Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/17/22 in Posts

  1. Salut, Seria de motoare N43 ( 4 cilindri ) si N53 ( 6 cilindri )sunt singurele motoare de la BMW proiectate sa mearga in modul de injectie stratificata cu raport de compresie mare , un soi de ciclu Atkison similar motorului Diesel. Masina cand merge in modul stratificat la ralanti o sa te sperie ca suna fix ca un motor pe motorina dar exact asa este mersul corect al motorului N43 despre care spui tu, iar partea incredibila este ca folosind acest tip de functionare va consuma sub 4% extaurban si sub 7% in oras indiferent de cum vei merge cu masina,, pentru ca modul de injectie stratificata implica un amestec extrem de sarac deci economie maxima de benzina. . Pana aici toate bune si frumoase dar...... Motrul are injectoare piezzo electrice cu pompa de inalta presiune , injectoarele sunt o problema frecventa la motorul asta , pret 1700 Ron/buc, masina are un sistem de eliminare a oxizilor de azor( NOx ) foarte complex, NOx astia se formeaza din pacate in urma arederi amestecului foarte sarac in benzina=bogat in oxigen din timpul de injectie stratificata, este chimie simpla.Pentru a elimina acesti NOx , BMW a instalat la mijlocului evacuarii 1 bucata catalizator NOX ( un fel de DPF de diesel ) + un senzor de NOx fix dupa catalizatorul asta, daca masina va avea cea mai mica eroare pe sitemul de NOx calculatorul de motor adica DME va obliga masina sa treaca pe modul de injectie omogena adica la fel ca orice benzina aspirata ( 1,4 MPI de logan etc....) Modul de lucru cu injectie omogena la motorul N43 este unul de avarie/urgenta si reduce din performante si creste mult consumul. Alte probleme la motorul N43 , aprinde martorul de presiune scazuta la ulei => schimbat senzor presiune + electrovana de control presiune ulei la ralanti, aprox 1000 ron ambele Senzorul de NOx = 2300 Ron, catalizator NOx = 7000 RON , catalizator CO2 pentru ca are si din asta 4500 RON , bujii se poun doar NGK niciodata Bosch, bobine 170 RON pe bucata si le manaca pe paine....... P.S am motrul N43 pe E90 LCI 143 Cp si am trecut prin toate Mare grija la achizitie , musai diagnoza la cumparare si daca are erori pe sistemul de NOx sau pe catalizatorul de CO2 va fi de bagat bani in ea ( ex 2A26 , 30EA )
    2 points
  2. De aproape un an ma tot chinui sa-mi schimb masina, ideal era un 530i sau 330i dar din cauza preturilor foarte mari nu am reusit sa gasesc nimic sa-mi placa. Asa ca momentan am ramas cu acest g30. Deci :BMW 520d 190 cp,sport line, trapa, suspensia adaptiva, scaune sport, hi fi, navi mare .. cam 126 k km acum. Il am de la inceputul anului, de la 123.000, de atunci am facut asa: -detailing interior exterior, protectie ceramica la exterior, vopseaua pare originala, nu i-am facut si corectie -la cateva zile de cand a venit s-a aprins check engine, ghinionul meu dar am scapat relativ ieftin, cu un schimb de sonda lambda oe ~ 1000 ron. -capota nu se deschidea, un cleste ramanea blocat (cel care prinde capota), am reusit s-o deschid pana la urma si i-am dat din belsug cu wd 40, acum nu mai am probleme, probabil ca cei din afara deschid destul de rar capota :)) -scaunele erau destul de murdare, na fiind albe/crem. Le-am rezolvat la detailing dupa cateva ore de frecat. -revizia era facuta inainte de vanzare, nu eram convins dar am cerut confirmare de la dealer si am si verificat filtrul de aer ca sa fiu sigur, cred ca o sa schimb doar uleiul in perioada urmatoare, de la revizie au trecut doar 4000 de km si cam 1 an. Pe viitor m-ar tenta sa pun un volan de pachet m si sa schimb jantele cu unele pe 18, 245 de preferat toate. cele pe 19 (275 spate) mi se pare destul de mari pentru 520d. Aici nu prea ma decid la model, poate si upgrade la farurile adaptive, am vazut ca toti le cam au, pentru mine nu a fost o prioritate. Am mai avut si un 320 i g20 timp de 2 luni, a fost interesant dar ca si platforma era sub g30, mi-a placut totusi benzinar, avea si un soft light, probabil pe la 220 cp, se auzea interesant, avea si pops ang bangs. aici si lista completa de dotari : https://bimmer.work/vin/w61320b6802691e5fc00a4e8d8d2b8e10/ si cateva poze cu g20 :D, l-am condus cam 1000 km
    1 point
  3. Un contraexemplu unde display-ul este proeminent:
    1 point
  4. Wow ce dezbateri aprinse :)) Deja ma simt aiurea ca am indraznit sa pun roti mai mici :))) Da, janta mai usoara + anvelope mai usoare si mai inguste ,in loc sa invarta o roata de 20 de kg, invarte una de 15 kg. Chiar conteaza! Incearca sa pui jante aftermarket super usoare, se va simti mult mai fasneta. La rotile de 17 e si mai bine, au latime 225, greutate si mai mica, forta de frecare mai mica. La f30 am avut 205 60 16 de iarna, era super confortabila, era o placere sa merg iarna.
    1 point
  5. Am făcut revizia azi la 48084 km. Revizia trecută a fost pe la 36800 km Totul Ok. Plăcuțele uzura aproximativa 70%, iar discurile 60%. O sa le schimb curând.
    1 point
  6. Pune ulei Castrol 5W30 full syntethetic long life ll 04 si nu ai treaba cu ea. Da, uleiul la cutie se schimba cu ZF, uite aici un kit revizie https://www.emag.ro/pachet-revizie-cutie-viteze-automata-zf-8-trepte-bmw-24118612901/pd/DHXX1JBBM/?ref=hdr-favorite_products . Manopera nu are voie sa coste mai mult de 300 ron. Vezi ca uleiul la cutie trebuie sa se schimbe la temperatura de 45-48 de grade parca. Cei care fac aceste schimburi trebuie sa stie ce si cum! Spor la treaba!
    1 point
  7. Georgiana, stai momentan linistita. Nu schimba distributia. Daca vrei neaparat sa schimbi uleiul la cutie, poti sa o faci. Dar daca nu da cutia niciun semn, eu zic sa stai linistita si cu asta. Eu l-am schimbat la X1 pe final de toamna la 119 mii si cred ca am facut-o prematur, a zis si mecanicul ca arata foarte ok si nu era nevoie neaparat. Apropo, nu te mai loveai de atatea lucruri, daca veneai pana la urma sa vezi masina sotiei ambele revizii efectuate. Cred ca am vorbit pe olx si urma sa vii sa o vezi, dar s-a intamplat la noi cu izolarea covid si apoi nu ai mai ajuns. Sper ca masina ca ai luat-o sa fie la fel ca a noastra, care merge ceas. Multi km cu ea fara probleme! Iti recomand APB Service, eu acolo am facut revizia si cea generala si la cutie. Sa le spui sa iti verifice si tamponul antibalans (e o problema uzuala la F48 si la F60; nu e costisitor, pana in 90 euro cu totul).
    1 point
  8. Salut, poti pune o intrebare la APB service. Eu am fost acum cateva zile la ei pentru schimb de ulei cutie + baie ulei (ZF 8HP) si schimb de ulei la diferentiale + cutie de transfer si am fost foarte multumit de calitatea lucrarii. A costat 2300 lei schimbul de ulei la cutie cu ulei original ZF si 1050 lei schimbul de uleiuri la XDrive. Nu stiu preturile pentru Aisin. Am vazut personal ca atat uleiul din cutie cat si cele din diferentiale erau innegrite, fara sa fie prezent vreun simptom (masina are 165.000 km cu istoric doar la BMW), asa ca iti recomand sa faci schimbul de ulei la cutie. Partea cu schimbul distributiei la B47 este clar o facatura pentru a te jupui de bani. Pana si baietii din service au zis ca nu au avut cazuri de lanturi rupte la motorul asta, doar schimburi preventive (si alea dupa 200.000 km). La cei din crangasi eu nu as merge, am fost pe acolo cu masina unui prieten si din scurta interfata cu ei nu mi s-au parut profesionisti.
    1 point
  9. Nu cred ca prin a schimba cheia unei masini folosind alta originala poti numi tiganie, cheile venind chiar din aceeasi generatie de masini. Pe mine nu ma intereseaza dungile de la divizia M ci doar forma ei, actuala fiind, dupa parerea mea, foarte butucanoasa. Daca te deranjeaza atat de mult ce ai citit in postarea mea, te rog sa nu mai revi cu alt reply. Si ca sa iti fac o aroganta cum ai facut si tu mai sus, de la n47 la n55 e diferenta astronomica.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.