Jump to content

e39 ulei cutie sau altceva ?


Recommended Posts

Ma tot gandesc sa schimb uleiul la cutie, mai ales cu venirea anotimpului rece. Recent cutia a inceput sa aiba unele ezitari ... sunt rare dar le am :

1. cateodata cand o calc in Drive (automat se tureaza mai mult) si iau piciorul de pe acceleratie brusc ramane cutia agatata in treapta a 2-a pentru cateva secunde buna sau pana la o mica actionare a acceleratiei, cand normal trebuie sa revina la regimul normal si anume in treapta a 3-a.

2. Zgomotul si zmucitura "clasica" din D in R si invers - la fel si ea rara dar ma doare inima cand face asa . Mentionez ca evit situatiile de solicitari prin trecerea din D in R fara ca masina sa fie oprita in loc.

3. De curand am patit sa schimbe in treapta a 2-a cu o smucitura, ca si cum ar fi patinat si a agatat la o turatie mai mare (sper sa se inteleaga :unsure: )

Acum banuiesc ca este greu de preconizat ce are, stiu doar ca de cand am eu masina uleiul la cutie nu s-a schimbat si cred ca nu a fost schimbat niciodata in 185.000 km. Ieri dimineata fiind destul de frig afara (6-8 grade) cutia s-a comportat extrem de "elegant" (nu se simtea nici o schimbare a treptelor, nici o ezitare, n-a comentat cu nici un "CRRR" la trecerea din D in R), ne-am impacat foarte bine vreo 10-15 km pana cand "banuiesc" ca s-a incalzit uleiul din ea si si-a revenit la starea ei "normala". Ma gandesc ca vechimea si uzura uleiului a dus la "subtierea acestuia" rezultand o presiune mai mica si din cauza temperaturii scazute - automat densitate mare - mers excelent al cutiei.

Am tot ezitat sa schimb uleiul pana acum din princina celor auzite cu uleiuri de foarte multe feluri si incompatibilitatea acestor, inclusiv defectarea acestora in urma schimbului de ulei.

Spuneti-mi unde sa verific cutia si eventual sa o repar ? Filaret ?

Multumesc !

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Ma tot gandesc sa schimb uleiul la cutie, mai ales cu venirea anotimpului rece. Recent cutia a inceput sa aiba unele ezitari ... sunt rare dar le am :

1. cateodata cand o calc in Drive (automat se tureaza mai mult) si iau piciorul de pe acceleratie brusc ramane cutia agatata in treapta a 2-a pentru cateva secunde buna sau pana la o mica actionare a acceleratiei, cand normal trebuie sa revina la regimul normal si anume in treapta a 3-a.

2. Zgomotul si zmucitura "clasica" din D in R si invers - la fel si ea rara dar ma doare inima cand face asa . Mentionez ca evit situatiile de solicitari prin trecerea din D in R fara ca masina sa fie oprita in loc.

3. De curand am patit sa schimbe in treapta a 2-a cu o smucitura, ca si cum ar fi patinat si a agatat la o turatie mai mare (sper sa se inteleaga :unsure: )

Acum banuiesc ca este greu de preconizat ce are, stiu doar ca de cand am eu masina uleiul la cutie nu s-a schimbat si cred ca nu a fost schimbat niciodata in 185.000 km. Ieri dimineata fiind destul de frig afara (6-8 grade) cutia s-a comportat extrem de "elegant" (nu se simtea nici o schimbare a treptelor, nici o ezitare, n-a comentat cu nici un "CRRR" la trecerea din D in R), ne-am impacat foarte bine vreo 10-15 km pana cand "banuiesc" ca s-a incalzit uleiul din ea si si-a revenit la starea ei "normala". Ma gandesc ca vechimea si uzura uleiului a dus la "subtierea acestuia" rezultand o presiune mai mica si din cauza temperaturii scazute - automat densitate mare - mers excelent al cutiei.

Am tot ezitat sa schimb uleiul pana acum din princina celor auzite cu uleiuri de foarte multe feluri si incompatibilitatea acestor, inclusiv defectarea acestora in urma schimbului de ulei.

Spuneti-mi unde sa verific cutia si eventual sa o repar ? Filaret ?

Multumesc !

 

 

Salutare

Si eu am E39 530d automat din 2002 :) si am avut probleme la cutie din cauza uleiului pentru ca acel " 4 life " sau " life long " sau cum ii mai zice lui nu este chiar asa :) cutia a picat la 180.000 km :) iar tot ce spui tu este inevitabila cadere a cutiei. Iti recomand sa schimbi uleiul dar conditia este ca tu sa fii de fata atunci cand iti va fi schimbat uleiul si filtrul din cutie, doarece este posibil ca astia sa iti ia banii si sa nu faca nimic ( ceva normal in service'urile noastre ) eu am mecanicul meu care se ocupa de masina, daca doresti sa faci o plimbare pana la Iasi te ajut cu cea mai mare placere. :thumbsup: Schimbul de ulei + filtru este de 250 euro cu tot cu manopera + uleiu si filtru adus de mecanic.

In caz ca te hotarasti lasa un PM. Salutare si numai bine :)

Edited by C R S
Link to comment
Share on other sites

Salut!, ai avut simtome asemanatoare si s-a rezolvat cu schimbul uleiului ? ma gandeam inainte sa ii schimb uleiul sa ii fi facut o diagnosticare cu tester-ul ... sa vedem ce ne arata si dupa schimbul uleiului la fel.

In concluzie sa ma gandesc la alta cutie ? :turned:

 

LE: Uleiul ti l-a schimbat cu tester-ul, adica a completat cand uleiul a ajuns la o anumita temperatura afisata de tester ? Ti-a facut reinitializare, sau simpla deconectare a bateriei este de ajuns ?

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Salut!, ai avut simtome asemanatoare si s-a rezolvat cu schimbul uleiului ? ma gandeam inainte sa ii schimb uleiul sa ii fi facut o diagnosticare cu tester-ul ... sa vedem ce ne arata si dupa schimbul uleiului la fel.

In concluzie sa ma gandesc la alta cutie ? :turned:

 

LE: Uleiul ti l-a schimbat cu tester-ul, adica a completat cand uleiul a ajuns la o anumita temperatura afisata de tester ? Ti-a facut reinitializare, sau simpla deconectare a bateriei este de ajuns ?

 

 

da si vezi ca in curand cutia e posibil sa isi activeze " Modul De Eroare " si o sa ti se blocheze pe o anumita treapta de viteza. am schimbat uleiul fara diagnoza sau alte prostii. Dupa am pornit masina direct si merge bine mersi si acuma iar diferenta s-a observat dupa schimbul de ulei ca schimba si la 1.000 RPM iar inainte schimba doar dupa 2.000 RPM ... sa numai zic de viteza de schimbare. :)

Link to comment
Share on other sites

eu ma refeream la nivel ... Am fost azi la niste baieti care se ocupa cu cutii automate ... 800 ron cu tot cu filtre.

Am uitat sa il intreb si pe el de nivel, stiu ca trebuie verificat ca la 60 de grade sa fie la nivel, adica nu e ok sa bage tot atatia litri de ulei cati au iesit ... poate il mai papase (pierduse)

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ulei n-ai cum sa bagi ca de pe afara la buson, mai putin se poate.

Cu motorul nepornit intra cu 1 litru mai putin decat trebuie asa ca n-ai cum sa-i faci nivelul cu masina rece. Cand pornesti masina porneste si pompa de ulei la cutie si atunci mai intra vreun litru.

Nu trebuie diagnoza pentru verificat, un termometru cu infrarosu de 10-15 euro e de ajuns, sau daca n-au nici din ala cu motorul pornit cineva trece cutia prin toate treptele si altul pompeaza pana da pe afara. ( dar trebuie facuta asta vreo 5 minute minim ca sa se incalzeasca cat de cat cutia).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.