Jump to content

Bogdann87

Members
  • Posts

    36
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW 520D LCI M Sport 2008

Bogdann87's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/15)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

1

Reputation

  1. Alternatorul de proba, luat dupa E60-ul unui prieten, acelasi an, acelasi motor. Alternatorul identic cu ce aveam pe masina, ca si marime, amperi, eticheta identica. Am atasat poza mai jos. Am verificat voltajul la E60-ul altui prieten: masina acelasi an, acelasi motor, acelasi alternator identic 180A. Bateria lui, AGM 95Ah 850CCA pusa de 1 an pe masina. A lui - pornire la rece, 14.8v iar dupa 30 minute, 14.3v - 14.5v constant. A mea - pornire la rece, 15.2v iar dupa 30 minute, 14.9v - 15.2v constant. S-au folosit consumatori in ambele situatii: farurile, radio, caldura la maxim, incalzire scaune pe perioada testului. Nu prea pare in regula, sau doar imi fac eu pareri inutile...
  2. Bateria a fost verificata azi cu un aparat de testare: voltaj 12.54v, bateria este in perfecta stare de functionare. La incarcare a iesit 15.02v. Cel care a facut testul a spus ca totul este ok, numai ca si lui i se pare putin mare voltajul pe incarcare posibile cauze: (alternator, sensor IBS). Am pus si Ista si am salvat statisticile in pozele de mai jos. Dupa ce am verificat cu ista si avand 1 ora libera, am pus de proba un al alternator dupa un alt E60. Surpriza este ca, alternatorul dupa E60-ul meu este de pe un E81 (primul owner). Dupa ce am pus alternatorul de proba, voltajul la incarcare este asemanator, tot in jurul 15v pe incarcare, chisr putin mai mare sau stabil la 15.2v fara fluctuatii majore. Cu alternatorul masinii: intre 14.6- 14.9v Cu alternatorul de pe celalalt E60: intre 14.7v - 15.2v La borne am 15.02v Pe alternator 15.25v Statisticile in ista arata dupa parerea mea destul de bine.
  3. ghost89: Sincer, dupa ce ti-am citit comentariu am ras putin, am tratat-o ca atare pentru ca o consider ca si o gluma buna, sper sa fie asa. Iti inteleg opinia, totusi ar fi fost culmea sa pui subwoofere si amplificare puternica pentru muzica clasica.... Si iar totusi.... cred ca exagerezi cu muzica blana la semafor, dat mare printre blocuri etc, cu E60, ca cocalarii cum zici tu. In alta ordine de idei, nu ma pasioneaza lauda de sine, nu vreau sa stresez vecinii inutil Daca mi-am pus 2 subwoofere de 12inch inseamna ca am vrut un bass curat si super clar, nu-imi trebuie sa imi sara oglina retrovizoare cum zici tu. Inca ceva, difuzoarele de pe E60 sunt sub orice critica, bineinteles ca stii asta. Prin ureche muzicala ma refeream la aspectul asta. Nu are cum sa nu iti dardaie urat in ureche o melodie pe difuzoarele proaste de pe E60 stock. Revenind la subiectul principal: Eu imi mentin afirmatia si anume: 1. Voltajul este prea mare pe incarcare, in conditiile in care bateria inainte de pornire are 12.5v, iar cand incarca in majoritatea itmpului sta intre 14.7v - 15.2v. 2. Bateria este defecta - celula in scurt 3. Alternator defect sau regulator voltaj alternator defect 4. Baterie AGM mai puternica + incarcarea periodica/lunara pe redresor. (Dar codarea?) Ceva nu se leaga aici, pentru ca bateria veche m-a tinut peste 6 ani pana sa dea semne de oboseala, in conditiile in care am folosit consumatorii aditionali enumerati, pe toata perioada de 6 ani, + aceleasi drumuri scurte. Posibilitate de AGM mai puternic exista, iar optiunea cu incarcarea pe redresor in fiecare luna o am in vedere: Exide AGM EK1050 105Ah 950CCA (Dar cum ramane cu codarea?) Exide EK1050 105Ah este cu 25% mai ieftina decat Varta G14 95Ah. Incape baterie de 39.2cm pe E60?
  4. Sistemul audio nu a mai fost conectat de cand am pus bateria noua, deci iese din discutie. BOASKA: bateria veche m-a tinut 8 ani, tinand cont ca si sub+statia au fost montate la scurt timp dupa ce am pus bateria veche, deci aproape 8 ani cu ele zi de zi, eu zic ca a tinut prea bine bateria. ghost89: Nu ma mir, doar am spus in posturile anterioare. Sunt convins ca drumurile scurte si consumatorii in plus + regimul de exploatare poate neadecvat, rezulta toate astea. Am nevoie de o metoda eficienta pentru a gestiona corect situatia cu bateria, avand in vedere ca acesta a fost si va fi nivelul de exploatare al masinii/bateriei. Nu e vorba de discoteca sau boxa de stadion etc. Totul tine de calitatea sunetului, daca vrei ne intalnim si ai sa-mi dai dreptate. Sistemul audio pe E60 inafara de Logic7 este la pamant. Cine inca foloseste pe e60 sistemul audio stock, ori nu il intereseaza ce asculta, ori nu are ureche muzicala. Ce ai face in locul meu? Ai ramane pe AGM de 95 850cca sau ai merge pe Plum-Acid 110ah 950cca ??? Alexandru: Incarcarea fiind mai rapida pe o baterie AGM, astea pot fi valorile normale, iar 15.3v insemnand un voltaj normal. Cineva pe alt forum zicea, ca daca ai consumatori majori pe masina, voltajul poate ajunge si la 16v pentru o baterie AGM.
  5. Cu bateria AGM nu procedezi tot asa? Fara IBS, bateria AGM pe bmw nu prea ar avea relevanta. Sistemul IBS este bine gandit si coreleaza cu durata de viata lunga a bateriei originale AGM, asta atunci cand IBS este in mintile lui Ma tot gandesc la un prieten, care avea inca bateria OEM AGM pe seria 3, iar in cele din urma dupa 11 ani a schimbat-o. Masina a fost folosita in regim optim. E60-ul meu nu are sistem Start-Stop, ci doar buton Start-Stop. Sunt genul de sofer care percepe o masina asa cum trebuie, din punctul de pornire dimineata, motorul la temperatura optima, racire, condus adecvat etc. Azi am zi libera, asa ca am sa verific cu ISTA istoricul incarcarilor in ultimele zile.
  6. bimmer90f30: Muzician de profesie + Consultant/Designer UX. Nu sunt PRO in electricitate, acumulatori auto, insa stiu destule in alte domenii, iar acumulatorul masini este singurul lucru care mi-a dat batai de cap la toate masinile mele. Foarte bine ai punctat, iti inteleg perfect mesajul cat si ce mi-au scris ceilalti colegi si am analizat raspunsurile. Ca sa fiu mai precis, eu stiu ca prin drumurile mele scurte nu fac altceva decat sa nu incarc bateria suficient. Am un redresor smart, capabil pentru (Lead-Acid si AGM sau Reconditionare), prin urmare posibilitatea de a incarca bateria in fiecare luna exista. Acumulatorii auto sunt fragili da, cand crezi ca le ai pe toate in regula, tocmai atunci ai crezut gresit. Bateria inlocuita, a fost pusa de mine acum 7 ani jumate, cand am cumparat masina, codata pe 90Ah Lead-Acid, acumulatorul fiind (Banner Raging Bull 95Ah 740CCA ). Spre uimirea mea chiar a resistat undeva la 6 ani fara interventii. Iar timp de 1 an jumatate am tot incarcat-o pe redresor pana cand a inceput sa produca erori in masina, si am decis sa o schimb cu una AGM, pentru ca tot fac distante scurte, iar AGM sunt adecvate pentru distante scurte. Porniri/opriri nu fac decat de acasa pana la job si inapoi. Masina a venit cu acumulator original BMW AGM, insa era terminata, avea 10.2v dupa o noapte in parcare. Dupa ce era pusa pe redresor de la 13.6v in maxim 10 minute voltajul scadea la 11v-11.5v si abia invartea motorul, asa ca am schimbat-o. Stiu ca farurile sunt mari consumatori, chiar folosesc farurile 100%, atat dimineata cat si seara, deci merg in permanenta + faza lunga. Am punctat doar farurile ca si consumatori, pentru ca am si camere (fata-spate) + subwoofer 2x 12inch 800watts RMS + amplificator 1000watts RMS, deci consum foarte mare in comparatie cu farurile zic eu, retrofit iDrive (Android), magazie CD-DVD din fabrica inca activa (nu imi foloseste la nimic, trerbuie eliminata fizic+soft). Timpul meu este foarte scurt in perioada Decembrie-Aprilie, de asta am apelat la forum.
  7. Nu vreau sa induc pe cineva in eroare. 15v la incarcare este ok, asta in cazul in care alternatorul compenseaza pentru o baterie slaba sau descarcata. Ce ma ingrijoreaza este ca voltajul fluctueaza de la 14.3v la 15.3v si asta in conditiile in care am lasat doar farurile ca si consumator aditional iar (camerele, sistemul audio deconectate).
  8. Dupa toata dezbaterea pe acest subiect, nimeni nu a fost atent la voltajul produs la incarcare, si anume 15.3v. Voltajul de incarcare este de 14.7v - 15.3v in 80% din timp, rar scade pe la 14.4v, ceea ce nu pare deloc ok. Stiu ca normal trebuie sa fie intre 13.5v minim - 14.5v maxim. Ce depaseste este anormal. M-am intalnit la job cu un prieten si i-am zis de toata chestia asta cu acumulatorul si de aceste valori si mi-a spus din start ca se poate ca regulatorul de voltaj de pe alternator sa fie defect si de acolo toate problemele. Pareri?
  9. ghost89: Stiu ce zici, ca bateria mai trebuie pusa din cand in cand pe redresor. Dar sincer mi se pare aiurea sa am baterie noua de 2 luni, si sa ma apuc sa o pun pe redresor. Am avut pe vechiul mondeo, baterie (nu originala) si am vandut masina dupa 7 ani cu aceeasi baterie, functionala - niciodata pusa pe redresor. Nu am avut timp sa pun ISTA sa vad valorile, dar am sa o fac curand. Cam ciudat ca, la voltaj de 11.7v - 11.9v, nu primesc nici o avertizare in bord. Spre deosebire de vechea baterie ce a tinut 8 ani, de multe ori in ultimul an mi-au tot aparut o gramada de erori/mesaje. Dupa maxim 3-5 minute cu contactul pus, si radio la volum normal, primeam eroarea - Increased Battery Discharge. - Increased Battery Discharge - Start Assistant Inactive (eroarea asta am primit-o o singura data) - Battery Charge Very Low Cu toate astea, voltajul bateriei verificat la borne in timp ce primeam erorile sau dimineata, 12.3v - 12.5v, niciodata sub 12v. Ma tot gandesc daca noua baterie nu este defecta (scurt, electrolit, element mort)
  10. O sa verific in ista starea incarcarii. Nu as pune EFB, am intrebat daca cineva foloseste pe E60 asa ceva. Cu toate astea, daca starea incarcarii arat bine in ista, probablil ca am doar iluzii si 12.5v pe multimetru la borne dupa o noapte in parcare, pare sa fie voltajul corect rezultand un acumulator 80% incarcat. Corect?
  11. Akex: sa inteleg ca poate pe a mea nu o incarca suficient, pentru ca este de 95Ah? Odata ce ea este codata ca 90Ag AGM, senzorul IBS stiind ca trebuie sa incarca o baterie de 90Ah si nu una de 95Ah. Una de 92Ah in 30min ar incarca-o mai rapid si un rezultat de 80%, iar pe una de 95Ah ar incarca-o mai greu rezultand in 30 min 70%? Oare sa fie asa mare diferenta pentru 3ah in plus? Se poate pune baterie EFB (Micro-Hybrid) pe E60?
  12. Eu nu am gasit optiunea sa codez 110Ah Agm pe E60. Ce modalitate folosesti? Prin urmare as pune AGM 105Ah, si codata cu ce optiune?
  13. WIN60: pot spune ca tu faci distante chiar mai scurte decat mine si totusi nu ai probleme cu bateria. Referitor la avantaje-dezavantaje cum am intrebat mai sus, poate ai ceva sugestii. Lead-Acid vs AGM vs Micro-Hybrid. (AGM si Micro-Hybrid 105Ah 950CCA au acelasi pret) - mai ieftine decat actuala mea Varta. Inca ceva: 15.3v-15.4v la incarcare, nu cumva este prea mult pentru o baterie AGM?
  14. ghost89: Nu te contrazic, stiu ce zici, este in posesia mea din 2013. Nu am chinezarii sau produse de proasta calitate pe masina, insa nici retrofit-uri originale. Nu am avut niciodata probleme cu tot ce am pus aditional si le am puse de prin 2014. Iar legat de ce ai zis, ca nu este suficient sa-ti porneasca masina si sa crezi ca bateria este ok, tocmai asta este ideea acestui post. Corect, nu este suficient sa dai la cheie, invarte, inseamna ca totul este ok, gresit. WIN60: Poate folosesti masina mult mai mult decat mine zilnic. La mine asta este problema in principial, distantele scurte fixe/zilnice, nu stiu daca alternatorul reuseste pe distanta asta scurta, sa incarce bateria suficient pentru urmatoarea zi. Asta a fost motivul pentru care am ales acel AGM de 95Ah, tinand cont ca un AGM se incarca mult mai repede decat una normala si in plus ca este recomandata daca faci distante scurte. Care ar fi avantajele-dezavantajele folosirii pentru distante scurte: AGM 95Ah 850CCA (actuala pe masina) AGM 105Ah 950CCA (Exide EK1050) - mai ieftina ca actuala mea varta Lead-Acid 105Ah-110Ah 950CCA - (Exide, Enduroline, Banner, Varta)
  15. Foarte interesante toate raspunsurile WIN60: Tudor 105Ah AGM banuiesc?! Stiu nu poti coda mai mult de 90Ah AGM. Precizez ca temperatura in zona mea, nu a scazut in ultimele luni sub 0 grade. ghost89: Am retrofit-uri pe masina, da (gen xenon aftermarket, upgrade idrive (navigatie, camere fata-spate, subwoofer+amp 600WRMS), toate sunt puse pe contact, deci nu sunt consumatori la stationare. Precizez ca lumina din portbagaj nu mai merge de 6 luni, stiu ca este de la cablaj, urmeaza sa remediez problema. Totusi, sa fie oare un scurt acolo si sa consume aditional? Mihai GSM: Verificat cu multimetru direct la borne, fluctuatii intre 12.1v si 12.4v. Cand incarca imi arata si 15.4v, doar farurile aprinse, fara alti consumatori. La mine cea mai mica valoare la incarcare este de 14.3v, iar in mare parte sta intre 14.9v - 15.3v. Cam ciudat. Ce sugerati sa fac? Acumulatorul il pot returna fara nici o problema. Cu toate astea, precizez ca nu fac drumuri lungi, mai degraba destul de scurte, dupa cum am spus mai sus, 30km dus - 30km intors/4 zile pe saptamana, apoi masina sta nepornita pana incepe saptamana. Odata pe luna sa zicem conduc 150-200km.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.