Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/12/22 in Posts
-
Am gasit acest link de google drive cu diverse tipuri de harti: Next, MOVE, Premium, EntryNav, Evo, Motion. Luati si va serviti in functie de nevoi.2 points
-
Dpdv condus, tinuta de drum, absolut orice, ambele sunt la fel, doar ca este ff greu sa treci de pe una pe alta, asta incercam sa spun. Mi-a fost extrem de greu sa trec pe Audi, mi se parea totul anormal inclusiv dpdv condus, pozitie la volan. Absolut tot si mi-a trebuit o luna sa ma obisnuiesc si aprox 1500km. Seria 5 l-am vandut lui frate-miu. La cateva luni distanta a trebuit sa ii mut masina. Am ramas socat cand m-am urcat din nou la volan. Totul mi se parea anapoda, de parca nu aveam curaj sa plec cu ea de pe loc. De asta ziceam ca totul este chestie de obisnuinta si de asta oricarui posesor de oricare din cele 3 branduri i se face sila cand se urca la volanul celorlalte si fiecare dintre posesorii celor 3 marci are impresia falsa ca are masina net superioara cand incerca si pe celelalte. Da, A6 este "campion" la buguri si la calitatea proasta a fabricatiei...repet, a ceea ce nu vezi(sau poate am avut eu ghinion). Ca altfel, la finisajele aparente si la calitatea exterioara a fabricatiei, este incomparabil superior. Daca este sa raspund care este mai de familie, prefer spatiul interior de la Audi si portbagajul de la BMW. Totusi, portbagajul de la BMW isi pierde superioritatea daca nu ai nevoie sa cari obiecte voluminoase, el fiind mai inalt ca la Audi, insa cu o lungime si o latime mai mica, volumul care reiese fiind identic intre cele 2. De altfel, si Audi isi pierde superioritatea spatiului interior tinand cont ca suntem 3 insi, unul fiind copil mic, iar noi neavand 2 metri. Dracul asta de tricicleta imi incape si culcat si in picioare la bmw, la celalta masina trebuind demontat. Ca sa nu mai vorbesc ca nici 2 roti de 245 nu imi incap una peste alta in portbagaj la A6, ca atare trebuie sa merg cu un coleg cand schimb rotile. la bmw puneam una de 275 si una de 245 in portbagaj si 2 pe bancheta spate. La harbul asta este imposibil sa pun 3 roti in masina, tinand cont ca pun doar una in portbagaj.. Ca atare fie fac doua drumuri(cu cate o roata in portbagaj si una in masina), fie ma ajuta un coleg si imi cara rotile.2 points
-
Salutare Voiam sa clarific un lucru pentru care unora dintre voi li se pare foarte incert si anume codarea interfetelor id4 / id5 / id6 Personal prefer sa o fac cu E-Sys dar daca aveti BimmerCode sunt aceleasi valori. Trebuie sa stiti sa folositi E-Sys, sa va conectati la masina si sa faceti o codare FDL. Pentru documentatie E-SYS accesati linkul : https://mega.nz/folder/MmQ1EQiA#v5e1O_61DFjyOTNPVjTuWA Daca deschidem NCD-ul dupa ce l-am citit o sa trebuiasca sa cautam 2 parametrii si anume HMI_VERSION si HMI_ID_VERSION HMI_VERSION cuprinde doar id4_plus_plus si id5 ca parametrii de codare HMI_ID_VERSION cuprinde id4_plus_plus , id5 , id5_plus_plus, id6 si id6_plus_plus ca parametrii de codare Putem sa ne jucam cum vrem cu ele si sa alegem orice. NU se strica nimic, doar ca pe ecranul navigatiei iD4 sau iD5/iD6 , in functie de ce alegeti, o sa va apara diferite interfete. Trebuie sa avem in vedere ca sunt 3 tipuri de unitati si anume: 1. Unitate iD4 cu 2GB RAM si soft de iD4 (ca din fabrica) 2. Unitate iD4 cu 2GB RAM si soft de iD6 (numita iD4 la iD6) 3. Unitate iD5/6 cu 4GB RAM si soft de iD6 ( numita iD5 sau iD6) . Sa stabilim ceva! Nu exista unitate iD5 sau unitate iD6!!!!! Exista doar unitate cu 2GB RAM sau cu 4GB RAM. Din codare o faci iD5 sau iD6. Exemplu : Am o unitate cu 4GB RAM pe care am codat-o sa arate interfata iD5. Sau am codat-o sa arata interfata iD6! ATAT! Sau am o unitate cu 2GB RAM pe care am facut-o iD4 la iD6 si am codat-o iD5 sau iD6. Deci interfata iD5 sau iD6 se schimba din codare! Unitatea cu 2GB RAM cu Interfata iD4 NU se poate schimba din codare in iD5 sau iD6! Aceea trebuie flash din iD4 la iD6. Pentru unitatile cu 2GB RAM adica unitatile iD4 nativ avem doar HMI_VERSION = id4_plus_plus si HMI_ID_VERSION id4_plus_plus Pentru unitatile cu 4GB RAM avem urmatoarele codari: Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id4_plus_plus si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id5 si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id5_plus_plus si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id6 si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id6_lite si avem Alte interfete nu exista pe unitatile cu 2GB / 4GB RAM iD4 / iD5 / iD6 Sper ca postul sa clarifice anumite intrebari.1 point
-
https://mega.nz/file/Puox3BxI#0-TkGa5bO7yoUAN1_oS9Brg6-hg5Ipc55l0htfv0jvk enjoy!1 point
-
Eu am un F10 535xD din 2013 cu 135k km si tremura doar la relanti. Am fost si la service-uri, am scris si de diferite grupuri pe farcebook si aici am un topic si tot nici o rezolvare. Tampoane schimbate pe original, galerie de admisie schimbata (era sparta). Masina nu are nici o eroare pe tester, toate valorile sunt ok la injectoare, turbine, bujii, egr, dpf ... mortii masii ... In afara de aceaste trepidatie doar la relanti care se simte in volan si in scaune, masina se comporta exemplar ...1 point
-
Hotaraste-te o data. sa intelegem si noi ceva. Care e mai pentru condus si care e mai pentru familie? Deci A6 e mai "campion" la capitolul "bug"uri pe partea de siguranta/entertaiment..?1 point
-
Gata, m-am lamurit si cu astia de la Porsche Romania...sunt mai rau decat Automobile Bavaria. Notiunea de garantie la masina nu exista si se porneste de la premiza ca tu ar trebui sa stii de la sine putere anumite reguli ale lor interne. Eu am luat A6-le in martie anul trecut si din primul km am observat ca pt a merge drept cu masina, volanul trebuie tinut 5mm bracat spre stanga. Masina nu trage dreapta, ci pur si simplu asta e pozitia naturala a volanului pt a merge drept. Fiindu-mi peste mana sa merg tocmai pe centura, nu m-am dus, desi am anuntat imediat consilierul de vanzari dupa ce am ridicat masina, ca volanul nu sta drept...insa omul nu mi-a spus ca eventualele reglaje se fac in limita a 10.000km dupa livrare. Ca atare acum ma pun sa platesc 800-1000 lei pt geometrie, masina avand 23.000km. Se aude parca si un usor huruit in mers care ar putea fi explicat prin geometria dereglata(nu e fosnit de anvelope ca ala e altceva), desi nu au aparut uzuri anormale pe anvelope, iar masina sta super teapana pe curbe...desi nu stiu cum ar fi posibil asta la o masina cu geometria dereglata. La Bavaria, orice problema ridicam, dupa oricati km si care ar fi putut fi generata chiar de o exploatare necorespunzatoare, daca masina era in garantie, se straduiau sa rezolve fara costuri. Avand ultimile generatii si de seria 5 si de A6, cred ca pot transa fara probleme orice tip de versus pe aceasta tema, de asta scriu si aici: Ca si concept de masina(spatiu pasageri, ergonomie, vizibilitate asupra instrumentelor de bord, confortul in accesarea comenzilor), calitate aparenta a fabricatiei, A6 este superior(usile le bmw se inchid a tabla goala, capacul la portbagaj la fel, geamurile stau sa iti sara in brate daca inchizi usa cu geamul intredeschis, sticla de pe faruri si de la parbriz e penala la bmw etc, vopseaua la fel plus multe, multe altele). Insa ca si calitate reala a fabricatiei(si aici cred ca fac referire la fiabilitate si la felul cum ai fabricat masina si clientul nu vede, fiind ascuns sub ceea ce clientul poate vedea si simti), seria 5 este superior. Eu am greieri in A6 din primii km, cutia de viteze zornaie, scotand sunete anormale la manevrele fata spate de parcare, la retrogradari etc(este cu dublu ambreiaj), geometria dereglata de la livrare, batai la roata stanga fata inca din primul km(azi la revizie mi-au spus ca articulatiile sunt perfecte desi eu stiu ca nu e asa, insa e greu sa demonstrez). Am peste 50 de erori in 23.000km la a6 relationate de camera din parbriz..imi spune mereu ca s-au defectat lane assist-ul, asistenta la franarea de urgenta si la faza lunga...astea toate fiind coordonate de camera din parbriz. De vreo 2 ori mi s-au facut albastre displayurile. O data, la o pornire, mi-a dat un mesaj ca sistemul se incarca si a ramas asa mesajul pe display, cu MMI-ul nefunctional, pana am ajuns acasa(drumul a fost de vreo 20 de min) La seria 5 am mers 55.000km cu runflat cu profil de 5mm mai mic decat am la A6 cu anvelope normale si nu avea niciun greier. E drept, mai trostea plasticul sau articulatiile acestuia la gropi ca apareau diferite deformari de la socuri. la seria 5, diferenta de 38.000km pana la un total de 93.000km i-am mers cu anvelope fara runflat si profil de 245/451 point
-
https://drive.google.com/file/d/13x3qEotNgGGxKNUdBNOmneerQcmhlDwM/view?usp=drivesdk1 point
-
Salutare dragi colegi, Astazi am terminat cu retrofit-ul unitatii NBT EVO pe masina din dotare F10 LCI 2015 si vreau sa impartasesc cu voi experienta. Masina avea HU NBT cu TCB si servicii active: RTTI + remote services. Din pacate RTTI nu este chiar ce trebuie la noi in tarisoara. Asa ca am decis ca vreau carplay pentru Google Maps si Waze. Am inceput sa citesc despre retrofit, in ce consta si ce implica. Am aflat ca imi trebuie un HU cu receiver GPS intern(sau daca nu imi trebuie emulator ATM pentru GPS). OK, hai sa cautam, am gasit HU cu GPS intern. Despre pretul HU-ului nu are rost sa discutam. Acum am zis sa caut pe cineva care ma poate ajuta cu montajul. Aici incepe distractia pentru ca am inceput sa aud preturi de sute de euro pentru montaj si codare. Plus ca mi-au spus ca imi trebuie activator de Navigatie pentru ca HU are alt VIN si nu se poate monta pe masina fara. In Romania aceste activatoare se vand si cu 350 Euro in conditiile in care in mother China aceleasi produse costa 100 Euro. Aici am zis stop, il montez eu il codez eu, cat de greu poate fi? Raspuns: Deloc, cu putina indemanare, o surubelnita T20, un laptop cu ESYS+cablu ENET, cateva nopti research pe google, rabdare si tutun :twoup: Acum partea practica, rezultatul noptilor de research pe net: :frantics: NU este necesara folosirea acelui activator. Se pot genera FSC-uri pentru EVO folosind VIN-ul masinii pe care urmeaza sa se monteze. Totul este functional(Carplay, Speech, Navi, etc) (pret 40 Euro) Montajul a durat in cazul meu 30 min: Se desface trimm-ul din bord ce contine gurile de ventilatie, butonul de START engine STOP si butonul de avarii. Dupa care se demonteaza panoul de clima pentru a ajunge la HU. Trebuie facuta o mica modificare la pinning. Se muta pinii pentru Ethernet din mufa mare Quadlock in mufa de la Evo OABR(Se gasesc schemele pe net). Pentru display nu a fost nevoie de alt cablu cum am mai citit. Initial nu afisa nimic, dar problema a fost rezolvata din coding. Dupa ce am montat totul inapoi am avut urmatoarele probleme: Joystick-ul nu functiona. Butoanele de pe volan nu functionau. Senzorii de parcare nu erau afisati, doar audio. Lipsa pozitie GPS. Nu afisa modurile de condus(Eco Pro, Sport), service requirements. Service history era de la masina donatoare. Toate au fost rezolvate din coding. Service history se poate scrie foarte simplu cu aplicatia HUService Manager. Sa nu uit: conectorul de la TCB ramane in aer pentru ca EVO foloseste ATM. Dar Remote services functioneaza(Door Unlock, lock, horn, etc.) Atasaez si cateva poze: Concluzii: Nu spun ca varianta asta este cea mai buna cea mai tare etc. Stiu ca exista Carplay fullscreen dar nu ma incanta neaparat. Eu folosesc split-screen. Am vrut doar sa prezint procesul de retrofit din punctul meu de vedere. Sper sa nu imi pun in cap prestatarii de astfel de servicii. :angel_not: Daca sunt colegi interesati putem dezvolta si continua discutia cu chestiuni mai tehnice(Pinning, scheme, coding, etc.) :drunk:1 point
-
Salut! Nu am mai verificat topic-ul de ceva timp si nu am apucat sa vad intrebarea ta. Downpipes-ul este localizat intre turbină si evacuare, cumva este "intermediarul" dintre cele două. In cazul de față, la N54 sunt două downpipes, pentru că am 2 turbine. La alte mașini single-turbo, există un singur downpipe. În rest, sunt total de acord cu ceea ce a scris @toffefe. Exista trei feluri de downpipes: 1. Catless downpipes Se pune țeavă goală în locul catalizatoarelor, cea mai bună variantă pentru a accesa o putere mai mare. 2. High-flow catted downpipes Se menține forma originală a downpipes-ului, doar că în loc de catalizator este loc gol. 3. Sport cat downpipes În locul catalizatoarelor OEM, se pun altele aftermarket "sport". Între timp... astăzi sau mâine mă apuc împreună cu un prieten să schimbăm garnitura de la baia de ulei, să instalăm chargepipe-ul, downpipes-ul, schimbăm capacul de la lichidul servo pentru că "transpiră", schimbăm bujiile, filtru ulei și uleiul cu un 5W40 300V Competition. După ce vom instala totul cu succes, va trebui să achiziționez un FMIC (Front mount intercooler) mai mare și un intake dual-cone.1 point
-
Salutare Am creat un tool care genereaza FA-ul masinii. Aveti si procedura cum sa il folositi. CITITI-O!!! Scurta versiune 1. Copiaza toate optiunile masinii in fisierul paste.txt 2. Click pe Select paste.txt si selecteaza fisierul paste.txt 3. Toate optiunile masinii ar trebui sa fie incarcate 4. Completeaza celelalte campuri 5. Create FA Acum poti sa il uploadezi in ESYS Reply daca gasiti ceva buguri FlashXCode FA Creator.txt1 point
-
Dupa o foarte lunga si nejustificata pauza, am zis sa prezint un proiect aproape finalizat, care mi-a mancat ultimii ani din viata. Povestea incepe in 2018, cand intr-o seara, pe ebay (asa cum incep toate povestile de groaza) am dat peste o caroserie de M5 E34. Ii lipseau inima (motor+cutie), dar in rest destul de completa si ok pe acte. Intamplarea facea, ca aveam deja un motor de 3.8 M5 (fix motorul lipsa din acte) in Romania, uitat intr-un colt: nunta perfecta! Din pacate nu aveam cutia originala, Getrag G280, asa ca am ales sa merg pe alta varianta. Tot langa motorul S38, aveam niste jante modulare pe 18, pe care am decis sa le fac in stilul tipic (buze maaari ). Am comandat buzele monstru, reconditionat jantele, montate pe caroserie si..... Clar ca am exagerat umpic Originalitatea a iesit din discutie, asa ca am decis sa merg pe un resto-mod, facut sa para cat mai OEM in schimb. Asa ca am golit caroseria pana la tabla, am refacut absolut toate puncte de rugina ( si au fost foarte multe), si am reconstruit toate 4 arcadele ca sa pot sa inghesui jantele sub ele (2020 a fost tot alocat pentru asta). Fiecare piesa a fost schimbata sau restaurata. Din pacate e greu sa indes atata munca in cateva poze pentru un post, dar e usor de imaginat. Am luat masina de la vopsit si am inceput marea asamblare. Am avut mare noroc cu Brandex ca a avut un elevator liber si m-a lasat sa-mi fac de cap. Cuvintele sunt insuficiente sa exprime gratitudinea pentru ajutorul acordat. Din pacate am fost contra timp. Mi-am luat concediu din UK sa vin in RO sa fac toata mecanica si asamblarea. Nu am apucat sa termin tot, asa ca am pus masina pe platforma, am adus-o inapoi in UK (Octombrie 2021), unde am terminat-o usor usor in garaj. Luna trecuta am reusit sa o scot in sfarsit pe strazi. Putin poetic, fiindca am terminat-o fix la 4 ani de la achizitie (Martie 2018-Martie2022). Ce a fost adaugat fata de un M5 standard: - Cutie Getrag 265/5 Dogleg - Frane fata E31 850 - E31 850CSI X brace - Custom spring rates coilovers 10kg/8kg - Jante Hamann PG1 18": 9,25" ET-5 225/40/18 si 11,25" ET3 275/35/18. - Blocant 3,45 - QMS skid plate/sump guard (modificat) - Toate bucsile posibile de la Powerflex Faruri hella smoked bixenon, stopuri hella smoked, tot interiorul refacut si multe multe multe altele care sigur imi scap, dar probabil sigur se vad in poze. Masina a fost restaurata-modificata cap coada, si toate cu un singur scop: sa fie pregatita de turbo. Nu s-a intamplat inca, fiindca in timpul procesului de restaurare am gasit un E9 din 73' pe care l-am cumparat si am luat-o putin razna cu el (o sa ii deschid topic). Dar o sa primeasca turbina mult meritata....sper curand. Intre timp, asta e rezultatul povestii.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00