propriul lui rahat, mergea tremurat, butucanos, pornea greu si avea tendinta sa moara. Cum decuplai "furtunul cu duza" (ce venea de pe galeria admisie) din din T-ul carburatorului, cum masina prindea viata si se stabiliza. Consumul ulei tot ala era dar macar aveai carterul aerisit si motorul functiona curat. De cele mai multe ori, avand furtun scos jos, pe toba nu prea mai sesizai fum ...insa pe furtun scos era "fuior" ! Meserias se vedea noaptea in lumina farurilor, mai ales cand dadeai cu spatele! 🤣 Tin minte ca odata asteptam pe cineva cu motorul pornit si furtunul scos s-a potrivit intr-o balta ...si acolo am ramas. Pana mi-am dat seama de ce "porneste si moare" am desfacut jumate de masina ! Deci Gym - mare rezolvare nu ai facut, doar ca ai un carter mai curat, cu presiune scazuta, arderi mai bune in cilindru si d-astea. Consumul ulei e acelasi doar ca nu mai chinui motorul sa-l rumege ci il expulzezi tu in atmosfera.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.