pauld
Members-
Posts
16 -
Joined
-
Last visited
Previous Fields
-
Masina
X5 45e
pauld's Achievements
-
controversa Utilizatori Hibrid - reclamă mascată?
pauld replied to Claudius00's topic in BMW Autobahn
Nu cred ca e cazul sa dezbatem aici ce ai inteles tu din ce am scris eu si nici n-am chef sa explic. Asa ca ignor prima parte. Cu a doua parte e si mai simplu. Ai inteles-o exact ca si pe prima. Si cu asta am incheiat dezbaterea. Sper sa ramana asa. Dar ca sa stai linistit, masina am luat-o cand avea 72000km din care 40000 facuti pe electric. In Germania. Restul de 7000 i-am facut eu. In oras si afara. P.S. Nu m-am contrazis cu nimeni. Am pus acolo un raspuns de la AI in contextul discutiei. Punct. Si da, AI-ul este o scula si in opinia mea. Totul sta in cum o folosesti. -
controversa Utilizatori Hibrid - reclamă mascată?
pauld replied to Claudius00's topic in BMW Autobahn
Ce a spus Gemini era ca fapt divers, in contextul discutiei. Ceilalti (chat gpt, perplexity si deep seek) spun ca e bine 20-80 si o data la 2 saptamani la 100% pentru echilibrarea celulelor. I-am intrebat si despre recomandarile BMW la x5 45e si aici a cam fost unanimitate. Adica poti sa o incarci fara probleme pana la 100% dar sa nu stea mult timp incarcata la maxim. La fel si cu bateria goala. Dar este important sa folosesti preconditionarea sa aduca bateria in temperatura inainte de plecare. Asta au spus ca recomanda BMW: 1. Regula de Aur: "Încarcă ori de câte ori ai ocazia" BMW recomandă să ții mașina la încărcat cât mai des posibil. Filozofia: Spre deosebire de o mașină pur electrică unde poate mai aștepți să scadă bateria, la PHEV ideea este să maximizezi rulajul electric. Sfat: Dacă ajungi acasă sau la birou, pune-o la priză, chiar dacă bateria este la 60% sau 80%. Nu dăunează. 2. Încărcarea la 100% este OK (și recomandată) La modelele full electrice se recomandă limitarea la 80% pentru uz zilnic. La X5 45e, BMW recomandă încărcarea completă (100%). De ce? BMW a lăsat marje de siguranță (buffere) mari hardware. Când tu vezi 100% pe bord, bateria nu este stresată la maximum din punct de vedere chimic. Beneficiu: Ai nevoie de toată autonomia aia (cei 60-80 km) pentru a evita pornirea motorului termic. 3. Precondiționarea este Esențială BMW insistă foarte mult pe funcția de "Pre-conditioning" (Climatizare înainte de plecare), ideal când mașina este conectată la priză. Recomandare: Setează ora de plecare din meniu. Efect: Mașina aduce bateria la temperatura optimă de funcționare (aprox 20-25 grade) folosind curentul din rețea, nu din baterie. Asta prelungește enorm viața chimică a celulelor, mai ales iarna. Eu oricum o incarc rar pana la 100%. Adica o data la 2 saptamani. De regula o tin intre 30 si 90% ca nu ma deranjeaza autonomia mai scazuta . Nu umblu foarte mult cu masina si o incarc acasa. In 2 zile consum cam 60% din ea. In oras merg doar pe electric si afara pe benzina. Are acum 90000km facuti din care 47000km pe electric. Cat despre inteligenta si integritatea AI-ului nu vreau sa ma pronunt. Eu am alta parere. Adica AI-ul raspunde, nu minte . Ideea e sa stii ce si cum sa-i ceri. -
controversa Utilizatori Hibrid - reclamă mascată?
pauld replied to Claudius00's topic in BMW Autobahn
Asta zice Gemini (printre alte intrebari legate de incarcare): Sa o pun la incarcat in fiecare zi, indiferent de procentajul bateriei? Da, pentru acest model (X5 45e), răspunsul scurt este: DA. Poți și chiar este recomandat să o pui la încărcat în fiecare zi (sau noapte), indiferent dacă ai ajuns acasă cu 10%, 50% sau 90% baterie. Iată de ce această abordare este cea corectă pentru mașina ta, spre deosebire de un telefon sau o mașină full-electrică: 1. Regula „Always Be Charging” (ABC) la PHEV La hibridele plug-in (PHEV), strategia optimă este „ABC” - Always Be Charging. Deoarece bateria este mică (comparativ cu un full electric) și autonomia este limitată (~60-80 km), obiectivul tău principal este să maximizezi rulajul electric. Dacă ai 80% și nu o încarci: Mâine pleci cu 80%, poate faci un drum neprevăzut și termini bateria. Vei ajunge să folosești motorul termic pentru ultimii km, ceea ce înseamnă uzură inutilă (pornire la rece) și consum de benzină. Dacă o încarci la 100%: Ai buffer-ul maxim de autonomie pentru orice situație, iar bateria este protejată oricum de sistemul mașinii. 2. De ce nu "strici" bateria dacă o încarci de la 90% Multe persoane se tem de „efectul de memorie” (care nu există la Li-Ion) sau de uzura ciclurilor. Ciclurile de încărcare: O baterie are o viață măsurată în „cicluri complete” (de la 0 la 100%). Dacă tu încarci de la 90% la 100%, nu ai consumat „un ciclu”, ci doar 0.1 cicluri. Uzura este cumulativă și proporțională cu energia folosită, nu cu numărul de conectări la priză. Nu există stres suplimentar: Așa cum am stabilit, acel "100%" de pe bord este de fapt un ~90% real chimic. Deci, chiar și când o încarci "plin" în fiecare seară, tu de fapt o ții în zona sigură a bateriei, departe de limitele fizice periculoase. 3. Beneficiul tehnic: Echilibrarea (Cell Balancing) Acesta este un argument tehnic important. Bateriile Li-Ion sunt compuse din sute de celule individuale. În timp, ele se pot „dezacorda” (unele au voltaj puțin mai mic decât altele). Când se repară asta? Procesul de echilibrare (balancing) are loc de obicei doar când bateria stă la încărcat la 100% pentru o perioadă mai lungă (când curentul scade spre zero). Dacă o încarci zilnic la 100% și o lași conectată până dimineața, permiți mașinii să își echilibreze perfect celulele, ceea ce menține sănătatea bateriei pe termen lung și asigură o afișare corectă a autonomiei. Singura excepție Singurul moment când NU ar trebui să o încarci la 100% este dacă știi că mașina va sta parcată nemișcată timp de câteva săptămâni (de exemplu, pleci în concediu cu avionul). Doar în acel caz (stocare pe termen lung), este ideal să o lași undeva la 50-60%. Dar pentru utilizarea zilnică? Bag-o în priză de fiecare dată când ai ocazia. Sfat practic: Formează-ți reflexul de a conecta cablul imediat ce parchezi acasă. E mai simplu, mai comod și vei avea mereu mașina gata de drum cu autonomie maximă și interiorul climatizat dimineața. -
pauld started following BMW X5 45e , Utilizatori Hibrid - reclamă mascată? and BMW G05 X5 45e
-
Cei care aveti acest model, reglati vreodata nivelul masinii pe inaltime din suspensia pneumatica in functie de anumite situatii? Eu nu am umblat niciodata la el. In ce caz ar putea fi eficienta coborarea nivelului?
-
Problema cu devalorizarea e delicata. Nu stii cum va evolua piata hibridelor (cererea) iar pe langa asta mai depinde si de alti factori: numarul de km, anul de fabricatie, dotari, intretinere etc. Aici e vorba si de baterie si de aceea oamenii sunt mai reticienti. Am avut si eu mici ezitari inainte de a o cumpara (e din 2021 cu Premium Selection) dar am trecut peste pentru ca uneori mai iei si ce iti place nu doar ce trebuie. Oricum, in general cu cat dai mai mult cand o cumperi cu atat pierzi mai mult cand o vinzi. Din ce am vazut pe mobile, intr-adevar, in momentul de fata deprecierea la diesel e mai mica decat la hibride (am luat ca referinta 2020-21). Dar peste 5 ani, cand masinile vor avea 8-9 ani si acelasi numar de km, probabil diferenta va fi nesemnificativa. Depinde cat vrei sa o tii.
-
Eu mi-am luat una fixa cu cablu de 7m (vad ca nu mai e pe stoc) https://www.emag.ro/statie-fixa-de-incarcare-masini-electrice-axitec-11kw-ip65-trifazat-wifi-aplicatie-mobila-rfid-cablu-type-2-7m-integrat-kit-instalare-perete-axitec11/pd/D03Y6CYBM/ si una mobila ce se baga la priza normala si are cablul de 10m https://www.aliexpress.com/item/1005005833918416.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.17.26061802h6uE2L (cred ca e a sasea varianta - Color: T2 16A 1 phase 10 meters) Cea fixa se poate conecta si la monofazic dar incarca cu 3.7 in loc de 11 cat e la trifazic. Oricum mai mult nu duce masina. Are si aplicatie. A doua se poate seta din buton sa incarce pana in 16A si 3,7kw. Ambele merg foarte bine. Celei cu care a venit masina ii trebuia o vesnicie sa incarce.
-
Asa-i. Si se vede din avion. Nu stiu ce am calculat de a iesit 0.9. Si ai dreptate si cu ultima fraza.
-
Interesant testul. Se pare ca e nevoie de 0.9l benzina sa incarce bateria la 100% pentru 530e (daca am calculat bine). Iar pe 100km, daca pui in calcul si costul de incarcare a bateriei, iesi cam cu acelasi consum ca si in cazul in care mergi cu ea goala. Cel putin pe traseul pe care s-a facut testul. https://youtu.be/ABEv7L7wvLs?si=hiKuzWieYo0hjY54
-
Aici e un film cu bateriile nmc. Aceeași persoana. Zice ca e bine sa o tii intre 40 si 60%. Asa are cea mai mare durata de viata. Dar vine cu mai multe explicatii. La hibrid cred ca e imposibil sa faci asta. Probabil 20-80% e mai plauzibil. Depinde pe ce distante mergi cu ea. Oricum e pacat sa te tot gandesti cum s-o incarci, sa fie intodeauna optim, cat consuma, in loc sa te bucuri de ce ofera. Pentru un motor de 3000 benzina, consumul e civilizat. Dpmdv bateria nici nu conteaza asa mult precum fiabilitatea sistemului hibrid in general si costurile de reparatie in cazul in care se defecteaza ceva (si nu doar la sistemul hibrid). Atunci se anuleaza toate economiile care ar putea veni de la consum, daca sunt. Iar la baterie ai schimbat un modul si gata, se rezolva problema. Cel mai bine e cand mergi cu ea pe sport ca nu-ti mai arata consumul. Si pe langa asta imi si aduce un zambet de satisfactie sunetul motorului si modul in care trage (sau impinge). Sau ambele.
-
Mai am ceva nelamuriri dar care poate nu-si au locul neaparat aici. 1. Daca cumpar pachetul Connected Booster am inclus si update la harti sau trebuie sa cumpar separat updateul? Am vazut ca sunt cam vechi hartile mele. 2. Ati folosit cumva suport de biciclete cu prindere pe haion? Nu am carlig (e singurul compromis facut de care-mi pare rau) si nu stiu ce varianta mai buna as avea sa transport bicicletele. Am unul nou nout cumparat pentru cealalta masina (F15), nu am apucat sa-l folosesc ca am vandut-o si la asta se pare ca nu mai potriveste (Yakima Hangout 3).
-
Nu stiu de unde ai scos asta dar nu cred ca am zis sau am crezut asa ceva. Cred ca ai inteles gresit.
-
Tocmai am trecut la Hidroelectrica. Noroc cu voi . Multumesc de pont!
-
Probabil nu e calculul exact dar din ce am vazut in contractul meu cu electrica (acolo sunt) in cazul in care depasesc 300kwh pe luna (si sigur o voi face daca incarc acasa) pretul la tot consumul de acasa va fi 1.3lei/kwh, aproape cat la statiile de incarcare AC. Pana in 250 kwh e 0.8lei/kwh. La asta ma refeream. Poate contractul meu e de vina . Studiez ce e cu hidroelectrica. Adevaru-i ca niciodata nu m-a interesat cu adevarat partea asta pentru ca aveam impresia ca preturile sunt tot pe-acolo iar la consum casnic diferentele sunt prea mici sa conteze distribuitorul.
-
Putin mai bine decat 10 . Problema e ca daca nu ai panouri fotovoltaice si o incarci acasa nu prea merita o masina electrica sau plug in. Iti sare consumul lunar de 300kwh si platesti pretul pe kwh de ajungi mai scump decat benzina. Eu in 10 zile am bagat acasa din retea aprox 130 kwh si nu am umblat tare mult cu ea. Cel putin asa imi arata aplicatia BMW.
-
Nu il imparte. Arata cat a mers pe electric si consumul de benzina. Am atasat poza. De-aia eram in dubii. Dar am citit ulterior pe ceva forum din strainatate ca intr-adevar e consumul pe toti km nu doar pe cat ai mers pe benzina. Pe autostrada, venind din Germania, a consumat 10. In Germania cel cu care eram a mers si cu 200 unde nu era limita. In rest in jur de 140-150. Inca nu am studiat partea asta, vreau sa ma bucur de cum merge . Display-ul din spatele volanului nu se poate schimba? Adica sa arate altfel ceasurile si informatiile. Am vazut ca la Mercedes poti alege din mai multe variante. Intr-adevar incarcarea e enervanta. Adica dureaza o vesnicie. Mi-am luat o statie de incarcare dar inca nu am montat-o. O incarc direct la priza cu incarcatorul original. Chiar azi am incarcat-o de la 0 la 100% si a durat 9h45min. Sper ca la statie o incarca putin mai repede.
