Salutare, Detin un e61 530xd 2006 / automat / 231cp cu urmatoarele probleme: - pana in 2000 RPM nu se simte "elastic", se simte un lag ciudat la sarcini partiale - motorul vibreaza la ralanti (mai ales cand este rece), pare ca nu merge perfect rotund (uneori chiar cu oscilatie vizibila de turatie) - cand este rece, uneori turatia "sare", oscileaza, uneori si 200-300 RPM (asta tot sub 2000 RPM) - consuma cam mult la sarcini partiale: in afara orasului, consuma 8-8.5% mers super batraneste si ~10% mers sportiv (deci intervalul este cam mic) - masina trage bine dupa 2500-3000 RPM, ciudat este ca uneori consuma mai putin pe DS - sport (peste 2000 RPM) decat pe D - drive (sub 2000 RPM) - nicio eroare pe tester (pe engine) Am schimbat (piese noi): - MAF (Bosh) - MAP (BMW OEM) - EGR (Pierburg) => a fost testat cu manometrul si nu tinea vacuum-ul - Pressure converter-ul de la EGR (a fost schimbat inainte de a schimba EGR-ul, acum 1 an) Au fost verificate si clapetele de admisie, sunt in stare buna, nu par blocate...apoi m-am gandit ca ar putea fi convertizorul de cuplu (cattle grid effect) dar am facut urmatorul test: am scos furtunul de vacuum de la clapatele de admisie (swirl flaps), DAR nu l-am obturat. Efectele au fost: - motorul nu mai avea niciun fel de vibratie / oscilatie la ralanti - efectul de cattle grid a disparut total in mers (nu mai oscila turatia sub 2000 RPM) - sub 2000 RPM a devenit elastic, cu mai mult cuplu la sarcini partiale - consumul a scazut de la 14-15 in Bucuresti la aproximativ 11-12 (mers usor, fara trafic de varf) - a pierdut puterea la turatii mari (peste 3000 RPM) Urmatorul pas a fost sa obturez furtunul de vacuum scos din swirl flaps (am folosit un surub). Efectul a fost a inceput sa mearga la fel de prost ca inainte, fix aceleasi simptome enumerate la inceputul postului deci problema nu este de la clapete. Concluzia mea a fost ca daca nu este vacuum in sistem (EGR/swirl flaps), masina merge la turatie joasa cum ar trebui, dar pierde puterea la turatie mare. Cum este vacuum in sistem, incepe sa mearga prost. Are cineva idee ce ar putea fi? Poate furtunele de vacuum desi la service mi-au zis ca le-au verificat si sunt bune toate, nu le-au schimbat. Sau poate pressure converterul de la EGR nu merge cum trebuie, desi l-am schimbat acum 1 an cand nu stiam ca si EGR-ul pierde vacuum si cumva asta l-a stricat? Multumesc si imi cer scuze pentru postul cam lung, am incercat sa dau toate detaliile posibile!