Jump to content

BMW E60 525d


Dragos Stacescu

Recommended Posts

Salutare. Sunt nou pe aici.

Recent am intrat in posesia unui E60 525d manual, din 2005, 177cp. Masina are 110.000km reali si a apartinut tatalui meu.

 

BMW-ul va intra intr-un proces de imbunatatire a performantelor dinamice, cat si a aspectului estetic.

In acest sens, au fost inlocuite deja sau comandate si urmeaza sa vina urmatoarele:

 

- Pachet M

- arcuri Eibach - 50mm

- volan M

- furtune admisie siliconate

- jante BBS 8.5x18

 

DPF-ul va fi eliminat fizic (impreuna cu eliminarea din soft) si masina va urca spre un asa zis Stage2 (urasc denumirile astea comerciale)

In prezent masina ruleaza cu un soft de strada, prin care am urcat cuplul de la 400Nm stock la 500Nm. Puterea nu o pot aproxima.

 

Softul motor imi apartine intrucat acesta este domeniul meu de activitate. Eliminarea DPF-ului din soft o voi face tot eu, nu e prima operatiune de acest fel. Detin echipament profesional de chiptuning, precum si cunostiintele necesare pentru acest domeniu. De asemenea detin echipament de diagnoza OPS, astfel ca va stau la dispozitie cu anumite detalii in cazul in care pot fi de folos.

 

Ca si portofoliu, am tunat cam tot ce inseamna BMW Diesel (E39 2.0d VP, E46 2.0d VP, E46 2.0d CR, E60 525d, 530xd, 535d, E90 318d, etc), precum si cateva benzine (E36 2.8i, E36 2.5i, E39 2.2i). Cireasa de pe tort o reprezinta un 535d al unui amic de-al meu, care face 0-100km/h in 5.5s masurat pe G-Tech cu anvelope de strada.

 

In continuare poze cu masina.

 

Astept pareri de la cei mai experimentati vis-a-vis ceea ce ar trebui sa am grija la masina asta in virtutea upgrade-ului pe care vreau sa il fac.

post-50833-0-54876600-1317102941_thumb.jpg

post-50833-0-24788900-1317102952_thumb.jpg

post-50833-0-52186200-1317102960_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru proiect si pentru ceea ce vrei sa faci! Mult succes!

O intrebare: ce avantaj au furtunele de admisie siliconate fata de ce OE? Si care sunt astea: filtru aer -> turbina; turbina/intercooler; intercooler/admisie? Presupun ca vrei sa reziste la noile debite si presiuni din noul soft....

As adauga la jante si folie un upgrade la xenon OE.

Si alta intrebare: cum de ai scos consumul ala asa mic?

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru proiect si pentru ceea ce vrei sa faci! Mult succes!

O intrebare: ce avantaj au furtunele de admisie siliconate fata de ce OE? Si care sunt astea: filtru aer -> turbina; turbina/intercooler; intercooler/admisie? Presupun ca vrei sa reziste la noile debite si presiuni din noul soft....

As adauga la jante si folie un upgrade la xenon OE.

Si alta intrebare: cum de ai scos consumul ala asa mic?

 

Lumea atribuie in general chiptuning-ului cresteri de presiune turbo semnificative...e total fals...in primul rand e vorba de principiul de functionare al motorului diesel: variata de regim motor, implicit cresterea de putere, se realizeaza marind cantitatea de combustibil injectata si acordand aerul cu surplusul de combustibil...nu invers...totusi am nevoie de furtune siliconate pt ca cele OEM mi se par firave...chiar si pt presiunea stock! Masina mea ruleaza acum cu 120-130mbar in plus fata de fabrica. Probabil la stage2 o sa urc pana la o diferenta de 160-170mbar, mai mult nu are sens atat timp cat nu da cu fum. Ca si chestie amuzanta, 535-ul biturbo pe care l-am tunat amicului meu ruleaza cu aprox 200mbar in plus presiune turbo si nu scoate fum, decat din roti...deci nu presiunea e totul!

 

Consumul masinii a fost in cei 15.000km facuti in tara de 8.5L/100km din orice pozitie (tare,incet,mediu) - masina nu a vazut oras pana cand a ajuns la mine, intrucat ai mei stau intr-o zona de munte...am incercat 2 variante de soft pana am ajuns la performanta de a scoate 6.7L/100km pe exterior la viteze de pana in 120-130km/h. In oras urca inspre 8-8.5L/100km acum, vom vedea cum se va comporta la stage2. Principala problema a masinii cred ca e constituita de valorile mici ale avansului la injectie. Eu am urcat cu 1grad pe plaja intermediara de valori, si cu 2grade pe partea superioara a hartilor de avans. Probabil la stage2 voi da mai mult, in speranta ca nu o sa rontaie.

 

Am mai tunat un E46 cu motor de 3.0d 184CP, EDC15, si acolo i-am dat si 3grade de avans in plus, nu rontaie motorul si mi-a raportat de asemenea un consum mult diminuat sub cel de fabrica.

 

In rest, pe parte estetica, deja am luat alte jante, astea din poze nici nu mai exista. Nu cred ca voi face un upgrade la xenon OE pt ca mi se pare destul de scump. Programare la foliere geamuri - lunea viitoare...:)

Astept sa vina arcurile, am luat inele de centrare pt jante, caut un airbag de volan M...are cineva?

Link to comment
Share on other sites

Lumea atribuie in general chiptuning-ului cresteri de presiune turbo semnificative...e total fals...in primul rand e vorba de principiul de functionare al motorului diesel: variata de regim motor, implicit cresterea de putere, se realizeaza marind cantitatea de combustibil injectata si acordand aerul cu surplusul de combustibil...nu invers...totusi am nevoie de furtune siliconate pt ca cele OEM mi se par firave...chiar si pt presiunea stock! Masina mea ruleaza acum cu 120-130mbar in plus fata de fabrica. Probabil la stage2 o sa urc pana la o diferenta de 160-170mbar, mai mult nu are sens atat timp cat nu da cu fum. Ca si chestie amuzanta, 535-ul biturbo pe care l-am tunat amicului meu ruleaza cu aprox 200mbar in plus presiune turbo si nu scoate fum, decat din roti...deci nu presiunea e totul!

 

Consumul masinii a fost in cei 15.000km facuti in tara de 8.5L/100km din orice pozitie (tare,incet,mediu) - masina nu a vazut oras pana cand a ajuns la mine, intrucat ai mei stau intr-o zona de munte...am incercat 2 variante de soft pana am ajuns la performanta de a scoate 6.7L/100km pe exterior la viteze de pana in 120-130km/h. In oras urca inspre 8-8.5L/100km acum, vom vedea cum se va comporta la stage2. Principala problema a masinii cred ca e constituita de valorile mici ale avansului la injectie. Eu am urcat cu 1grad pe plaja intermediara de valori, si cu 2grade pe partea superioara a hartilor de avans. Probabil la stage2 voi da mai mult, in speranta ca nu o sa rontaie.

 

Am mai tunat un E46 cu motor de 3.0d 184CP, EDC15, si acolo i-am dat si 3grade de avans in plus, nu rontaie motorul si mi-a raportat de asemenea un consum mult diminuat sub cel de fabrica.

 

In rest, pe parte estetica, deja am luat alte jante, astea din poze nici nu mai exista. Nu cred ca voi face un upgrade la xenon OE pt ca mi se pare destul de scump. Programare la foliere geamuri - lunea viitoare...:)

Astept sa vina arcurile, am luat inele de centrare pt jante, caut un airbag de volan M...are cineva?

 

 

Deci, ca sa pricepem, cresti cantitatea de combustibil si - in mod ...firesc - consumul scade! E super! As vrea sa te ocupi si de masina mea! Mai ales ca ai obtinut un consum de 8 - 8,5 % in oras cu un E 60 - 335d !

Si, voiam sa te intreb, de ce pozele sunt facute intr-un showroom (parca)?

Link to comment
Share on other sites

Cat timp autoturismul resoftat se foloseste in aceleasi conditii de exploatare ca si inainte de resoftare, consumul trebuie sa scada. Fireste ca daca mergi la maxim cu masina aceasta va consuma mai mult ca inainte, limitarile sunt ridicate...insa cat timp se merge cu pedala la fund? 1%? 2%?

 

In rest, sarcina tunerului este sa optimizeze functionarea pe plaja medie de turatie, acolo unde masina "sta" 99% din timp.

 

Pozele sunt facute intr-un showroom pt ca masina am tinut-o acum 2-3luni la vanzare. Din pacate intr-o piata sufocata de masini cu recul de kilometri, nimeni nu a vrut sa aprecieze masina la adevaratul ei pret, si de aceea am decis sa ramana in familie, asa ca am luat-o eu.

 

Si alte poze nu am azi, pentru ca am trimis 2 din jantele "noi" la indreptat si masina sta pe 2roti de rezerva de tabla acum. Doar in cazul in care cineva e interesat de masina sa o vada cum arata asa...

 

Si masina e 525d, nu 535d (asa cum probabil ai incercat sa scrii).

 

535d-ul modificat de mine consuma 10.5-11.0L/100km in oras.

Edited by Dragos Stacescu
Link to comment
Share on other sites

E faina!:thumbsup:

Deci, furtunele siliconate ar fi mai rezistente la presiunea din admisie? De are? Deci, daca o cipuiesc, ar trebui sa-mi schimb furtunele sa nu cedeze la noul flux de aer?

Dar, poti resofta si un 320d? As vrea sa-i dau mai multa motorina si sa consume mai putin!!:thumbsup:

Si, mai spuneau cativa colegi aici, pe forum, ca la E60 - 335D, cutia de viteze ar fi calculata cam la limita! Deci, un plus de 100 NM pe toata plaja de turatii, ar cam ....distruge cutia. E adevarat? (nu stiu cat se pricep si ei, dar asa spuneau!)

Merci

Link to comment
Share on other sites

Presupunand ca cutia e similara cu cea de pe seria 5, precizez urmatoarele:

 

- BMW-ul 535d de la Iasi, pe care l-am modificat, are limitatoarele de cuplu setate din fabrica la 560Nm (era versiunea veche de 272cp)

- in prezent, pe raspunderea clientului, am ridicat limitatoarele la 760-770Nm

- rotile din spate scartaie uneori la schimbarea vitezelor din 1 in 2, chiar daca e cutie automata...:D

- masina merge de o vreme asa fara probleme

- masina a rulat inainte cu Unichip inainte sa o resoftez eu, o varianta mai moderna de powerbox...consumul s-a diminuat cu 5L (cinci litri) in ciclu urban dupa resoftare, ajungand la 10-11L/100km acum

- singura obiectiune a clientului a fost ca am uitat sa ii scot limitarea de 250km/h

 

E faina!:thumbsup:

Deci, furtunele siliconate ar fi mai rezistente la presiunea din admisie? De are? Deci, daca o cipuiesc, ar trebui sa-mi schimb furtunele sa nu cedeze la noul flux de aer?

Dar, poti resofta si un 320d?

 

Da, am resoftat pana acum cu succes ambele variante de 320d E46, si cea cu pompa rotativa (EDC15 136CP), si cea common-rail (EDC16 150CP). Nu stiu daca si al tau e tot E46, dar chiar daca e E90, se face...

Link to comment
Share on other sites

Aaaa, atunci e perfect!:thumbsup: Nu vreau sa cred ca mi-ar scadea si mie consumul cu 5 litri la suta de km, in oras, dar macar sa scada cu vreo 3-4! Acum consuma cam 10% in oras, deci ar fi excelent! As ajunge pe la 7%, ceea ce ar fi minunat pt buget!

Deci, spui tu, cei 200 NM nu se simt in cutia de viteze! Atunci, e o treaba f buna! Vreau si eu o asa cipuire! Daca ajungi prin Bucuresti .....

 

Dar nu mi-ai explicat ce e cu furtunele? Trebuie sa le schimb si eu la resoftare? Nu vreau sa se crape vreunul cand turbina va face presiune mare!

Link to comment
Share on other sites

Partea amuzanta e ca la toate E46 de 2.0CR si 150cp facute pana acum nu am atins hartile de turbo pt chiptuning. Acestea sunt generoase dpdv al parametrilor si nu necesita modificare.

Legat de surplusul de la 535d-ul, acesta a fost dat atat de sus pe raspunderea clientului. Am mai modificat un 535d de la alt client cu o varianta de soft normala, dar nu am urcat decat pana la 650Nm.

Nu stiu daca putem obtine la motorul de 2.0 o diminuare de consum cu 3L, mi se pare cam imposibil, dar undeva intre 0.5L si 1L in minus mai mult ca sigur vom putea obtine. La BMW-ul care a rulat inainte cu Unichip exista o problema in ceea ce priveste reglajele facute, de acolo consumul exagerat de combustibil. Dupa interventia in softul propriu-zis al masinii, s-a rezolvat si aceasta carenta.

Legat de furtune, eu optez pt inlocuirea lor preventiva.

Link to comment
Share on other sites

Presupunand ca cutia e similara cu cea de pe seria 5, precizez urmatoarele:

 

- BMW-ul 535d de la Iasi, pe care l-am modificat, are limitatoarele de cuplu setate din fabrica la 560Nm (era versiunea veche de 272cp)

- in prezent, pe raspunderea clientului, am ridicat limitatoarele la 760-770Nm

- rotile din spate scartaie uneori la schimbarea vitezelor din 1 in 2, chiar daca e cutie automata...:D

- masina merge de o vreme asa fara probleme

- masina a rulat inainte cu Unichip inainte sa o resoftez eu, o varianta mai moderna de powerbox...consumul s-a diminuat cu 5L (cinci litri) in ciclu urban dupa resoftare, ajungand la 10-11L/100km acum

- singura obiectiune a clientului a fost ca am uitat sa ii scot limitarea de 250km/h

 

 

 

Da, am resoftat pana acum cu succes ambele variante de 320d E46, si cea cu pompa rotativa (EDC15 136CP), si cea common-rail (EDC16 150CP). Nu stiu daca si al tau e tot E46, dar chiar daca e E90, se face...

 

Sunt curios cat rezista cutia la cuplul asta , mai ales ca e diesel si banuiesc ca e de la turatii mici cuplul maxim...

Link to comment
Share on other sites

Furtunele originale intr-adevar sunt prea slabe chiar si pentru presiunea stock.

Ori se inlocuiesc, ori se dau in banda de bumbac cele existente, pentru siguranta.

Cu astfel de furtune intarite, eu am crescut presiunea la fosta masina cu 800 mbari, evident cu o turbina mai mare. si furtunele sunt in stare mai buna decat in prima zi.

 

In ce priveste E60-ul... frumoase ganduri ai cu el. Sa-l stapanesti sanatos !

Link to comment
Share on other sites

Ar fi fain daca ai scrie aici chestiuni strict legate de masina asta. Pentru subiecte de genul clientul meu a cerut cutare, am facut eu chip tuning lui X si am obtinut Y pentru ca asa se face nu cum fac altii, exista alta sectiune pe forum.

 

Daca ii faci ceva masinii si pui aici este OK. Cat mai multe detalii.

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Ar fi fain daca ai scrie aici chestiuni strict legate de masina asta. Pentru subiecte de genul clientul meu a cerut cutare, am facut eu chip tuning lui X si am obtinut Y pentru ca asa se face nu cum fac altii, exista alta sectiune pe forum.

 

Daca ii faci ceva masinii si pui aici este OK. Cat mai multe detalii.

 

Merci!

 

Ok, imi cer scuze, m-am cam abatut de la topic, dar oamenii au intrebat una alta si am inceput sa raspund...defect profesional.

 

Maine vin jantele de la roluit. Tot maine ajung si arcurile.

Luni mergem la foliere geamuri.

Saptamana viitoare dam jos DPF si urcam softul cat de sus se poate in conditii de fiabilitate.

Link to comment
Share on other sites

Ok, imi cer scuze, m-am cam abatut de la topic, dar oamenii au intrebat una alta si am inceput sa raspund...defect profesional.

 

Maine vin jantele de la roluit. Tot maine ajung si arcurile.

Luni mergem la foliere geamuri.

Saptamana viitoare dam jos DPF si urcam softul cat de sus se poate in conditii de fiabilitate.

 

Nu da jos DPF`ul,e pacat de ea...plus ca din cauza asta si a softului o sa`ti dea cu fum tare de tot!

Daca tot vrei o masina puternica,dc nu`ti iei alta puternica si stock sau faci tuning doar de dragul de a face?

Care este smecheria sa ai un 525d care fuge ca un 530 sau un 535,dar sa stai cu morcovul ca pateste ceva masina???

Masina oricum nu este slab motorizata din fabrica...zic eu,chiar cred ca este ok!

Edited by strees
Link to comment
Share on other sites

Nu da jos DPF`ul,e pacat de ea...plus ca din cauza asta si a softului o sa`ti dea cu fum tare de tot!

Daca tot vrei o masina puternica,dc nu`ti iei alta puternica si stock sau faci tuning doar de dragul de a face?

Care este smecheria sa ai un 525d care fuge ca un 530 sau un 535,dar sa stai cu morcovul ca pateste ceva masina???

Masina oricum nu este slab motorizata din fabrica...zic eu,chiar cred ca este ok!

 

De ce ai senzatia ca o sa dea cu mult fum daca scoti DPF-ul? Masinile fara DPF fumega pe strada? NU.

Pentru mine DPF-ul e un impediment in calea performantei. Pot spune ca sunt 90% sigur ca motorul asta tine inca 100CP in plus fara probleme, dar...volanta si ambreiajul sunt problematice la cuplul aferent puterii amintite...

 

Vom trai si vom vedea. Eu prognozez asa: DPF OFF, soft si mai agresiv ca acum - toate astea fara fum.Si nu fac tuning doar de dragul de a face, este obiectul meu de activitate, imi castig painea din chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

De ce ai senzatia ca o sa dea cu mult fum daca scoti DPF-ul? Masinile fara DPF fumega pe strada? NU.

Pentru mine DPF-ul e un impediment in calea performantei. Pot spune ca sunt 90% sigur ca motorul asta tine inca 100CP in plus fara probleme, dar...volanta si ambreiajul sunt problematice la cuplul aferent puterii amintite...

 

Vom trai si vom vedea. Eu prognozez asa: DPF OFF, soft si mai agresiv ca acum - toate astea fara fum.Si nu fac tuning doar de dragul de a face, este obiectul meu de activitate, imi castig painea din chestia asta.

 

Hai ca sa fie mai usor pt tine...ai uitat de soft

 

Adica nu ai inteles ce am vrut sa zic!

Referitor ca nu faci doar de dragul de a face,doar ca tu iti castigi painea din asta...sa`mi spui si mie ce paine castigi din resoftarea asta agresiva a masinii tale?!

Deci clar nu ai inteles ce am vrut sa zic!!!!:)))

Oricum faci ce vrei!

Bafta!

Edited by strees
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.