Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Aladinnu

Members
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    E60 525d 177cp

Aladinnu's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • First Post Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Am peste 10 ani de experienta in domeniul software asa ca am sa ti explic pe scurt, dar aceste informatii le poti gasi pe internet daca doresti. Inainte de toate sa stabilim un lucru important despre care observ ca nu faci diferenta. Nox ul este un gaz iar Soot ul reprezinta particulele din moleculele diesel arse incomplet. Acum revenim: Nox isi face aparitia in momentul in care temperatura de ardere al diesel ului este prea mare. Pentru a reduce cantitatea aceasta de Nox, este nevoie sa reduci temperatura de ardere in camera de ardere. Cum ? Prin intermediul EGR. Si o sa zici pai cum ? Pai EGR introduce gaze din evacuare in admisie, gaze ce nu contin oxigen si in acest fel avand oxigen mai putin in camera de ardere->scade temperatura->scade cantitatea de Nox. pana aici toata lumea fericita corect? Prin reducerea cantitatii de oxigen, apare arderea incompleta care la randul ei produce cenusa. Si uite asa a aparut Filtrul DPF. De aici este o legatura stransa intre EGR si DPF. Dupa faimosul recall pt egr si update de soft, s a modificat si ciclul de functionare al clapetei EGR, fapt pt care toti au sesizat regenerari dese in urma update ului, mentionez ca odata cu acest update s a implementat si o functie de siguranta pt a preveni problema incendiului in compartimentul motor, mai exact se foloseste senzorul de temp dupa egr pentru a monitoriza eventualele riscuri de incendiu. Povestea este mult mai ampla dar daca vrei sa te convingi te poti documenta chiar si pe TIS.
  2. Salut! da, din pacate asa fac amortizoarele astea Sachs pe f10 LCI. nu esti singurul care a sesizat. Ai rezolvat cumva?
  3. Totul pleaca de la soft. Dupa update s a schimbat principiul sau metoda de calcul a soot ului din Dpf. algoritmii au fost schimbat si de aceea Soot ul creste "artificial". Principiul acestei modificari are ca scop faptul ca daca regenereaza mai des nu i va permite DPF ului sa se incarce excesiv iar odata cu acest principiu scade si cantitatea de particule care ajunge in atmosfera pt ca un DPF capteaza mai multe particule atunci cand este curat vs unul incarcat. Desigur dezavantajele sunt cat se poate de neplacute: ulei diluat, uzura excesiva pe componentele motorului, turbina, dpf, consum crescut. Lucrez in domeniul software si va pot spune ca am facut comparatie intre software ul de fabrica al B47 si cel de dupa update iar acolo este clar modificat algoritmul de calcul al dpf+ cel al EGR ului. Pt colegii care au deconectat senzorul de temp dupa racitorul egr, explicatia este simpla, fara acel senzor egr ul isi schimba ciclul de lucru ceea ce face ECU sa se aprroprie de algoritmii de calcul din softul original si de aici rezulta regenerari mai rare. Un alt exemplu pe al meu b47 cat se poate de clar: masina parcata 1 sapt , la momentul respectiv avea 13.5 gr soot, dupa fix o sapt in care masina a stat si nu s a folosit, soot ul a crescut singur la 20 gr. Drumuri Bune si km fara probleme.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.