Jump to content

Guvernul vrea sã impunã o taxã auto la prima vânzare


claudiuBWR

Recommended Posts

Ma frate, nimeni n-a poluat nimic. De maine incepe sa polueze. Aici vorbim de o persoana care cumpara o masina si de maine incepe sa polueze (el incepe). Ce conteaza in cazul asta, ca masina aia a poluat 30 de ani inainte in Romania, Germania sau oriunde pe glob?

 

Pur si simplu nu mai pot urmari ce scrii. E o chestie atat de simpla si clara, tu elucubrezi in continuu doar sa ma contrazici cu ceva, orice.

 

Poate cineva sa traduca si pentru creierul meu ce vrea sa spuna Domi, eu pur si simplu nu inteleg nimic din ce vrea.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

PAi nu incepe sa polueze de maine, asta e problema.

In momentul in care te legi de masinile deja inmatriculate si platesc si alea inmatriculate in romania de pe vremea lui bunica, automat inseamna ca se aplica retroactiv.

 

 

De maine incepe sa polueze In Romania doar aia de import, nu aia care sta in romania de 10 ani.

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Bai frate, cumparatorul, persoana fizica, se urca intr-o masina, si incepe sa polueze. Plateste pentru ca polueaza, conform legii.

 

Ca si altii au poluat inainte tot cu masina aia, ce legatura are? Unde e legatura, ca nu o vad. Conteaza doar ca nea Romica, maine, isi ia o masina, si plateste pentru ce va polua cu masina aia incepand cu data la care masian aia e pe numele lui.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Ca rezident esti obligat sa locuiesti mai mult de 6 luni intr-un an in Olanda ( dovedit cu acte si inregistrat la primarie), altfel pierzi rezidenta. Legea e valabila daca vrei sa circuli cu masina in Olanda, daca esti olandezi si stai in Romania nu te intreaba nimeni nimic atata timp cat nu vrei sa ai numere olandeze la masina. Cand vrei numere olandeze sau intri cu o masina in Olanda si stai mai mult de 2 saptamani trebuie sa o inmatriculezi alfel te ard. E foarte simpla legea . Nici un cetatean/rezident nu poate circula cu o masina cu numere straine pe teritoriul Olandei mai mult de 2 saptamani fara s-o inmatriculeze. Ca sa-ti dau un exemplu concret : vine tata din Romania cu masina lui de Braila , sta aici pana se plictiseste , circula cu ea, etc, etc, nu zice nimeni nimic . Daca pe mine ma prinde vama / sau ma filmeaza camerele la volanul masinii romanesti de 2 ori intr-un interval mai mare de 2 saptamani imi vine amenda acasa. Legea e perversa si e axata pe situatia cetateanului/rezidentului nu a masinii si atunci nu prea ai portite.

 

Nu le convine ca un Logan nou e vreo 15.000 euro, dar nu comenteaza nimeni pentru ca au alta fire ( vine si de la religie poate).La olandezi sa ai o masina frumoasa, o casa mare ,etc e pacat si lipsa de modestie si se uita toti urat la tine .Si oricum degeaba iti faci ditai vila ca in momentul cand ai murit si se face mostenirea ia statul jumatate si nu raman urmasii cu nimic. Aici e ca pe vremea lu Ceausescu in Romania. Se asculta tot, se inregistreaza tot, frica mare de lege, primesc toti ajutoare de la stat pentru diverse, socialism, e complet alta lume. Eu nici acum nu m-am obisnuit dupa 4 ani si la anul plec unde voi vedea cu ochii. Am fugit de dracu din Romania si am dat de ma-sa in Olanda.

 

Ce idiotenie,paia aia nu e tara si aia nu sunt oameni!!! Auzi tu sa-ti ia statul juma' de mostenire,etc....pai atunci unde e democratia qrului in tara aia? ca s-a dat cale libera la partarit in bostan,la centuriste si la prafuri?deaia e democratie?

Link to comment
Share on other sites

Tie iti scapa cuvantul cheie, poluare. Nu e vorba de orice taxa aici ci de poluare, care e cumulativa. Tot ii dai cu taxa in sus taxa in jos, toti platesc de maine. PAi nu e o simpla taxa , ca timbtu fiiscal la o hartoaga la PRimarie, ci e de poluare. Poluarea e ceva foarte usor de masurat si calculat.

 

 

 

 

Principiul declarat la nivel european cu 5 tone de Hartoage, directive si Tratate spune ca Poluatorul plateste. E foarte corect.

 

Dar tu, daca pui taxa asta cum e ea, UN X-lescu care cumpara masina maine plateste pentru si pentru ala de a poluat inainte lui, si pentru ce o sa polueze de acum incolo, ca se plateste o singura data.

 

 

Tu daca nu cumperi alta masina in viata ta nu platesti nimic desi polueazi si tu, mergand cu Alfa ta pana mori tu ori ea.

Daca o masina a stat 10 ani in RO si e vanduta in EU, iar ala de a poluat nu plateste nimic. Conditia platii e ca transferul de prorpietate sa se faca In ROmania. deci daca ma duc cu ea IN DE si o vand acolo, si actele le fac in DE, iar ala care a poluat 10 ani in Ro nu plateste.

Deci.. discriminare. Poluatorul nu plateste ci doar poluatorul care cumpara o masina maine., fie ea din ROmania, din BG sau de unde vrei tu.

De asta e imposibil conform legislatiei europene sa ai o astfel de taxa de poluare.

Bine sa nu mintim singuri ea e taxa de prima inmatriculare si gata, cum de altfel a indicat si Curtea, dar daca ii zice de poluare, aplici normele europene privitoare la taxarea poluarii. Si aici formula taxei viitoare crapa

O taxa reala de poluare nu poate fi aplicata decat anual, sau bagata in combustibili sau o formula asemanatoare care sa relfecte principiul de mai sus. .

 

 

Daca ii zici taxa de prima inmatriculare, perfect legala, de altfel, trebuie sa te legi automat de valoarea masinii.

 

Si faza asta nu o sa fie niciodata in ROmania, ca se scumpesc masinile noi proprotional cu valoarea lor si APIA o sa stranga guvernul de gat, daca noi nu suntem in stare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ce idiotenie,paia aia nu e tara si aia nu sunt oameni!!! Auzi tu sa-ti ia statul juma' de mostenire,etc....pai atunci unde e democratia qrului in tara aia? ca s-a dat cale libera la partarit in bostan,la centuriste si la prafuri?deaia e democratie?

Pai cine a zis ca e democratie, sau cel putin democratie in sensul romanesc. Din punctul de vedere al vietii si al libertatii individului (poate prost inteleasa) , Romania e rai fata de orice tara din Vestul Europei. In Romania cel putin te simti liber, pe aici e o lege si o contraventie si pentru felul in care te pisi cand te taie pe drum. (mai precis pe roata spate dreapta ai voie :D).

 

Nu te speria ca in vreo 10-15 ani o sa fie la fel in Romania. Vezi ca lucreaza intens baietii de la PDL.

Link to comment
Share on other sites

Doamne fereste, efectiv nu pot sa cred ce spui.

 

X a platit ca polueaza in Romania, si se duce maine si vinde masina in Germania, ISI PRIMESTE CAT A PLATIT CA A POLUAT IN ROMANIA INAPOI.

 

Unde e discriminarea, daca primeste banii inapoi? Mai poti spune ca X a platit si Y nu a platit, desi amandoi si-au vandut masinile in Germania? Cand au ajuns in Germania sunt egali.

 

Eu daca cumpar o masina din nou, taxa de poluare este deja inclusa in pretul masinii care o cumpar, asa se considera. Nici olandezul daca cumpara o masina de la alt olandez nu mai plateste inca o data, ca taxa aia platita de primul olandez deja este reflectata in masina.

 

 

Bai frate, daca maine guvernul da o lege ca prostia se plateste, tu ce zici, prostii care au fost prosti pana acuma, trebuie sau nu trebuie sa plateasca taxa?

Link to comment
Share on other sites

Va certati degeaba ca legea aia e doar o tampenie imbracata in niste concepte "europene" ca sa mai faca cateva sute de milioane de euro. Singurul concept sanatos in legea aia e "japca pe fata".

In momentul in care taxezi un lucru detinut legal cu o valoare mai mare ca a bunului respectiv basca o mai faci si retroactiv deja e in afara oricarui concept legal si financiar indiferent de principiile pe care le evoca asta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai drepate. Deja am ajuns sa discutam semantica, chimie, fizica, ca sa vezi domne ca poluare inseamna ca masina scoate pe teava gaze. Ba frate, e o taxa denumita taxa de poluare care are un anumit cadru legal. Putea sa se numeasca taxa pe "prostia de a avea o masina in Romania" si sa se ia in calcul si ce IQ are fiecare cumparator, il bagau ei acolo cumva in calcul. Asta discutam noi aici? Ca nu e normal sa se numeasca de poluare?
Link to comment
Share on other sites

Pai normal, legea e lege, este in vigoare. El face o alta ordonanta de urgenta privind normele metodologice prin care legea e aplicata, asta de fapt se modifica. Legea de fapt este legea 50/2008, asa se numeste ea in sine ca lege, si a fost in aceeasi forma de la inceput, nu s-a modificat niciodata, ce s-a modificat a fost aplicarea ei prin introducerea de OG-uri. Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

manca le as ficateii..cruzi cu sare

 

totusi cred ca intr un fel sau altul o vor da la intors,prea stau nasol in sondaje si vine campania electorala

 

sunt cam sinucisi politic, baietii lui boc cel mic

Link to comment
Share on other sites

Chestia e ca pentru cine are 20.000 euro pentru o masina 1000-2000 euro mai gaseste nu moare de foame, dar ce face amaratul cu o Dacie Solenta sau mai stiu eu ce pocnitoare de 2000-3000 euro ca de vandut nu poate sa o vanda ca mai are de platit vreo 3000 euro taxa cumparatorul , la remat nu poate sa o dea ca ia jumatate din valoare, probabil inca 4000-5000 euro nu mai are sa-si ia un Logan nou ?

Exact segmentul asta critic de masini in 1500-3000 euro va fi cel mai afectat si se va bloca pur si simplu. Si culmea e ca poluarea cea mai mare tot de pe la segmentul asta non-euro/euro 2 vine.

Link to comment
Share on other sites

WLF> tot e discriminat unul care incearca sa vanda o masina X fata de altul care merge cu ea si polueaza de rupe sa zicem..deci discriminarea tot poate fi invocata intr-o forma sau alta..

 

Nu mai zic ca in procesul de fabricatie al unei masini noi se polueaza cam cat trei vieti normale ale unei masini vechi,dar na, noi descurajam poluarea..

Link to comment
Share on other sites

Pai am spus eu vreodata ca e buna taxa? E japca pe fata. Asa cum noi ne chinuim sa ne fofilam pe langa taxa si inmatriculam masini in Bulgaria etc., asa si ei ai dracu cauta cadrul legal sa ne faca de bani.
Link to comment
Share on other sites

Pai nimeni nu e fan,eu ma gandesc doar cum poate fi contestata..desi nu mi se aplica,pentru ambele masini s-a platit taxa, ma gandesc ca daca nu tipam acum,mai ales pentru categoria aia 3-4000 descrisa de DSF, nu mai ramane nimeni sa tipe cand ne-or pune alte taxe aberante..
Link to comment
Share on other sites

Pai teoretic, ei asta au facut acuma, sa scape de contestari si sa fie cum zice UE. Pentru ca UE a zis doua lucruri, e prea mare si e discriminatorie ca nu toti o platesc. Si atunci astia ce au facut, au micsorat-o cu 30% si se aplica la toti. Punct. Abia apoi au stabilit modul in care se va plati, adica ala plateste cand o inmatriculeaza prima data, ala e scutit, ala cand o transcrie etc. etc, dar asta nu intra in discutie, ca nu discutam modul, ci rezultatul. Ca puteau spune si ca se plateste in 25 de ani de acum incolo, in rate, sau ca se plateste o data cu impozitul auto, sau ca se plateste asa cum au spus ei acum ca se plateste. Simplu ca buna ziua.
Link to comment
Share on other sites

(LE: In Olanda) Era ceva mai liber pe vremuri, dar de cand au votat toti prosti pe crestini, a cam crescut influenta de big brother.

Social insa a fost tot timp in istoria recenta. Mama lui Karl Marx era din Nijmegen :p

Ultimii ani au mai redus chestii sociale. De fapt, capitalismu cum e in Romania, e mai rar intalnit :)

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

manca le as ficateii..cruzi cu sare

 

totusi cred ca intr un fel sau altul o vor da la intors,prea stau nasol in sondaje si vine campania electorala

 

sunt cam sinucisi politic, baietii lui boc cel mic

 

 

Stai linistit nu-i plange,ii doare-n "piulita" ca vin alegerile atata timp cat si-au umflat burtile suncoase cu rahat(a se citi "bani grei"). Ei sunt constienti ca nu vor avea sanse in 2012 si trag tare pe ultima suta de metri. Apoi ce crezi ca fac,se proptesc bine in opozitie,se vor balacari cu cei care vor veni(aia si mai lesinati de foame dupa 4-5 ani),si vor sta la mica ciupeala inca vreo 4 ani pana la urmatoarele alegeri.

Mai e si o alta varianta in caz de vor avea voturi f putine si nu vor putea intra in parlament(gen pntcd): legea le da dreptul sa hoinareasca de la un partid la altul,n-ai vazut ca se plimba astia prin partide cum ma plimb eu prin casa? si in caz ca se va intampla ceva cu pedeleul,(cum s-a intamplat cu alte partide,vezi png,pnt,pntcd,etc) au unde sa se duca...chiar si in patidele ce vor urma la putere ca nu-i problema,placinta e mare si se poate imparti. Unde mai pui si ca cei ce vor veni vor fi lesinati,sa vezi mulsura de vaca atunci....

Link to comment
Share on other sites

Cate discutii. Parca nu vedeti padurea de copaci.

 

Problema se pune mai simplu zic eu:

1) E taxa de poluare? Pai platim deja accize pentru poluare in benzina => dubla taxare => ilegal.

 

2) E taxa de poluare? Pai atunci de ce pentru aceeasi masina daca o mai tin 5 ani nu platesc nimic, adica nu poluez? Dar daca o vand cumparatorul trebuie sa plateasca... Adica masina polueaza doar daca isi schimba proprietarul?

 

3) E taxa de poluare? Pai atunci de ce se tine cont de capacitatea cilindrica a masinii si nu cat polueaza efectiv masina? Eu daca-mi iau un Porsche sau vreun 750i o sa poluez mai putin mergand 5-10k Km/an decat o masinuta mica.. 1.2 benzina sau 1.5 diesel de firma care face 30-40-50k Km/an. Dar totusi eu platesc de zeci de ori mai mult.

 

Aceste 3 puncte sunt de ajuns pentru a demonta orice taxa de genul. E furt pe fata. E extorsiune practic. Da-ne bani ca sa n-ai probleme cu legea. Nu ca ti se ofera ceva pentru banii aia, ci esti amenintat ca patesti ceva rau daca nu ii dai. Asta este partea cea mai in neregula cu taxa asta.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.