Jump to content

Unde este piesa cu rezistente pentru ventilatorul intern la un E36 ?


zalnam

Recommended Posts

Problema este destul de intalnita am observat, nu mai merge ventilatorul pe vitezele inferioare, ci doar pe maxim. Am inteles care e problema, dar nu gasesc piesa sa vad ce e cu ea...

Imi poate spune cineva unde gasesc piesa cu rezistente (nu ariciul pentru ca din cate am cautat pe net nu e asta problema la mine) ? La un E36 din 93' m-am uitat la tutorialele acestea - link1 , link2 si nu prea corespund pozele cu ce am eu si nu am vazut nicaieri piesa respectiva, adica asta - poza piesa .

Am scos de vreo 2 ori capacul de sub volan, dar nu e la vedere, mai trebuie scos ceva sau macar in ce parte/zona este ?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca nu ai A/C,deci asta e piesa http://www.mypartsgarage.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_78395.jpg ,la cele cu a/c piesa este asta http://www.bavauto.com/assets/product_images/hardpart/64118391749.jpg .Unde intra firele verzi e piesa cu probleme,vezi ca se poate repara,are un sistem foarte simplu. Edited by ral
Link to comment
Share on other sites

Da, e clar acum, cea din poza trimisa de tine fara A/C seamana cu ce am gasit eu pe masina (cu firele verzi), deci trebuie sa o dau jos sa vad ce e cu ea. Eu eram nedumerit pentru ca prin toate tutorialele, chiar si pe realoem gaseam poza pt modelul cu A/C si nu vedeam nimic asemanator (cu mufa aceea oblica) la mine.

Multumesc pentru ca m-ai scos din ceata :), sa vad ce se poate face sau... poate nu merge decat schimbata.

 

Edit: acum am vazut ca ai mai completat, o sa vad ce scot de acolo...

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

N-are nimeni nici o idee ce se strica la piesa cu rezistente (la E36 fara AC) ? sau cum imi pot da seama ca nu functioneaza ?

In afara de comutatorul cu vitezele ventilatorului de pe panoul frontal si piesa cu rezistente nu vad ce as mai putea verifica. Din cate m-am uitat eu pe o schema nu ar trebui sa fie vorba nici de vreo siguranta arsa.

Link to comment
Share on other sites

Acea este cu problema am studiat-o si eu destul pe o masina a unui prieten asta iarna,prima data am banuit carbunii de la motorul aerotermei,dupa ce am desfacut aeroterma si inlocuit carbunii am vazut ca defapt este acel grup de rezistente care da treptele de putere,implicit sunt rezistente de putere si eu te sfatuesc sa cumperi noi sau de la desmembrari pt. ca poti sa iei foc usor daca incerci altele asa cum am facut eu.Ele sut amplasate strategic pe circuitul de aer pt. ca sa poata avea racire findca se incalzesc si lamelele ce le-ai vazut tu sunt principalele vinovate de defect si nu ai cum sa le schimbi pt. ca sunt din doua metale diferite(bimetal) si la o temperatura excesiva se dilata si nu mai fac contact este un sistem de siguranta impotriva supraincalziri,poti sa le faci un shunt dar nu este indicat ca poti sa iei foc eu te-as sfatui sa vezi din ce cauza sau supraincalzit altfel nu vei putea elimina cauza,o idee este sa verifici lagarele pe care vine axul motor care sunt din bronz si s-au uzat si astfel motorul merge mai greu si implicit trece un curent mai mare prin rezistente.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru explicatie, m-a indemnat sa mai fac o incercare sa vad ce e pe acolo si se pare ca am gasit problema - de la caldura excesiva s-a deplasat o clema de la switch (dar f. putin, nu parea ca nu era asa din fabrica) si nu mai facea contact. O sa vad daca se poate rezolva pe termen lung sau ar merita schimbata piesa. Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pentru cei fara ac/clima: rezistenta se afla in partea dreapta (la pasager): se da jos torpedoul, are in ea fire verzi si albastre, mufa este cu 4 pini

eu am reparat-o destul de usor: sub rezistente are 2 fasii de metal ce fac contact cand se incalzesc presupun. eu le am indoit putin pentru contact permanent.

 

nu faceti proba fara rezistenta pusa in locul ei , pentru ca se incalzeste foarte tare

Edited by tintome
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Am intampinat si eu problema acesta, adica nu merg altele doar viteza a 4a (bmw 318i, fara AC), am desfacut si am gasit piesa mentinuta sus dar aici m-am si oprit ca nu mi-am dat seama ce ar putea fii cauza problemei. Am facut cateva poze despre piesa mentinuta, va rog sa va uitati si daca sesizati ceva, sa ma ajutati :) Multumesc

post-54151-0-72459000-1379094498_thumb.jpg

post-54151-0-16407100-1379094520_thumb.jpg

post-54151-0-98267900-1379094525_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.