Jump to content

Masina veche nu mai e masina!


Recommended Posts

Primul bmw a fost un 525 din ' 79.

În vreo 2 ani cât l-am avut, o singură problemă majoră am avut la el. Se rupsese lanţul la pompa de ulei şi am stat pe dreapta vreo 2 săptămâni, pentru piese.

În rest, am fost peste tot cu el, la munte, la mare (cu 160 kmh pe a1 şi a2). Ţin minte că într-o lună am făcut aprox 3k km, cluj-mare dus întors, cluj-vrancea-bacău-braşov-cluj...

În afară de problema cu pompa de ulei, nu am avut nicio problemă cu maşina.

Când am vândut-o, era în perfectă stare de funcţionare...

edit: rectific. Avea o problemă: nu mergea reglajul electric la oglinzi....

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Primul bmw a fost un 525 din ' 79.

Ăn vreo 2 ani cât l-am avut, o singurĂŁ problemĂŁ majorĂŁ am avut la el. Se rupsese lanĂžul la pompa de ulei Âşi am stat pe dreapta vreo 2 sĂŁptĂŁmâni, pentru piese.

Ăn rest, am fost peste tot cu el, la munte, la mare (cu 160 kmh pe a1 Âşi a2). Ăin minte cĂŁ ĂŽntr-o lunĂŁ am fĂŁcut aprox 3k km, cluj-mare dus ĂŽntors, cluj-vrancea-bacĂŁu-braÂşov-cluj...

Ăn afarĂŁ de problema cu pompa de ulei, nu am avut nicio problemĂŁ cu maÂşina.

Când am vândut-o, era În perfectã stare de funcÞionare...

edit: rectific. Avea o problemĂŁ: nu mergea reglajul electric la oglinzi....

Ai intretinuto tu bine daia nu ai avut probleme cu ea !

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ bine Ăžin minte, maÂşina am luat-o ĂŽn ' 05, deci avea deja 26 de ani...

Tocmai asta vroiam sĂŁ subliniez, cĂŁ nu am avut ce ĂŽntreĂžine la ea, ĂŽn afarĂŁ de a-i schimba consumabilele la timp....

AdevĂŁrul e cĂŁ era ceva ciudat cu maÂşina aia. Chiar dacĂŁ a fost fabricatĂŁ ĂŽn 79, a fost ĂŽnmatriculatĂŁ prima datĂŁ ĂŽn 84. Probabil a stat prin vreun sow room cei 5 ani...

Pentru un e12, sĂŁ fie fabricat ĂŽn 84, e foarte puĂžin probabil. Sunt sigur cĂŁ nu a fost asamblat ĂŽn africa de sud...

Link to comment
Share on other sites

@bum bum bmw , nu ai clima? am vazut ca ai tot pomenit de caldura, nu ar trebui sa deranjeze daca ai clima:P

 

 

Viper crede-ma,m-a pus aghiuta sa las clima aproape toata ziua si pe seara cand am oprit-o am iesit teapan din masina,ma durea capul de nu stiam ce-i cu mine. Binenteles,a doua zi am lasat-o subtirel cu aerul.

Link to comment
Share on other sites

O sa incep cu o mica povestioara cu pataniile petrecute pe tot parcursul calatoriei din romanica in italia. E cam de rasul curcilor sa faci mai bine de 42 de ore un traseu de 1850km (braila-brescia),in conditiile in care la dus am facut doar 22 de ore,si asta datorita masinii care pur si simplu nu a vrut sa mearga cum vroiam.

 

Am plecat din br la ora 6 dimineata gandindu-ma sa evit pe cat posibil canicula ce avea sa se lase in urmatoarele ore. Toate bune si frumoase pana la deva cand,deodata mi s-a aprins becul la baterie...binenteles dupa alte peripetii legate de traficul debusolant plin cu sumahari aflati pe teritoriul tarii noastre. Vazand asta,am fost nevoit sa-mi continui drumul pana la arad pt ca ma aflam printre munti si nici nu prea aveam unde sa opresc in afara de cateva sate care oricum nu am vrut sa opresc in vreun sat. Am ajuns seara in arad la intrare si am intrat la un peco si am oprit acolo,apoi am mai pornit de cateva ori,totul parea ok cu exceptia becului de la baterie care nu se stingea. Ma batea gandul sa-mi continui drumul pana in italia,dar parca Dumnezeu m-a indrumat sa raman pe loc. Numai bine ca a doua zi am pornit masina si dupa cativa km a inceput s-o ia razna..s-au aprins aproape toate becurile din bord(abs,airbag,etc); am tras imediat pe dreapta si am oprit motorul,dupa care am incercat sa-l repornesc si deja incepuse sa balbaie...mi-am dat seama ca mi-a "supt" aproape tot curentul din baterie. In fine,cu putina alergatura am rezolvat problema(carbunii de la alternator erau consumati) si mi-am continuat drumul. Ajuns prin ungaria,am oprit la un popas iar cand am dat sa plec,hop mi s-a ars un bec(din senin)...n-a fost nimic(se mai intampla). Mergan mergand,deodata a inceput sa se auda o huruiala in zona motorului(nici acum nu stiu sigur) ca de rulment,posibil de la vreo rola intinzatoare,nici asta nu conta....Prin slovenia,dupa o frana mai puternica (din cauza unui blocaj pe autostrada) am simtit o bataie destul de slaba(ca si cum as avea o anvelopa deformata) care a continuat pana in prezent simtindu-se atunci cand o las pe liber si ea merge si mai ales cand franez. In fine,am reusit sa ajung cu bine aici in it,insa ce vreau sa subliniez,e faptul ca masina veche e cazan...oricati bani as baga in ea tot cazan ramane!!! Si daca nici eu n-am bagat bani in asta,nici dracu' n-a mai bagat; si degeaba pt ca tot cazan ramane,cand sa-mi fie si mie lumea mai draga,hop m-a lasat!!! Si va spun ca nu e deloc placut sa te lase la 7-8 sute de km de casa fara sa cunosti pe nimeni,fara sa stii zona,fara credit pe tel,fara bani schimbati,etc.

Pe viitor am sa ma gandesc la o masina mai apropiata secolului XXI,dar oricum p-asta n-o dau nici in ruptul capului,asa cum e am s-o fac sa mearga bine si cu asta basta.

 

eu zic ca daca bagi in ea la timp,nu lunar ca mine,nu vei avea probleme.

 

cu alternatorul am patit-o si eu aproape de casa.

 

am 65.000km cu E34 meu si nici o problema in 2 ani jumate.in exterior nu am investit nici macar un leu,am preferat frane,directie,suspensie si bineinteles fitre/ulei la timp.nici macar jante de aliaj,merg cu cele de tabla.

 

am ramas in drum cu o masina noua nouta la 250 km de bucuresti,se rupsese cureaua de distributie,dar nu era cazan man! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

masina veche e masina; in comparatie cu jucariile astea noi pline de plastice; senzori si electronica

bucura-te ca ai o masina care duce foarte multi km daca o ingrijesti in comparatie cu modelele fancy

ce faceai daca aveai un e90 de exemplu si dadeai intr-o gropa si se ducea senzorul de la coloana de directie; nu mai pleacai cu masina decat pe platforma + coloana de volan schimbata numai originala?

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

masina veche e masina; in comparatie cu jucariile astea noi pline de plastice; senzori si electronica

bucura-te ca ai o masina care duce foarte multi km daca o ingrijesti in comparatie cu modelele fancy

ce faceai daca aveai un e90 de exemplu si dadeai intr-o gropa si se ducea senzorul de la coloana de directie; nu mai pleacai cu masina decat pe platforma + coloana de volan schimbata numai originala?

 

 

Ai dreptate in privinta asta,de aceea am zis c-o tin, n-am s-o vand si voi avea grija de ea cat ma vor tine buzunarele,iar cand n-am sa mai pot....o fac cotet pt pui.(gumesc ;) )

Link to comment
Share on other sites

eu plec curind in Franta,cu castravetele pe gpl din 93,conform teoriei tale ar trebui sa nu plec?sau sa nu plec si sa-i dau si foc?sau masina cu care ai avut pataniile descrise mai sus nu era intretinuta cum trebuie,si de aceea ai tras concluzia ca masina veche nu mai e masina?
Link to comment
Share on other sites

eu plec curind in Franta,cu castravetele pe gpl din 93,conform teoriei tale ar trebui sa nu plec?sau sa nu plec si sa-i dau si foc?sau masina cu care ai avut pataniile descrise mai sus nu era intretinuta cum trebuie,si de aceea ai tras concluzia ca masina veche nu mai e masina?

 

 

Mihnea,daca ai sti cati banuti am bagat eu in masinuta asta,ai spune ca-s nebun,sau mi-ai fi spus ca mai bine s-o arunc sau sa-i dau foc. Insa cu totii stim destul de bine ca o masina de 15-20 de ani nu mai e ca una noua,orice i-am face...doar ca unii nu prea vor sa recunoasca. Putem s-o poleim si cu aur,putem s-o gadilam si-n teava de esapament,timpul isi spune cuvantul!

Problema nu se pune ca nu a fost sau nu este intretinuta,nici vorba de asta,problema e ca,la fel cum au mai spus-o si vreo cativa colegi de forum,am avut eu o zi mai proasta,s-a intamplat asta e!!

 

Cum iti explici ca in 29000 de km facuti cu ea de cand o am,nu mi-a picat nici macar odata,cu exceptia pataniei de acum cateva zile care, sa fim seriosi, a fost relativ banala...2 carbuni uzati,mare smecherie...!! Crezi ca in toti acesti km,nu am intretinut-o?

Link to comment
Share on other sites

intretinerea corespunzatoare ... face toti banii la drum lung.

 

acum vreo 4 ani, aveam un e32/3.5. la un drum mai lung, prin tari vecine, nu am oprit motorul aproximativ 26-27 de ore. a functionat excelent pentru varsta ei si numarul de km(620 000 din 1987).

 

in schimb la e38, am schimbat acelasi injector de 2 ori in 3 zile. soarta!

Link to comment
Share on other sites

sau masina cu care ai avut pataniile descrise mai sus nu era intretinuta cum trebuie,si de aceea ai tras concluzia ca masina veche nu mai e masina?

 

Nu cred ca asta a vrut sa spuna. Ca toate masinile vechi trebuie sa stea in garaj. Dar ca e bine sa iei in calcul ca nu este obligatoriu ca toate lucrurile sa mearga "ca pe roate".

Link to comment
Share on other sites

Masinile vechi sunt super masini! Vroiam sa fac turul europei cu golf 5 pana nu mi-a intrat cheia in butuc intr-o zi, 800 ron deranjul si se repara doar la reprezentanta...iti dai seama ce frumos era daca o pateam prin vreun satuc in franta?in aceasi iarna am schimbat bieletele la e34, vechi de 21 de ani

 

Un prieten a patit-o la un passat nou 2.0 tdi, a ramas fara un injector pe autostrada in germania chiar inainte sa iasa in franta, l-au tractat intr-un service dintr-un satuc acolo care era mai mare decat orice porsche de la noi si a scapat de 1500e usor...a doua oara a ramas cu ea in drum spre munte la noi, au inghetat o ora in masina pana i-am ajuns ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

catalin, nu e asa grav e ai patit, e nasol cand se intampla la drum lung.

As confirma ce spune DSF referitor la masini de varsta asta. De exemplu cand ai probleme la un brat, nu schimbi doar bratul ala, nici macar perechea. Eu am schimbat de exemplu tot setul fata, cand mi-a aparut o vibratie la franare, ca e clar ca se duc si celalte rapid, mai ales daca le vezi ca sunt alea originale, cum era la mine.

Au fost 8 piese.. 4 brate, bielete antiruliu si capetele de bara toate, tot setul la e34 a fost 160 de euro. LA e36 nu are cum sa fie mai scump.

Asa faci prima data dupa ce iei masina si e veche. abia la tura urmatoare poti schimba pe rand, de exemplu doar o pereche de brate.

 

Acum am o rola presoare dusa.. schimb tot.. si curea si toate rolele. E ceva mai scump poate dar stau fara griji. Si merg cu ea frecvent la drumuri lungi de 6-700 de k minim, pe langa concediu de vara ~ 5000 de km in fiecare an si cel de iarna, cam 2000..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Observ ca majoritatea dintre noi spun ca masinile noi sunt o problema si ca nu mai sunt atat de fiabile ca cele vechi. Parerea mea este ca pe astea noi,indiferent de marca sau model, electronica le "omoara"...prea multa electronica. Nu stiu daca un motor de un model din ainii recenti e mai slab decat un motor din anii 80-90,nu cred ca este mai slab calitativ; insa ce-l face mai putin fiabil este chiar electronica care dupa parerea mea e in exces.

Am sa dau un exemplu: acum 20-30 de ani,cand se construiau doua modele de masina cu puteri diferite,trebuiau neaparat sa faca 2 motoare diferite,(cilindree marita fata de celalalt,pistoane mai mari,arbore modificat,chiulasa,samd); din asta rezulta un motor cu o anumita putere si un altul cu o putere mai mare care se monta pe un alt model mai performant. Acum,din acelasi motor,se scot diferite puteri care se pun pe diferite modele,iar totul se face din electronica astfel incat sunt oarecum fortate sa scoata o anumita putere,sunt impinse spre limita...de aceea cred eu ca fiabilitatea a devenit o problema la masinile de generatie noua.

Link to comment
Share on other sites

catalin, nu e asa grav e ai patit, e nasol cand se intampla la drum lung.

As confirma ce spune DSF referitor la masini de varsta asta. De exemplu cand ai probleme la un brat, nu schimbi doar bratul ala, nici macar perechea. Eu am schimbat de exemplu tot setul fata, cand mi-a aparut o vibratie la franare, ca e clar ca se duc si celalte rapid, mai ales daca le vezi ca sunt alea originale, cum era la mine.

Au fost 8 piese.. 4 brate, bielete antiruliu si capetele de bara toate, tot setul la e34 a fost 160 de euro. LA e36 nu are cum sa fie mai scump.

Asa faci prima data dupa ce iei masina si e veche. abia la tura urmatoare poti schimba pe rand, de exemplu doar o pereche de brate.

 

Acum am o rola presoare dusa.. schimb tot.. si curea si toate rolele. E ceva mai scump poate dar stau fara griji. Si merg cu ea frecvent la drumuri lungi de 6-700 de k minim, pe langa concediu de vara ~ 5000 de km in fiecare an si cel de iarna, cam 2000..

 

 

Domi,nu am spus ca e grav ce am patit,doar ca na....nu- cred ca-i convine nimanui sa treaca prin asemenea situatii...ghinioniste, as spune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.