Jump to content

camshaft si crankshaft


Sorin7650

Recommended Posts

Salut!

 

am si eu o problema, pe motor sunt 2 senzori : camshaft si crankshaft. Am inteles ca unul dintre ei ar regla turatia motorului sa fie constanta la relanti, iar unul cauzeaza pornirea grea a motorului. care, cum sunt?

Ca sunt in dilema, la mine porneste greu masina si la rece si la cald, in rest turatia nu oscileaza,trage bine,nu intrerupe in mers,am crezut la inceput ca ar fii pompa de injectie,dar nu este ea de vina, precizez ca am un 318d e46 1951cmc.

 

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

bun, am fost la service si mi s-a spus ca trebuie comandat senzor turatie motor, care dintre ei este?

 

 

 

am gasit ceva pe net dar nu imi dau seama sincer, care ar fii problema :

 

Crankshaft - arbore cotit

Camshaft - arbore came

Senzorul crankshaft este folosit pentru a monitoriza exact pozitia arborelui cotit in timpul rotatiei. Datorita lui ECU controleaza momentul injectiei/aprinderii pentru cilindri dar si pentru a masuara turatia motorului. Inaintea aparitiei lui se folosea distribuitorul pentru aprindere care se putea regla manual.

Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.

Cei doi senzori sunt cu efect Hall la camshaft si electromagnetic la crankshaft, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire dreptunghiular la Hall si sinusoidal la cel electromagnetic.

 

Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade suporta) ei se mai defecteaza.

La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scinteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare. Va trebui sa taiem contact si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.

O problema clasical la ei este firul lung care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot. Pentru a nu se ajunge in aceasta situatie ei se vor scurta, izola bine si prinde cu coliere ca sa nu mai "danseze".

Manifestare :

Motorul nu porneste

Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals.

__________________________________________________

 

CRANKSHAFT :

Este foarte important pentru managementul motorului, fara informatie de la el motorul se opreste.

Manifestare :

Motorul nu porneste

Motorul porneste mai greu

Motorul merge in suturi citeodata

Motorul se opreste

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

problema este ca pe motorul meu nu exista camshaft, deci o sa comand Crankshaft sensor :D...sa speram ca se rezolva problema si nu e nevoie sa umblu la pompa de injectie, oricum electromotorul trebuie reconditionat ca am dat la automat de l-am lesinat :D Edited by Sorin7650
Link to comment
Share on other sites

cum sa nu existe camshaft??! (ax cu came) senzorul e chiar sus pe motor in fata injectorului 1 parca, pozitionat vertical cu mufa orizontala(din cate imi amintesc)

 

senzorul de la vilbrochen(crankshaft) nu influenteaza pornirea, in schimb cel de la axul cu came(camshaft) o face, deci daca esti sigur ca de la unul din astia doi senzori e problema la pornire, e de la ala de la "camshaft".

 

vezi ca anumite testere dau eroare de crankshaft sensor si pentru celalalt(camshaft)... am patit la un Land Rover TD4

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum e de fapt... ori mecanicii te joaca pe degete... ori tu chiar n-ai treaba cu sistemul de functionare a motorului... ce legatura sa aiba suruburile de la electromotor daca tu zici ca el invartea dar motorul nu pornea... ba chiar ziceai ca ai si dat la cheie pana aproape ai omorat bateria. daca erau suruburi destranse, iti huruia urat electromotorul, nu prindea in coroana etc, n-avea cum sa-ti invarta motorul...
Link to comment
Share on other sites

N-am treaba,asta e clar....important e ca un cineva mi-a strans acele suruburi si masina porneste la sfert...nu am nici o treaba sa mint :)...fara sa schimb vre-un senzor sau altceva...eu sunt bucuros k am rezolvat problema :)...poate a fost o intamplare...nu stiu ce sa zic
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
salut,am o intrebare,in caz ca motorul porneste,mai greoi ce-i drept dar porneste dupa ce invarte de 3-4 ori (la diagnoza apare aceasta eroare..cu crankshaft senzor) este obligatoriu schimbarea senzorului sau se poate scoate si curata de pilitura si el va functiona din nou ok?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.