Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

pai cum asa? Una nu exclude pe alta? Tu stii ce e ala un mandat, cum opereaza, cum inceteaza?

Cat despre discutie, din ce se vede mai sus... :)

 

Am zis ca nu ma prea intereseaza, cand o sa fie cazul o sa ma mai interesez. Si ce e cu discutia de mai sus ca nu am inteles?

Link to comment
Share on other sites

Pai s-a vb mai sus.. masinile vandute in tara raman pe fostul proprietar si se scapa de taxa, politia are treaba doar cu asigurarea si sa aiba itp-ul, nu cu proprietarul.

 

Cate masini nu circula asa in Romania chiar si acum. Samsarii doar nu si le mai trec pe nume. Probleme poti sa ai la rovigneta si probabil la noile camere de viteza.

 

Impozitul ti-l plateste cel care o foloseste si asta e.

 

S-a zis mai inainte, procura. problema rezolvata. poate sa faca ce vrea cu masina ta, daca i-ai dat procura.

 

:)

 

Solutia "ramanerii pe fostul proprietar" nu stiu cui ii apartine dintre cei care-au postat mai sus. Nici nu conteaza de fapt, e pur si simplu aiuristica

Link to comment
Share on other sites

pai exact asta o sa se intample.

In plus daca tot o imnatriculezi pe Bulgaria, sau taxa e fix aceasi cu una din DE de ce sa o mai cumperi din RO, cu km maneriti, accidentate, istoric fals etc etc..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Cica actuala taxa scade cu 30%.

 

"Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata, releva proiectul ordonantei de modificare a taxei auto." Cica deja e taxa mica la euro5,ce sa mai scda la ea? la fel si cu non-euro de la 2001 la 3000cm3 cica se va diminua cu doar 12%,insa nu si pt cele non mai mari de 3000cmc3 care NU va scadea deloc.:wacko:

Link to comment
Share on other sites

pai cum asa? Una nu exclude pe alta? Tu stii ce e ala un mandat, cum opereaza, cum inceteaza?

Cat despre discutie, din ce se vede mai sus... :)

 

pai mai toti au contract v-c cu masinile pe bulgaria. foarte muti nu platesc impozitul...

un contract de v-c cat este valabil?

 

Pai s-a vb mai sus.. masinile vandute in tara raman pe fostul proprietar si se scapa de taxa, politia are treaba doar cu asigurarea si sa aiba itp-ul, nu cu proprietarul.

 

 

rca-ul este valabil daca nu esti propietarul masinii,... si nici trecut ca si utilizator in polita de asigurare?

Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe alt forum :frantics: :frantics:

 

S-a votat varianta finala a legii din pacate

 

http://www.money.ro/taxa-auto-forma-fin ... 00366.html

 

Din 2007 pânã În prezent au fost taxate doar maºinile care erau Înmatriculate pentru prima datã În România. Dupã ce noua lege va fi intrat În vigoare vor fi taxate toate maºinile pentru care nu s-a plãtit taxã de primã Înmatriculare sau taxã de poluare. Dar numai În cazul În care maºina κi schimbã proprietarul.

 

“ObligaĂžia de platĂŁ a taxei intervine cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate”, spune proiectul.

 

Mai precis, noul proprietar, fie cĂŁ o cumpĂŁrĂŁ, fie cĂŁ primeÂşte maÂşina cadou, fie cĂŁ o moÂşteneÂşte va fi obligat sĂŁ plĂŁteascĂŁ taxa de poluare, care depĂŁÂşeÂşte 1.000 de euro ĂŽn majoritatea cazurilor maÂşinilor mai vechi de cinci ani

MĂŁsura din noua lege afecteazĂŁ astfel ĂŽn jur de 3,2 milioane de proprietari, care, cel mai probabil, ĂŽÂşi vor mai putea vinde greu spre deloc maÂşina...

 

"Dând eficienÞã deplinĂŁ principiului «poluatorul plĂŁteÂşte», taxa pentru emisiile provenite de la autovehicule va fi plĂŁtitĂŁ, o singurd datĂŁ, de cĂŁtre toĂži cei care achiziĂžioneazĂŁ autovehicule Âşi le ĂŽnmatriculeazĂŁ Âşi de cĂŁtre cei care au achiziĂžionat, dar pentru care nu a fost achitatĂŁ taxa specialĂŁ pentru autovehicule sau taxa pe poluare. Propunem introducerea unei metode de calcul care sĂŁ permitĂŁ taxarea corectĂŁ Âşi realĂŁ a poluatorilor, bazatĂŁ pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsĂŁ de aceÂştia, ajungându-se astfel la reducerea taxei cu circa 30% faÞã de situaĂžia actualĂŁ", se aratĂŁ ĂŽn proiect.

 

Taxa nu va fi aplicatã autovehiculelor aparÞinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare ºi membrilor acestora, precum ºi altor organizaÞii ºi persoane strãine cu statut diplomatic, care κi desfãºoarã activitatea pe teritoriul României, autovehiculelor special modificate În scopul conducerii de cãtre persoanele cu handicap ºi autovehiculelor de poliÞie, jandarmerie, pompieri, ambulanÞã, autovehiculelor a cãror caroserie sau al cãror ºasiu a fost Înlocuitã/Înlocuit, cu condiÞia ca acestea sã fi fost anterior Înmatriculate În Þarã, precum ºi autovehiculelor speciale a cãror deplasare pe drumurile publice este În general limitatã numai la ºi de la locul de muncã, ale cãror motoare respectã normele privind poluarea chimicã aplicabile maºinilor mobile nerutiere.

 

Pentru persoanele cu handicap, excepÞia de la plata taxei auto se aplicã numai pentru achiziÞionarea unui singur autovehicul În decurs de cinci ani ºi atunci când autovehiculul este În proprietatea acestei persoane.

 

Taxa nu se plãteºte nici atunci când autovehiculele sunt Încadrate În categoria vehiculelor istorice, sunt acordate instituÞiilor de ÎnvãÞãmânt, sãnãtate ºi culturã, ministerelor, altor organe ale administraÞiei publice, structurilor patronale ºi sindicale reprezentative la nivel naÞional, asociaÞiilor ºi fundaÞiilor de utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaÞionale ºi organizaÞii nonprofit ºi de caritate, prin donaÞii sau finanÞate direct din Împrumuturi nerambursabile, precum ºi din programe de cooperare ºtiinÞificã ºi tehnicã, sunt confiscate ºi acordate cu titlu gratuit sau sunt destinate competiÞiilor sportive.

 

Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate funcĂžiona ĂŽn regim automat nu intrĂŁ ĂŽn categoria celor exceptate de la plata taxei.

 

Ăn cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevĂŁzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Registrul Auto Român, cuantumul taxei se reduce cu 25%.

 

"Modalitatea de calcul a taxei provenite de la autovehicule este unitarã pentru toate situaÞiile În care aceasta se achitã. Ea va fi calculatã În mod identic, indiferent cã daca va fi achitatã la momentul primei Înmatriculãri În România (fãrã distincÞie Între un autovehicul produs În Þarã sau strãinãtate ori dacã este nou sau vechi) sau la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor care se Înstrãineazã dupã data intrãrii În vigoare a prezentei legi ºi pentru care nu s-a achitat taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule", se aratã În document.

 

Taxa va fi calculatã În funcÞie de tipul motorizãrii, capacitatea cilindricã, emisia de CO2 ºi norma de poluare, luându-se În considerare ºi deprecierea autoturismului. Astfel, pentru condiÞii identice, taxa pentru emisiile provenite de la autovehicule va avea acelaºi cuantum, indiferent cã este vorba de un autovehicul second-hand, care este Înmatriculat pentru prima datã În România, sau un autovehicul second-hand Înmatriculat deja ºi pentru care se transcrie dreptul de proprietate, dar pentru care nu a fost achitatã taxa specialã sau taxa pe poluare.

 

"Actul normativ ĂŽÂşi propune, prin taxarea corectĂŁ a gradului de poluare, sĂŁ descurajeze folosirea autovehiculelor vechi care influenĂžeazĂŁ ĂŽn mod negativ evoluĂžia factorilor de mediu Âşi totodatĂŁ sĂŁ ĂŽncurajeze folosirea surselor mobile «prietenoase» cu mediul. Acest demers Ăžine cont Âşi de funcĂžionarea ĂŽn România a unei pieĂže auto competitive, ĂŽn plinĂŁ expansiune, creÂşterea continuĂŁ Âşi constantĂŁ a numĂŁrului de autovehicule puse ĂŽn circulaĂžie Âşi, nu ĂŽn ultimul rĂŽnd, de existenĂža unui parc auto ĂŽmbĂŁtrânit fizic Âşi moral, generator de poluare Âşi cu efect de producere a accidentelor rutiere cu consecinĂže dintre cele mai grave", se susĂžine ĂŽn proiect.

 

ModificĂŁrile sunt argumentate prin faptul cĂŁ utilizarea autovehiculelor poluante are un impact negativ asupra mediului, manifestat ĂŽnsĂŁ inclusiv prin poluarea fonicĂŁ supranormativĂŁ care provoacĂŁ "agravarea bolilor psihice", precum Âşi prin "ocuparea unor suprafeĂže semnificative de terenuri din intravilan pentru parcĂŁri, de regulĂŁ din contul spaĂžiilor verzi insuficiente Âşi a trotuarelor".

 

UrgenĂža emiterii actului normativ este explicatĂŁ ĂŽn document prin nevoia elimininĂŁrii Âşi reducerii nivelului de afectare a mediului produsĂŁ de la cel mai important Âşi agresiv factor de poluare cu emisii cu efect de serĂŁ, Âşi anume "sursa mobilĂŁ", dar Âşi prin evitarea unor sancĂžiuni din partea Comisiei Europene.

 

Documentul stabileºte cã obligaÞia de platã a taxei intervine cu ocazia Înmatriculãrii autovehicul În România, la repunerea În circulaÞie a unui autovehicul dupã Încetarea unei exceptãri sau scutiri, precum ºi la reintroducerea În parcul auto a unui autovehicul În cazul În care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietaruluivaloarea rezidualã a taxei."

Link to comment
Share on other sites

" Mai precis, noul proprietar, fie că o cumpără, fie că primeşte maşina cadou, fie că o moşteneşte va fi obligat să plătească taxa de poluare, care depăşeşte 1.000 de euro în majoritatea cazurilor maşinilor mai vechi de cinci ani

Măsura din noua lege afectează astfel în jur de 3,2 milioane de proprietari, care, cel mai probabil, îşi vor mai putea vinde greu spre deloc maşina... "

 

superb :goodjob:

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

Oricum, sunt destul de putini care au o masina in proprietate de mai mult de 4 ani, si aia care o au nu prea mai intentioneaza sa o vanda daca tot au tinut-o atata.

da nu cred ca e vorba de 5 ani de cand o ai in proprietate.. ci de 5 ani de la data fabricatiei.. si alea sunt destule..:(

Link to comment
Share on other sites

Gata. O vand firmei sa imi scot banii pe ea, si la anul la Remat. :D

 

 

Ce vremuri idioate traim. Condusi de idioti.

Ca nu pot fi numiti altfel cei care au venit cu ideea asta...

 

Cum adica taxa de poluare, dar care nu se plateste decat la schimbarea proprietarului?

Cand merge proprietarul actual cu ea nu polueaza - iese apa de trandafiri pe teava - iar a doua zi, cand merge un nou proprietar polueaza in dracii cei mari.

Deci, aceeasi masina, polueaza de loc sau foarte mult, functie - nu de motor, cilindree, combustibil folosit - ci doar de proprietar.

 

Au zis bine olandezii cand au zis ca Romania nu mai este stat de drept.

 

Cand Boc (executiv, adica executant) vine si zice ca magistratii (legislativul "independent") care mai dau verdicte in favoarea profesorilor si contra statului (pe baza unei legi in vigoare) vor fi amendati... Adica "dati verdicte cum vrem noi, nu cum e legal!". Ce mai vreti? In curand or sa ne ceara sa ducem nevestele la ei la fu..tut la fiecare 15 zile. Pentru ca pot.

 

Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat un pic pe legea asta noua.

 

Nu stiu daca am inteles eu gresit, dar cred ca din momentul intrarii legii, indiferent daca masina adusa pana in 2007 e la al zecelea proprietar, daca isi schimba din nou proprietarul automat trebuie platita taxa. Eu credeam ca e vorba de prima data cand se vinde, adica daca esti unic proprietar dinainte de 2007 si o vinzi acum in 2011, dar se pare ca nu conteaza, important cine e proprietarul actual, chiar daca masina a mai trecut pe la altii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.