Personal consider ca la acceleratiile de pe loc, cuplul este cel mai important. De ce zic asta? Am avut inainte de masina actuala un Seat Leon TDI, versiunea de 150 cp. Seat-ul: 150 cp la 4000 rpm, 320 Nm la 1900 rpm. Masina actuala - e36 2.0i Vanos, 150 cp la 5900 rpm, 190 Nm la 4200 rpm Masa: 1380 kg ambele (aceasi masa au trecuta in talon ambele masini, acum ca era diferita in functie de dotari...) Cutie de viteza: aproape identice rapoartele (40 si un pic in treapta I, 80 si un pic in treapta a II-a, 120 - 130 in treapta a III-a). Consider foarte importante pentru corectitudinea comparatiei aceste aspecte: aceeasi masa, aceeasi putere, aceleasi rapoarte ale cutiei Acceleratie 0 - 100 - cu cel putin o secunda mai rapid Leon-ul. Reprizele: 60 - 100 in treapta a III-a, 80 - 120 in treapta a IV - si mai evidenta diferenta. Era o masina mai "usor" si mai placut de condus din punctu' asta de vedere, al modului cum livra puterea, insa avea lacune la alte capitole, lacune pe care batrana de 15 ani nu le are :) Deci, de unde diferenta de acceleratie intre cele doua, daca nu din cuplu? PS. comparatie nu are mare temei stiintific si se bazeaza doar pe experientele personale :)