Jump to content

probleme electroventilator e39


b0ssicul

Recommended Posts

Am niste probleme legate de electroventilator si m-am gandit sa le expun aici poate a mai patit cineva la fel si poate sa ma lamureasca cumva..Problemele sunt in felul urmator.1 electroventilatorul nu porneste in momentul in care dau drumu la clima..2 electroventilatorul nu porneste nici in momentul in care se incalzeste apa din motor,mentionez ca acul acela din bord de la apa trece de jumatate si se duce spre zona rosie si tot nu pleaca electroventilatorul.

A venit un cunoscut care este electrician si mi-ai testat circuitul...releele...sigurantele...chiar si electroventilatorul pe direct si totul functioneaza OK.Dupa parerea lui s-ar putea sa fie senzorul acela de presiune de la freon..Chestia este ca mie-mi baga rece normal cand dau pe clima deci nu stiu ce sa zic...Ar mai fi inca ceva ciudat compresorul porneste merge ce merge se opreste iar porneste si tot asa...sa fie si faza ca nu am destul freon in instalatie probabil si nu este presiune suficienta?nu stiu ce sa mai cred...Daca a mai patit cineva la fel si a gasit rezolvarea il rog sa-mi zica si mie,multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

foarte curios. Te-ai uitat si dupa ce ai mers mai mult cu masina? fara sa opresti motorul? si nu pleaca?

Temp motorului trebuie sa stea la mai putin de jumate

Edited by muv
Link to comment
Share on other sites

Sau sa cauti pe la dezmembrari modulul. Intr-adevar ala e de vina, a mai patit un prieten cu E46 320d nFL. Insa a gasit la dezmembrari cu 500lei doar modulul.

Compresorul de A/C ti se opreste pentru ca radiatorul de freon se supraincinge pentru ca electroventilatorul nu porneste.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Comanda ventilatorului vine din ECU. Atat pt. clima cat si la racirea antigelului. In mod normal dupa apasarea butonului cu fulgul de nea, in maxim un minut ventilatorul trebuie sa porneasca. In mers acesta trebuie sa fie oprit.
Link to comment
Share on other sites

Calin, el trebuie sa mearga tot timpul, merge si in mers. Vent nou gasesti la grozadan in jur de 700 lei.

 

 

nu stiu ce sa mai cred am reverificat electroventilatorul pe direct c-o baterie de masina de plecat pleaca dar numai pe-o singura viteza(aia mare)...sigurantele sunt OK...am schimbat si http://imageshack.us/photo/my-images/845/picture165p.jpg/(pt ca era placuta aia din interior arsa..niste circuite pe acolo) si tot degeaba nu pleaca deloc!!!!! daca are cineva vreo idee sa-mi zica si mie!!! merci mult!!!

Link to comment
Share on other sites

Am niste probleme legate de electroventilator si m-am gandit sa le expun aici poate a mai patit cineva la fel si poate sa ma lamureasca cumva..Problemele sunt in felul urmator.1 electroventilatorul nu porneste in momentul in care dau drumu la clima..2 electroventilatorul nu porneste nici in momentul in care se incalzeste apa din motor,mentionez ca acul acela din bord de la apa trece de jumatate si se duce spre zona rosie si tot nu pleaca electroventilatorul.

A venit un cunoscut care este electrician si mi-ai testat circuitul...releele...sigurantele...chiar si electroventilatorul pe direct si totul functioneaza OK.Dupa parerea lui s-ar putea sa fie senzorul acela de presiune de la freon..Chestia este ca mie-mi baga rece normal cand dau pe clima deci nu stiu ce sa zic...Ar mai fi inca ceva ciudat compresorul porneste merge ce merge se opreste iar porneste si tot asa...sa fie si faza ca nu am destul freon in instalatie probabil si nu este presiune suficienta?nu stiu ce sa mai cred...Daca a mai patit cineva la fel si a gasit rezolvarea il rog sa-mi zica si mie,multumesc anticipat.

probabil ai nevoie de un termostat nou,ar trebui sa porneasca cand ajunge la 95 grade,daca temperatura depaseste 95 iseamna ca nu merge. parerea mea

Link to comment
Share on other sites

eu iti zic ca asa se intampla imi baga rece normal dar ventilatorul nu porneste deloc

E normal iti baga doar in mers nu la stationare.

 

E normal iti baga doar in mers nu la stationare.

Aerul conditionat functioneaza in parametrii normali dar daca nu functioneaza ventilatorul nu raceste decat in mers, poti cumpara motorul de la ventilator de la Rover 75 nou sau poti sa folosesti de seria 7 E65 sau X5 E53 toate sunt la fel difera doar mufele. Succes.

Link to comment
Share on other sites

E normal iti baga doar in mers nu la stationare.

 

 

Aerul conditionat functioneaza in parametrii normali dar daca nu functioneaza ventilatorul nu raceste decat in mers, poti cumpara motorul de la ventilator de la Rover 75 nou sau poti sa folosesti de seria 7 E65 sau X5 E53 toate sunt la fel difera doar mufele. Succes.

 

baga rece in stationare!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut!probleme si la mine cu clima..ma gandesc sa fie piesa cu tepi cum zice toata lumea...nu sunt sigur insa...setez temperatura la 20 de grade de exemplu si nimic...porneste dupa cateva minute,cateodata nu porneste deloc,e dat la minimum si el merge la maximum...in concluzie nu merge cum ii zic eu,sa-i fie rusine! :))

de la "piesa cu tepi" sa fie sau altceva? m-am interesat de curiozitate cat ar costa(94 euro) ceea ce nu e exagerat de mult,dar nici banii sa-i arunc pe geam nu imi permit...sa incerc sa o schimb? la tester poate diagnostica? multumesc!!!

Link to comment
Share on other sites

o problema semanatoare am descoperit si eu. in primul rand temperatura nu este normal sa creascapeste jumatate indiferent de mediul ambiant. electoventilatorul are rol doar de a raci radiatorul de clima, pt celalalt fiind permanent in functiune cel cu vascocuplaj.

in leg cu ac. am verificat, presiunea crestea in instalatie pana la 25-30, existand freon dar necupland elecro centilatorul. la tester au iesit in regula , supapa ac, curent la mufa ventilatorului.

firele ventilatorului,puse pe direct nu a dat nici un semn.

masurate firele de la istalatie , aveau pe ele un curent de apro 9v dupa cateva secunde de la pornirea climei. a rezultata ventilator ars/intrerupt. momentan este la bobinat motorul. singura neclaritate pe care o am este legata de acel modul care nu il gasesc pe ventilatorul meu, in afara de doua rezistenta vizibile prin grila de protectie chiar cand este monata pe masina.

Link to comment
Share on other sites

te inseli, electroventilatorul intra si el sa ajute viscul atunci cand nu face fata. E declansat de o sonda pusa la iesirea apei din raditor, daca trece de o anumita temperatura, porneste si electroventilatorul.
Link to comment
Share on other sites

nu te contrazic , pt ca nu cunosc circuitul . am sa studiez. chiar sunt curios daca ajuta si vascoventilatorul, cu toate ca mi se pare ciudat.

tocmai am terminat de montat electroventilatorul care a fost bobinat. funtioneaza in parametri: intra in functiune dupa mai putin de un minut de la pornirea climei, motorul fiind rece. dupa aprox 5-10 min pauzele pe care le face ventilatorul se micoreaza si se maresc intervalele cat se incvarte.evident in masina frig. toatta proba s-a desfasurat cu masina stationata.

inca o mica problema rezolvata. am sa postez pe viitor rezolvarea micilor defecte.

Edited by dan grasul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.